AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Sõidetud 2200km. Pidurivedelik alul nagu püsis sees, nüüd on hakanud jälle tasapisi kaduma. Ilmselt üks tagumine töösilinder lekib.
Bensunäidikuga muutusteta (loe: näitab "teibaid". Noh ikka neid teibaid, millest vahel ikka juttu tehakse, kui asi valetab :D ).
Õlimõõte varda vahetasin ära. Sellel on nüüd varda küljes tihend, mis takistab õli sealtkaudu välja immitsemast. Õli leke kahanes topelt. Tiivakoobas ja kõik muu eelnev mootori vahel on nüüd kuiv, aga niiskeks jääb karter siduri poolt.
Piduritule lüliti panin Lada oma ja lisasin stopptulede süttimise kontrollambi, mille jaoks kasutasin ära tagaklaasi soojenduse lambi augu (küttevendi lüliti juures). Nüüd näeb, kas stopptuled süttivad pedaalile vajutades või mitte. Viimasel juhul on lüliti jälle "sealsamas" :D
Vahepeal surkisin bensutaseme andurit, proovisin seda käsitsi liigutada ja näha, palju osuti liigub. Jah väga väikeses ulatuses liigub, järelikult on näidikuga ikka jama. Samas kasutasin juhust ja piilusin, palju bensutase on. Ajasin sobiva pulga sisse ja leidsin taseme oleva 7cm paagi põhjast pinnani. Võrdluseks mõõtsin paagi kõrguse põhjast, see oli 12cm (anduri tasemeni 11cm). Siin peab bensunäidik vähemalt poolt paaki näitama.
Igastahes jätkasin sõitmist kuni otsa sai. Välja arvutamisel tuligi igapäeva kulu enam vähem täpselt 10L/100km.
Täna võtsin kätte ja panin antenni omale kohale. Puurisin-viilisin selleks originaalkohale ava. Vähemalt sain lahti jalus vedelevast antennist.
Teada on ammu, et mootori karteris on surve. Ühendasin lahti õhufiltri ja klapikambrikaane vahelise vooliku ning panin pika jupi otse auto alla välja ning õhufiltri otsa tegin pimedaks. Edasi igastahes läks nii, et sooja mootoriga peale käigu väljalükkamist kippus mootor üsna tihti ära kustuma ning tuvastasin ebaühtlase tühikäigu. Keerasin karbast tühikäiku juurde, ei ole tahtmist kodus sellega maid jebida. Üleüldse olen viimasel ajal neid väljasuremisi rohkem täheldama hakanud, tihtipeale ei ole gaasile vajutamisest ka tolku, kui tahho osuti vaikses tempos alla 1000 pöörde läheb, viimasel ajal raban lihtsalt õhuklapi nuppu. Tundub, et karbas on bensunälg, peaks taset kontrollima. Kunagi 4 aasta eest leotasin karbat nädal aega nitrolahustis ja kokku pannes sai tase ka nii enam vähem pandud. Mingi jama igastahes on, soojalt 3/4 kordadest läheb kehvasti käima, starterit ketrates kostub kapoti alt aevastusi, mis starteri pöördeid justnagu korraks vähemaks võtab ja lõpuks käivitub ikka põhjagaasiga. Mul pole suviti sellega jama kunagi olnud, ikka talvel oli nii. Nüüd ühendasin tuulutuse vooliku ka lahti ja esimene käivitus oligi heledate plaksudena kuulda. Varem justkui summutatud oli. Krt, tuulutusest need kostuvad? Käivitamise probleemid (eelkõige talviti) on olnud tal häda algusest peale. Ikka lauldakse, et süüde vale (ma nüüd pole 5 aastat kindlasti seda näppinud), aga see asi on ammu otsast otsani läbi proovitud, seal viga pole. Olen ikka karba poole (mehaaniline DAAZ 2101) vahtinud. Nüüd aastatega on karbasid juurde siginenud, peaks hakkama katsetama. Üldiselt olen kahtlustama hakanud ka mootorit ennast, kas kolvirõngad läbi või veel midagi hullemat, et karteris selline "tuul" möllab...
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Tühikäigul lonkab korralikult, aga kui ma töökoja ukse ette kallaku peale (nina ülespoole) seisma jäin, kadus mootori tööst igasugune lonkamine. Ajasin jälle rõhtsale pinnale, jälle lonkab. Karba teema siis. Võtsin kaane maha, tase justnagu normis või isegi üle, aga ujukiruumi põhjas peenike sade. Ilmselt vajab karba lahtivõttu ja puhastust.
Kaevan oma karbavarud välja ja hakkan katsetama. Laupäeval tahaks Järva-Jaani minna, oleks tore, kui karba jamasid poleks.
Kasutaja avatar
kassu
Postitusi: 286
Liitunud: 23 Aug 2014 19:18
Asukoht: kuressaare

