Mossel tuvastasin rõhu karteris, sõidust tulles tuleb ka paremalt rattakoopast sinakat suitsu tuulutuse voolikust. Tuulutus on viidud jämedama voolikuga õli kogumis anumasse ja sealt edasi peenem voolik rattakoopasse. Panin mootori käima, keerasin õlikorgi maha, sealt tuleb kergelt sinakat ja bensiini lõhnalist auru, pööretel tundub, et surve väheneb. Sama on näha ka õlikogumisanumast, pöördeid andes hetkeks paisub, seejärel võtab oma algse kuju tagasi.
Järgmisena mõõtsin silindrite surved nii, et kõik küünlad maas, bensiinipumbast voolik lahti, tooreklapp lahti ja gaas põhjas ning sooja mootoriga.
1. Silinder 10bar
2. Silinder 8.5bar
3. Silinder 8 bar
4. Silinder 8bar
Seejärel tegin uue mõõtmise, lisades ennem igasse silindrisse süstlaga 2-3 ml mootoriõli.
1. Silinder 11.5bar
2. Silinder 9.5bar
3. Silinder 9.5 bar
4. Silinder 9.bar
Mõõtmise tulemusel võiks arvata, et ühe konkreetse silindriga miskit juhtunud pole. Raamat ütleb, et mootor vajab kapitaalremonti, kui mõne silindri surve alla 7 bar-i. Tekib küsimus kas siiis see 7 bar- on juba nii kohvi, kui minul veel 8bar surved tekitavad karterisse päris korraliku rõhu ja 8 bar kompressiooni juures ongi kolvirõngad juba niivõrd kulunud?
Küünlad olid küll minu silmis liiga valged, mis viitab liiga lahjale segule, kuid kuna õli lisades oli kompressioon kõrgem, siis võiks klappide põlemise välistada? Küünlad mingisugused Denso valikust ning nende sobivusest mossele pole kindel.
Mõõtsin manomeetriga ka õlirõhu, mis oli tühikäigul 1.5-2bar, 3000rpm 5 bar.
Kuna mossedest ja vanadest karpa pillidest suurt midagi ei tea, siis kas antud mootor juba niivõrd kulunud, et peaks remondi ette võtma ning kui suur peaks olema kompressioon nö heas korras mootoris ja kui suur surve karteris on veel normaalne? (Karteri tuulutusele käe ette surudes õlivarrast pesast välja ei löö, ega kork maha keerates õlipritsmeid välja ei löö, ainult konkreetselt tuntav tuul ning sinakas aur).
Lisan pildi ka küünlast, millised nad olid.
https://drive.google.com/file/d/1Do5dxU ... Iht3s/view
2140 rõhk karteris
Re: 2140 rõhk karteris
Surved sellised et sõita kannatab veel küll. Minul oli piruka peal mootor kus surved olid 7-8-6-6,5 ja sõitis/ käivitus nagu siidi. Õlikulu oli suur ja karterituult oli parasjagu.
Nende näitajate järgi ei tohiks nagu midagi hullu eriti olla aga samas kunagi ei tea. Äkki kahel silindril sõrmestopper jooksu pannud ja hülsile väikse randi sisse teinud, et murdosa kogu käigust laseb rohkem survet karterisse(2x ette tulnud minu käest läbi käinud ~100 mosse mootori jooksul). Võta esialgu ntks plokikaas maha ja uuri visuaalselt, äkki midagi hakkab silma (ala sama rant millest rääkisin või on kolvist tükk ära näiteks).
Ja sellise mootori remont imelihtne ja mõistliku hinnaga ka. Kui ise ei saa või ei taha, võin ta sulle korda teha või pakkuda teist, kasutatud mootorit. Muidugi saab ka teha suurema mahuga mootori (1,6/1,7/1,8/1,9/2,0/2,1/2,3L) jne.
Muuseas kohe olemas uued plokikaaned, tihendiseeriad, kolvid, rõngad, uus 1,5 väntvõll jne.
