Iž 412 IE 1977 vdnx
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Iž 412 IE 1977 vdnx
Tere kõigile!
Käesolevas teemas räägin autost IŽ 412 IE aastast 1977. Auto on ostetud 2009. aasta talvel ja selgus, et sellel autol on päris põnev elulugu, mis on seotud moskvich liigaga - täpsemalt saab lugeda siit: http://recce.pri.ee/apelsin/mosse.html
Osta antud autot otsustasin spontaanselt siis, kui mu hea sõber juhuslikult avastas müügikuulutust veebileheküljel auto24.ee, veel üheks põhjuseks oli teatud nostalgiahoog (täpselt samasugune ja sama värvi IŽ on olnud kunagi meie esimeseks pereautoks, kahjuks oleme selle maha müünud 90ndate aastaste alguses seoses kütusehinna tõusuga).
Ja nii otsustasingi mina, vaene tudeng väikelinnast, soetada endale (sõprade soovitusel) Moskvitchi - uue mudeli! Arvasin, et see auto on suurepärane võimalus rakendada praktikas ülikoolist saadud teadmisi ja õppida tundma ahvatlevat autode maailma, kuna minu eriala on otseselt seotud transpordivahenditega. Pealegi kindlus, varuosade kättesaadavus ja remonditööde lihtsus kahtlusi esile ei kutsunud.
Esimene kohtumine selle autoga juhtus tegelikult palju varem, nimelt Motorex 2006 autonäitusel, tol hetkel nägi ta välja nii:
Siin on esimene foto minu autost ostmise hetkest:
Otsustasin panna oma uuele autole nimi ja selleks sai Mandariin, kuna:
- mandariin on magusam, kui apelsin (sellise nime on autole pannud endised omanikud).
- mandariin on üks Hiina Rahvusvabariigi ametlikest keeltest ja selle riigi endise juhi nimi on juhuse sunnil sattunud auto numbrimärgi peale.
Algusel olid mõned kahtlused kere sesundi kohta. Õnneks selgus kontrollimisel, et see ei ole nii, kuigi keevitamist on ikka vaja.
Tehnilistest riketest oli teada ostmise hetkel ainult pidurisüsteemi rikkest: pidurdamisel kaldus auto üsna jõuliselt kõrvale. Selgus, et lekib ülemine vasakpoolne pidurisilinder eespool. Oleme selle ära vahetanud ja pidurisüsteemi läbi pumbanud. Nii sai auto enam-vähem tagasi juhitavuse pidurdamisel.
Vasakpoolne tagumine pidur valmistas paraja peavalu: trummli õnnestus suurte jõupingutustega maha võtta ainult pärast mitmetunnilist töötlemist.
Umbes samal ajal andis tunda ka salongi radiaatori leke, mis oli edukalt kõrvaldatud.
Veebruaris 2009 nägi auto välja sellisena:
Märtsis avastasime, st summuti on täielikult läbi roostetanud, olime sunnitud selle koheselt ära vahetama.
Aprillis oleme teinud mõningaid keretöid läbi roostetanud kohtade kõrvaldamiseks.
Ilm läheb paremaks - Aprill 2009
Käesolevas teemas räägin autost IŽ 412 IE aastast 1977. Auto on ostetud 2009. aasta talvel ja selgus, et sellel autol on päris põnev elulugu, mis on seotud moskvich liigaga - täpsemalt saab lugeda siit: http://recce.pri.ee/apelsin/mosse.html
Osta antud autot otsustasin spontaanselt siis, kui mu hea sõber juhuslikult avastas müügikuulutust veebileheküljel auto24.ee, veel üheks põhjuseks oli teatud nostalgiahoog (täpselt samasugune ja sama värvi IŽ on olnud kunagi meie esimeseks pereautoks, kahjuks oleme selle maha müünud 90ndate aastaste alguses seoses kütusehinna tõusuga).
Ja nii otsustasingi mina, vaene tudeng väikelinnast, soetada endale (sõprade soovitusel) Moskvitchi - uue mudeli! Arvasin, et see auto on suurepärane võimalus rakendada praktikas ülikoolist saadud teadmisi ja õppida tundma ahvatlevat autode maailma, kuna minu eriala on otseselt seotud transpordivahenditega. Pealegi kindlus, varuosade kättesaadavus ja remonditööde lihtsus kahtlusi esile ei kutsunud.
