IZ 412 1984 MaxL
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: IZ 412 1984 MaxL
Käisin täna esimesi poritiibasid ja põlle paigaldamas. Kuigi neid uusi tiibasid sai kunagi külge proovitud, ei olnud nende paigaldamine sugugi lihtne. Poldi augud on lõõdud sinna kus juhtub. Uste paigaldusel olid ka uste vahed paika reguleeritud, siis aga ei mahtunud uks esimesest tiivast mõõda, seega tuli uksevahesid natuke vähem täpsemaks muuta. Hetkel on kapott veel värvimatta. Korraliku kapoti leidmine osutus oodatust palju raskemaks. Kui olin juba lootust kaotamas õnnestus saada üks kasutuskõlblik isend. Jääb veel oodata, millal ka kapott ja kapotialune värvitud saab, siis võib auto jälle koju tuua.
Paar pilti ka hetkeseisust
Paar pilti ka hetkeseisust
Re: IZ 412 1984 MaxL
Ilus .
Aga numbri teemat jätkates. Sillad peavad ka vist väga korralikud olema ja ilma roostelärakateta.
Võin veits puusse panna.
Lihtsam jätta niisama pühapäevasõidukiks, kui jagelema hakata....
Aga numbri teemat jätkates. Sillad peavad ka vist väga korralikud olema ja ilma roostelärakateta.
Võin veits puusse panna.
Lihtsam jätta niisama pühapäevasõidukiks, kui jagelema hakata....
Re: IZ 412 1984 MaxL
Sillad tulevad päevakorda siis, kui klaasid ees ja auto seest ja väljast kokku on pandud. Siis tuleb sillad alt võtta, puhtaks teha, värvitud detailid mustaks võõbata ja tsingitud detailid uuesti galvaanikasse.
Re: IZ 412 1984 MaxL
Kas roolikarp ja sellega seonduv tehakse siis enne mootori pealepanekut ikka? Ning põhi?MaxL kirjutas:Sillad tulevad päevakorda siis, kui klaasid ees ja auto seest ja väljast kokku on pandud. Siis tuleb sillad alt võtta, puhtaks teha, värvitud detailid mustaks võõbata ja tsingitud detailid uuesti galvaanikasse.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: IZ 412 1984 MaxL
Kirjutan siis üle pika aja natuke oma Moskvitsi käekäigust.
Juunis 2011 sai auto värvimisest ära toodud. Suvi ja ka sügis kulus aga uue igapäevasõiduki kasutuskõlblikumaks muutmisele ja mosu sai rahulikult kuurinurgas puhata ja värv kuivada. Enne jõule saabus lõpuks päev, kui Mosse sai karaasi lükatud ja hakkas üks pikk ja tüütu poleerimine. Kõigepealt 2000 paberiga, kuni värvipind saab siledaks ja kõik väljakuivanud defektid kaovad, siis poleerimismasina ja erinevate pastade ja ketastega, kuni tüdinemiseni. Kui asi päris ära tüütab jätan paar päeva vahele ja siis alustan jälle uue detaili poleerimisega. Vahelduseks olen ka natuke detaile paigaldanud, küljeklaasid ja ukselukud jne.
Olen tegelenud ka juhtmetega. Uuelt oli auto generaatoris üksik hulkuv mutter, mis seal ühel hetkel lühise tekitas ja suure suitsupilve saatel auto teeäärde jättis. Selle tulemusena sulasid üles juhtmed kapoti alt ja armatuuri alt. Et sellest parandatud ja sulanud segadusest lahti saada ostsin uue juhtmekomplekti. Kaks komplekti kõrvuti pannes puudus neil igasugune sarnasus, oli teine mõne aasta uuem ja ohutulede ja muu jamaga versioon. Hakkasin ükshaaval juhtmepundis juhtmeid vahetama ja nii uut juhtmete komplekti punuma.
Kunagi sai muretsetud komplekt uusi ukselinke ja rõõmsama ilme tekitamiseks sai nad külge kruvitud. Ka ukselukk on puhastatud ja määritud ja koos uue tihendiga uksekülge jõudnud.
Tagumine tiib on poleeritud, pakiruumi luuk tahab veel tõõd.
Juunis 2011 sai auto värvimisest ära toodud. Suvi ja ka sügis kulus aga uue igapäevasõiduki kasutuskõlblikumaks muutmisele ja mosu sai rahulikult kuurinurgas puhata ja värv kuivada. Enne jõule saabus lõpuks päev, kui Mosse sai karaasi lükatud ja hakkas üks pikk ja tüütu poleerimine. Kõigepealt 2000 paberiga, kuni värvipind saab siledaks ja kõik väljakuivanud defektid kaovad, siis poleerimismasina ja erinevate pastade ja ketastega, kuni tüdinemiseni. Kui asi päris ära tüütab jätan paar päeva vahele ja siis alustan jälle uue detaili poleerimisega. Vahelduseks olen ka natuke detaile paigaldanud, küljeklaasid ja ukselukud jne.
Olen tegelenud ka juhtmetega. Uuelt oli auto generaatoris üksik hulkuv mutter, mis seal ühel hetkel lühise tekitas ja suure suitsupilve saatel auto teeäärde jättis. Selle tulemusena sulasid üles juhtmed kapoti alt ja armatuuri alt. Et sellest parandatud ja sulanud segadusest lahti saada ostsin uue juhtmekomplekti. Kaks komplekti kõrvuti pannes puudus neil igasugune sarnasus, oli teine mõne aasta uuem ja ohutulede ja muu jamaga versioon. Hakkasin ükshaaval juhtmepundis juhtmeid vahetama ja nii uut juhtmete komplekti punuma.
Kunagi sai muretsetud komplekt uusi ukselinke ja rõõmsama ilme tekitamiseks sai nad külge kruvitud. Ka ukselukk on puhastatud ja määritud ja koos uue tihendiga uksekülge jõudnud.
Tagumine tiib on poleeritud, pakiruumi luuk tahab veel tõõd.
Re: IZ 412 1984 MaxL
Vägev!
Kui mõni detail veel poleerimata, siis tee sellest "enne ja pärast" pildid.
Kui mõni detail veel poleerimata, siis tee sellest "enne ja pärast" pildid.
Re: IZ 412 1984 MaxL
uus selle aasta kaunitari potentsiaalne võitja nagu näen
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: IZ 412 1984 MaxL
17 kilo kuldset ilu!
Sain täna tsinkimisest oma kola tagasi. Enamus mosse kapoti ja põhjaalustest detailidest said ilusa uue kollaka tsingikihi. 17 kilo hulgast on päris aeganõudev iga polt ja seib õigesse karpi sorteerida. Esialgu sorteerisin mälu järgi, siis vaatasin varem tehtud fotosid ja lõpuks varuosa kataloogi ja supleriga. Pool päeva oligi läinud ja päris igat polti ei oska veel ikka koju saata aga küll nad omale aja jooksul õige koha leiavad.
Viimase nädala olen auto põhjaalust puhastanud, fõõni ja pahtlilabidaga ja siis lahusti ja kaltsuga. Uskumatult aeganõudev ja must tõõ aga keegi peab sellegi ära tegema.
Nurka on tekkinud ka suurem hunnik musta värvi ootavaid detaile, mis on vaja enne liivapritsist läbi lasta. Liivapritsiga on aga hetkel raskusi.