IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
summutis ei kasutata kunagi roostevabu detaile. kas te siis ei tea, et roostevaba on roostest vaba ainult seniks, kuni kuuma saab... summuti puhul kasutatakse pronksist mutreid ja polte. Need on hiljem ka ilma määrdeta avatavad. Või kui kellelgi on kuskil hapnikuanduri määret kõrvale pigistatud, enda masinatel olen vaskmäärdega ka mätsinud ja aasta hiljem keera kõik vaevata lahti. Need näkased tsingitud poldid unustage kohe ära, need ei kesta paari kuudki.
Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
Kui vaja välja puurida, oleks pärast mõtekas polte ja mutreid kasutada. Neid võib julgelt pooleks keerata, lihtne asendada.
Kui summutaja püksid tuleb mingil põhjusel mootori küljest lahti lasta (mootori vahetus vms), olen kollektori plokikaane küljest vabastanud. Pükste poldid on kinni põlenud ja enamasti need puruks lähevad, selleks neid ei puutuks kuni summutaja ise väljavahetamist vajab.
Kui summutaja püksid tuleb mingil põhjusel mootori küljest lahti lasta (mootori vahetus vms), olen kollektori plokikaane küljest vabastanud. Pükste poldid on kinni põlenud ja enamasti need puruks lähevad, selleks neid ei puutuks kuni summutaja ise väljavahetamist vajab.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
seda ma ju ütlengi et roostevabast tasub all hoida ainult summutit, keskmine osa ja tagumine osa, muul osal pole vahet on roostevaba või teras, vask kõige parem kuid see samuti põleb korralikult ja hakakb kooruma, idaalne on kasutada terasest mutrei-polte ja nende vahele vaskmääre, nagu mario ütles. Need "niklist" poldid on viimane saast puhtalt dekoratiivseks kasutamiseks.mario kirjutas:summutis ei kasutata kunagi roostevabu detaile. kas te siis ei tea, et roostevaba on roostest vaba ainult seniks, kuni kuuma saab... summuti puhul kasutatakse pronksist mutreid ja polte. Need on hiljem ka ilma määrdeta avatavad. Või kui kellelgi on kuskil hapnikuanduri määret kõrvale pigistatud, enda masinatel olen vaskmäärdega ka mätsinud ja aasta hiljem keera kõik vaevata lahti. Need näkased tsingitud poldid unustage kohe ära, need ei kesta paari kuudki.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
no niklit pinnakattena nüüd küll ei kasutata.
Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
mario kirjutas:summutis ei kasutata kunagi roostevabu detaile. kas te siis ei tea, et roostevaba on roostest vaba ainult seniks, kuni kuuma saab... summuti puhul kasutatakse pronksist mutreid ja polte. Need on hiljem ka ilma määrdeta avatavad. Või kui kellelgi on kuskil hapnikuanduri määret kõrvale pigistatud, enda masinatel olen vaskmäärdega ka mätsinud ja aasta hiljem keera kõik vaevata lahti. Need näkased tsingitud poldid unustage kohe ära, need ei kesta paari kuudki.
No päris nii nüüd ka pole,sellist tempi seal nüüd küll ei tule mis roostevabale mingit kahju peaks tegema.Roostevaba summuti oli väga laialt levinud ja eluiga ikka väga palju aastaid võrreldes tavalisega,koperatiivi omadest ei hakka rääkimagi,max 1-2 aastat igapäeva sõitmisega.Pronks mutreid kasutatakse selleks,et neid lihtsam lahti oleks saada,ehk siis ei põle kinni ajapikku.
AZLK 2140 78a,AZLK 2140 76a,2xAZLK 2137 84a,izh412
Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
Tere!
Kaua aega pole siia teemasse midagi kirjutanud.. ja ega midagi väga erilist kirjutada polegi. Lishalt, et pilli pole veel täitsa nurka viskanud ja mossu täitsa elavate nimekirjas. Kuna kool tuli septembris peale jäi ka Moskvich Hiiumaale maja ette seisma, seisis seal peaaegu 2 kuud ilma et ma teda puutunud oleks, kuna mul oli vahepeal igapäeva autodega osta-müü-vaheta tõbi küljes siis kasutasin ka Moskvichi erinevate asjade hoiustamiseks. Seisma jäigi sellepärast, kuna viimane kord üritades summuti pükse vahetada sai kaks polti pooleks keeratud ja ei tahtnud enam väga sõita. 18. oktoober Hiiumaale minnes helistas mulle vanaisa ja tuli siis mõte et võiks vanakese käima panna ja ta talveks varju alla viia, küte oli paagist ära kadunud (??) ja aku oli ka tühjaks saanud. Sai kanistriga bensukast siis 5 liitrit kütet toodud ja enda teise auto pealt aku võetud, küte ülesse pumbatud ja käima ta läkski ilma suurema vaevata. Tõsi küll siduriga oli algul mingi jama, käik ei tahtnud sisse minna kuid peale mõnda aega pumpamist hakkas kõik ilusasti tööle. Peale paari kuud seismist oli tõsiselt hea ikka Mosse rooli jälle keerata. Ega's midagi, sõitsin ta ajutise varjualuse alla maa-kodusse ja sinna ta minust jäi.
