IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Postitus Postitas partnermosse »

ABS kirjutas:
partnermosse kirjutas:Kuna kevadtööd tulid vahele ja oma mossega tegeleda ei saanud, siis alternatiiviks juhuse läbi sai kaasfoorumlase ABS karpat hoopis näppida :) äkki sai veidike paremaks kui ennist oli :)
Väga palju sai paremaks,suur-suur tänu! :)
Ole lahke, head sõidu nautimist :)
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Postitus Postitas partnermosse »

Kuna ilm ja vaba aeg lubasid vahepeal korra jälle masinat käivitada, siis üle 4 aasta oligi üllatus käes, nüüd vaja mosse peal laitmatult töötanud karburaatorit hooldada läbi pulkadeks võtmise, sest miskit on juhtunud, et töötamisel pöörded langesid ja mootor hakkas lonkama kergelt. Üritab siis miskit päev sukelduda detailidesse :think
Tüüpiline kui kingsepp ise paljajalu käib :D
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Postitus Postitas partnermosse »

Õnneks täna ilusa ilmaga sain veidike pühendada end reaalselt mootori ja karburaatori tööle ehk vigade otsimisega tegeleda ehk defekteerimisega. Nagu ennist mainisin polnud ma karburaatorit puutunud umbes täpselt 4 aastat ja kui täna prooviks käivitasin, siis oh seda imet, mootor lonkas lausa 3 jalga ja puterdas nii mis kole, sellist asja polnud minu silmad näinud vähemalt viimased 14 aastat kui mosse ostsin(siis oli veidike kergem variant).
OK, mõeldud tehtud kiskusin maha karbussi ja vaatasin selle üle ja leidsin alustuseks kohe, et kütusekoguse kruvi ümber olev kummitihend oli nii mõraline, et endalgi läks süda pahaks rääkimata mootori normaalsest tööst.

Pilt

Aga sellega ei piirdunud mu tegemised, vaatasin ka muud karburaatori millimeetrid üle ja seadistasin külmkäivituseks lahedamad seaded, vaatasin düüsid üle ja kuna keegi siin foorumis kirjutas, et düüsidel pole markeeringuid peal, siis mõtlesin ja proovisin sellise meetodiga kui abiks on nihik ja naaskel :)

Pilt

Toppsin aga düüsi naaskli otsa, alumise randi pealt nihik peale ja suhteliselt täpne mõõt oligi käes. proovisin päris mitmed numbritega düüsid nii üle mõõta ja ega see meetod alt ei vedanud, täpsed mõõdud olid kui võluväel olemas.

Pilt

No nii, mõõdetud ja paika tagasi pandud mis laokil oli, pesin karpa kergelt üle carburator cleaneriga, et värskem välja näeks ja panin kõrvale, et edasi oma uurimisega minna.
Kuna karpa oli pealt ära , siis otsustasin ka klapivahed üle vaadata, ja no hea oli, et vaatasin iga silindri kohta oli 1 kas sisselaske- või väljalaskeklapp paigast ära olematu vahega. Paika panduna kaas peale ja kuna juba tuhin sees, siis kohe ka küünalde kallale :) Kõik 4 käisid kontrollis ja avastasin et 4-st 2 olid ikka päris õrna kollase "leegiga" isendid.Peal olid siis vene küünlad А20Д .Otsus tehtud, kõik 4 vahetusse peale 13 aastat tööd selle mootori peal ja peale läksid tutikad samasugused.
Lappasin kõik asjad kokku ning karpa peale/külge ja koheselt ka karburaatori tühikäiku sättima. ;)
Poolest võtmest mootor käima ja oi kus mootor nurrus :burnout Paari kruvi pöördega stabiliseerus ka ilus tühikäik ja kokkuvõttes võiks öelda, et süda rahul ja meel jälle hea, et korda sai :) :) :)
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Postitus Postitas partnermosse »

Sel aastal siis lastekaitse päeval tehtud TÜ heitgaaside andmed ülevaatuse raali järgi peale karburaatori taaselustamist
lubatud pöörded 1200 p/min- mõõdetud 920 p/min
lubatud CO - 3.500 % - mõõdetud 3.120 %
lubatud CH - 600 ppm - mõõdetud 191 ppm
Sõidupidurite üldefektiivsus -71%
Rikkepiduri üldefektiivsus -28%
Tundub, et suure numbriga CO tase tuleb eelmise aasta kütusest, mis paagis oli ja teeb korralikult oma tööd :)
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Postitus Postitas partnermosse »