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas kassu »

Tere, täna sai siis härra Edela mosset nähtud Jüri konsumi ees. Igati kena ja viisakas mosse. Kiitus tublile tegijale!
AZLK 2140, aastast 1983.
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas partnermosse »

Kas jagaja said normaalse peale panna või uue kontaktgrupi, et süütemomenti saaks normaalselt reguleerida?
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

partnermosse kirjutas:Kas jagaja said normaalse peale panna või uue kontaktgrupi, et süütemomenti saaks normaalselt reguleerida?
Sain sellega omajagu jebi näha. Leidsin oma varudest uue jagaja (rootori panin vana, sest seda polnud). Ei osanud ka sellel süüdet panna lambiga ja panin umbes. Koos sellega sõdisin karba tühikäiguga, mis mõne päeva pärast täiesti kadus ja alla 2000 pöörde ei käinud üldse. Tegin karba vahetuse, ladusin mehaanilise kokku ja peale. Nüüd täheldasin kiirendusel harvasid "nokkimisi", mis soojenedes sagenesid. Panin selle karba süüks. Aja jooksul nokkimised sagenesid ja oli tunda ühtlase kiirusega sõites ning tühikäigul pööretel 1000 ja alla selle suri üldse välja ja käima minna ei tahtnud isegi kui rattad väntvõlli ringi ajasid... Jagaja raisk nöökis ajusid. Korrastasin vana jagaja ja panin selle peale, enam ei noki. Võtsin uue lahti, kontrollisin üle, viilisin kontaktid jms. Panin peale, ikka jebib, käima ei taha minna... Vahetasin rootori, läks käima. Päeva jooksul proovisin mõned korrad käivitada, näita ainult võtit ja töötab. Koju sõites hakkas nokkimine jälle peale... Enam ei viitsinud, keerasin teelt maha ja panin jonnipunni jälle ringi. Hetkel olen mitu päeva vana jagajaga sõitnud, pole viitsinud uuega maid jagada. Ilmselt võib olla rootori või kondeka viga või veel midagi, ei tea. Teinekord võtan selle uuesti ette, kui oma põhisõidukil ülevaatus tehtud saab.
Ja see vaakumiga 2140 karba sõidab mul pagasnikus. Vat jagajaga mässamisel polnud aega ega viitsimist sellega nikerdada, tühikäiguklapile leidsin tihendi, aga tühikäigul ei käi ikka. Karba alumist otsa lahti pole võtnud, vaid kolle ja karba vahelised tihendid olen uued pannud. Mitme asjaga korraga ei ole ikka mõtet tegeleda, pärast ei tea isegi, milline jupp jonnib.