Esimene kohtumine selle autoga juhtus tegelikult palju varem, nimelt Motorex 2006 autonäitusel, tol hetkel nägi ta välja nii:
Siin on esimene foto minu autost ostmise hetkest:
Otsustasin panna oma uuele autole nimi ja selleks sai Mandariin, kuna:
- mandariin on magusam, kui apelsin (sellise nime on autole pannud endised omanikud).
- mandariin on üks Hiina Rahvusvabariigi ametlikest keeltest ja selle riigi endise juhi nimi on juhuse sunnil sattunud auto numbrimärgi peale.
Algusel olid mõned kahtlused kere sesundi kohta. Õnneks selgus kontrollimisel, et see ei ole nii, kuigi keevitamist on ikka vaja.
Tehnilistest riketest oli teada ostmise hetkel ainult pidurisüsteemi rikkest: pidurdamisel kaldus auto üsna jõuliselt kõrvale. Selgus, et lekib ülemine vasakpoolne pidurisilinder eespool. Oleme selle ära vahetanud ja pidurisüsteemi läbi pumbanud. Nii sai auto enam-vähem tagasi juhitavuse pidurdamisel.
Vasakpoolne tagumine pidur valmistas paraja peavalu: trummli õnnestus suurte jõupingutustega maha võtta ainult pärast mitmetunnilist töötlemist.
Umbes samal ajal andis tunda ka salongi radiaatori leke, mis oli edukalt kõrvaldatud.
Veebruaris 2009 nägi auto välja sellisena:
Märtsis avastasime, st summuti on täielikult läbi roostetanud, olime sunnitud selle koheselt ära vahetama.
Aprillis oleme teinud mõningaid keretöid läbi roostetanud kohtade kõrvaldamiseks.
Ilm läheb paremaks - Aprill 2009
Re: Iž 412 IE 1977 vdnx
Juunis 2009 oleme koos sõpradega teinud autoga palju töid. Nende sooritamiseks oli ostetud “doonor”, mille pealt me võtsime mootori, käigukasti ja mitu teisi varuosi, nagu näiteks esiklaas kroomitud äärisega (mida peale panna kahjuks siiani ei õnnestunud) ja ukseklaasitõstukid - Mandariinil juhipoolne ukseklaasitõstuk ei töötanud, kuna hammasratas oli katki. “Doonori” seisukord oli kahjuks üsna nutune ja peale seda, kui oleme maha võtnud kõik kasutuskõlblikud varuosad, olime sunnitud teda viimasele teekonnale saatma.
Nüüd midagi positiivsemat. Lõpuks ometi oli aeg peale panna esipamper, mille ma sain koos teiste varuosadega autoga kaasa ostmise hetkel.
Tulemus ületas kõik ootused.
Augustis 2009 saabus tund värvitöödeks. Värvimisele eelnes lihvimine, millele kuulus 2 piinarikast nädalat.
Lihvimise käigus selgus, et vasakpoolne tiib on lootusetult läbi roostetanud.
Nüüd oli aeg tegeleda salongi viimistlusega. Renoveerimist vajasid eelkõige uksed, kuna uksepolstrite sisu oli ära mädanenud. Vajalikud materjalid saime kohalikust jäätmekeskusest.
Alguses oli plaanis kinnitada uksepolstrid stepleriga, aga selgus, et ainus sobiv püstol maksab kohalikus ehituspoes ligi 900 krooni (rohkem, kui uue tiiva maksumus!). Seega otsustasime kinnitada uksepolstrid liimi ja teibiga.
Olen nõus, et tulemus ei näe väga viisakalt välja. Aga arvan siiski, et nõukogudeaja auto remontimiseks on sobilik kasutada võtteid, mis klapiksid nõukogudeaja reaalsusega.
Nüüd midagi positiivsemat. Lõpuks ometi oli aeg peale panna esipamper, mille ma sain koos teiste varuosadega autoga kaasa ostmise hetkel.
Tulemus ületas kõik ootused.
Augustis 2009 saabus tund värvitöödeks. Värvimisele eelnes lihvimine, millele kuulus 2 piinarikast nädalat.
Lihvimise käigus selgus, et vasakpoolne tiib on lootusetult läbi roostetanud.
