AZLK 2140 SL 1982 andzz
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
AZLK 2140 SL 1982 andzz
Tervist kõigile klubilistele!
Mõtlesin ka, et äkki oleks kasulik oma "tibust" siia teema teha. Seda just seetõttu, et nüüd on plaanis hakata masinat korrastama. Masinaks on siis 1,5 bensiniimootoriga tibukollane mosse, millel võimsust 55kW. Seisnud on umbes 4-5 aastat kuivas garaazis ning seetõttu säilinud üsna rahuldavalt. Enne seda oli vanema meesterahva käsutuses, kes oli teda korralikult hooldanud. Masina põhi on tehtud kaks korda korrosioonitõrjega üle umbes 4-5 aastat tagasi.
Plaanid on järgnevad:
1. Saad masin tänavalegaalseks,selleks oleks vaja käia üle pidurid ja saada masin normaalselt toimima kütuse poole pealt. Kütusega on see jama, et masin ei saa seda hästi kätte, kuna arvatavasti ei tööta pump korrektselt. Kütuse ülespumpamiseks on mul rehvipump, mis on pandud tagurpidi tööle ehk imema. Üheks probleemiks on ka veel aegaajalt vilisev karbuss. Võtsin küll karbussi lahti ja puhastasin ära, kuid ikka viliseb. Äkki tasuks uut karbussi proovida kui seda kuskilt saada on või on mingeid mõtteid veel siin targematel meestel?
2. Hakata tegelema keretöödega. Kuna tagumised logarid puuduvad, siis esineb tagumistel tiibadel roostet. Kui kellelgi pakkuda tagumisi logareid siis võiks teada anda. Roostetäpikesi esineb ka mujal veel, kuid õnneks läbivat roostet pole. Ja lõpuks kunagi tahaks ka uue värvi selga saada, praegu veel originaalvärvi all.
3. Nautida seda masinat!
Ahjaa paar kehvakest pilti ka veel, mis garaazis tehtud, kuid mingi aimduse saab...
Seniks aga uute uuendusteni,
Andzz
Mõtlesin ka, et äkki oleks kasulik oma "tibust" siia teema teha. Seda just seetõttu, et nüüd on plaanis hakata masinat korrastama. Masinaks on siis 1,5 bensiniimootoriga tibukollane mosse, millel võimsust 55kW. Seisnud on umbes 4-5 aastat kuivas garaazis ning seetõttu säilinud üsna rahuldavalt. Enne seda oli vanema meesterahva käsutuses, kes oli teda korralikult hooldanud. Masina põhi on tehtud kaks korda korrosioonitõrjega üle umbes 4-5 aastat tagasi.
Plaanid on järgnevad:
1. Saad masin tänavalegaalseks,selleks oleks vaja käia üle pidurid ja saada masin normaalselt toimima kütuse poole pealt. Kütusega on see jama, et masin ei saa seda hästi kätte, kuna arvatavasti ei tööta pump korrektselt. Kütuse ülespumpamiseks on mul rehvipump, mis on pandud tagurpidi tööle ehk imema. Üheks probleemiks on ka veel aegaajalt vilisev karbuss. Võtsin küll karbussi lahti ja puhastasin ära, kuid ikka viliseb. Äkki tasuks uut karbussi proovida kui seda kuskilt saada on või on mingeid mõtteid veel siin targematel meestel?
2. Hakata tegelema keretöödega. Kuna tagumised logarid puuduvad, siis esineb tagumistel tiibadel roostet. Kui kellelgi pakkuda tagumisi logareid siis võiks teada anda. Roostetäpikesi esineb ka mujal veel, kuid õnneks läbivat roostet pole. Ja lõpuks kunagi tahaks ka uue värvi selga saada, praegu veel originaalvärvi all.
3. Nautida seda masinat!
Ahjaa paar kehvakest pilti ka veel, mis garaazis tehtud, kuid mingi aimduse saab...
Seniks aga uute uuendusteni,
Andzz
Re: AZLK 2140 SL 1982 andzz
... ja ta elab!
