Pildilt näikse küll näppimata olevat,sestap nagu hakkaski huvitama,et kas mõni mark ka 6 leheline oli? Et sobivad 408/412/2140moskiito kirjutas:lehtede arvu on muudetud vastavalt vajadustele. mõni mees on pannud vahele ka 9 lehte ja mõni piirdunud 4 lehega, leidureid on palju olnud. Kindlat mudelit sellisele pakkile ei oska pakkuda kuid alla nad lähevad.
AZLK 427 IE 1974,AZLK 412 IE 1973 Muhulane
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane
Mis sest,et muhulane
Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane
Pildilt näikse küll näppimata olevat,sestap nagu hakkaski huvitama,et kas mõni mark ka 6 leheline oli? Et sobivad 408/412/2140Muhulane kirjutas:moskiito kirjutas:lehtede arvu on muudetud vastavalt vajadustele. mõni mees on pannud vahele ka 9 lehte ja mõni piirdunud 4 lehega, leidureid on palju olnud. Kindlat mudelit sellisele pakkile ei oska pakkuda kuid alla nad lähevad.
Tea,kas lehti ikka vähemaks hakatakse võtma,pigem ikka juurde
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane
Mis sest,et muhulane
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane
Tehasest on tulnud tavakasutusega 2140 6 lehelise vedrupakiga. 412-tel seega vastavalt alates 6-8(9) vastavalt siis milline masin on ,kas sedaan universaal kastikas või "pirukas"
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane
no ma tean paari inimest kes võtsid vähemaks et saada masin mugavamaks aukudes kuid reeeglina pandi üks pealeht juurde et kannataks koormaid vedada auklisel teel.Muhulane kirjutas:Pildilt näikse küll näppimata olevat,sestap nagu hakkaski huvitama,et kas mõni mark ka 6 leheline oli? Et sobivad 408/412/2140Muhulane kirjutas:moskiito kirjutas:lehtede arvu on muudetud vastavalt vajadustele. mõni mees on pannud vahele ka 9 lehte ja mõni piirdunud 4 lehega, leidureid on palju olnud. Kindlat mudelit sellisele pakkile ei oska pakkuda kuid alla nad lähevad.
Tea,kas lehti ikka vähemaks hakatakse võtma,pigem ikka juurde
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane
Võib olla tasuks vedrude teemal vähe maha jahtuda.
Esiteks, ei veeta ju enam tänasel päeval kurgikoormaid Leningradi turule.
Teiseks, raskuskese on allpool, kui upitatud vedrudega autol. Seega istub kindlamini teel just kurvides.
Kolmandaks, natuke vajaks uurimistööd, enne kui kallale minna.
Kirjanduse andmeil on sedaanauto 408/ 412 vedrud laiusega 45mm ja 50 mm pikemad, kui 402/407/403 vedrud, mis on koostatud 40 mm laiustest lehtedest ja mille kahe alumise lehe paksus 7mm. Universaalmudelil 424 (403 baasil)kasutati muutumatuna varasemate universaalide 423 (402) 423N (407) vedrustust. Nende vedrupakid on koostatud 45 mm lehtedest. Samas laiuses on ka kaubiku 432 (403) vedrupakk (9 vedrulehte), mis erineb siiski 424 vedrupakist (ka 9 vedrulehte). Selle vedru 2 leht on pikem ja toetub otstega peavedru silmade alla muud abilehed on ka vastavalt väheke pikemad, kui 424 vedrulehed ja kaks alumist lehte on 8mm paksud. Veel on furgoonide vedrudel see erinevus, et tagumises vedrusilmas, mis ühendatud kiigega, ei kasutata kummipukse vaid määritavat keermespuksi ja -polti, sarnase ehitusega nagu 400/401 vedrustuses.
408/412 kataloogi andmeil kasutatakse sedaanauto vedruks 6- lehelist vedrupakki detailikoodiga 408-2912012, furgoonautodel 433/434 ülalpool kirjeldatud eripäradega vedrupakki 432-2912012 ja universaalidel 426 ja teemaautol 427 aga vedrupakki koodiga 423-2912012. *-ga märkus juures, et vedrupakk on paigaldatav ka universaalidele 423H, 424 ja furgoonile 430.
