AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

Tere!

Olen juba üle aasta järjekordselt mosseomanik.
Aasta ja mõned kuud suutsin oma edevust talitseda :)

Pilt
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

Ostsin ta eelmise (2009) aasta märtsis Tartust.

Naisele õnnestus selgeks teha, et mul on teda tõepoolest ilmtingimata vaja.
Naine leidis lisaväärtusena, et saab autoorienteerumas käia.

Maksin veidi üle tolleaegse turuhinna (5 vs 3-4 tuhat) kuid minu arvates oli asi seda väärt.

Auto esimesel omanikul olid lapsed-lapselapsed sõitmise ära keelanud ja 2005.-ndast aastast oli auto garaazis seisnud.
Eelneva 6 aasta jooksul oli läbisõit olnud 9 tuhat km, koguläbisõit 134650.
Seda, mil määral ja millal mootorit kapitud oli (kapivälp teatavasti 120 tuhat km) ei mäleta enam.
Vanaperemees oli viimati vahetanud raamsaalesid kuna õlirõhk oli kehvaks läinud.
Kaasa sain hunniku varuosasid nagu tagasild, kardaan, talvekummid ja muud nipet-näpet.

Legendi järgi oli tegu olnud eksportmudeliga (kellad on tõepoolest inglisekeelsed), millel esitiib oli mõlgi saanud ja mis seetõttu kohalikele maha müüdi.

Auto oli nii heas korras, et läksin 4 aastat seisnud autoga 500 meetri sõidu järel ülevaatust tegema.
Ülevaataja kutsus teise mehe alla ilmaimet vaatama, et 32 aastat vana auto ja ei ühtegi lõtku :hail
Üks tagapidur oli vähe problemaatiline aga tegelikult oli sel rehv lihtsalt tühi vist, irw.
Ühesõnaga sain ma peale 16.-aastast autoomanikustaazi tehtud oma esimese ametliku tehnoülevaatuse! :D
Viimati muutis stupiduser, 04 Juul 2010 11:28, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

2009. hooajal sai maha vuratud 1350 km

Suurematest üritustest autoorienteerumise Kevadsõit ja Mossede Suursõit Saaremaale.

Sealt on ka pilt pärit.
Tänud fotograafile!


Sel aastal olen masinat sihipärasemalt kasutanud ning juba suutnud märtsikuust üle 1500 km sõita.

Käisin umbes 2 nädalat töö ja kodu vahet (ca2x60km päev) kui tööauto remondis oli.

edit: Ning naine käis Kehtna vahet kursustel (ei olnud viitsimist või aega ta bemmil pooltelge ära vahetada).
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

Nüüd jõuan lõpuks selleni, mis mind ajendas teemat üles riputama.
Aeg jõudis sinnamaani, et tuli mosset esimest korda remontida.

Termostaat avanes enne õiget aega.
Näidiku järgi hoidis temperatuuri 75C, mille tulemusena mootor ei tahtnud hästi käia.
Jõnksutas ja nii edasi.
Radika esise papiga mängimine muutus tüütuks. Kord on ilm soojem kord külmem jne
Lisaks veel "pesulõksutrikk", teate küll :) Vanaperemehel oli spetsiaalne õhemaks voolitud pesulõks selleks disainitud.
Sellele lisandus veel kiirendamisel toore pealerebimine.
Tüütu!

Termostaat ise maksis 145 EEK Volgas, millele lisandus 10 l antifriisi eest 256 EEK.
Eelnevalt mõõtsin termostaadi avanemistemperatuuriks 82C.

Vahetamine sujus valutult.
Mosse kapotialune on hämmastavalt kasutajasõbralik: käed mahuvad igale poole kenasti vahele, ei ole mingeid veristavaid teravaid plekiääri, jube mõnus!

Tulemus oli suurepärane- mosse liigub kui loom!

Mõõdiku järgi temperatuur 95C.

Seega pole ime, et eelneva 60C ei tahtnud töötada korrektselt.

Lisaks oli probleeme kütteradikaga, mis tahtis kogu aeg sooja puhuda.
Ostsin 113 EEK eest ka uue kraani aga seda polnud vajagi.
Reguleeringu viga. Karbussi-jagaja vaheline vaakumtoru segas õiget kraani käiku/regulli.

Lisaks vahetasin ka ülemise bensuvooliku, mis oli senini Suvesõidu praamisabas paigaldatud kaheksane.


Halb külg on see, et väikese ringi lõdvikul on alumise klambri juures auguke sees.
Paigaldades vaatasingi, et igavene nässakas ja peaks millalgi ära vahetama.

Eks peab sammud Volgasse seadma järgmisel nädalal ja nädalavahetusel ära vahetama.
Antifriis vastu maad ainult... :uhoh
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas moskiito »

aga sa osta dosooli, see odavam. 5 Liitrit 110 krooni
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

110 vs 135 pole selline võit, et selle pärast tasuks 50 km maha sõita....
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

Lõdvik probleemideta vahetatud!
Kui mitte arvestada seda, et Volga Juut müüs mulle esmalt üleval asuva termostaadiga versiooni lõdviku.

Täna autopedestusin lõplikult- hakkasin mosset Suvesõiduks üle poleerima.
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

Päev enne Mossede Suursõitu ehk Kruiisi Lõunamaa tuvastasin üllepoest koju sõites kolina edesillas.

Stabika kontide (maksis kokku 130.-) vahetust kolin kadus.

to Seenior: alumised sharniirid olid korras, ühest ülemisest kostus väike määrdelurts
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

Niipea kui olin ära maksnud "Uunikumide Tähesõidu" osavõtutasu selgus, et enne seda tuleb kärmelt vahetada tagasild, tagavedrud, tagaamordid ja vist ka tagapidurite rõhuregulaator!

Miks küll?
Kasutaja avatar
Seenior
Postitusi: 637
Liitunud: 18 Apr 2009 15:20
Asukoht: Lavassaare

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas Seenior »

Mis neil siis kõigil korraga juhtus?
Vasta