AZLK 2140, 1978, karl
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: AZLK 2140, 1978, karl
Nädalavahetus seljataga- pühapäeval mõtlesin natuke tehtu üle ja selle auto peale ning selle võtab vast kõige paremini kokku laul "Autoohver": Keegi ukse peale LOLL on kraapinud, minu olemuse hästi ära tabanud
Lihtsalt vahepeal jääb tunne, et näe vaeva ja tõmble, aga asja ikka ei saa nii nagu vaja.
Tegevused:
Laupäeval lasin mootori ilusti soojaks, siis jahutusvedelik välja, seejärel jahutusesüsteemi loputusaine sisse, lisaks vesi. Lasin töötada töösoojal mootoril 20min. Jahutusvedelik välja, lisaks õli ka välja. Uus õlifilter koos tihenditega, radiaator maha ja pesin selle korralikult puhtaks, lasin ka vett mootorisse nii kaua kuni alt tuli ilus ja puhas vesi välja. Peale läksid uued lõdvikud, termostaat ja klambrid, sisse punane jahutusvedelik. See pool töötab ilusti, läheb kiirelt soojaks ja hoiab 90 kraadi. Nüüd aga karburaator ja bensiinipump. Karpa sai rem komplekti (oma lollusest ajasin düüsid sassi, aga selle sai ka paika) ja uus bensiinipump(küljepealt sisse ja ülevalt välja) koos lõdvikute ja filtriga. Kõik koos ja ülivaevaliselt läheb käima ning käib maks 1min ja sureb välja. Karpas bensiin jookseb. Olgu- midagi sai valesti kokkupandud, karpa maha ja proovisime ujuknõela- peab ilusti, kõik muu ka paigas, siis võtsime doonori pealt, millel ilusti töötav karpa peal ja proovisime teise karpaga, sama jama. Vahetasime kütusepumba (küljepealt sisse ja küljepealt välja) ära ja viga kadunud. Nüüd küsimus, kas tõesti saab olla nii, et ostsin nii võimsa pumba (mis peaks olema küll lada oma ja istuma selle karpaga), et see lööb tugevamalt kui nõel suudab kinni hoida? Või mingi muu kala sees. Igal-juhul mootor koos ja sõidab. Natuke pilte ka:
Ja kas keegi oskab öelda, mis karpaga tegu on? Ning kust küttesegu reguleerkruvi on?
Ja lõppes asi pühapäeval, kui sõitsin muretult poodi- kiirendasin ja meeletu löök tagavasakult põhjaalt. Ei saanud aru, mis jama on. Kurvi võttes (just vasakule keerates) on selline tunne nagu tagasilt keeraks all ning auto liigub külg ees. All vaadates kõik paigas ja korras. Kui sidur järsult lahti lasta, siis lööb rämeda paugu. Oeh jah, eks täna tuleb ajada kanalile ja uurima hakata, mis teema on. Loodetavasti väga palju asju ära ei tule vahetada ning augusti plaan veel püsib.
Lihtsalt vahepeal jääb tunne, et näe vaeva ja tõmble, aga asja ikka ei saa nii nagu vaja.
Tegevused:
Laupäeval lasin mootori ilusti soojaks, siis jahutusvedelik välja, seejärel jahutusesüsteemi loputusaine sisse, lisaks vesi. Lasin töötada töösoojal mootoril 20min. Jahutusvedelik välja, lisaks õli ka välja. Uus õlifilter koos tihenditega, radiaator maha ja pesin selle korralikult puhtaks, lasin ka vett mootorisse nii kaua kuni alt tuli ilus ja puhas vesi välja. Peale läksid uued lõdvikud, termostaat ja klambrid, sisse punane jahutusvedelik. See pool töötab ilusti, läheb kiirelt soojaks ja hoiab 90 kraadi. Nüüd aga karburaator ja bensiinipump. Karpa sai rem komplekti (oma lollusest ajasin düüsid sassi, aga selle sai ka paika) ja uus bensiinipump(küljepealt sisse ja ülevalt välja) koos lõdvikute ja filtriga. Kõik koos ja ülivaevaliselt läheb käima ning käib maks 1min ja sureb välja. Karpas bensiin jookseb. Olgu- midagi sai valesti kokkupandud, karpa maha ja proovisime ujuknõela- peab ilusti, kõik muu ka paigas, siis võtsime doonori pealt, millel ilusti töötav karpa peal ja proovisime teise karpaga, sama jama. Vahetasime kütusepumba (küljepealt sisse ja küljepealt välja) ära ja viga kadunud. Nüüd küsimus, kas tõesti saab olla nii, et ostsin nii võimsa pumba (mis peaks olema küll lada oma ja istuma selle karpaga), et see lööb tugevamalt kui nõel suudab kinni hoida? Või mingi muu kala sees. Igal-juhul mootor koos ja sõidab. Natuke pilte ka:
Ja kas keegi oskab öelda, mis karpaga tegu on? Ning kust küttesegu reguleerkruvi on?