Nüüd on erinevused lahti seletatud. Endale on veel üks küsimus: kas sedaan autode 402, 407 ja 403 vedrud on ka 50 mm pikemad kui universaalide omad, nagu 408/412-l. Ei ole kõrvutanud, aga loogika ütleb, et ilmselt mitte. Pigem on 402/407/403 vedru pikkus sama nende universaalmudelite vedru pikkusega, erinevus siis ainult vedrupaki lehtede arvus ja lehtede laiuses.
Seega on 408/412 poolraamides sedaanil ja 426/427 universaalil vedrusilma kinnitused eri kaugustel ja sedaani vedru kas ongi paslik alla aretama hakata?
Univrsaalil on ka muid sarnaseid jooni tagavedrustusel, näiteks silla peale kammitsate alla kinnitatud põrkepadi on kolmnurkse kujuga ja täiskummist, nagu vanadel mossedelgi, seda on ka ühel pildil näha. 408/412 on see asjandus aga pallikujuline ja seest õõnes.
Esiteks, ei veeta ju enam tänasel päeval kurgikoormaid Leningradi turule.
Teiseks, raskuskese on allpool, kui upitatud vedrudega autol. Seega istub kindlamini teel just kurvides.
Kolmandaks, natuke vajaks uurimistööd, enne kui kallale minna.
Kirjanduse andmeil on sedaanauto 408/ 412 vedrud laiusega 45mm ja 50 mm pikemad, kui 402/407/403 vedrud, mis on koostatud 40 mm laiustest lehtedest ja mille kahe alumise lehe paksus 7mm. Universaalmudelil 424 (403 baasil)kasutati muutumatuna varasemate universaalide 423 (402) 423N (407) vedrustust. Nende vedrupakid on koostatud 45 mm lehtedest. Samas laiuses on ka kaubiku 432 (403) vedrupakk (9 vedrulehte), mis erineb siiski 424 vedrupakist (ka 9 vedrulehte). Selle vedru 2 leht on pikem ja toetub otstega peavedru silmade alla muud abilehed on ka vastavalt väheke pikemad, kui 424 vedrulehed ja kaks alumist lehte on 8mm paksud. Veel on furgoonide vedrudel see erinevus, et tagumises vedrusilmas, mis ühendatud kiigega, ei kasutata kummipukse vaid määritavat keermespuksi ja -polti, sarnase ehitusega nagu 400/401 vedrustuses.
408/412 kataloogi andmeil kasutatakse sedaanauto vedruks 6- lehelist vedrupakki detailikoodiga 408-2912012, furgoonautodel 433/434 ülalpool kirjeldatud eripäradega vedrupakki 432-2912012 ja universaalidel 426 ja teemaautol 427 aga vedrupakki koodiga 423-2912012. *-ga märkus juures, et vedrupakk on paigaldatav ka universaalidele 423H, 424 ja furgoonile 430.
Nüüd on erinevused lahti seletatud. Endale on veel üks küsimus: kas sedaan autode 402, 407 ja 403 vedrud on ka 50 mm pikemad kui universaalide omad, nagu 408/412-l. Ei ole kõrvutanud, aga loogika ütleb, et ilmselt mitte. Pigem on 402/407/403 vedru pikkus sama nende universaalmudelite vedru pikkusega, erinevus siis ainult vedrupaki lehtede arvus ja lehtede laiuses.
Seega on 408/412 poolraamides sedaanil ja 426/427 universaalil vedrusilma kinnitused eri kaugustel ja sedaani vedru kas ongi paslik alla aretama hakata?
Univrsaalil on ka muid sarnaseid jooni tagavedrustusel, näiteks silla peale kammitsate alla kinnitatud põrkepadi on kolmnurkse kujuga ja täiskummist, nagu vanadel mossedelgi, seda on ka ühel pildil näha. 408/412 on see asjandus aga pallikujuline ja seest õõnes.
Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane
Pean lisama, et ka 87+ aasta 412 keredel on tagasilla põrkepadjad kolmnurkse kujuga ja täiskummist! Omanud mitud originaalmasinat, millel need olid lahti võtmata!
