Mootori õli ... aga millist ?
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Mootori õli ... aga millist ?
Tegu siis aastaid nurgas seisnud ja haukunud mootori "väikse" taastamisega taas originaali Küsimus laiale ringile kuna endal juba juhe koos ja nii mõnigi soovitab kord ühte ja teine jälle teist. Nimelt siis taastamise lõppedes ehk mootori valmis saamisel , millist mootori õli kasutada ? Kas täissünteetilist , poolsünteetilist või lihtsalt taaskord mineraali teed minna ? Valvoline leheküljelt leidsin, et moskvichile võib panna järgmised Valvoline tooted
Engine UZAM 412 Capacity : 4,5 liter Normal
:SynPower 5W-30
: VR1 Racing Oil 20W-50
: DuraBlend FE 5W-30
: MaxLife 10W-40
: MaxLife 15W-40
Poolt- ja vastuargumendid, miks eelistada ühte teisele ja teist kolmandale ning kolmandat esimesele ? Eelinfoks siis niipalju veel , et sisu täitub eranditult kõikide uute saalede ja mansettidega ning kolvirõngastega jne jne ....
Väike illustreering siis juba pestud asjale ka
Engine UZAM 412 Capacity : 4,5 liter Normal
:SynPower 5W-30
: VR1 Racing Oil 20W-50
: DuraBlend FE 5W-30
: MaxLife 10W-40
: MaxLife 15W-40
Poolt- ja vastuargumendid, miks eelistada ühte teisele ja teist kolmandale ning kolmandat esimesele ? Eelinfoks siis niipalju veel , et sisu täitub eranditult kõikide uute saalede ja mansettidega ning kolvirõngastega jne jne ....
Väike illustreering siis juba pestud asjale ka
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
- wax
- Site Admin
- Postitusi: 1722
- Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
- Telefon: 53414666
- Asukoht: Linnuvabrik
- Kontakt:
Re: Mootori õli ... aga millist ?
Mina soovitaks MaxLife 10W40 poolsünti. Sisuliselt 50 aastat vana mootor pole ka peale põhjalikku kapremonti siiski sama mis uued, ning täissündi kasutamine tundub suht mõttetu ja kasutu. Mineraali kapremonditud mootorisse panna oleks jällegi kohatu
AZLK 412IE '74 - AZLK 434IE '75 - M402 '57 ja mõned kastikad ning 40-ed ka.
https://www.facebook.com/WaxGarage
https://www.facebook.com/WaxGarage
Re: Mootori õli ... aga millist ?
Mina eelistaks ka mingit kvaliteetset poolsünti.
Enda kogemustest. Kui sai uuest peast soetatud '90 aasta Iz 412, siis oli Roomassaare tanklas müügile ilmunud (vähemalt nii on meelde jäänud) Kamazi õli, mis oli Nestes (või nende lisanditega) pisut järele aidatud. Aastal 1995 käis klapikambrikaan korra maha ja remontija küsis, millega ma sõidan, sest sealne läikis nagu uus. Ma arvan, et selleks ajaks oli odo ca 40k.
Enda kogemustest. Kui sai uuest peast soetatud '90 aasta Iz 412, siis oli Roomassaare tanklas müügile ilmunud (vähemalt nii on meelde jäänud) Kamazi õli, mis oli Nestes (või nende lisanditega) pisut järele aidatud. Aastal 1995 käis klapikambrikaan korra maha ja remontija küsis, millega ma sõidan, sest sealne läikis nagu uus. Ma arvan, et selleks ajaks oli odo ca 40k.
Re: Mootori õli ... aga millist ?
Oleneb köik ka sellest, mismoodi ja millal sõitma hakkad. Kui see mootor näiteks talvel ei sõida, vöid kasutada 15W40 markeeringuga õlisid, aga kui külmemal ajal ka sõidab, siis 10W40. 5W40 ja vedelamad on liiga vedelad. Poolsünteetiline 15W40 või 10W40 oleks väga hea, aga jälgi, et kindlasti täidaks ära vähemalt ACEA A3/B3 nõuded (pakendil kirjas).
Re: Mootori õli ... aga millist ?
Kui mootor põhjalikult seest puhastatud, veel enam uutest osadest koostatud kasutaks ise kindlasti täissünteetilist õli. Ennekõike seepärast, et täissünt. õli viskoossus säilib kõrgematel temperatuuridel paremini kui mineraalil/poolsündil ning seega õlikile paksem/määrib paremini.
Näiteks sapaka mootoritel see jama, et õlipump on kehvake ning mootori õli norm. töötemperatuur kuni 120 kraadi ning siis kui mineraal liiga vedelaks läheb, siis täissünt säilitab ka kõrgemal tempil on viskoossust ning õlirõhk seetõttu korras. Mossel küll õli tempi kella pole, aga ju see jahutusvedelikuga samasse kanti on loogiliselt võttes.