Ja lõppes asi pühapäeval, kui sõitsin muretult poodi- kiirendasin ja meeletu löök tagavasakult põhjaalt. Ei saanud aru, mis jama on. Kurvi võttes (just vasakule keerates) on selline tunne nagu tagasilt keeraks all ning auto liigub külg ees. All vaadates kõik paigas ja korras. Kui sidur järsult lahti lasta, siis lööb rämeda paugu. Oeh jah, eks täna tuleb ajada kanalile ja uurima hakata, mis teema on. Loodetavasti väga palju asju ära ei tule vahetada ning augusti plaan veel püsib.
Mossed on nagu miniseelikuga neiud- tekivad esimeste soojemate ilmadega tänavapildile, kõik vaatavad neid, aga kui ühe kätte saad, mõtled et vaadata oli lihtsam.
Re: AZLK 2140, 1978, karl
Lada pumbaga ongi nii, et nõel ei pea kinni, sest mosse nukkvõlli pealt käib hoob pikema käiguga, seeläbi on tootlikus ja surve suurem. Lahendusi on sisuliselt kolm: osta õige pump; võta nuka ja pumba vaheline varras välja ja tee pisut lühemaks; nihuta bensiinipumpa pisut kaugemale plokikaanest (tekstoliitplaatide või tihenditega).
Karburaator on ilmselt 2140 tähistusega? Või siis 2105 või 2107 tähistusega DAAZ. Segukruvi on plokikaane pool, joonisel nr. 2.
Karburaator on ilmselt 2140 tähistusega? Või siis 2105 või 2107 tähistusega DAAZ. Segukruvi on plokikaane pool, joonisel nr. 2.
Re: AZLK 2140, 1978, karl
Tänud. Uurin täna ka selle üle. Bensiini pump tuli koos suhteliselt paksu klotsiga, mille panin ka pumba alla, aga ju siis ikka vähe.sass kirjutas:Lada pumbaga ongi nii, et nõel ei pea kinni, sest mosse nukkvõlli pealt käib hoob pikema käiguga, seeläbi on tootlikus ja surve suurem. Lahendusi on sisuliselt kolm: osta õige pump; võta nuka ja pumba vaheline varras välja ja tee pisut lühemaks; nihuta bensiinipumpa pisut kaugemale plokikaanest (tekstoliitplaatide või tihenditega).
Karburaator on ilmselt 2140 tähistusega? Või siis 2105 või 2107 tähistusega DAAZ. Segukruvi on plokikaane pool, joonisel nr. 2.
Mossed on nagu miniseelikuga neiud- tekivad esimeste soojemate ilmadega tänavapildile, kõik vaatavad neid, aga kui ühe kätte saad, mõtled et vaadata oli lihtsam.
Re: AZLK 2140, 1978, karl
Ühest küljest tasuks tööd teha ükshaaval. Bensupumba vahetus, proovitöö ja kui ok, siis karba kallale jne. Muidu ei saa isegi aru, kus viga on. Iseenesest peaks Lada pump ka sobima, kui pumba ja mootori vahele tihendeid-klotse juurde laduda. Omaette teema on, kui vahetad pumpa ja mõtled, mis siis, kui tihendeid liiga vähe või varras liiga pikk, et kus maal võib pumpa lõhkuma hakata. Mul ka Lada tüüpi pump peal ja hiljuti vahetasin välja lekke tõttu ning asemele panin Mosse originaal pumba. Sai kohapeal parasjagu töödatud, sõidetud, gaasitatud ning avastasin õlilekke tihendi vahelt. Lahti võttes murdus pumbal üks kõrv ära. Ju siis oli tihendeid vahel vähevõitu...
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK 2140, 1978, karl
Eile uurisin siis tagasilda ja kui vasaku tagarehvi ülesse tõstsin ja ringi ajasin, siis pool tiiru tegi kardaan kaasa ja pool tiiru puhkas ning siis jälle liikus. Ei hakanud midagi rohkem lahti võtma, vaid panin diagnoosi (irukas aitas telefoni teel diagnoosida)- tagadiffer läbi. Toon lähiajal uue difri sisu (Sterni käest) ja siis läheb tagadiffer vahetusse. Hetkel seisab koos valgega vanemate maja ees (pikniku autod).
Mossed on nagu miniseelikuga neiud- tekivad esimeste soojemate ilmadega tänavapildile, kõik vaatavad neid, aga kui ühe kätte saad, mõtled et vaadata oli lihtsam.
Re: AZLK 2140, 1978, karl
Pühapäeval läks 3,5h ja tagadiffer vahetatud koos tagumiste pidurite õhutamisega. Pilt vanast difrist:
Tõesti mõned tükid olid puudu.
Ja uus/uuem:
Sai sisse pandud ka uus makk:
Väidetavalt oli esimene omanik sellel Sampo panga tegevjuht, kes ostis selle Skoda Superbi sisse. Valikuvõimalusi on sellel ikka päris palju (saab timmida ka sagedust, taustavalgust ja muid peennüansse) ja põhiline- mängib kassette. Ostsin 5 Mati Nuude kassetti ka, saab kilomeetreid nüüd lahedamalt läbida.