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane
Vot see on mullegi uudiseks, et kolmnurkseid ka uuematel IŽ sedaanidel kasutati, sest minu jaoks 412 alates 1982. aasta väljalaskega ja uuemad ehk seanina mossed on minu huviorbiidist välja jäänud, sama lugu ka AZLK 2140-ga vl. 1983 ja ülespoole. "Must" mood jättis jättis neile autodele oma pitseri, kui tehas enam kroomiga ei liialdanud. Võrdleksin neid justkui eakate tütarlastega, kel on enne väljaminekut makeup jäänud tegemata . Andku mulle selliste autode omanikud muidugi andeks selle kohatu kõrvutamise pärast. Kellele ema, kellele tütar...
Huvi pärast lõin lahti "seaninade" Iž 412 IE, 21251, 2715-01, 27151-01, 27156 kataloogi ja tõepoolest seal on see kolmnurkne puhver ja kõigile nendele mudelitele koodiga 2125-2912622. 2125 viitab kombile, samas aga kui kallutasin pea 1976. a. välja lastud kombi kõhu alla, siis sealt vaatasid silla peal "pallid" vastu.
Vedrud aga on sedaanil ja kombil kataloogis koodiga 2125-2912012, pildil tundub, et 7 lehte pakis. Kastika ja furgooni vedruks on furgoonide vedru koodiga 432-2912012-20. Lisaindeks, siin -20 näitab, et tegemist on detaili teisendiga, muutmise või moderniseerimise näol. Sellel vedrupakil ei kasutata enam määritavat keermepuksi-poldi paari vaid ikka üldlevinud kummipukse.
Huvi pärast lõin lahti "seaninade" Iž 412 IE, 21251, 2715-01, 27151-01, 27156 kataloogi ja tõepoolest seal on see kolmnurkne puhver ja kõigile nendele mudelitele koodiga 2125-2912622. 2125 viitab kombile, samas aga kui kallutasin pea 1976. a. välja lastud kombi kõhu alla, siis sealt vaatasid silla peal "pallid" vastu.
Vedrud aga on sedaanil ja kombil kataloogis koodiga 2125-2912012, pildil tundub, et 7 lehte pakis. Kastika ja furgooni vedruks on furgoonide vedru koodiga 432-2912012-20. Lisaindeks, siin -20 näitab, et tegemist on detaili teisendiga, muutmise või moderniseerimise näol. Sellel vedrupakil ei kasutata enam määritavat keermepuksi-poldi paari vaid ikka üldlevinud kummipukse.
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane
Kui siin juba vedrutamiseks läks siis vedrutaks ka natuke.....
Minu 85a. IZ-412 IE ehk eksportvariandil on vedrustus jube pehme,pehmem kui minu teistel autodel. Õõtsub maru heasti ja mis peamine,väga pehme auto. Vaat ei ole esivedrusid alt ära võtnud,seega ei tea tugevusest midagi öelda. Tagumistega sama lugu. Mingi erinevus seal ikka on. Minu autol ei ole tagavedrusid ka kunagi vahetatud,eelmisel peremehel on vihik tehtud remondi ülesmärgetega ja seda kunagi lugesin.
Minu 85a. IZ-412 IE ehk eksportvariandil on vedrustus jube pehme,pehmem kui minu teistel autodel. Õõtsub maru heasti ja mis peamine,väga pehme auto. Vaat ei ole esivedrusid alt ära võtnud,seega ei tea tugevusest midagi öelda. Tagumistega sama lugu. Mingi erinevus seal ikka on. Minu autol ei ole tagavedrusid ka kunagi vahetatud,eelmisel peremehel on vihik tehtud remondi ülesmärgetega ja seda kunagi lugesin.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane
Nojah,mina oma autoajaloo tundmisega väga kiita ei saa Et jah,ka exportvariant,algselt parempoolse rooliga ja sellega asi piirdub. Esiosa on ka marupehme,sõidu ajal häiriv ei ole,pigem siuke mõnusapoolsem Aga tagumised lehed tuleb küll ringi visata,juba seepärast,et parem pool rohkem kreenis. Ning ikka hää pisut kasulikku infi teada enne,kui uute vedrude järgi piiluma hakkab.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane
Mis sest,et muhulane
Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane
Küsimus - kas PSK-d ja BSK-d võib omavahel segada?
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane
Mis sest,et muhulane