Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 20 Jaan 2020 16:08

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!



Tee uus teema Vasta teemale  [ 286 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 25, 26, 27, 28, 29  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: IZ 412IE 1978 tanello2
PostitusPostitatud: 18 Veebr 2016 02:05 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Postitusi: 1713
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Seda toru ei soojenda mitte summutaja ots, vaid heitgaasid. Proovige kätt hoida summutaja otsa juures, vaadake kui kaua suudate.
See asi tehakse ikka metalltorudest, plastmassiga kaua tööd teha ei saa.

_________________
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412IE 1978 tanello2
PostitusPostitatud: 21 Veebr 2016 19:27 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Okt 2012 01:40
Postitusi: 522
Asukoht: Raplamaa
Niisiis, kodaniku Partnermosse soovitusel korjasin oma käristi kola kokku ja sain komplekteerida erinevatest Ensv pikendustest endale piisavalt pika varda, et ligi pääsed 2ele ülemisele käigukasti poldile,mõned euro 1/2 jupid tuli poest juurde tuua, sest see varras peab ikka megapikk olema.
Vasaku külje omale ei hakanud nr 17 peale, liiga järsu nurga all on seal kast ehitatud, lükkasin sinna otsa hoopis nr18, mis mingi ime läbi keeras selle ka lahti :o
Korra mõtlesin ka sõbra juurest tuua spetsiaalse käigukasti toestamis kaadervärgi, aga kuna mul garaazis neid tunge on terve hunnik siis pookisin ühe sidurikoja alla, teise kasti alla ja siis läksin tugitala kallale.
3 polti 4jast läksid kohe puruks, sest ma kasutasin "breakerbar-i"- ma ei tea kuidas seda eestikeeles nim, aga igatahes sellega on kerge kõike avada...kui WD40 vahele ei lase, lõhub ta poldid aga märkamatult ära.
Pärast 20 min pusimist oligi kast käes, häda ja viletsus millega olin jännis juba mitu kuud....
Pilt

Nüüd kus see sitakäkerdis lõpuks mul laua peal on, selgus ka üks humoorikas asjaolu, nim kuid tagasi (eelmisel aastal) oli mul küsimus, et kuidas ma detaili nr 17 lahti saan, kuigi olin 2 polti juba maha keeranud aga lahti ta ikka ei tulnud.
Pilt
keegi midagi mulle selle kohta ei öelnud ning nüüd laua peal võrreldes seda tutika kastiga, selgus et seda detaili hoiavad oma koha peal veel 2 väikest miinus kruvi(kusjuures nendest ühte on ka näha joonise peal) kraapisin siis sita maha ja voilaa, kruvid täitsa olemas, well then...stupid me.
Nüüd kus ta mul maha on keeratud, sain täpsemalt aimu kui sassi see detaili alumine aas sõidetud tegelikult oli... :cry
vasakul siis tutikas:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Üritasin seda massiivset kõverikku oma algsesse asendisse tagasi taguda alasil, aga sellest ei tulnud midagi välja, see materjal oli nii habras, et murdus sootuks küljest ära.
Õnneks on mul kiviviske kaugusel keevitaja ning kui võimalik on siis laseb ta selle aasa sinna külge tagasi, kui ei saa siis pole ka hullu, mul on Azlk412 küljes üks korralik kast veel, eks ma tõstan siis tolle kasti tervikuna oma auto peale ümber.
Esialgu tahaks ikka purunenud asju parandada... või siis koolis lasen sootuks CNC pingil mulle uue detaili lõigata, kui operaatoriga hea jutu peale saan :)
Igatahes...
Nüüd on ilmselt järgmine nädalavahetus sisustatud käigukasti välise pesuga, sest seest läikis kõik ilusti puhtuse järgi (aitäh Liqui Moly+ ER) ja õnneks olid kõik hambad täitsa terved.(kartsin, et avariist võis seal midagi puruneda.)
4 asja mis vajavad vahetamist kastil:
*tagurpidikäigu luugi tihend (lõigatav materjal olemas)-tahaks aga originaaltihendit ikka :)
*käiguhoovastiku tolmulutt kastil (kui keegi teab kust sellist asja saada või kuidas või millest ise teha uus, oleks tore kui keegi räägiks)
Pilt
*käigukasti lõpu rõngastihendid 2tk (olemas)
*spidoka rõngastihend (kui juba siis juba)

Lisaks olen ma kuulnud, et mingid kodanikud olla laagrite peale teinud hoovastiku varda otsad, ma ei mäleta kelle teemast see asi kord läbi käis aga tahaks ka asjale uuesti pilgu peale visata, nii huvipärast :)
Pilt
Tundub, et kui kunagi need originaal kummijunnid ära lagunevad siis pole väga midagi sinna tarka asemele panna isemeisterdamise teel peale nende "laagrite", sest põhimõtteliselt on tegu ju sama asjaga, va asjaoluga, et Nsvl ei olnud piisavalt võimast aju, et sellist lihtsat asja ise välja mõelda, tuli ikka odavalt ja kiiresti kõik kokku mökerdada.

