AZLK-2140 1981 Edel
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Eile lammutama hakanud peasilnidri sain lahti täna aga heaga ei tulnud sealt välja ükski detail, absull kõik jupid olid sees täitsa kinni. Mitte ühegi valemiga jupid välja ei tulnud ja pidin selle ikka "kirvetööga" lõpetama.
Võtsin siis Mosse pealt maha võetud silindri ette. Lahti tuli kenasti, sättisin jupid üksteise järel lauale vol.1 http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/88837435/ vol.2 http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/88837439/ ja peale mansettide vahetust läksid samamoodi tagasi, kontrollimisel esimene kolb tegi tööd nagu peab aga tagumistest piduritoru aukudest ei tulnud midagi välja (surve puudus). Vaatasin fotokast piltide pealt ja leidsin tagumise kolvi tagurpidi sees olevat. Sai jälle lahti ja kolb ringi keeratud ning kokku aga survet pole ikka. Nii panin viimane kord sisse 1. http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/88837481 2. http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/88837487/ Kahtlustan mansetikomplekti, otsapealsed mansetid said mingid kahtlased aga sellised olid komplektis. Vaatasin piltidelt veel järgi, kõik on nagu peab, mansetid sammuti ilusti õigetpidi peal ja puha aga vat, tagumine kolb survet ei tekita.
Ehk sain ka pihta,miks pidurid peale kippusid jääma. Peasilindris üks kolvi vedru ära väsinud ja ei lükanud alati kolbi algasendisse tagasi ja vedeliku ülevooluava kattis kinni. Panin ka selle vedru uue.
Ausaltöeldes on mul nende peasilindritega nöökimisest ikka täiesti kõrini, jamasin terve päeva ja asja ei saanud ikka. Selle poolelioleva üritan veel valmis teha aga edaspidi olen targem ja neid ei puutu. Edaspidi otsin komplektse peasilindri ja viskan peale. No lihtsalt ei ole vähimatki tuju oma ajusid selliste asjadega enam kärsatada. Hetkel olen laiali lõhkunud 3 peasilnidrit ja kokku pannud ühe ning mis ka ei toimi. Krt, lihtsalt ei jõua enam
Esimesed pidurivoolikud läksid ka vahetusse.
Nüüd võtsin töölt nädala puhkust ja Mosse juurde ei satu. Lootsin küll ennem pidurid käima saada aga vaat kuradit
Sattus kätte ka 2 laiaks keevitatud velge. Mõte on need mingiaeg korrastada ja leida sinna sobivad rehvid. Ette neid ei saa panna, säti kuidas tahad, ikka käivad vastu pidurisubbortit. Et need uuemat tüüpi veljed (ilma kapslikinnitusnagateta), leidsin oma varudest ühe rattanupu sinna keskele nagu uuematel Mossedel aga sellega paremaks ei saanud, lisaks kippus velg viltu alla istuma ja ringi ajades loperdama, kuigi keerasin kõik mutrid kinni, sama ka taga. Krd-i anomaalia, ei taha sellele Mossele ükski detail mitte kuidagi sobida. Eelmisel Mossel mul olid sellised rattanupud ja ka vanemat tüüpi veljed aga seal ei olnud kordagi jama,et ratas jäi viskama. Proovisin seda nuppu ka praegu all käivale rattale, ikka tõmbas ebaühtlaselt kinni.
Heakene küll, see velje proovimine polnud mul just tänane eesmärk ja väga ei süvenenud sellesse aga sellist tulemust ma küll ei oodanud.
Võtsin siis Mosse pealt maha võetud silindri ette. Lahti tuli kenasti, sättisin jupid üksteise järel lauale vol.1 http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/88837435/ vol.2 http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/88837439/ ja peale mansettide vahetust läksid samamoodi tagasi, kontrollimisel esimene kolb tegi tööd nagu peab aga tagumistest piduritoru aukudest ei tulnud midagi välja (surve puudus). Vaatasin fotokast piltide pealt ja leidsin tagumise kolvi tagurpidi sees olevat. Sai jälle lahti ja kolb ringi keeratud ning kokku aga survet pole ikka. Nii panin viimane kord sisse 1. http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/88837481 2. http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/88837487/ Kahtlustan mansetikomplekti, otsapealsed mansetid said mingid kahtlased aga sellised olid komplektis. Vaatasin piltidelt veel järgi, kõik on nagu peab, mansetid sammuti ilusti õigetpidi peal ja puha aga vat, tagumine kolb survet ei tekita.
Ehk sain ka pihta,miks pidurid peale kippusid jääma. Peasilindris üks kolvi vedru ära väsinud ja ei lükanud alati kolbi algasendisse tagasi ja vedeliku ülevooluava kattis kinni. Panin ka selle vedru uue.