Täna oli sisutihe päev, isa mossega sai ülevaatus tehtud. Sai karburaatori talla tikkpoldiaugud suuremaks tehtud 2105 karpal kuna tikkpoldid väänduda ei tahtnud, puuriga 10,3 said kenad avad tehtud ja loodan ka lähitulevikus lõpuks uuendustega karpa sõidus ära proovida.
Kuna aastad muudkui lendavad, sai ka üle pika aja mootoriõli vahetatud ja sisse läks mineraal 15w-40 ehk siis suvesõitudeks ilmselt kõlbab küll ja veel. Meeldiva ja lõbusa õlivahetusele aitasid kaasa Janekee5, Irukas ja Wax :D Uute klubiliste klubinimesid kahjuks veel ei tea :beer
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Postitus Postitas partnermosse »

Siin siis 2140 karpa TÜ andmed
lubatud pöörded 1200 p/min- mõõdetud 940 p/min
lubatud CO - 3.500 % - mõõdetud 0.323 %
lubatud CH - 600 ppm - mõõdetud 106 ppm
Sõidupidurite üldefektiivsus -71%
Rikkepiduri üldefektiivsus -28%
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Postitus Postitas Edel »

partnermosse kirjutas:Sai karburaatori talla tikkpoldiaugud suuremaks tehtud 2105 karpal kuna tikkpoldid väänduda ei tahtnud, puuriga 10,3 said kenad avad tehtud
Algselt VAZ-le mõeldud karburaator Mossele otse ei istugi, Mosse tikkude ring vähe laiem (mitte palju, 1-2mm). Võite ise üle mõõta. Isegi VAZ-le mõeldud tihend karba ja kolle vahele ei läinud Mossele hästi peale kuigi VAZ-le istus ilusti.
Ise olen ka paaril VAZ-i karburaatoril avad suuremaks puurinud, muidu lihtsalt ei lähe peale.
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Postitus Postitas partnermosse »

Edel kirjutas:
partnermosse kirjutas:Sai karburaatori talla tikkpoldiaugud suuremaks tehtud 2105 karpal kuna tikkpoldid väänduda ei tahtnud, puuriga 10,3 said kenad avad tehtud
Algselt VAZ-le mõeldud karburaator Mossele otse ei istugi, Mosse tikkude ring vähe laiem (mitte palju, 1-2mm). Võite ise üle mõõta. Isegi VAZ-le mõeldud tihend karba ja kolle vahele ei läinud Mossele hästi peale kuigi VAZ-le istus ilusti.
Ise olen ka paaril VAZ-i karburaatoril avad suuremaks puurinud, muidu lihtsalt ei lähe peale.
Minu praktikas on see esmakordne juhus kus 2105 karpa koheselt peale ei istunud, varasemalt läbi aastate pole sellist probleemi olnud, alati on kohe "sadulasse istunud", aga pole hullu, õnneks on ruumi puurimiseks :)
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Postitus Postitas partnermosse »

Viimane kord kui Waxi karpat sai järgi aidatud mõtlesin ka, et vaja karpa ja küttepumba voolikud vahetada nagu Wax seda tegi ja kuna täna oli selleks hea päev, siis saigi Härma tn. Volodja juures väiksed sisseostud tehtud

Pilt

See järel ruttu garaasi voolikuid vahetama :) ja kui see juba tehtud, siis sai teel kodu poole ka abivajajat Lempsi( IZ 412IE 1978 lemps ) külastatud, kes liitub ka suursõiduga,aga et tal sõit sujuks viperusteta, siis sai mosse karpa kerge reguleeringu :) ja nüüd peaks sõidukõlbulik olema küll :auto
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Postitus Postitas partnermosse »

Enne sõitu veel jõudsin 1 roostes asja natuke läikivamaks üle tuisata :D ,kerega kahjuks nii libedalt ei läinud :D

Pilt

Pilt

Nüüd vaja kiirelt veel asjad pakkida kaasa .... :auto
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Vasta