Nende näitajate järgi ei tohiks nagu midagi hullu eriti olla aga samas kunagi ei tea. Äkki kahel silindril sõrmestopper jooksu pannud ja hülsile väikse randi sisse teinud, et murdosa kogu käigust laseb rohkem survet karterisse(2x ette tulnud minu käest läbi käinud ~100 mosse mootori jooksul). Võta esialgu ntks plokikaas maha ja uuri visuaalselt, äkki midagi hakkab silma (ala sama rant millest rääkisin või on kolvist tükk ära näiteks).
Ja sellise mootori remont imelihtne ja mõistliku hinnaga ka. Kui ise ei saa või ei taha, võin ta sulle korda teha või pakkuda teist, kasutatud mootorit. Muidugi saab ka teha suurema mahuga mootori (1,6/1,7/1,8/1,9/2,0/2,1/2,3L) jne.
Muuseas kohe olemas uued plokikaaned, tihendiseeriad, kolvid, rõngad, uus 1,5 väntvõll jne.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
- Martin2140
- Postitusi: 289
- Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
- Telefon: 58955917
Re: 2140 rõhk karteris
Mossel nagu ka teistel autodel tulebki nõks õhku karteri tuulutusest. See on üsna normaalne kui näed valget suitsu külmast peast tuulutusest väljumas. Kuna aga sinna tehtud juba mingi õlikogumis anum tuulutus voolikule, siis vist juba midagi mäda. Sinine suits peaks tulema siis tagant summutist ka, kui tuulutusest tuleb sinist. Sinine suits viitab õli põlemisele. Kui õlirõngad kulunud siis peaks suuremate pööretega rohkem sinist tulema. Bensiini lõhn karteris on väga halb märk. Tähendab et bensupumba membraan on läbi ja läbi selle lekkib bensu mootorisse. Küünlad on minu arust täitsa normaalsed. Kui masin käivitub ja töötab hästi ilma vahelejättudeta siis tähendab et on väga hästi ära timmitud.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Re: 2140 rõhk karteris
Õlikogumis anum sellepärast, et vastaks liiga nõuetele. Summutist sinist ei tule, õli ei kulu, samuti ei usu bensiinipumba membraani, sest siis võiks karteris õlitase tõusta, ning õlil bensiini lõhn olla, seda aga pole. Muidu mootor töötab enam vähem viisakalt, käivitub normaalselt, tühikäigul küll on kerget podinat kuulda. Võibolla näengi tonti seal, kus seda pole. Nädalavahetusel plaanis esialgu KKK maha võtta ning klapid reguleerida, vaadata kas muutub miskit, ilmselt mitte..
- Martin2140
- Postitusi: 289
- Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
- Telefon: 58955917
Re: 2140 rõhk karteris
No kui summutist ei tule sinist siis ei saa ka kuidagi karterituulutusest sinist tulla.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Re: 2140 rõhk karteris
Süvenesin nüüd asjasse vähe veel. Sinine karterist tuleva auru värvuse kohta öelda on vb vale, pigem hallikas-valge, ning pole mingi ulme suitsupilv vaid väga kerge värvus on tuulel.
Klapid reguleerisin ära, soojalt masin käivitub peaaegu ainuüksi mõttest süütevõtit keerata, külmkäivitus tahab vähe ikka käiata. Tiks jäi vaiksemaks ja jõudu nagu oleks.
Sellega ilmselt see teema lukus ja hetkel veel mootorit remontima ei hakka, üritaks vähe sõita saada ja vaadata, mis teeb.
Tänud kaasamõtlejatele.
Klapid reguleerisin ära, soojalt masin käivitub peaaegu ainuüksi mõttest süütevõtit keerata, külmkäivitus tahab vähe ikka käiata. Tiks jäi vaiksemaks ja jõudu nagu oleks.
Sellega ilmselt see teema lukus ja hetkel veel mootorit remontima ei hakka, üritaks vähe sõita saada ja vaadata, mis teeb.
Tänud kaasamõtlejatele.