Ausaltöeldes on mul nende peasilindritega nöökimisest ikka täiesti kõrini, jamasin terve päeva ja asja ei saanud ikka. Selle poolelioleva üritan veel valmis teha aga edaspidi olen targem ja neid ei puutu. Edaspidi otsin komplektse peasilindri ja viskan peale. No lihtsalt ei ole vähimatki tuju oma ajusid selliste asjadega enam kärsatada. Hetkel olen laiali lõhkunud 3 peasilnidrit ja kokku pannud ühe ning mis ka ei toimi. Krt, lihtsalt ei jõua enam
Esimesed pidurivoolikud läksid ka vahetusse.
Nüüd võtsin töölt nädala puhkust ja Mosse juurde ei satu. Lootsin küll ennem pidurid käima saada aga vaat kuradit
Sattus kätte ka 2 laiaks keevitatud velge. Mõte on need mingiaeg korrastada ja leida sinna sobivad rehvid. Ette neid ei saa panna, säti kuidas tahad, ikka käivad vastu pidurisubbortit. Et need uuemat tüüpi veljed (ilma kapslikinnitusnagateta), leidsin oma varudest ühe rattanupu sinna keskele nagu uuematel Mossedel aga sellega paremaks ei saanud, lisaks kippus velg viltu alla istuma ja ringi ajades loperdama, kuigi keerasin kõik mutrid kinni, sama ka taga. Krd-i anomaalia, ei taha sellele Mossele ükski detail mitte kuidagi sobida. Eelmisel Mossel mul olid sellised rattanupud ja ka vanemat tüüpi veljed aga seal ei olnud kordagi jama,et ratas jäi viskama. Proovisin seda nuppu ka praegu all käivale rattale, ikka tõmbas ebaühtlaselt kinni.
Heakene küll, see velje proovimine polnud mul just tänane eesmärk ja väga ei süvenenud sellesse aga sellist tulemust ma küll ei oodanud.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK-2140 1981 Edel
See peasilindri värk on jah juba kõrgem matemaatika ehk jubi palju. Mul on õnnestunud üks laiali lammutada ja lauapeal asjad ritta sättida. Vaatasin asja ja teha polnud midagi. Keegi sepp oli juba ennem mind kallal käinud ja üritanud miskit teha. Selle pumbast väljaulatuva alumiiniumist osa oli keegi siis suutnud ära rikkuda ja tundus veel midagi imelikku. Ei olnud seal midagi enam teha,läks metallihunnikusse....Õnneks oli uus tagavaraks ja see saigi külge pandud. Kõige hullem on see,et kui juba keegi näppinud on,ei ole teinekord ka targal mehel sellega miskit enam teha. Seepärast ongi teinekord lihtsam minna kergema vastapanu teed ehk uus paigaldada. Eks see vanasõna peab ikka ka paika,et ennem pead ühe p...e keerama,järgmise saad juba korda.....
Ja mainin veelkord,et tagavaraosad tihtilugu on praak ja kummidetailid vananevad kah.
Ja mainin veelkord,et tagavaraosad tihtilugu on praak ja kummidetailid vananevad kah.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Tekkis juba ammu küsimus, kas 2140 esimesed istmed on läbi ajaloo olnud ühesugused (v. a. siis peatoed ja selle kinnitused)? Kas mulle tundub või ongi nii,et praegusel 1981a. isendil on mul isteasend natu liiga kõrgel, näidikuid pole just kõige parem jälgida. See tunne on mind saatnud juba algusest peale kui selle Mosse sain. Eelmise Mossega (1986a.) nagu sellist muret polnud.
Või on asi põrandale keevitatud istmeraamide kõrguses? Ise mõtlen,et kui asi kunagi keevituseni jõuab, "madaldaks" neid raame natuke. Praegu on ka selline "pea laes" tunne.
Või on asi põrandale keevitatud istmeraamide kõrguses? Ise mõtlen,et kui asi kunagi keevituseni jõuab, "madaldaks" neid raame natuke. Praegu on ka selline "pea laes" tunne.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Su eelmisel mossel võis olla iste ära istutud võibolla? Samas ma ei tea, niipalju kui ma oma 76 ja 85 aasta istmeid võrrelnud olen siis kõrgused ja mugavused oleks nagu samad. Muudetud on sassiid. Vanemal saab leenide kallet muuta istme eest kangi tõstes, uuemal aga ketrad külje pealt.Edel kirjutas:Tekkis juba ammu küsimus, kas 2140 esimesed istmed on läbi ajaloo olnud ühesugused (v. a. siis peatoed ja selle kinnitused)? Kas mulle tundub või ongi nii,et praegusel 1981a. isendil on mul isteasend natu liiga kõrgel, näidikuid pole just kõige parem jälgida. See tunne on mind saatnud juba algusest peale kui selle Mosse sain. Eelmise Mossega (1986a.) nagu sellist muret polnud.
Või on asi põrandale keevitatud istmeraamide kõrguses? Ise mõtlen,et kui asi kunagi keevituseni jõuab, "madaldaks" neid raame natuke. Praegu on ka selline "pea laes" tunne.
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Ma pole ka neid istmeid mõõtnud,aga kui istun oma vanemasse masinasse siis tundub samuti nagu oleksin jupp maad kõrgemal,millest see on ei oskagi öelda,ära vajunud pole kummalgi istmed vaid nagu uued.
