IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
Hei-hei, mosse peaks endiselt elus olema. Suunatuled sai vahepeal korda tehtud, probleem peitus läbi läinud kaitsmes. Saaremaale ma ei julgenud temaga siiski tulla kuna teda kimbutab üsna mitu probleemi. Nimelt ükskord Hiiumaal olles sai maanteel sõidetud sõbra ees ning hiljem räägiti mulle, et tagasild täitsa viltu all, et auto jookseb risti, sidur ja summuti on ka väga otsakorral. Summuti vastu ma leidsin aga õnneks rohtu, kui sai tööalaselt Sikassaarde rehve veetud leidsin sealt ühe vanema 412'ne, selle alt sain korraliku summuti ning ka kaks Mosse orginaal kilpi. Hiiumaale pääsen alles järgmine nädalavahetus, eks siis vaatame kas vanake võtab hääle sisse või mitte - seisnud on ta tänase seisuga juba umbes 3 nädalat kuna viibin autost 75km kaugusel
Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
Viimaste piltide pealt näha, et sild on jah vähe viltu all. Vaata alla, tõenäoliselt on poolraame kunagi keevitatud ja vedru kinnitused ei ole alati täpselt õigesse kohta tehtud. See oli kunagi tüüpviga keevitatud põhjadega Mossedel. Viimastel aastatel pole selliseid küll enam kohanud, Mossesid ju väheks jäänud.Kevin68 kirjutas:Nimelt ükskord Hiiumaal olles sai maanteel sõidetud sõbra ees ning hiljem räägiti mulle, et tagasild täitsa viltu all, et auto jookseb risti
Või mõõda ära teljevahe. Vaata, kui palju raamatus esi- ja tagasilla vahekaugus on ning mõõda enda oma üle. Algul ühelt küljelt ratta tsentrist tsentrisse ja siis teisest küljest samamoodi.
Muuseas, minu kõige esimesel 2140-l oli ka tagasild viltu all ja mõõtmine tõi välja 3cm erinevuse. Tollel oli ka üks poolraam kunagi vahetatud ning kinnitused ei olnud õige koha peal.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
Selle auto veaks on olematud poolraamid, vanaisa on esimestesse poolraamidesse tammepuitu sisse lükanud.. mõelge nüüd ise, neid praktiliselt ei eksistreeri. Ma hoian hetkel teda niikaua elus kui võimalik ja teostan pisiremonte. Aga võibolla juhtub see, et teen ka sellele autole keretööd, kuigi pole tõesti enam kohta kuhu keevitada.. aga perekonna siseselt on selle auto väärtus hindamatu ning see paneb tahtma ka seda autot ülesse ehitada, mitte prillikiviks, vaid lishalt et ta oleks sõidetav.
Tööjuures lapin praegu ühte Ford Transiti põhja otsast lõpuni ülesse, tuli teisel tagasild kongi sisse ja vaadates seda Fordi, ei tundugi Moskvich enam nii hull, niiet kõik on teostatav - elame näeme!
Tööjuures lapin praegu ühte Ford Transiti põhja otsast lõpuni ülesse, tuli teisel tagasild kongi sisse ja vaadates seda Fordi, ei tundugi Moskvich enam nii hull, niiet kõik on teostatav - elame näeme!
Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
Tere, auto on enamus aega seisnud. Sai Sikassaare vanametallist toodud ühe teise 412ne alt uus summuti poolenisti kuna vana üsna ära mädanenud aga vahetades suutsin kolmest poldist 2 pooleks keerata ja siis jätsin tegevuse pooleli. Ilmselt on seal tikkpoldid ning tuleks vanad välja puurida?
Väike plaan on ka autot arendada pisemate ralli ürituste jaoks, aga sellejaoks oleks vaja ta ilmselt jäigemaks ajada ning välja tuleks ka vahetada üks esimene poolraam ja põhja veidi keevitada. Ilmselt jääbki ta käe harjutamise jaoks edaspidi ning üritan ta veidi siiski ülesse putitada ennem kui täitsa maha mädaneb. Aga selle suve pidas ausalt vastu, kordagi pole teele jätnud ning isegi peale paari nädalast seismist käivitus alati ka ilma kütet ülesse pumpamata.
Väike plaan on ka autot arendada pisemate ralli ürituste jaoks, aga sellejaoks oleks vaja ta ilmselt jäigemaks ajada ning välja tuleks ka vahetada üks esimene poolraam ja põhja veidi keevitada. Ilmselt jääbki ta käe harjutamise jaoks edaspidi ning üritan ta veidi siiski ülesse putitada ennem kui täitsa maha mädaneb. Aga selle suve pidas ausalt vastu, kordagi pole teele jätnud ning isegi peale paari nädalast seismist käivitus alati ka ilma kütet ülesse pumpamata.
Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
kui sa mõtled kollektorit siis jah, seal on kolm tikkpolti. mina lõppuks tegin sedasi eelmise kombil et puurisin julmalt läbi ja panin poldid.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
Tegin ühel mossel ka nii ja panin keermete vahele ohtralt grafiitmääret, et vajadusel saaks lahti keerata.moskiito kirjutas:kui sa mõtled kollektorit siis jah, seal on kolm tikkpolti. mina lõppuks tegin sedasi eelmise kombil et puurisin julmalt läbi ja panin poldid.
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
ma ei mõika miks kohe sinna polte ei pandud vaid pandi tikkpoldid, need ju krt põlevad seal ikka korralikult ära.partnermosse kirjutas:Tegin ühel mossel ka nii ja panin keermete vahele ohtralt grafiitmääret, et vajadusel saaks lahti keerata.moskiito kirjutas:kui sa mõtled kollektorit siis jah, seal on kolm tikkpolti. mina lõppuks tegin sedasi eelmise kombil et puurisin julmalt läbi ja panin poldid.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
Minu poolne soovitus on kasutada roostevabu polte, ei ussita kinni.
Vóimalusel ka kasutada neid pikki jätku mutreid.
Vóimalusel ka kasutada neid pikki jätku mutreid.
Iž 2715 1988 / Volvo S40 / Mitsubishi Pajero 1990
Soodsad keevitus tööd Rakveres.
53707925 - Lauri
Soodsad keevitus tööd Rakveres.
53707925 - Lauri
Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
roostevaba põleb samuti kinni ning pole vaja vaielda, tegelen selle materjaliga iga päev. Nii kui roostevaba korralikult kuuma saab, mida seal kollektori juures ka saab, muutub metall kohe roostetavaks ja põleb ikka kinni. roostevaba summuti peab vastu kuid kollektor saab 2x rohkem kuuma ning seal see ei aita.Lauri-L kirjutas:Minu poolne soovitus on kasutada roostevabu polte, ei ussita kinni.
Vóimalusel ka kasutada neid pikki jätku mutreid.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
Räägin omadest kogemustest, üld juhul on olnud probleeme otsa saanud poltide ja mutritega. Nimelt 13 vótme asemel läks 11 vóti peale mutrile mis tiku otsas oli.
Kinni pólevad nad muidu jah, aga roostevaba puhul on mida keerata.
Kinni pólevad nad muidu jah, aga roostevaba puhul on mida keerata.
Iž 2715 1988 / Volvo S40 / Mitsubishi Pajero 1990
Soodsad keevitus tööd Rakveres.
53707925 - Lauri
Soodsad keevitus tööd Rakveres.
53707925 - Lauri