Kivikaitse porikoobastes ja põhja all.
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Kivikaitse porikoobastes ja põhja all.
Kuna praegu veel väljas suhteliselt soojad ilmad siis tegelen oma Mosse kere remondi ja värvimistöödega. Kui ma aastal 2004 auto ostsin,oli põhi ja porikoopad suhteliselt läbi roostetanud.Aastatel 2005-6 sai välja vahetatud tagumised porikoopad,tungrauakohad ja siit sealt plekid.Asjad sai krunditud ,värvitud ja kõige lõpuks üle lastud kivikaitsmega.Kahjuks firmat ei mäleta,kuid ostetud sai korralikult varustatud poest.Nüüd sellel aastal keret lappides ja muidugi juba ka paar aastat tagasi märkasin,et kivikaitse tuleb maha ja on muutunud rabedaks.Murdub nagu makaron.Võite ise arvata,mis juhtub porikoobastes ja mujal-kõik roostes.Tundub,et poes müüdav kraam pole ühtigi nii hea,kui paistab.Olen sellel teemal rääkinud ka mõne vanema autojuhiga,kes ka remonti teinud ja elu näinud.Teistel ammu aru pähe tulnud ja teevad ise põhja möksi.Ütlevad,et kivikaitse mõttetu. Tundub,et tuleb ka ise miskit asja keetma hakata. Suvel proovisin lihtsalt vanaõliga porikoobast määrida.Peab peal küll.Võiks ainult pigi sisse segada,et asi paksem oleks.
Ennem aga sooviks teada,kuidas teistel nn.kaaskannatajatel selle kivikaitsega läinud on? Võibolla olen sattunud lihtsalt kehva kraami peale.Selge on ka see,et kliima on meil karm ja teeolud veel hullemad.Aeg teeb oma töö ja selle vastu eriti ei saa.Olen tähele pannud,et selline piinlik põhja tegemine on enda kiusamine.Tolku vähe.Lihtsam oleks põhja määrida sellise asjaga,mis koguaeg veidi pehme.Ja muidugi vesi ei tohiks seda maha pesta.Mis arvate?
Ennem aga sooviks teada,kuidas teistel nn.kaaskannatajatel selle kivikaitsega läinud on? Võibolla olen sattunud lihtsalt kehva kraami peale.Selge on ka see,et kliima on meil karm ja teeolud veel hullemad.Aeg teeb oma töö ja selle vastu eriti ei saa.Olen tähele pannud,et selline piinlik põhja tegemine on enda kiusamine.Tolku vähe.Lihtsam oleks põhja määrida sellise asjaga,mis koguaeg veidi pehme.Ja muidugi vesi ei tohiks seda maha pesta.Mis arvate?
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: Kivikaitse porikoobastes ja põhja all.
Mina toimisin järgnevalt:
Koopad puhtaks, keevitada, kruntida, kivikaitse peale lasta, oodata kuni see ära kuivab. Siis pintsliga tavotikiht peale ja logar alla. Tavotti võiks ikka maks. 5 aasta tagant uuendada. Põhjal lihtsalt krunt ja kivikaitse, arvatavasti tõmban ka põhjale kerge tavotikihi veel otsa. Samuti võid lasta igale poole tavotiga segatud( kuumutatud) õli. Väga hea asi.
Koopad puhtaks, keevitada, kruntida, kivikaitse peale lasta, oodata kuni see ära kuivab. Siis pintsliga tavotikiht peale ja logar alla. Tavotti võiks ikka maks. 5 aasta tagant uuendada. Põhjal lihtsalt krunt ja kivikaitse, arvatavasti tõmban ka põhjale kerge tavotikihi veel otsa. Samuti võid lasta igale poole tavotiga segatud( kuumutatud) õli. Väga hea asi.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: Kivikaitse porikoobastes ja põhja all.
Logarid muidugi aitaksid kõvasti,kuid neid pole juba tükk aega kusagil müügil näinud. Tavotiga kitsas,solidooli terve tünn,kuid see läheb soojaga vedelaks.Selle peale juba ka mõeldud.Tehases pandud kivikaitse tundub kvaliteetsem.Isegi paarikümne aasta tagune materjal veel pisut venib.Kuigi seda kraami vaevalt kusagilt saab.
Siia vahele pisut keskkonna teemalist juttu...Mõned aastad tagasi oli veel ülevaatuse tegemise juures jutuks see,et õli lekkeid ei tohtinud olla. Mul üks sõber käis ülevaatusel ja vanakooli saanud ülevaataja oli küsinud: "Miks sul põhi õlitamatta on?" Sõber ennem just muretses,et siit ja sealt oli põhja-alune õliga koos...Mida öeldakse siis ,kui põhi tavotiga koos on? Ilmselt vist midagist.Sest ülevaataja ei tohi enam piuksugi teha.Teate miks? Eks ikka sellepärast,et iga kroon on arvel!
Siia vahele pisut keskkonna teemalist juttu...Mõned aastad tagasi oli veel ülevaatuse tegemise juures jutuks see,et õli lekkeid ei tohtinud olla. Mul üks sõber käis ülevaatusel ja vanakooli saanud ülevaataja oli küsinud: "Miks sul põhi õlitamatta on?" Sõber ennem just muretses,et siit ja sealt oli põhja-alune õliga koos...Mida öeldakse siis ,kui põhi tavotiga koos on? Ilmselt vist midagist.Sest ülevaataja ei tohi enam piuksugi teha.Teate miks? Eks ikka sellepärast,et iga kroon on arvel!
