AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.108

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Atsetoon võtab ka päris heasti. Puupulk ka aitab pisut ja maha see tuleb. Eks edaspidi proovin seda sinist teipi ka. Ei ole kohanud veel. Ja valged ka proovimata. Võibolla siis kunagi leian midagi sobivat. Selleks aastaks asi korras. Garaazi mul pole ja talvel hakkan tegelema ainult sõitmisega... ja kui midagi juhtub siis teen ilusama ilmaga väljas ära. Selllised n.n. kindaga tehtavad tööd ei ole takistuseks. Käiguosa remont ka kökimöki. Värvimised ja muud tööd,nendega on talvel raske.
Veel täheldasin,et starter ei vea nii käbedalt mootorit ringi,kui varemalt. Plaan on proovida mõnda teist riiulist. Nimelt käivitub mootor kehvasti madalatel pööretel. Küttepump pole enam nagunii esimeses nooruses ja tahaks käbedamat pöörlemist. Suvel lasin ka huvi pärast akut testida ja Abovo spetsialist arvas,et on hea küll. Järelikult starteri harjad ja puksid kulunud. Ma kahtlen,et kas neid üldsegi on vahetatud kellegi poolt. Samuti küttepumpade tihendeid... Aga eks siis näeb mis saab. Esialgu lihtsamad ja kiiremad asjad ajada ja siis keerulisemate asjade kallale. Hetkel ka köha kallal. Sai siin lobistatud veega palja käsi jne.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas Muhulane »

Heh,koloosiaeg tuli meelde,kui ülevaatuste aeg kätte jõudis. Siis läks solidooli nagu sooja saia.Enne masinate värvimist mäditi kõik sellised kohad solidooliga üle,kuhu ei tahetud,et värvi läheks. Ja pärast selle jama puhastamine oli oioioi.Klaasid olid ikka päris pikka aega rasvased veel :)
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Muhulane kirjutas:Heh,koloosiaeg tuli meelde,kui ülevaatuste aeg kätte jõudis. Siis läks solidooli nagu sooja saia.Enne masinate värvimist mäditi kõik sellised kohad solidooliga üle,kuhu ei tahetud,et värvi läheks. Ja pärast selle jama puhastamine oli oioioi.Klaasid olid ikka päris pikka aega rasvased veel :)
Olen sellest ka varem kuulnud,et tavotiga tehti klaasid üle. Pandi vist isegi ajaleht peale jne...
Tunnistan üles,et mul on seda tavotti küll niipalju,et terve auto üle teha aga praegu maru külmad ilmad jne... :lol
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Täna ilus ilmake ja tõmbasin starteri autolt maha. Selleks tuli mõned poldid lahti kerida + ära võtta pendelhoova korpus koos täiega, mis tuli allapoole lükata. Vaatasin,et starteri suurem puks juba kulunud ja mis veel silma hakkas- starteri kaks pikka polti ka lahti tulnud. Peab vaatama siis ,et miks jne. Arvatavasti lugu selles,et annavad järgi kuna vedruseibid väsinud. Harjade seisukord oli rahuldav. Ümbrus aga kõik plägane. Suruõhuga sai puhastatud.
Võtsin alguseks riiulist teise starteri ja vaatasin ka sellel kõik üle. Panin peale ja asi hoopis teine. Ketrab nii mis kole. Just nagu vanasti. Ainuke häda oli see,et keegi kohalik oli tollmõõdus starteri poldile keeranud 6 mm. vindi peale. Ega see suurt nõrgemaks ei jäänud aga panin igaks juhuks topeltmutri,vaja oleks läinud laia mutrit aga ei olnud kohe võtta. Ei viitsinud ka ise teha. Käib küll esialgu.
Nüüd siis peaks selle starteri mille maha võtsin, lauapeal laiali harutama ja vaatama mis seisus on. Tahtsin poest uusi pukse saada aga polnud mõõte. Nüüd saan täpsemad mõõdud ja vast mõnes hästivarustatud Viljandi kaupluses on isegi saada. Näiteks Abovos. Paras aeg kihla vedada.... :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Urukoer
Postitusi: 760
Liitunud: 07 Juun 2011 22:26

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas Urukoer »

