AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.108
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Eila juhtus sedasi,et linnast tulles vaatasin auto alla ja mida nägin-õliloik. Hakkasin uurima,et kust tuli....... ja jõudsin õlimõõtevarda auguni. Seal tuligi,sest kõik ümbrus täis pasandatud. No vanakooli mehena sain kohe aru,et rõhutasandi toru kinni. Võtsingi maha ja näen,et praktiliselt toru auk kinni. Lõin aga pika tokiga torust läbi ja sealt tuli välja jube must-hallikas tavoti taoline ollus. Selge lugu,vahetevahel tuleb siis seda ka kontrollida. Ilmad on niisked,lühikesed otsad sõita..... siit see tuleb. Ja aeg teeb oma töö. Nii et kõik Perkinsi omanikud,lükake aga umbes torud puhtaks.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
No vahepeal unustasin termomeetrit vaadata.... kümme kraadi külma-nagu loodud eetrikäivituse katsetamiseks. No käsipumbast neli -viis korda edasi-tagasi ja käima ta kargas. Siit siis järeldus,et võin rahulikult hakata uue pihusti kallal nokitsema. Pean vaatama üle oma peenikeste puuride varu. Kahtlustan,et neid alla millimeetri puure seal suurt polegi. Ega neid ka suurt vaja ei lähe,väga harva. Mäletan,et kunagi pusisin ühe karburaatori düüsi kallal ja seal läks ka lõpuks hoopis rauasaelehest käiatud peenikese oraga surkimiseks........ puuriga ei saa alati täpselt. Nojah,eks siis uuel aastal uue hooga. Vanat pole enam suurt alles ja seegi kulub haavade lakkumisele.....
Vahepeal suurt midagi pole juhtunud. Külm annab ikka akule tunda. Eelmisel aastal sama külmaga ketras päris lõbusalt mootorit ringi,nüüd enam nii ei lippa.... ikka vaevaliselt. Tea kas starter hakkab ka väsima või on saanud akule saatuslikuks mõned korrad tühjaks jooksmised.... Olen unustanud süüte kogemata sisse ja mõne päeva pärast olen avastanud,et aku tühi....... Peale laadimist läks asi jälle korda aga mine tea,mõjus järsku halvasti. Peaks korra poest läbi minema ja spetsialistil laskma mõõta aku võimsust. Endal selliseid võimalusi pole kodus. Nojah ja pole mingi ime,et starteri harjad-puksid ka juba ammu kulunud. Sinna pole ju ka veel nina sisse pistnud,terveid asju ju ei parandata. Kuigi jah,võiks ju uurida. Pealegi kunas keegi üldse sisse on piilunud...
Vahepeal suurt midagi pole juhtunud. Külm annab ikka akule tunda. Eelmisel aastal sama külmaga ketras päris lõbusalt mootorit ringi,nüüd enam nii ei lippa.... ikka vaevaliselt. Tea kas starter hakkab ka väsima või on saanud akule saatuslikuks mõned korrad tühjaks jooksmised.... Olen unustanud süüte kogemata sisse ja mõne päeva pärast olen avastanud,et aku tühi....... Peale laadimist läks asi jälle korda aga mine tea,mõjus järsku halvasti. Peaks korra poest läbi minema ja spetsialistil laskma mõõta aku võimsust. Endal selliseid võimalusi pole kodus. Nojah ja pole mingi ime,et starteri harjad-puksid ka juba ammu kulunud. Sinna pole ju ka veel nina sisse pistnud,terveid asju ju ei parandata. Kuigi jah,võiks ju uurida. Pealegi kunas keegi üldse sisse on piilunud...
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Akut saad K uulitsas ka mõõta. Papal on vastav riistapuu olemas. Parima tulemuse saad Pargi põik autopoes, kui Jüri oma suure kasti välja võtab.
A.
A.
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
No Jüri juurest ma selle aku ostsingi. Tänud.Aspelund kirjutas:Akut saad K uulitsas ka mõõta. Papal on vastav riistapuu olemas. Parima tulemuse saad Pargi põik autopoes, kui Jüri oma suure kasti välja võtab.
A.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
No nii härrased!
Kellel on mulle pakkuda 2140 tagaluugi küljes olevat pikka iluliistu? Samuti otsin veel esitiival olevat kitsast Moskvitš 1500 märki. Vastu võin pakkuda mingit Mosse kraami,samuti muu vene tehnika värki.
Kellel on mulle pakkuda 2140 tagaluugi küljes olevat pikka iluliistu? Samuti otsin veel esitiival olevat kitsast Moskvitš 1500 märki. Vastu võin pakkuda mingit Mosse kraami,samuti muu vene tehnika värki.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Õhtust!
