MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Nõnda oleks tarvis Partnermosse ja teiste karburaatori asjatundjate abi. Ma ei küsiks seda niisama aga mul on lihtsalt mõistus otsas,kuna olen kõik lihtsamad ja enam levinumad vea võimaluse kohad, läbi proovinud.

Milles siis mure seisneb:
Mootor töötab vaid kõrgetel pööretel, nii kui tooreklapi maha lasen sureb varsti mootor välja. Segukruvi ja tühikäigu kruvi keeramine midagi ei muuda. Ma ei saa enam aru,kas on õhku liigapalju või on kütust palju? Või on karburaator ise defektne? Tegu on täis mehaanilise DAAZ 2140(lada tüüpi) karburaatoriga. Kui vajutan gaasi ilma tooreta aevastab mootor,karburaaatorisse tagasi.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
marek
Postitusi: 377
Liitunud: 05 Veebr 2009 12:29
Asukoht: Pärnu/Tartu
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas marek »

Tühikäigu kütuse kruvi ja segusiibri tühikäiguasendi reguleerimise kruvi mitte mõikamine viitab üheselt lisaõhule süsteemis pärast neid kahte. Samuti viitab lisaõhule mootori väljasuremine kui pöörded maha lasta. Lada karpat ise näppinud pole aga karburatsiooni üldine põhimõte peaks kõikidel karpadel ikka sama olema.
Kui lisaõhku pole kuskilt tulemas siis need kruvid ei täida oma eesmärki lihtsalt- mehhaaniline probleem.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Võtan asja kokku veidi täpsemalt:
Pumpan kütuse karburaatorisse ja vajutan hoovast aga kohe kütust ei tule. Kui kütus tuleb on selgelt, kütuse nire näha. Aga, kõige kummalisem on see,et kiirenduspumpa hoob ei tule järele? Olen proovinud 5 erinevat membraani, ka erinevaid kaasi ja kontrollinud liitepinnad. Aga ikka sama teema, mitte midagi ei muutu. Lauapeal töötab asi, paned kütuse sisse ja auto peale, kiirenduspumba hoob vajub aeglaselt tagasi,mitte ei tule kohe. Kas siis kusagilt karburaatori keskkohast tõmbab õhku??? Teiste lada karburaatoritega pole mul sellist nalja ühegagi olnud.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas sass »

Väike võimalus on ka, et kiirenduspumba kanalid on umbes - paaril 2101 koodiga karburaatoril on seda ette tulnud. Üleüldiselt määravad väga palju väikesed kanalid. Samuti tasuks võtta õhudüüside all olevad pronksist/messingist torud välja ja puhastada. Ja loomulikult kõik pinnad üle vaadata, ega ei ole kõveraks väänatud. Tühikäigudüüs ja teise kambri nö. üleminekudüüsid tasuks ka korra välja kruttida.

Seda kõike siis, kui eeldada, et segukoonused ja düüsid on õiged.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Lasin kõik ennem break cleaneriga läbi. Kuid üks asi,mida ma pole kunagi lahti võtnud on alumine jalg,kust jookseb soojendus läbi.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Sain kodanik Marko kätte ja võtsime selle mosse ette. Selgus,et mingi üleliigne õhu jama on tõepoolest. Kas viga on ainult karpas on veel natuke lahtine.
Küll aga tuvastas Marko,et karburaatorit on mitmest kokku ehitatud ja asi on kergelt hübriidne(ka ühe võimaliku mõra jalas). Hetkel siis on mul ülesanne leida 100% töötav karpa ja proovida seda enda auto peal. Kui siis ka midagi ei muutu on süüdlane mujal.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Pidasin maha pikka ja küllaltki hariva vestluse kodanik Partnermossega. Sain juhised kätte ja asusin toimetama.
Mis siis selgus? Selgus see,mida Partnermosse kahtlustas.
Pilt
Pilt
Pilt
Alumise jala tekstoliitplaat on kutu ja asmuti korpuse alumine ots ka. Lisaks võib arvata,et kunagi on alumine jala osa ära vahetatud,kuna 2101-markeeringuga karpal on üldse teistmoodi alumine jalg,koos kanalitega.
On selge vähemalt,kust lisaõhk süsteemi tuli. Miks ise sellepeale ei tulnud? Väga lihtne,pole endal sellist nalja varem ette tulnud.

Nüüd pole muud kui tuleb leida toonor karburaator ja kui väga hästi läheb saab ka veel keskmisest osast asja. Aga eks see on lähiaja küsimus. :beer
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1583
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas partnermosse »

Nüüd näen piltidel, et see täis 2101 karburaator, keskmise osa peal kiri ka 2101. Ja nagu piltidel näha, siis jah.....kellegil enne sind palju jõudu läind vaja, et keskmise osa tald korralikult kreeni ajada :D
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Asi on halb aga mitte lootusetu. Alumine ja ülemine osa on õiged,keskmine osa on aga vale. Nii,et tuleb leida :D keskele õige jupp. Järsku on herr Partnermossel hea düüside soovitus mulle?
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1583
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas partnermosse »

MAZ kirjutas:Asi on halb aga mitte lootusetu. Alumine ja ülemine osa on õiged,keskmine osa on aga vale. Nii,et tuleb leida :D keskele õige jupp. Järsku on herr Partnermossel hea düüside soovitus mulle?
Pühapäeval kohvipaksu pealt vaatan :D
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Vasta