Hakkasin vaikselt ka valgelt juppe küljest võtma, et värvida ja uhkeks lüüa:
Nüüd kui jaanipäeva paiku aega või peale seda, siis hakkan juppe punase küljest võtma, mis saavad siis eeltöö ja uue värvi. Hetkel sidelõpp.
Tõesti mõned tükid olid puudu.
Ja uus/uuem:
Sai sisse pandud ka uus makk:
Väidetavalt oli esimene omanik sellel Sampo panga tegevjuht, kes ostis selle Skoda Superbi sisse. Valikuvõimalusi on sellel ikka päris palju (saab timmida ka sagedust, taustavalgust ja muid peennüansse) ja põhiline- mängib kassette. Ostsin 5 Mati Nuude kassetti ka, saab kilomeetreid nüüd lahedamalt läbida.
Hakkasin vaikselt ka valgelt juppe küljest võtma, et värvida ja uhkeks lüüa:
Nüüd kui jaanipäeva paiku aega või peale seda, siis hakkan juppe punase küljest võtma, mis saavad siis eeltöö ja uue värvi. Hetkel sidelõpp.
Mossed on nagu miniseelikuga neiud- tekivad esimeste soojemate ilmadega tänavapildile, kõik vaatavad neid, aga kui ühe kätte saad, mõtled et vaadata oli lihtsam.
Re: AZLK 2140, 1978, karl
ja karpa pole endiselt paigas, üldse jõudu pole ning küttekulu suur, vast pean kellegi oskajama poole pöörduma, kes mind koolitaks, muidu jäängi oma ajurakke sellega vaevama. Karpa ise selline:
Mossed on nagu miniseelikuga neiud- tekivad esimeste soojemate ilmadega tänavapildile, kõik vaatavad neid, aga kui ühe kätte saad, mõtled et vaadata oli lihtsam.
Re: AZLK 2140, 1978, karl
Nii ja sai jälle sleppis sõidetud. Sõidan ja kuulen detonatsiooni häält. Jäin seisma ja keerasin süüdet natuke hilisemaks. Peale seda enam käima ei lähe- isegi ei luba. Sain aru, et süütepooli ja jagajavahel olev "ergutus" vms ei anna kontakti. Ühendasin uuesti. Peale seda lubas, aga tööle ei jäänud. Lõpuks sain jaole, et kütusepump ei anna piisavalt kütust ette. Olnud ennemgi hädas kütuse kättesaamise probleemiga proovisin ka vooliku läbi puhumist ja imemist, viga selles pole. Kütust tuleb. Eks tuleb nüüd kütusepump lahti võtta ja uurida, mida see askeldus teeb.
Lõpetuseks: Vähemalt auto nüüd parklas ja järgmine samm teada.
Samas tõdesin, et on palju abivalmis inimesi. Kuskil poole tunni jooksul tuli 6 inimest abi pakkuma. Küll täkki, küll pukseerimist, küll niisama nõua andma ja katsetama.
Isu kiskus jälle vähemaks see mosse teema, aga eks käin ikka oma kadalipu lõpuni
Lõpetuseks: Vähemalt auto nüüd parklas ja järgmine samm teada.
Samas tõdesin, et on palju abivalmis inimesi. Kuskil poole tunni jooksul tuli 6 inimest abi pakkuma. Küll täkki, küll pukseerimist, küll niisama nõua andma ja katsetama.
Isu kiskus jälle vähemaks see mosse teema, aga eks käin ikka oma kadalipu lõpuni
Mossed on nagu miniseelikuga neiud- tekivad esimeste soojemate ilmadega tänavapildile, kõik vaatavad neid, aga kui ühe kätte saad, mõtled et vaadata oli lihtsam.
Re: AZLK 2140, 1978, karl
küsimus, kas oli sul neid pidureid juba varem vaja õhutada või võtsid difri vahetamisega torud lahti? viimast poleks vaja teha olnud sest pooltelg tuleb koos laagriga ilusti välja.karlaas kirjutas:Pühapäeval läks 3,5h ja tagadiffer vahetatud koos tagumiste pidurite õhutamisega.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: AZLK 2140, 1978, karl
Seda rääkis Stern ka. Aga pooltelg liikus ainult koos piduri silindriga, seega ei hakanud toru väänama ja ühendasin lahti. Vist jäi midagi kahe silma vahele, et lihtsamalt tehamoskiito kirjutas:küsimus, kas oli sul neid pidureid juba varem vaja õhutada või võtsid difri vahetamisega torud lahti? viimast poleks vaja teha olnud sest pooltelg tuleb koos laagriga ilusti välja.karlaas kirjutas:Pühapäeval läks 3,5h ja tagadiffer vahetatud koos tagumiste pidurite õhutamisega.
Mossed on nagu miniseelikuga neiud- tekivad esimeste soojemate ilmadega tänavapildile, kõik vaatavad neid, aga kui ühe kätte saad, mõtled et vaadata oli lihtsam.