Vint on metsas.... otsas :)
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Urukoer kirjutas:Vint on metsas.... otsas :)
Hakkame vaidlema.... :D Löö lahti mõni EW aegne raamat ja sa ise näed,et seal on vint täitsa olemas. Too keermestamine tuli siia...........hiljem. Oleks aeg juba asi selgeks saada,noormees. :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Sidorov
Postitusi: 23
Liitunud: 04 Mär 2009 22:58

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas Sidorov »

Pole siin midagi viriseda ja nimetame ka vintpüssid edaspidi euronõuetele
vastavalt keermepüssideks...
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Hommiku proovisin käivitada autot aga ei essugi. Võtsin õhupuhastaja lõdviku lahti ja vaatasin mis toimub käivitusküünlaga. Lugu selline,et ajas spiraali küll tuliseks aga samas lasi kütte liiga vara peale. Tossu palju aga tuld välja ei löönud. Varemalt ikka lugesid mõttes kiiresti kolmekümneni ja siis oli kapotiall kuulda väikest pahvakat. Seda aga polnud enam ammu kuulda.... Üritasin seda ka sättida aga lagunes lõpuks ikka ära. Ei saanud asja. Võtsin järgmise ette.

Pilt

Auto kohe peale mõningast ketramist käivitus. Seega on selleks korraks asi selge.
Starteri võtsin ka osadeks.

Pilt

Pilt

Jämedam puks on õhtal. Tagumine harjade poolne aga enam-vähem korras. Kahjuks puksid kõik kuivad. Ühel harjal tuli üks juhe tagant ära. Käiks ka vast ühega aga neid harju on olemas,seega panen uue. Starteri väiksem remont mulle raskusi ei valmista.

Pilt

T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas MAZ »

Natuke palju kontrasti on nüüd :D uuesti üle värvitud tagaosa ja vana tuhmunud värv ees.
Aga küsimus,kas sa enne starteri kokkuladumist kontrollisid,et rootor ise pole väga ära kulunud? Teinekord kulub rootori lamellid nii ära,et lõkuks viska terve starter minema,kui sul just tagavara rootorit pole?
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

MAZ kirjutas:Natuke palju kontrasti on nüüd :D uuesti üle värvitud tagaosa ja vana tuhmunud värv ees.
Aga küsimus,kas sa enne starteri kokkuladumist kontrollisid,et rootor ise pole väga ära kulunud? Teinekord kulub rootori lamellid nii ära,et lõkuks viska terve starter minema,kui sul just tagavara rootorit pole?
Kontrastid on kõvad. :D Aga eks ma kevadel jätkan. Nagu mainisin,oli plaan panna uued esitiivad,küljekarbid,tungikohad jne... Kuna suvel oli tervis vääga niru siis ei suutnud peale olemise suurt midagi muuta. Nüüd sügisel aga tuli ajapuudus kätte. Tegin vanu poolikuid töid ja ega ma siiani pole suurt teha jõudnud. Hea et niigipalju tegin.
Plaan on minna uurima mis selle värvitooniga lahti on,et ükskord sain heledama ja nüüd selle õige nagu tahtsin. Kas erinevatel värvidel on ka toonierinevus või läks midagi vussi.... Selge on see,et vast suurema koguse segamisel tuleb asi täpsem...
Starteri poolepealt mainin nii,et see tundub olema väga kõva asi. Rootoril suuri kulumisjälgi pole. Kollektor ilus. Õnneks ei olnud vägapalju vastu ka käinud,kuigi on jutid juba peal, See võtab ju kohe hoo kinni. Sooja mootoriga polnud midagi häda aga jahedaga oli jõuetu. Inglise värk on kõva asi. Tagavara rootorit pole,on tervelt mitu tükki komplektset. Nende täit seisukorda ei tea ennem,kui proovin. Nüüd on mul vähemalt teada,et kui palju lõtk otsast sikutades on.... ja kunas arvatavasti hakkab rootor vastu staatorit käima. No eks see häda on ju tunda ka,kui kasutad. Ma olen juba samale mootorimargile istuvat reduktorstarterit uurinud...aga pole kindel kas see ka peale istub. Sellega peaks siis käivitus veel jõulisem olema. Kahjuks maksab ka kõvasti..... ja selletaha asi vist jääbki. Selle raha eest saaksin mitu autot osta ja kaob ka mõte ära,kui veel vanu töötavaid startereid riiulis olemas.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Vasta