Nüüdseks oli masin seisnud veel ca 6 aastat varju all ja oodanud oma aega. Kuna mulle on viimase aasta jooksul korduvalt räägitud, et vii see masin minema / lase ära viia vanarauda jne, siis ca 3 nädalat tagasi kargas mul hing täis (ikka heas mõttes) ja sain aru, et pean masinale veel ühe võimaluse andma. Ehk eesmärk sama nagu eelmises postituses kirjutasin, saada masin tänavalegaalseks. Ei kujutanud mina ette kui palju ja mida selleks vaja teha on, kuid mul on olemas garage + kanal ja mõningad teadmised, kuidas mutrivõtit käes hoida. Ütlen juba etteruttavalt ära, et palju on abiks olnud selle masina elustamisel ka Madis (eks Tartu inimesed kindlasti teavad teda kui vene tehnika fanatti) ja Mati nii nõu kui jõuga.
Masinalt koormakate maha tõmmates oli pilt algul üsna nukker ehk roostet siin ja seal, tagumised tiivaääred läbi, karbid roostes jne jne.
Selline oli ta siis esmapilgul.
Järgmiseks sai masinal rehvid täis löödud (õhku peavad siiani ilusti) ning tõmmatud liikuma.
Kui masin liikus siis järgmine etapp oli, et saada liikuma oma mootori jõul. Selleks läksid vahetusesse küünlad, küünlajuhtmed, starter, süütepool ja jagaja. Peale nende vahetust saime karpasse kütust pihustades hääle sisse.
Edasi oli juba selge, et tuleb vahetada ka kütusepump, kuna tihend lekkis kohutavalt ning uus bensiin 98 sisse valada. Proovisin ka bensiinipaaki tühjaks lasta alt korgist, aga seda ei saanudki lahti. Seega läksin lihstama vastupanu teed ja valasin lihtsalt uue kütuse peale ning õnneks toimis ka nii.
Vahepeal täheldasin veel, et klapikambrikaanetihend lekib, mis sai ka kohe vahetatud.
Järgmine mure oli see, et ei saanud käike töötava mootoriga sisse. Varasemalt olin siit foorumist lugenud, et põhjuseks võib olla kinni jäänud sidur. Ühel õhtul siis lahkasime seda Madisega ja õhutasime sidurit, proovisime sõiduga lahti jõnksutada siduri... aga ei midagi Ja siis see pihta hakkas, kardaan, käigukast ja lõpuks ca 5h hiljem nägin ma siduriketast See oli ennast ilusti hooratta külge kinni liiminud + kulunud. Ülo ärist sain uue ketta ja sidurivedeliku krabasin ka ning oli kõik vahetuseks olemas. Survelaager ja korv olid õnneks heas korras. Tolleks nädalaks oli ka sellega tööisu mosse juures otsa saanud. Sest ei tulnud seal mitte ükski polti niimoodi lahti, et mutrivõti peale ja hakka keerama. Aga vinguviiulit ma siin sellegipoolest käima ei tõmba, olin sellega arvestanud, et seal põhja all seis juba selline on.
Sidurikoja ja käigukasti vahele meisterdasin papist ka uue "tihendi" selle sõna kõige paremas tähenduses. Mul pilti küll uuest pole aga lisan vanast või õigemini sellest, mis oli veel alles jäänud.
Ja siis läks õhtul kokku tagasi panemiseks, mis oli palju meeldivam kui lahti kiskumine. Üks kõige kitsam koht oli sidurikoja tagasipanemisel sumpa juures, kus on topelttoru veel. Sidurikoda ei tahtnud mitte sealt läbi mahtuda ning lisaks veel nende poltide kinni keeramine. Endale märkuseks, et üks mootoriruumi poolne jäigi vist poolde-vinna.
Esimene testsõit näitas, et käigud toimivad nii seisva kui töötava mootoriga, aga tundub, et on vaja midagi reguleerida või on äkki võimalik mingisuguseid pukse hoovastiku juures vahetada? Ühesõnaga osadele käikudele ei saa pihta ja n-ö käigukangi käik näiteks 1 ja 2 vahel on üpriski pikk. Oskab keegi äkki head nõu anda, mida edasi vaadata / teha?
