MZMA 401 1955 TiitS

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
raunts92
Postitusi: 31
Liitunud: 26 Mär 2009 17:07

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas raunts92 »

iisak kirjutas:Oleks madal(am) kah, siis oleks väga viis aparaat.
+1
aga siis on suht võimatu sõita sellega, kuna vedrustus siis puudub pmts.
1 võimalus on sillad ümber ehitada kuidagi ehk?
Kasutaja avatar
TiitS
Postitusi: 261
Liitunud: 16 Veebr 2009 23:52
Asukoht: Rapla

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas TiitS »

Mõtted on sinnapoole liikunud küll. Näiteks annaks alumist šarniiri ülespoole tõsta õõtsa suhtes, aga sellise madaldamisega tekib jälle see probleem, et sillatala jääb väga madalale teepinnast. Võimalus on muidugi ka sillatala rohkem poolraamide sisse süvistada. Siis tuleks Mootorikinnitused ja võibolla ka karteripõhi ümber teha, et käigukast ja mootor samale tasapinnale jääks kui praegu.
Võimalusi on mitmeid :). Aga kas on mõtet nii palju vaeva näha selle nimel?
Kasutaja avatar
ToM
Postitusi: 15
Liitunud: 16 Jaan 2010 13:41
Asukoht: Rapla maakond

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas ToM »

TiitS kirjutas: Võimalusi on mitmeid :). Aga kas on mõtet nii palju vaeva näha selle nimel?
On. Ükspäev nägin kui panid linnapoole, hääle pärast pöörasin pead maantee poole, tore vaatepilt oli 8)
Kasutaja avatar
TiitS
Postitusi: 261
Liitunud: 16 Veebr 2009 23:52
Asukoht: Rapla

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas TiitS »

Ahsoo, et mootorihäält on ikka kosta ka :) . Ega ma ise ei olegi kuulnud, mis häält see masin väljastpoolt teeb. Sumpajooks sai suht vaikne tehtud, et liiga kõrva ei karjuks. Opeli reso ja lõpupütt on ikka küljes.
iisak
Postitusi: 122
Liitunud: 05 Veebr 2009 17:41
Asukoht: Tallinn

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas iisak »

TiitS kirjutas: Aga kas on mõtet nii palju vaeva näha selle nimel?
Ongi nüüd mõtlemisainet, et kuidas ja mis 8) , jama ju kui projekt valmis hakkab saama.
Lugesin enne jah, et sillaga jama, aga selline masin madalana oleks ülipro.
Kasutaja avatar
S.Viin
Postitusi: 3
Liitunud: 04 Apr 2010 19:39

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas S.Viin »

Pilt
Tuttav koht :D .

Kena! Jälgin seda teemat huviga :hail .
Kasutaja avatar
TiitS
Postitusi: 261
Liitunud: 16 Veebr 2009 23:52
Asukoht: Rapla

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas TiitS »

Kes juhtus eile ETV-st Ringvaadet vaatama, siis võibolla märkas seal midagi tuttavat 8) http://etv.err.ee/index.php?05593526&video=289
Varblane
Postitusi: 153
Liitunud: 01 Apr 2009 01:36
Asukoht: Tallinn,Nõmme
Kontakt:

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas Varblane »

TiitS kirjutas:Kes juhtus eile ETV-st Ringvaadet vaatama, siis võibolla märkas seal midagi tuttavat 8) http://etv.err.ee/index.php?05593526&video=289
Lõpuks näidati ikka, ma juba pidin priva saatma ja küsima, et kas ei näidatagi. :) Aga tänud sõidu eest ja auto astub väga hästi edasi. :beer
Gardaan,keneraator,garba,tüüs,garter........
Kasutaja avatar
TiitS
Postitusi: 261
Liitunud: 16 Veebr 2009 23:52
Asukoht: Rapla

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas TiitS »

Teeks ka väikse up-i

Kindlustus kehtis autol septembri lõpuni ning peale seda on mosse seisnud garaazis. Peale viimast sõitu sai vesi mootorist välja lastud ja nii ta seisis paar kuud. Kuna nüüdsest on vaja seda garaaziboksi, kus mosse paikneb, teiste autodega täita, tuli mossele veel korra hääled sisse puhuda ja teise paika liigelda. Mootor ja radiaator sai seekord täidetud korraliku jahutusvedelikuga. Käivitamisega ei olnud mingeid probleeme, matsupill, -10 kraadi näitas termomeeter tol hetkel.

Üks talvine pildike ka:

Pilt

Ja uues talvekorteris, koos toakaaslasega. Päris nurka surutud see pisike mosse :):

Pilt
Kasutaja avatar
TiitS
Postitusi: 261
Liitunud: 16 Veebr 2009 23:52
Asukoht: Rapla

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas TiitS »

Kuna vahepeal tundus, et talv hakkab taanduma, otsustasin mosse talveunest üles äratada. Eesmärgiks on auto kevadeks sobivale kõrgusele saada. Terve sügise ja talve mõtisklesin selle üle, mismoodi oleks kõige mõistlikum asja madalamaks saada. Vedrusid rohkem lõigata ei kannata, kuna vedrustuse käik saab otsa ja tervet silda ülespoole viia ka ei viitsi (liiga töömahukas). Kõige mõistlikum lahendus tundus olevat alumiste šarniiride ülespoole viimine õõtsa suhtes. Sellega säilib endine vedrustuse käik ja muid probleeme ei tohiks tekkida. Ajasin siis mosse garaaži ja lammutasin esisilla järjekordselt laiali

Pilt

Seejärel õõtsadelt otsad maha:

Pilt

ja vasakpoolsele õõtsale parempoolse õõtsa ots teistpidi külge keevitada. Teiselpool samamoodi

Pilt

Ostsin paremale poole ka uue šarniiri, kuna sealpool oli varem mingi koperatiivi määrdenipliga toodang, mis määret välja ajas. Nüüd siis mõlemal pool mingi saksa firma Fenox vms. toodangu omad. Mõõtmiste järgi peaks kliirens kahanema umbes 7-8 cm. Sellisena läks siis šarniir õõtsa külge:

Pilt

Pilt

Sillatala ja maapinna vahele jäi ligikaudu 11 cm. Ma usun, et kannatab sõita küll, maastikusõitu sellega niikuinii ei tee

Pilt

Lõpptulemus siis selline:

Pilt

Järgmise asun tagasilla kallale. Mõte on eemaldada vedrupakk ja pöörata üks leht pakis teistpidi, pidi muutma tagaotsa piisavalt jäigaks ja madalaks. Kui keegi on sellise asjaga varem kokku puutunud siis igasugused näpunäited ja muud soovitused on teretulnud.
Vasta