MZMA 401 1955 TiitS

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Varblane
Postitusi: 153
Liitunud: 01 Apr 2009 01:36
Asukoht: Tallinn,Nõmme
Kontakt:

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas Varblane »

Väga suure töö oled ära teinud, madaldust tahaks masin jah kohe kindlasti. :beer
Gardaan,keneraator,garba,tüüs,garter........
vivaldi
Postitusi: 18
Liitunud: 06 Mär 2009 19:53

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas vivaldi »

TiitS kirjutas:Mootor tahab ainult seadistamist veel. Süüde on vale arvatavasti, puterdab veidi ja minek ei ole see, mis peaks. Jahutus on kehva, kipub üle kuumenema. Kasutusel on üks oksüdeerunud ribidega Honda Civicu radikas, arvatavasti see ongi see kurja juur. Peab uue radika tooma ikka.
Civicu radikas on tõesti väike selle mootori jaoks kui just el.venti külge ei pane.
Kas oled nüüd jagu saanud sellest probleemist, mis käima panemisel esile kerkib (pöörded) ?
Kasutaja avatar
TiitS
Postitusi: 261
Liitunud: 16 Veebr 2009 23:52
Asukoht: Rapla

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas TiitS »

Tegelikult kui see civicu radikas korralik uus oleks, siis sellest peaks piisama küll. Olen näinud neid samu radikaid ka igasugustel turbotatud riisikatel nendel on ju seda jahutust veel rohkem vaja. El. vent on täitsa küljes isegi, eespool radikat. Praegu nagu pöörded nii kõrgele enam käivitades ei tõusegi. Umbes 2000 pöörde peale laseb korraks. Suurimaks probleemiks hetkel on see, et mootor ei taha korralikult käia. Jõudu ei ole ja kõrgematel pööretel jätab vahele. Kahtlustan, et mootorikett on äkki hamba võrra valesti. :uhoh
Kasutaja avatar
TiitS
Postitusi: 261
Liitunud: 16 Veebr 2009 23:52
Asukoht: Rapla

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas TiitS »

Räägiks ka siis vahepeal, mis mokitsaga toimunud on.

Alustan siis sellest, et jahutuse probleem sai lahendatud uue radika paigaldamisega. Uus radikas sai ka veidi paksem, kui eelmine (26mm vs 16mm):

Pilt
Pilt
Pilt

Samal ajal painas mootorit ka üks teine probleem. Nimelt siis, töösooja mootoriga ei jõudnud starter enam eriti mootorit ringi ajada. Probleemi lahendamiseks otsustasin vahetada starteri harjad ja puksid.

Pilt

Aga kasu ei olnud sellest ikka mitte midagi. Sai siis ühte teist Boschi starterit proovitud (eelmine oli Delco toodang) ja ikka sama teema. Lõpuks sain tuttava käest ühe 3.0 r6 CIH veidi suurema jõudlusega Boschi starteri ja sellega nagu jõuab iga kord käima vedada mootori. Ei teagi milles see kala võib olla, et mootor nii tihkeks töösoojana läheb, külma mootoriga jõudis vedada küll kõigi starteritega.

Mingi aeg otsustasin, et tõstan siis nukkvõlli ketiratast hamba võrra varasemaks. Keerasin kõik 3 ketiratta polti ettevaatlikult lahti, et mitte mingil juhul mõni polt ketikambrisse ei kukuks. Ratas nõks tagasi keeratud, esimene polt kinni, teine polt kinni, kolmas polt kinni ja viimast polti pingutades see juhtuski - tegemist oli Torx poltidega ning keeramiseks kasutasin padrunotsikut, polti pingutades libises padrun poldi tagant ära ning kostusid mõned kilinad-kolinad ning lõpuks üks tuhmim kolks kuskil allpool mootorit. Võite aimata, mis mõtted mul peas käisid sel hetkel :o :( ??? :help :waah :angry :cry. Kusjuures eelmist polti keerates just mõtlesin, et äkki peaks ikka sellele padrunile teibi ümber rullima, et äkki kukub otsast, aga mõtteks see ainult jäigi :D .
Algul üritasin väikese traadi otsas magnetiga surkida seal ketikambris aga tulutult. Nii palju oli mul selle ketikaane maha võtmisel meelde jäänud, et ketikamber on ühenduses karteriga. Lootus oli, et äkki kukkus see otsik siis karterisse. Sai siis see alt kruvitud ja kuskilt väntvõlli ketiratta vahelt ma selle kurjajuure leidsin. Maksma läks see jama mulle umbes pool päeva mõttetut tööd
Aga igatahes see ketiratta hamba võrra liigutamine parandas mootori tööd märgatavalt.

Kuna rataste kaldenurgad tundusid kahtlased, liiga lääpas samuti oli ka juhitavus väga kahtlane, siis otsustasin täna asja üle vaadata. Mõtlesin, et äkki on kunagi liigselt vahetükke ülemise õõtsa vahele paigaldatud, aga ei olnud seal ühtegi. Siis jäid silma alumised õõtsapuksid, mis ei tundunud väga värsked enam ning olid suht tsentrist väljas. Sai siis kogu esisild tükkideks võetud ning päeva lõpuks oli seis selline:

Pilt
Pilt

Õõtsapuksid nägid välja siis sellised:

Pilt

Ehk kellegil on mingeid huvitavaid nippe jagada mismoodi need puksijäänused sealt kõige paremini välja saaks
jartmok
Postitusi: 316
Liitunud: 15 Dets 2009 14:38

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas jartmok »

Kui miski inimlik lahendus neid pukse kätte saada ei õnnestus siis kasuta põletamis tehnikat.
Kasutaja avatar
Sten
Postitusi: 332
Liitunud: 08 Veebr 2009 12:57
Asukoht: Eesti

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas Sten »

Rauasaega.
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1583
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas partnermosse »

Neid pukse pressitakse välja ja pressitakse ka sisse pressiga :)
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
vivaldi
Postitusi: 18
Liitunud: 06 Mär 2009 19:53

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas vivaldi »

partnermosse kirjutas:Neid pukse pressitakse välja ja pressitakse ka sisse pressiga :)
Tihtilugu pole see võimalik ja võetakse appi suur haamer või kruustangid.
Kasutaja avatar
TiitS
Postitusi: 261
Liitunud: 16 Veebr 2009 23:52
Asukoht: Rapla

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas TiitS »

Eks tuleb kuidagi midagi leiutada siis. Asconal sai ilusti tungraua ja mahlapressiga kummist õõtsapuksid välja ja sisse, aga need mosse omad on metallist välise puksiga. Saab vist keerulisem see protsess olema.
Kasutaja avatar
TiitS
Postitusi: 261
Liitunud: 16 Veebr 2009 23:52
Asukoht: Rapla

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas TiitS »

Polnudki mingi eriline raketiteadus see pukside kätte saamine 8). Kõik sai kruustangide vahel tehtud. Vaja oli ainult erinevate läbimõõtudega torujuppe. Kõigepealt vana kummipuks välja pigistada, seejärel õõtsa külge jäänud välimine puksivõru rauasaega katki saagida, siis sai juba selle lömmi lüüa ning käes see oligi.
Vasta