Käivitamisest saati oli mure sellega, et sõidutuled ei toiminud. Suunad toimisid natuke vilkumise funktsioonil ja üks hetk jäid ainult põlema ja kõrvalistuja jalge juures olevast karbikesest hakkas kostuma urinat/põrinat. Eeldan, et selle pean välja vahetama? Pilt sellest karbist on siin:
Siinkohal sooviks küsida nõu, mootoriruumis olevate ühenduste kohta. Mootoriruumis sai algul kontroll-lambiga üle käidud erinevad ühendused ja kaitsmed ja karbikesed ning tulemus on järgmine. Pildil olevas vasakpoolses mustas karbis on nii väljuvatel kui sissetulevatel kontaktidel vool olemas. Paremal pool olevatel kolmel hallil karbil ei ole voolu, samuti pole nende all kere küljes olevatel kontaktidel voolu. Mida võiks järgmisena kontrollida? Või tahaks keegi tulede toimise enda peale võtta (mingi summa eest muidugi)?
Kokkuvõtvalt on vaja käigud saada paremaks/täpsemaks, tuled toimima ning kere osas vaja tagumised tiivakaared ning karbid üle käia. Tungiga tõstes muidugi karbid kannatasid ilusti ja kuskil auke sees pole.
Kes nüüd siia lõppu välja jõudsid, siis au teile, et viitsisite läbi lugeda. Ahjaa nüüd saan uhkusega öelda, et tänaseks on masin ca 5km juba omal jõul liikunud. Loodame, et neid kilomeetreid tuleb veel.
Nüüdseks oli masin seisnud veel ca 6 aastat varju all ja oodanud oma aega. Kuna mulle on viimase aasta jooksul korduvalt räägitud, et vii see masin minema / lase ära viia vanarauda jne, siis ca 3 nädalat tagasi kargas mul hing täis (ikka heas mõttes) ja sain aru, et pean masinale veel ühe võimaluse andma. Ehk eesmärk sama nagu eelmises postituses kirjutasin, saada masin tänavalegaalseks. Ei kujutanud mina ette kui palju ja mida selleks vaja teha on, kuid mul on olemas garage + kanal ja mõningad teadmised, kuidas mutrivõtit käes hoida. Ütlen juba etteruttavalt ära, et palju on abiks olnud selle masina elustamisel ka Madis (eks Tartu inimesed kindlasti teavad teda kui vene tehnika fanatti) ja Mati nii nõu kui jõuga.
Masinalt koormakate maha tõmmates oli pilt algul üsna nukker ehk roostet siin ja seal, tagumised tiivaääred läbi, karbid roostes jne jne.
Selline oli ta siis esmapilgul.
Järgmiseks sai masinal rehvid täis löödud (õhku peavad siiani ilusti) ning tõmmatud liikuma.
Kui masin liikus siis järgmine etapp oli, et saada liikuma oma mootori jõul. Selleks läksid vahetusesse küünlad, küünlajuhtmed, starter, süütepool ja jagaja. Peale nende vahetust saime karpasse kütust pihustades hääle sisse.
Edasi oli juba selge, et tuleb vahetada ka kütusepump, kuna tihend lekkis kohutavalt ning uus bensiin 98 sisse valada. Proovisin ka bensiinipaaki tühjaks lasta alt korgist, aga seda ei saanudki lahti. Seega läksin lihstama vastupanu teed ja valasin lihtsalt uue kütuse peale ning õnneks toimis ka nii.
Vahepeal täheldasin veel, et klapikambrikaanetihend lekib, mis sai ka kohe vahetatud.