_________________
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan


Viimati muutis tanello2, 02 Mär 2016 11:26, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412IE 1978 tanello2
PostitusPostitatud: 21 Veebr 2016 22:59 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Postitusi: 3767
Asukoht: Läänemaa, Palivere
Noormees. Üksi tehes võtab kasti vahetus reaalsuses max 30 minutit ja ligi saab igale poole mängleva kerglusega, tegelikult. Ja need "laagrid", uniballid. Nende peale annab teha kenasti, ei ole kallis kah. Aga õppima ja tegutsema peab, edu!

Aa, ja kasti maha tõsta. Pole veel üksi tehes probleeme nagu olnud kui kanalis teha, ega ta 100kilo ei kaalu.

_________________
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 3 x 412(osa IE osa mitte) , 2715

Kokku omanud 69 mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412IE 1978 tanello2
PostitusPostitatud: 21 Veebr 2016 23:51 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Okt 2012 01:40
Postitusi: 522
Asukoht: Raplamaa
stern100 kirjutas:
Noormees. Üksi tehes võtab kasti vahetus reaalsuses max 30 minutit ja ligi saab igale poole mängleva kerglusega, tegelikult. Ja need "laagrid", uniballid. Nende peale annab teha kenasti, ei ole kallis kah. Aga õppima ja tegutsema peab, edu!

Aa, ja kasti maha tõsta. Pole veel üksi tehes probleeme nagu olnud kui kanalis teha, ega ta 100kilo ei kaalu.


Mul garaazis, kus auto pesitseb juba viimased 2 aastat, pole mingit kanalit, auto seisab tungide otsas, auto alusteks töödeks on ehitatud see "mehaaniku pugeja":
Pilt

_________________
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412IE 1978 tanello2
PostitusPostitatud: 06 Juul 2017 08:40 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Okt 2012 01:40
Postitusi: 522
Asukoht: Raplamaa
Sel aastal oli suur plaan oma kaua seisnud kullale ikkagi 2017 suvetuuriks valmis seada, selletarbeks sai lausa eraldatud erakorraline eelarve maksumusega 1500 eu.
Paraku otsustas karma või krt teab mis või kes, et ei ole see plaan ettenähtud täitmisele. Tööelu ja nädala sees linnas elamine on jätnud sügava jälje. Kuud läksid nagu tuulispask, varuosasid ning lisatehnikat sai juurde ostetud, kuid füüsiliselt peale käigukasti värvimise ei saanud miskit tehtud.
Pilt
Pilt
Mida lähemale suvele, seda vähem jäi ka nädalavahetuses ruumi maale minekuks, elu muutus liiga aktiivseks.
Juulikuus pidin lõpuks leppima tõsiasjaga, et ei seda mosset selleks aastaks valmis saa. Viimase naela kirstule lõi keevitaja kes teatas, et ei saa oma niigi graafikust maas olevatele 15nele autole ühte veel juurde võtta :(

Kui nüüd lõpuks kohale jõudis minu läbikukkumine, ei jäänudki mul muud üle kui suunata Juulikuu aur 3. mosse hankesse, sest millegiga ma tahan mosse tuurile jõuda.
Selge oli kohe, et järjekordset sedaani ma ei taha ligi võtta, universaalid on kallid või pole saadaval ning lõpuks sai täide minu kaua oodatud lapsepõlve unistus- omada Pirukat.
Niisiis sai 412 remondifondist eraldatud vajalik summa ja tõingi endale IŽ 2715 piruka :rokib

Pilt
kuna vedada tuli seda hoole ja armastusega Kadrinast täpselt 100 km koju 50 km tunnis siis jõudis õues vahepeal pimedaks minna :)
Pilt

Kuna sügavremondiks enam aega pole (suvetuurini aega 39 päeva-sellest 15 nokitsemise päeva) , tuleb teha Pirukale nö elementaarremont >

▪ Osta isiklik keevitus ja lappida ära jalgealune põrand mis on ainuke koht, kus probleem sellel masinal on, ülejäänud põhi on kõva. (eelarve 700 eu )
▪ Sadulsepp teeb istmed uued ning peataguse papi katab sama ilusa nahaga. Õnneks on see teenus mulle tasuta.
▪ Teha korda käigukangi hoovastik mis käib megaraskelt. (azlk 412 pealt võtan)
▪ paigaldada turvavööde vastused :lol (azlk 412 caruosade masinalt võtan)
▪ Teha väljast värviparanduste töö, et ÜV-lt läbi saaks. (eelarve 50eu )
▪ vahetada ära kõik ölid. (eelarve 80eu )
▪ äratada pidurid ellu. (eelarve 25 eu)
▪ vahetada välja tulede kopsikud (kasutan vanu 412IE omasid)
▪ osta 4 uut rehvi ning saata veljed värvimisse. (eelarve 100 eu )
▪ registeerida end suvesõidule :auto (eearve koos toiduga 50 eu )
kohesed kulud kokku : 500 eu