Täna tirisin tuppa köögilaua peale ühe Mosse väntvõlli ja kukkusin mõõtma.
Peoga üle võlli libistades oli ikka tunda mingeid kulumise märke. Mikromeetriga mõõtes selgus aga tõde. Kepsudel ovaalsust ainult üks sajandik,neljandal siiski kaks sajandikku. Keskmisel raamil kolm sajandikku ovaalsust,äärmistel aga sajandiku jagu. Põhimõtteliselt võib sellele võllile poest uued originaalsaaled osta. Jah,kui muidugi vaja.... Ja nagu tuttav vändalihvija ütles mulle,et ka minu lapsed saavad selle võlliga sõita..... Kui ma muidugi kuiva karteriga sõitu ei katseta. Nojah,mis siin muud teha,kui pean võlli kaelad tavotiga ära konserveerima,panema sildi ka külge,et mis võll,kunas mõõdetud jne... Aga seekord panen sildi plastikust. Rotid raisad mul närisid osad papisildid ära genekate küljest. Järele jäid ainult vasktraadid..... Jah sõbrad,maal elu juba nii raske,et kõik läheb söögiks. Seda lõbu ma enam ei paku,et mingit pesamaterjali tasuta pakun. Kõik kaltsud,paberid,kile ja papitükid hävitan ise. Ei ole mul siin mingit hotelli ega sitatamise kohta.....
Täna sai käidud ka Viljandis tiir. Turuplatsil polnud ühtki vene autut peale minu...... ja üldse õite jahe oli. Parema meelega oleks kodus pliidi taga istunud aga sahver oli söödavast tühjaks saanud. Vahetevahel peab ka poes käima. Oh,kuhu jäid soe ilmake?
Täna tirisin tuppa köögilaua peale ühe Mosse väntvõlli ja kukkusin mõõtma.
Peoga üle võlli libistades oli ikka tunda mingeid kulumise märke. Mikromeetriga mõõtes selgus aga tõde. Kepsudel ovaalsust ainult üks sajandik,neljandal siiski kaks sajandikku. Keskmisel raamil kolm sajandikku ovaalsust,äärmistel aga sajandiku jagu. Põhimõtteliselt võib sellele võllile poest uued originaalsaaled osta. Jah,kui muidugi vaja.... Ja nagu tuttav vändalihvija ütles mulle,et ka minu lapsed saavad selle võlliga sõita..... Kui ma muidugi kuiva karteriga sõitu ei katseta. Nojah,mis siin muud teha,kui pean võlli kaelad tavotiga ära konserveerima,panema sildi ka külge,et mis võll,kunas mõõdetud jne... Aga seekord panen sildi plastikust. Rotid raisad mul närisid osad papisildid ära genekate küljest. Järele jäid ainult vasktraadid..... Jah sõbrad,maal elu juba nii raske,et kõik läheb söögiks. Seda lõbu ma enam ei paku,et mingit pesamaterjali tasuta pakun. Kõik kaltsud,paberid,kile ja papitükid hävitan ise. Ei ole mul siin mingit hotelli ega sitatamise kohta.....
Täna sai käidud ka Viljandis tiir. Turuplatsil polnud ühtki vene autut peale minu...... ja üldse õite jahe oli. Parema meelega oleks kodus pliidi taga istunud aga sahver oli söödavast tühjaks saanud. Vahetevahel peab ka poes käima. Oh,kuhu jäid soe ilmake?
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Meenutab M408 ja 407 väntvõlli küllaltki.
Iluliist,mis käib 2140 luugile on 2103 ja 06 liistuga asendatav, isegi sama!
Iluliist,mis käib 2140 luugile on 2103 ja 06 liistuga asendatav, isegi sama!
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Mulle juba sõbrad pakkusid liistu ja muud kraami. Täna näiteks toodi kätte kardaaniriste paras ports,õli tilkus veel kilekotist,nii värsked olid. Lootust on veel saada isegi tagaluugi lukk koos võtmega. Tagant iluliistud lubati kerest lausa välja lõigata,et liistud viga ei saaks...... väga professionaalid vennad! Tavaliselt murtakse kõik puru ja siis üritatakse müüa.MAZ kirjutas:Meenutab M408 ja 407 väntvõlli küllaltki.
Iluliist,mis käib 2140 luugile on 2103 ja 06 liistuga asendatav, isegi sama!
Jah,ega see väga vale polegi,kui keegi ütleks,et ma valet võlli näitan.
Samahästi võiks Russi võlli näidata.....
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Härrased diisel-Mossede ja Perkinsi omanikud! Tähelepanu!