Näiteks sapaka mootoritel see jama, et õlipump on kehvake ning mootori õli norm. töötemperatuur kuni 120 kraadi ning siis kui mineraal liiga vedelaks läheb, siis täissünt säilitab ka kõrgemal tempil on viskoossust ning õlirõhk seetõttu korras. Mossel küll õli tempi kella pole, aga ju see jahutusvedelikuga samasse kanti on loogiliselt võttes.
Re: Mootori õli ... aga millist ?
Mosse mootoris üldjuhul ei ole nii kõrgeid temperatuure, et peaks täissünteetilist õli kasutama, piisab täiesti heast poolsünteetilisest... Samas kui rahakott kannatab, siis oleks parem küll, kui 10W40 õli saad täissünteetilist. Enamasti täissünteetilised on 5W30 ja 5W40, mis on mosse mootori jaoks natuke liiga vedelad - mootoril tolerantsid pisut suuremad, kui tänapäevastel ja õlikile võib jääda liiga õhuke.
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: Mootori õli ... aga millist ?
Valisin Valvoline Durablend 10W-40 poolsündi.
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
Re: Mootori õli ... aga millist ?
Valvoline on saast. Normaalsete tootjate jäägid saadakse pool niisama, et sodi jalust minema viidaks, siis puhastatakse, lisatakse mõned lisained ja müüki. Ega ilma asjata igas autoremondi kohas Valvoline´i stend ei seisa - tasuta saadud ja tooted realisatsiooni tingimustega(saadud tasuta, maksma peavad siis, kui õli müüdud). Muud moodi see ei müüks ju.
Mul sattus kunagi oma F188-sse mingisuguse hoolduse käigus Valvoline. 10 000 km pärast oli õli välimus ja lõhn selline, et kokku 15 000 km, mis õlivahetusvälp sellel autol on, mitte mingil juhul ma sõima nõus ei olnud. Igaljuhul peale tehase poolt soovitatud õli mootorisse panemist paranes nii tõmme, mootori hääl(klõbinad kadusid) ja ka peale 15 000 km õli ei haisenud.
Kahju, et varem ei jõudnud postitada siia, loodan et sa vähemalt hingehinda selle Valvoline'i eest ei maksnud. Meil siin angaaris müüakse Castrolit 26 euri 5l.
Mul sattus kunagi oma F188-sse mingisuguse hoolduse käigus Valvoline. 10 000 km pärast oli õli välimus ja lõhn selline, et kokku 15 000 km, mis õlivahetusvälp sellel autol on, mitte mingil juhul ma sõima nõus ei olnud. Igaljuhul peale tehase poolt soovitatud õli mootorisse panemist paranes nii tõmme, mootori hääl(klõbinad kadusid) ja ka peale 15 000 km õli ei haisenud.
Kahju, et varem ei jõudnud postitada siia, loodan et sa vähemalt hingehinda selle Valvoline'i eest ei maksnud. Meil siin angaaris müüakse Castrolit 26 euri 5l.
Respek Mah Authoritaaa!!! → http://www.facebook.com/RedStarKustomz
BTG Nordschleife 12:43
GT Nürburgring 3:42
BTG Nordschleife 12:43
GT Nürburgring 3:42
Re: Mootori õli ... aga millist ?
Oletame, et oled nädal aega garaažis tööd teinud ja igal õhtul proovinud käsi vee ja seebiga puhtaks saada. (tuttav tunne? päris puhtaks ikka ei lähe ju?)kOll kirjutas:Valvoline on saast. Normaalsete tootjate jäägid saadakse pool niisama, et sodi jalust minema viidaks, siis puhastatakse, lisatakse mõned lisained ja müüki. ...
Mul sattus kunagi oma F188-sse mingisuguse hoolduse käigus Valvoline. 10 000 km pärast oli õli välimus ja lõhn selline, et kokku 15 000 km, mis õlivahetusvälp sellel autol on, mitte mingil juhul ma sõima nõus ei olnud....
Reede õhtul aga juhtud käsi pesema profitöökodade puhastusgeeli vms-ga ja oh üllatust, must vesi jookseb valamust alla!?
Kas see tähendab, et spets. pesuvahend on väga paha ja must vesi valamus väga halb nähe?
Ka muus osas on kriitika Valvoline kohta õigustamata ja läheb rohkem laimu alla, Olen ise seda aastaid kasutanud ja ei kurda.
Re: Mootori õli ... aga millist ?
antud juhul nõustun k0ll-iga. tuttavad lukseppad on kinnitanud et valvoline õli on kurjast, kui just ei maksa selle kraami eest mega hinda. kõik odav kraam on õli ja nafta töötlemise jääkprodukt ja enamus just valvoline toodangust. erandiks on just spetsiaalsed rallimasinate mootoritele mõeldud toodang. Mida see põhjustab? aga eks ikka seda et ummistab õlituskanalid ära ja siis ongi mootoriga "jokk"
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.