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
ma oleks istmed originaaldi jätnud, kuid kahjuks polnud võimalik seda katet enam kokku tagasi õmmelda.
Pilt
kastis olid ss need asjad kaasas, pildil olev Addinoli õli olevat selles mootoris
Pilt
krt värvikaart oli kleebitud tehases kohe juhi istme taha ülemise äärega kohakuti, kus ta ss minema hõõruti aastakümneid tagasi
Pilt
Pilt
Pilt

_________________
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan


Viimati muutis tanello2, 30 Okt 2017 17:53, muudetud 5 korda kokku.

Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 06 Juul 2017 21:36 
Kasutaja avatar

Liitunud: 23 Aug 2014 19:18
Postitusi: 329
Asukoht: kuressaare
Tere, kena vaadata kohe, kui pirukaid ikka välja tuleb. Loodan, et saad pirukale ülevaatuse tehtud ja saad minna oma 412 kallale ka. Soovin sulle jõudu, jaksu ja paksu rahakotti.

_________________
AZLK 2140, aastast 1983.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 07 Juul 2017 00:32 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Postitusi: 1713
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kuudiga Moskvitš. Neid on väheks jäänud. Ise keerutan mõtet otsida omale ka kongiga IZ-2715 kuni neid veel leiab. Kui siin talvel auto registreerimise maksustamise teema käima läks, keerutasin küll mõtet ühe sellise hankimisele enne, kui see tobe seadus vastu võetakse. Õnneks vähemalt esialgu lükati see seadusepügal kõrvale. Sain pikendust...

Sul tuleb talle ilmselt täielik ülevärv teha. Algul mõtled küll paranduste peale, aga lõppeks on värvierinevused sellised, et tuleb tahtmine ülejäänu ka värske värvi alla panna. Näha, et tööd jagub mujalegi, siis tuleb kiirustada, et kokkutulekule jõuda.

_________________
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 07 Juul 2017 08:03 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 354
Kahju jah, et kuudiga pirukaid ei taheta väga pidada.

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 07 Juul 2017 13:40 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Okt 2012 01:40
Postitusi: 522
Asukoht: Raplamaa
kassu kirjutas:
Tere, kena vaadata kohe, kui pirukaid ikka välja tuleb. Loodan, et saad pirukale ülevaatuse tehtud ja saad minna oma 412 kallale ka. Soovin sulle jõudu, jaksu ja paksu rahakotti.


Aitäh :beer , rahakott ongi paks aga selle sisu kulub ka Audi ja muude raha neelavate hobide üleval hoidmiseks.
Vaatamata asjaolule, olen ma endale fikseerinud Mosse aasta eelarve 2000 eu, ning siiamaani pole sellest puudus tulnud. Pirukale tuleb ÜV kohe kindlasti, küsimus on formaalsuses ja summas :evil

Loodan mingiaeg oma tööelu selliselt ümber korraldada, et saaks iga päev maale minna ja auto kallal veidikene nokkida, sest 2018 saab 412el 40 aastat täis, ning oleks äärmiselt suur austus auto vastu kui ta saaks oma juublil taas riigiteid nautida.

Edel kirjutas:
Kuudiga Moskvitš. Neid on väheks jäänud. Ise keerutan mõtet otsida omale ka kongiga IZ-2715 kuni neid veel leiab. Kui siin talvel auto registreerimise maksustamise teema käima läks, keerutasin küll mõtet ühe sellise hankimisele enne, kui see tobe seadus vastu võetakse. Õnneks vähemalt esialgu lükati see seadusepügal kõrvale. Sain pikendust...

Sul tuleb talle ilmselt täielik ülevärv teha. Algul mõtled küll paranduste peale, aga lõppeks on värvierinevused sellised, et tuleb tahtmine ülejäänu ka värske värvi alla panna. Näha, et tööd jagub mujalegi, siis tuleb kiirustada, et kokkutulekule jõuda.


Ütleme nii, et alguses oligi plaan ta suvetuuriks ka ajutiselt SRÜ stiilis kiiresti üle värvida , aga hetkel on hea kui mul mahub graafiku sissegi see salongi põranda ära parandamine, õlide vahetus ja värviparandused. Värvivahe kui selline tuleb minimaalne, sest tegu on matt värvi autoga, Tallinnas lasen spetsiaalselt tooni uut segada valmis ja selleks aastaks käib kah, peaasi, et ÜV-l virisema ei hakata suurte roosteplekkide pärast, muidu ma ei teeks neid värviparandusi kah sest mulle isegi meeldib see "tööauto" välimus sellisena :)

hard0 kirjutas:
Kahju jah, et kuudiga pirukaid ei taheta väga pidada.