Talve vaheajal plaanin asja käsile võtta ja siduri ja summuti vahetuse algatuseks ära teha. Eks tuleb kere ja asju ka jupp-haaval tegema hakata, samas ma säilitaks teda sellisena nagu ta on, kuna vahetamist vajaks nii väliselt kui salongist enamus detailid ja sellega jälle perekondlik väärtus kahaneks, siis ta poleks enam see mis ta praegu on.
Tegelikult oli algne plaan enne talve tehniline pool jonksu ajada ja siis talvel jäärada sõita sellega, aga õnneks sai toodud endale teine taga-veoline auto, milleks siis paljude poolt vihatud BMW on. Selle Moskvichi koht siiski jäärajal ei ole ega ilmselt ei hakka ka olema.
Aga eks ma annan märku kui midagi toimuma hakkab ja loodan et tulevasel hooajal õnnestub ehk esimest korda ka võtta osa mõnest suvisest üritusest/kokkusaamisest!
Terv,
Kevin.
Kaua aega pole siia teemasse midagi kirjutanud.. ja ega midagi väga erilist kirjutada polegi. Lishalt, et pilli pole veel täitsa nurka viskanud ja mossu täitsa elavate nimekirjas. Kuna kool tuli septembris peale jäi ka Moskvich Hiiumaale maja ette seisma, seisis seal peaaegu 2 kuud ilma et ma teda puutunud oleks, kuna mul oli vahepeal igapäeva autodega osta-müü-vaheta tõbi küljes siis kasutasin ka Moskvichi erinevate asjade hoiustamiseks. Seisma jäigi sellepärast, kuna viimane kord üritades summuti pükse vahetada sai kaks polti pooleks keeratud ja ei tahtnud enam väga sõita. 18. oktoober Hiiumaale minnes helistas mulle vanaisa ja tuli siis mõte et võiks vanakese käima panna ja ta talveks varju alla viia, küte oli paagist ära kadunud (??) ja aku oli ka tühjaks saanud. Sai kanistriga bensukast siis 5 liitrit kütet toodud ja enda teise auto pealt aku võetud, küte ülesse pumbatud ja käima ta läkski ilma suurema vaevata. Tõsi küll siduriga oli algul mingi jama, käik ei tahtnud sisse minna kuid peale mõnda aega pumpamist hakkas kõik ilusasti tööle. Peale paari kuud seismist oli tõsiselt hea ikka Mosse rooli jälle keerata. Ega's midagi, sõitsin ta ajutise varjualuse alla maa-kodusse ja sinna ta minust jäi.
Talve vaheajal plaanin asja käsile võtta ja siduri ja summuti vahetuse algatuseks ära teha. Eks tuleb kere ja asju ka jupp-haaval tegema hakata, samas ma säilitaks teda sellisena nagu ta on, kuna vahetamist vajaks nii väliselt kui salongist enamus detailid ja sellega jälle perekondlik väärtus kahaneks, siis ta poleks enam see mis ta praegu on.
Tegelikult oli algne plaan enne talve tehniline pool jonksu ajada ja siis talvel jäärada sõita sellega, aga õnneks sai toodud endale teine taga-veoline auto, milleks siis paljude poolt vihatud BMW on. Selle Moskvichi koht siiski jäärajal ei ole ega ilmselt ei hakka ka olema.
Aga eks ma annan märku kui midagi toimuma hakkab ja loodan et tulevasel hooajal õnnestub ehk esimest korda ka võtta osa mõnest suvisest üritusest/kokkusaamisest!
Terv,
Kevin.
Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
Tere!
Auto jälle oli kuu aega seisnud, möödunud nädalavahetusel sai jälle mossu juures käidud. Kuna Moskvichi aku rändas vanaisa Ford Sierra peale, siis enda vanast diisel autost allesjäänud aku sai Mossu tarbeks kõrvale pandud. Sai korraks starterit antud, küte peale pumbatud ja uuesti käivitatud ja läks üsna koheselt käima. Talveks siiski äratan ilmselt auto ellu ja saab ehk lõpuks siduri ja summuti ära vahetatud, peale tahaks talve hooajaks panna 2140 rooli ja ette peatoega juhiistme. Niiet kui kellegil pakkuda võib läbi postkasti teada anda.
Üks pilt ka siia teemasse üle pika aja.
Auto jälle oli kuu aega seisnud, möödunud nädalavahetusel sai jälle mossu juures käidud. Kuna Moskvichi aku rändas vanaisa Ford Sierra peale, siis enda vanast diisel autost allesjäänud aku sai Mossu tarbeks kõrvale pandud. Sai korraks starterit antud, küte peale pumbatud ja uuesti käivitatud ja läks üsna koheselt käima. Talveks siiski äratan ilmselt auto ellu ja saab ehk lõpuks siduri ja summuti ära vahetatud, peale tahaks talve hooajaks panna 2140 rooli ja ette peatoega juhiistme. Niiet kui kellegil pakkuda võib läbi postkasti teada anda.
Üks pilt ka siia teemasse üle pika aja.
Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
2140 rool mugavam kui originaal. mina isegi tegin selle rooli 2x jämedamaks et oleks mugavam sõitaJossu kirjutas:2140 rooli? Milleks? :S
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68
aga see näeb väga porno ja üsna rõve välja vanatüübi 412 küljes...
Pukseerimishaagise e Konna rent