Selline minu elu viimastel nädalatel. Sõidab küll, karba teine kamber ei taha korralikult tööd teha või võib jagajat selles süüdistada, pole jõudnud lahata ja käivitumine on ikka kehv aga vähemalt tühikäigul ei sure välja. Lähiajal jätkan sellega pusimist.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Hobiauto hooaeg jõuab lõpule, septembri teise pooleni sai Mossega igapäevaselt liigeldud, tänavune läbisõit ületab 4300km. Peale augustikuud jagajate ja karbade jamadega, polnud vaja rohkem suurt midagi teha. Jagaja sain tööle, tõin poest 2 komplekti uusi kontakte, ühed panin tagavara jagajale, teised sõidavad siiani pardakas kaasa (ei torgi töötavat asja), karba see algupärane mehaaniline, tühikäik ok, kiirendamise alguses kipub vähe puterdama aga muud häda pole, käivitamine on ka OK.
Põhiauto ÜV venis nii kaugele, et viimase järgi jäänud paari nädalaga ei hakanud mootori tööd enam "segama", las olla. Vahepeal võtsin kätte bensunäidiku teema, otsisin Lada näidiku ja anduri ning hakkasin seda Mossele parajaks sobitama. Paraku oleks vaja paagi ja anduri vahele ülemineku juppi, mis kannataks bensiiniga kokkupuudet. Tegin ühe leitud kummijunnist aga karta, et selle sööb bensiin peagi ära. Hetkel sõidan - tangin ikka läbisõidu ja "tunde" järgi.
Paremal taga juba paar kuud lekib üks piduri töösilindri mansett. Väga vähe, aga ikkagi (nagunii taseme kontroll iga hommik, kui massilülitit kapoti all sisse lülitasin). Täna pusisin nende mansettide vahetusega, aga lõppeks pidurite kontrollampi ei saa kustu. See oli ka üks häiriv asi ja viimastel nädalatel oli kapoti all lihtsalt klemm lahti võetud. Tean, et selle kustutamiseks tuleb teisest kontuurist pidurivedelikku välja lasta, aga hetkel ei õnnestunud. Proovisin paremal esirattal alul ülemisest õhutusniplist välja lasta ning hiljem prooviks ka ülejäänud 2-st, aga põlema jäi ikka. Millisel rattal milline õhutusnippel sobiks väljalaskmiseks?
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas partnermosse »

Edel kirjutas: Tean, et selle kustutamiseks tuleb teisest kontuurist pidurivedelikku välja lasta, aga hetkel ei õnnestunud. Proovisin paremal esirattal alul ülemisest õhutusniplist välja lasta ning hiljem prooviks ka ülejäänud 2-st, aga põlema jäi ikka. Millisel rattal milline õhutusnippel sobiks väljalaskmiseks?
Piisab kui vasaku ratta välja keerad ja siis kord ülemist ja kord alumist niplit lased lahti (kui veel ei tea, siis velje all olev nippel on ühenduses läbi kanali sees oleva ülemise nipliga), et punast tuld kustutada, pead pedaali seni õrnalt vajutama kuniks väike klõks käib(samal ajal kustub ka punane tuluke) ja pead jätma pedaali samasse asendisse, keerad nipli kinni ja korras on mõlemad kontuurid. Parem on seda teha muidugi 2-kesi, aga saab ka 1 teha kuid läheb kauem aega ....
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
wolfe
Postitusi: 160
Liitunud: 04 Veebr 2009 22:15
Asukoht: Viimsi

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas wolfe »

Minul lahenes sama mure peale tagumiste piduriklotside vahetamis ja käsipiduri trossi reguleerimist . Käsipiduri ,,andur,, peaks ka süütama tolle tule ?
Moskvich - puhas remondirõõm :D
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

wolfe kirjutas:Minul lahenes sama mure peale tagumiste piduriklotside vahetamis ja käsipiduri trossi reguleerimist . Käsipiduri ,,andur,, peaks ka süütama tolle tule ?
Jah ka kässar süütab seda tuld, aga mul põleb see koguaeg. Enne oli ok, toimis nii nagu peab, aga viimased paar kuud on pidevalt põlenud.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Mosse jaoks on tänavune hooaeg läbi, tegin täna (7. oktoober) viimase sõidu, selle suve üldläbisõiduks tuli 4360km, odo näit siis 03925, spido kolmandal ringil.
Eile pesin auto ka ära ning täna lukud-tihendid määritud. Piduritule "kustutamise" jätan järgmisele aastale ja eks kevadeks selgub, kui rooste ta läinud on :D Vasak tagatiib servadest kipub mullitama. Ei imestanud, keretööde ajal juba arvasin, et sellest head nahka ei tule. Üldiselt on ikka roostevaba, katusel paaris kohas pisikesed täpid. Kehva roostesurma sai seal kasutatud, suve jooksul korra ühest otsast lappisin teda uue värviga, ka salongipõrand kipub vaikselt rebaseks minema, ka seal oli roostet omajagu, kuigi lasin traadiga kõik puhtaks. Muidu muud keredetailid on OK.
Kevadel saab vajadusel peale kiiret ülevaatamist kohe liikvele ajada, enne vaid kindlustus teha.
Vasta