AZLK 2140 78a,AZLK 2140 76a,2xAZLK 2137 84a,izh412
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Ei olnud ära vajunud, vähemalt märgatavalt küll.viirusboy kirjutas: Su eelmisel mossel võis olla iste ära istutud võibolla? Samas ma ei tea, niipalju kui ma oma 76 ja 85 aasta istmeid võrrelnud olen siis kõrgused ja mugavused oleks nagu samad. Muudetud on sassiid. Vanemal saab leenide kallet muuta istme eest kangi tõstes, uuemal aga ketrad külje pealt.
Jah, esimestel 2140-tel oli seljatoe kalde muutmine eest nupuga, analoogselt ZAZ-968M-ga. Mul esimesel, 1980a. 2140-l oli. Praegusel on juba uuema süsteemiga see seljatoe kalde muutmine.
No vat siis ikka on mingi istmete kõrguste erinevus vanemate ja uute isendite vahel. Pole vahepeal olnud juhust uuemat mudelit proovida.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Eile jooksis peast läbi mõte lammutada laiali varuosadeks saadud remonditud pidurite peasilinder ja selle sisu tõsta täpselt samamoodi ümber teise silindrisse. Seda silindrit ma muidu kasutada ei saa, piduritorude augud on suuremad kui Mosse torude niplid. Nüüd tekkis küsimus, kas mõlemil peasilindril on ava kolbide jaoks ühesuurused?
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK-2140 1981 Edel
See su varuosadeks saadud peasilinder pärineb arvatavasti vanemalt 412-2140 pealt, millel olid ees trummelpidurid ja torud vasest. Raudtorud on 5mm ja vasktorud 6mm. Sisud ja vedelikuanumad on ühesugused ja omavahel vahetatavad.Edel kirjutas:Eile jooksis peast läbi mõte lammutada laiali varuosadeks saadud remonditud pidurite peasilinder ja selle sisu tõsta täpselt samamoodi ümber teise silindrisse. Seda silindrit ma muidu kasutada ei saa, piduritorude augud on suuremad kui Mosse torude niplid. Nüüd tekkis küsimus, kas mõlemil peasilindril on ava kolbide jaoks ühesuurused?
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Nii ta on. Lammutasin selle laiali, eelnevalt sai seda roostesurmaga immutatud (detailid kinni nagu tavaliselt), plastseibidele puurisin 2 pisikest auku,et seda ikka kuidagi liigutada saaks, sellise viisiga + suruõhk sain kätte. Roostesegust paska tuli ka välja.viirusboy kirjutas:See su varuosadeks saadud peasilinder pärineb arvatavasti vanemalt 412-2140 pealt, millel olid ees trummelpidurid ja torud vasest. Raudtorud on 5mm ja vasktorud 6mm. Sisud ja vedelikuanumad on ühesugused ja omavahel vahetatavad.
Detailid puhtaks ja kokku aga mida polnud,oli surve. Kui õhutusnippel lahti keerata,hakkas vaikselt tulema aga pumbates ei tahtnud nagu midagi tulla. Õhutasin kuidagi ära aga piduripedaali peal surve all hoida, vajub jala all vaikselt ära. Peasilindri mansetid vist ikka ei pea. Pärast uuesti maha võetuna ja käsitsi pumbates nagu pritsib vedelikku küll avadest aga miks see surve piduri töösilindritesse ei jõua? Homme kisun võimendi otsast ära ja siis näeb, mis seal vahepeal juhtunud on.
Kui saan asja siis saan aga edaspidi ma oma ajusid pidurite peasilindritega enam ei kärsata. Olen niigi ainult selle silindriga mässates juba 2 päeva kulutanud, edaspidi ostan tervikuna kasutatud silindri.
Proovisin seda laiaks keevitatud velge ka paremale poole ette. No problems, täiesti ilusti istus ja ei käinud kuhugi vastu, vasak aga kraapis igale poole kinni. Ilmselt on üks pidurisubbortitest pisut nihkes. Tüüpiline Vene värk, valmistamistäpsus no on vahel ikka nii mööda.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Moskvits seisab ilma peasilindrita. Mõlemad olemasolevad pumbad ei tööta ja hetkel tuleb palgapäeva oodata,et siis hakata uut otsima. See krd-i pump Tahaks juba sõita
Paari päeva eest otsisin oma päratu suurest vanade küünalde hunnikust 4 ühesugust töötavat küünalt ja panin need peale. Viimastel kordadel oli mootor hakanud väga halvasti käivituma. Küünlad olid jumala suvalised peal. Nüüd peale küünalde vahetust käivitus korralikult.
Paari päeva eest otsisin oma päratu suurest vanade küünalde hunnikust 4 ühesugust töötavat küünalt ja panin need peale. Viimastel kordadel oli mootor hakanud väga halvasti käivituma. Küünlad olid jumala suvalised peal. Nüüd peale küünalde vahetust käivitus korralikult.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429