Nüüd oli aeg tegeleda salongi viimistlusega. Renoveerimist vajasid eelkõige uksed, kuna uksepolstrite sisu oli ära mädanenud. Vajalikud materjalid saime kohalikust jäätmekeskusest.
Alguses oli plaanis kinnitada uksepolstrid stepleriga, aga selgus, et ainus sobiv püstol maksab kohalikus ehituspoes ligi 900 krooni (rohkem, kui uue tiiva maksumus!). Seega otsustasime kinnitada uksepolstrid liimi ja teibiga.
Olen nõus, et tulemus ei näe väga viisakalt välja. Aga arvan siiski, et nõukogudeaja auto remontimiseks on sobilik kasutada võtteid, mis klapiksid nõukogudeaja reaalsusega.
Viimati muutis vdnx, 26 Aug 2010 19:23, muudetud 1 kord kokku.
Re: Iž 412 IE 1977 vdnx
Nüüd tuli aeg teha ka korralik väljasõit. Järgmistel fotodel näete uuendatud Mandariini esitlust Haapsalu Nostalgiapäevadel augustis 2009 (uute numbrimärkide ja uue kroomitud küljepeegliga).
Kohtumine endise omanikuga
Kohtumine endise omanikuga
Re: Iž 412 IE 1977 vdnx
Mulle meeldib see masin 5+
Re: Iž 412 IE 1977 vdnx
Siin veel mõned internetist leitud pildid Mandariini ralli-minevikust.
Re: Iž 412 IE 1977 vdnx
Ma olin äsja värskelt load saanud, kui leidsin Autolehest selle mandariinijutu, hr. Sooper oli omandanud selle Mosse 2000 krooniga, vahetas seal igast asju.. ja siis läkski ralliks.. Ma veel mäletan seda kuulutust ja mõtlesin, et krt mingi rape on kindlasti.. Ja ostsin 06.. Nagu näha, siis 7.a hiljem on see auto endiselt liikvel ja minu 06 ammu taevastel maanteedel..
Re: Iž 412 IE 1977 vdnx
Endine Autolehe toimetaja Kristjan Sooperi Mosse. Kas seda ka tead,et seesama Mosse oli esindatud 2002a. ühe maikuuse Autolehe numbris kasutatud autode rubriigis?
Ja tere tulemast registrimärgi 800MAO klubisse. Minu 2140 kannab numbrit 847MAO.
Lisaks piltidele leiad ka videosid sellest Mossest aastatest 2003 siit http://akamai.kolhoos.ee/valloj/igamehe/2003 head vaatamist
Edit: juba jõuti ette. Aga see Autolehe artikkel oli kunagi ka netis kusagil üleval. Viimaselajal pole peale sattunud,ehk on maha võetud.
Ja tere tulemast registrimärgi 800MAO klubisse. Minu 2140 kannab numbrit 847MAO.
Lisaks piltidele leiad ka videosid sellest Mossest aastatest 2003 siit http://akamai.kolhoos.ee/valloj/igamehe/2003 head vaatamist
Edit: juba jõuti ette. Aga see Autolehe artikkel oli kunagi ka netis kusagil üleval. Viimaselajal pole peale sattunud,ehk on maha võetud.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: Iž 412 IE 1977 vdnx
jah, see artikli kirjutamise ajal oli ka see Mandariin juba hr. Sooperi valduses. Ma mäletan selgelt juttu, kui üllatunud oli kirjutaja, et jupid ei maksagi midagi
krt, sellise värske auto nägemine ajab endal ka suu vett jooksma
krt, sellise värske auto nägemine ajab endal ka suu vett jooksma
Re: Iž 412 IE 1977 vdnx
Olen huvitatud väiksema auto esiklaasist, andke teada, kui kellegil on pakkudasamsin kirjutas:NP 2010
Vahetusfond:
http://varstu.planet.ee/mosse/vahetus/index.html
Siin lehel olevad osad on pakkuda vahetuskaubaks, võib pakkuda Moskvitsh 427, AZLK 412, GAZ 51 kui ka traktorite juppe.
http://varstu.planet.ee/mosse/vahetus/index.html
Siin lehel olevad osad on pakkuda vahetuskaubaks, võib pakkuda Moskvitsh 427, AZLK 412, GAZ 51 kui ka traktorite juppe.