Kiirustage,veel on saada soodsaid osasid......
http://www.autoladu.ee/auto/4553
Nagu näete pole klapid ja juhtpuksid üldse kallid. Suure saladuskatte all lisan,et need juhtpuksid istuvad täpselt VW LT-28D 2.7 l. Perkins 4.165 mootorile...... juhuslikult avastasin....
Originaalseid osi saab veel firmast Kvaliteetehnika OÜ. Seal on tegus noorhärra kes ka mulle lahkelt osi on aidanud tellida. Originaalosad on ikka paremad.
Telliks ka veel uusi osi juurde aga rahakott ei ole nii priske,peab ajama hädavajalikuga läbi.
Igal juhul tahaks Esimesel Diisel-Mossede kokkutulekul näha peale enda auto veel teisigi! Plaan on kokkutulek korraldada koos sõbra laadaga Kolga-Jaani ligidal Vissuveres 29 Mail. 2016 a!
Sinna on oodatud kõik Mossemehed üle Eesti! Saate tulla koos peredega,vaadata on palju. Saab telkida,grillida,vaadata igasuguseid koduloomi,külastada perenaise loodud imeilusat roosiaeda! Tulemas on hulga rahvast maakonnast ja kaugemalt. Eelmisel laadapäeval oli juba hulga rahvast kohal. Igasuguse kraami müüjaid ja uudistajaid. Tutvuda sai peremehe vanavaraga. Ootame rohket osavõttu.
Toomas
Kiirustage,veel on saada soodsaid osasid......
http://www.autoladu.ee/auto/4553
Nagu näete pole klapid ja juhtpuksid üldse kallid. Suure saladuskatte all lisan,et need juhtpuksid istuvad täpselt VW LT-28D 2.7 l. Perkins 4.165 mootorile...... juhuslikult avastasin....
Originaalseid osi saab veel firmast Kvaliteetehnika OÜ. Seal on tegus noorhärra kes ka mulle lahkelt osi on aidanud tellida. Originaalosad on ikka paremad.
Telliks ka veel uusi osi juurde aga rahakott ei ole nii priske,peab ajama hädavajalikuga läbi.
Igal juhul tahaks Esimesel Diisel-Mossede kokkutulekul näha peale enda auto veel teisigi! Plaan on kokkutulek korraldada koos sõbra laadaga Kolga-Jaani ligidal Vissuveres 29 Mail. 2016 a!
Sinna on oodatud kõik Mossemehed üle Eesti! Saate tulla koos peredega,vaadata on palju. Saab telkida,grillida,vaadata igasuguseid koduloomi,külastada perenaise loodud imeilusat roosiaeda! Tulemas on hulga rahvast maakonnast ja kaugemalt. Eelmisel laadapäeval oli juba hulga rahvast kohal. Igasuguse kraami müüjaid ja uudistajaid. Tutvuda sai peremehe vanavaraga. Ootame rohket osavõttu.
Toomas
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Vahepeal on käre pakane paukunud. -28 oli meil siin Viljandi külje all kõige kõvem külm. Kuna olin pikalt ennem haige siis ega ei tahtnudki väljas eriti kooserdada. Kuradi külm oli,raske hingata ka,köha kallal,nina tatine jne. Aga oli vaja linna sõita. Keskpäeval -25. Panin plokisoojenduse järgi-1.25 kw. Tund aega ja panin käima. Starter ei vedanud mootorit eriti kiirelt ringi aga käima ikka kuidagi sain. See käre külm tegi ikka akule 1:0 ära. Järgmine päev panin akule laadija järgi ja andsin natuke lisavoolu turgutamiseks. Ja järgmisel päeval oli sellest ka kohe abi. -20-ga tund aega soojendus järel täitsa piisas. Eila sai käidud Ramsil sõbra sünnipäeval ja auto vedeles maja ees kaks ja pool tundi vähemalt,võibolla ka natike rohkem. Algul kartsin,et ei saa enam käima ja pean kellegi abi käimavedamisel kasutama..... Aga üllatuseks kargas mootor ilma suurema vaevata kohe käima. No vaat ei ole juhust olnud,pean hakkama katsetama,et kaua võin linnapeal molutada ennem kui mootor nii ära hangub,et enam käima ei saa. Mootoris on mul 10W30 poolsünt õli. Võibolla peaks talveks sinna mootorisse mingit veel vedelamat õli panema aga no ei tea kaua seda talve enam ongi.....alles oli soe,polnud isegi vaja soendust järgi panna.
Mul jälle salaplaan aga sellest järgmine kord.
Mul jälle salaplaan aga sellest järgmine kord.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....