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: Kivikaitse porikoobastes ja põhja all.
Põhjakaitsemastiksist pole abi olnud ? Tavainimene ei tee kivikaitsel ja põhjakaitsemastiksil vahet, kuid erinevusi neil sellegipoolest on. Toodab teda Terosoni-nimeline firma ja müüakse enamustes autovärve müüvates kauplustes.
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: Kivikaitse porikoobastes ja põhja all.
Kuidas on kogemused selle firma põhjakaitsemastiksiga? Kaua see auto all ka püsida võiks.
Endal pole pistmist olnud.
Endal pole pistmist olnud.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: Kivikaitse porikoobastes ja põhja all.
Põhjakaitsemastikseid on mitut sorti, kuid ma olen kasutanud neist kahte.
Üks on selline, mida lastakse tavalise kivikaitsepüstoliga 2-3 kihti.
Teine aga on tuubis nagu hermeetik ning selle pealekandmiseks on vaja spetsiaalset püstolit. Viimatimainitu tulemus jääb midagi taolist nagu tänapäevastel autodel "kõhualune", s.t. selline räigelt krobeline ning kiht(või mitu isegi) on suhteliselt paks.
P.S. Tänapäeval suuremalt jaolt kipub autodel rattakoobastest ja põhja alt kaitsemastiks ära kukkuma seetõttu, kuna lastakse seda sisuliselt täiesti sileda, s.t. värvitud-lakitud pinna peale.
Üks on selline, mida lastakse tavalise kivikaitsepüstoliga 2-3 kihti.
Teine aga on tuubis nagu hermeetik ning selle pealekandmiseks on vaja spetsiaalset püstolit. Viimatimainitu tulemus jääb midagi taolist nagu tänapäevastel autodel "kõhualune", s.t. selline räigelt krobeline ning kiht(või mitu isegi) on suhteliselt paks.
P.S. Tänapäeval suuremalt jaolt kipub autodel rattakoobastest ja põhja alt kaitsemastiks ära kukkuma seetõttu, kuna lastakse seda sisuliselt täiesti sileda, s.t. värvitud-lakitud pinna peale.
Re: Kivikaitse porikoobastes ja põhja all.
Kui ikka roostet 101% likvideerida ei õnnestu, siis "kuiva" kaitsekatte, nagu seda on mastiks, kasutamine pole efektiivne.
Enda kogemustest (mina teen nii). Roostekrobe pind tuleb võimalikult puhastada ja roostet nii palju kui võimalik eemaldada. Siis immutada tugevalt vedeldatud tõrva ja kahurimäärde lahusega (kasuta heatgun-i ka) ja siis möksitada plastse mastiksi-(tõrva)-suurtükimäärde seguga, vms. Kui koht on avatud, nagu põhi või koobas, tuleb igal aastal suruõhu ja kruvikeerajaga olukorda kontrollida. Sagel, esimene töötlus ei jää pidama ja lööb aastaga lahti, siis tuleb kõike korrata...
NB tavott on rashapete kaltsiumisoolad, see pole kuigi efektiivne kaitsevahend ja vesi peseb selle suht ruttu maha
Enda kogemustest (mina teen nii). Roostekrobe pind tuleb võimalikult puhastada ja roostet nii palju kui võimalik eemaldada. Siis immutada tugevalt vedeldatud tõrva ja kahurimäärde lahusega (kasuta heatgun-i ka) ja siis möksitada plastse mastiksi-(tõrva)-suurtükimäärde seguga, vms. Kui koht on avatud, nagu põhi või koobas, tuleb igal aastal suruõhu ja kruvikeerajaga olukorda kontrollida. Sagel, esimene töötlus ei jää pidama ja lööb aastaga lahti, siis tuleb kõike korrata...
NB tavott on rashapete kaltsiumisoolad, see pole kuigi efektiivne kaitsevahend ja vesi peseb selle suht ruttu maha
Tasa sõuad, kaugele jõuad.
Re: Kivikaitse porikoobastes ja põhja all.
aga kui tavott on logari all, siis ei pese seda sealt miski maha...via kirjutas:
NB tavott on rashapete kaltsiumisoolad, see pole kuigi efektiivne kaitsevahend ja vesi peseb selle suht ruttu maha
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: Kivikaitse porikoobastes ja põhja all.
Leiutate jalgratast kui ise keedate, arvan mina. Usaldege kogemusi ja kvaliteeti, mitte odavat hinda.
Drinitoli tootevalik on hea ja usaldusväärne, ei kuku, rebene jne sümptoneid ei esine.
Kahurimäärdega määrige kahureid ja tavotti pange jalgratta keskjooksule.
Drinitoli tootevalik on hea ja usaldusväärne, ei kuku, rebene jne sümptoneid ei esine.
Kahurimäärdega määrige kahureid ja tavotti pange jalgratta keskjooksule.
Re: Kivikaitse porikoobastes ja põhja all.
eks igal mehel ole oma loogika ja elutõed Aga jah alati on kindlam osta kvaliteetset, olgugi et kallimat kaupa.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!