Tegu siiski "kuudiga" mis kannab ainult tööauto iseloomu, sellisega väga niisama keegi tiirutama ei viitsi minna sest olgem ausad, pole tal ka suurt silmailu mida rahvale näidata. Mina aga olen 3 eesmärgil ta võtnud: kodusteks töödeks; suvetuuriks ning vajadusel asendusautoks.

Natukene ss Piruka ajaloost ning asjadest:

On registris N1 kaubikuna.
Registeeritud Eestisse uuena 03.01.1980 (registris millegipärast märgitud " kasutatud")
Ilmselt selle piruka saamiseks mingi sahkermahker tehti seal venes :lol
28.02.2003 vahetas omaniku. ( suundus teenima ettevõtet Viru Ehitus AS)
27.09.2005 käis ÜV-s( värvkatte kahjustused lubatust suuremad) :(
Läbisõit 8000 km (teine ring ilmselt) :o
31.01.2006 käis ÜV-s Jõhvis (tuled valesti reguleeritud) (värviti oranzilt mattpunaseks) :(
Läbisõit 10 000 km
22.01.2007 käis ÜV-s Jõhvis (kõik ok)
Läbisõit 12 000 km
28.08.2010 vahetas omaniku. (Erakätesse)
01.07.2017 vahetas omaniku. (Minu kätte)
Läbisõit 17 421 km

Autol on välja vahetatud 3 ust, toonoriks on olnud sinine kuubik ja roheline 412.
Ühelt nende pealt on paigaldatud ka roolisambale tulede ja suunanäitamis kangid(või hoopis terve armatuur), mistõttu saab tulesid sisse/välja lülitada nii armatuurist kui ka roolisambalt( likvideerin selle segaduse peatselt)
Süütelukk on viidud roolilt raadio kohale, kasutusele on võetud Kamaz lukk(ka selle toon tagasi oma õigesse kohta ja vahetan mosse oma vastu välja.
Bensupaagi kork käib ainult võtmega lahti :)
Pilt
Mootor läheb 1mesest pöördest käima :hail
Ukseluku ja konguluku võtmed puudu :angry (vajan uusi)
Kapoti avamise kang on omalooming, samuti ka kapoti lukusti vastus luugil.
Tagurduatuli on puruks, põhitulede reflektorid läbi, käsipiduri kang kõver ja ei toimi
Pilt
Raadio ja kõlar puuduvad :err
Pilt
Keskkonsooli avad on imitatsioon :o (pole varem näinud sellist) Kusjuures tuhatoos korpusega oli kindalaekas :D
Pilt
Bensiinipaagil on tempel 1981
Pilt
Esitiibadel on peeglikinnitusaugud aga peeglid on ustel(kusjuures seal ka olnud mingid teised kasutusel, auke on rohkem)
Esistange kroom on Superb seisus
Esiklaas on kehvade kojameeste poolt rikutud (vajab vahetamist)
Istmete tagused oli tehase poolt paigaldamata, mingi säästuvärk vb.
Pilt
Seljatoe asend fikseeritav liblikaga :rokib

_________________
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan


Viimati muutis tanello2, 30 Okt 2017 16:26, muudetud 3 korda kokku.

Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 07 Juul 2017 16:36 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05 Veebr 2009 12:29
Postitusi: 426
Asukoht: Pärnu/Tartu
Aastaarvu järgi siis peaks masin ka vanatüübi uste ja ninaga olema ja need võib südamerahuga külge kruvida kui uuema Iž välimus ära tüütab :D .

Minu isal oli ka vene aja lõpus üsna lühikest aega selline pirukas vanema nina ja ustega. Pärast väikest avariid oli samuti plaanis "moderniseerida" uuemaks nagu antud masin hetkel. Küll aga jõuti enne tegema hakkamist avariiline masin maha müüa ning uuematüübi varuosaplekid, mis selle jaoks ostetud sai, vedelesid veel u. 10+ aastat garaažis kuni Mosseliiga teemasse läks ning mosse plekkidele pea päeva pealt nõudlus tekkis. Mäletan et see võis olla umb. 2003, kui mosse plekid hakkasid üsna järsku ca. 100 ja 200 krooni tükk maksma (enne anti neid niisama ära või viidi prügimäele, linnas ka prügikasti kõrvale), tolajal oli see võimas lisa taskuraha mis sülle kukkus. :D

Aga edu ja vaba aega masinaga tegelemiseks!


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 286 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 25, 26, 27, 28, 29  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7