Järgmine mure oli see, et ei saanud käike töötava mootoriga sisse. Varasemalt olin siit foorumist lugenud, et põhjuseks võib olla kinni jäänud sidur. Ühel õhtul siis lahkasime seda Madisega ja õhutasime sidurit, proovisime sõiduga lahti jõnksutada siduri... aga ei midagi Ja siis see pihta hakkas, kardaan, käigukast ja lõpuks ca 5h hiljem nägin ma siduriketast See oli ennast ilusti hooratta külge kinni liiminud + kulunud. Ülo ärist sain uue ketta ja sidurivedeliku krabasin ka ning oli kõik vahetuseks olemas. Survelaager ja korv olid õnneks heas korras. Tolleks nädalaks oli ka sellega tööisu mosse juures otsa saanud. Sest ei tulnud seal mitte ükski polti niimoodi lahti, et mutrivõti peale ja hakka keerama. Aga vinguviiulit ma siin sellegipoolest käima ei tõmba, olin sellega arvestanud, et seal põhja all seis juba selline on.
Sidurikoja ja käigukasti vahele meisterdasin papist ka uue "tihendi" selle sõna kõige paremas tähenduses. Mul pilti küll uuest pole aga lisan vanast või õigemini sellest, mis oli veel alles jäänud.
Ja siis läks õhtul kokku tagasi panemiseks, mis oli palju meeldivam kui lahti kiskumine. Üks kõige kitsam koht oli sidurikoja tagasipanemisel sumpa juures, kus on topelttoru veel. Sidurikoda ei tahtnud mitte sealt läbi mahtuda ning lisaks veel nende poltide kinni keeramine. Endale märkuseks, et üks mootoriruumi poolne jäigi vist poolde-vinna.
Esimene testsõit näitas, et käigud toimivad nii seisva kui töötava mootoriga, aga tundub, et on vaja midagi reguleerida või on äkki võimalik mingisuguseid pukse hoovastiku juures vahetada? Ühesõnaga osadele käikudele ei saa pihta ja n-ö käigukangi käik näiteks 1 ja 2 vahel on üpriski pikk. Oskab keegi äkki head nõu anda, mida edasi vaadata / teha?
Käivitamisest saati oli mure sellega, et sõidutuled ei toiminud. Suunad toimisid natuke vilkumise funktsioonil ja üks hetk jäid ainult põlema ja kõrvalistuja jalge juures olevast karbikesest hakkas kostuma urinat/põrinat. Eeldan, et selle pean välja vahetama? Pilt sellest karbist on siin:
Siinkohal sooviks küsida nõu, mootoriruumis olevate ühenduste kohta. Mootoriruumis sai algul kontroll-lambiga üle käidud erinevad ühendused ja kaitsmed ja karbikesed ning tulemus on järgmine. Pildil olevas vasakpoolses mustas karbis on nii väljuvatel kui sissetulevatel kontaktidel vool olemas. Paremal pool olevatel kolmel hallil karbil ei ole voolu, samuti pole nende all kere küljes olevatel kontaktidel voolu. Mida võiks järgmisena kontrollida? Või tahaks keegi tulede toimise enda peale võtta (mingi summa eest muidugi)?
Kokkuvõtvalt on vaja käigud saada paremaks/täpsemaks, tuled toimima ning kere osas vaja tagumised tiivakaared ning karbid üle käia. Tungiga tõstes muidugi karbid kannatasid ilusti ja kuskil auke sees pole.
Kes nüüd siia lõppu välja jõudsid, siis au teile, et viitsisite läbi lugeda. Ahjaa nüüd saan uhkusega öelda, et tänaseks on masin ca 5km juba omal jõul liikunud. Loodame, et neid kilomeetreid tuleb veel.
Re: AZLK 2140 SL 1982 andzz
Need karbid seal paremal on tulede (lähi+kaug) releed+veel mille oma? Vaata, kas kaitsmed on terved ja korralikult ühendust annavad.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK 2140 SL 1982 andzz
Võib-olla rumal küsimus aga kus need kaitsmed asuvad? Ja kui kaitsmed peaks korras olema siis tuleks need releed ära vahetada?Edel kirjutas:Need karbid seal paremal on tulede (lähi+kaug) releed+veel mille oma? Vaata, kas kaitsmed on terved ja korralikult ühendust annavad.
Re: AZLK 2140 SL 1982 andzz
Samal releedega pildil, ainult pildil vasakus nurgas (signaalist jääb "loode" suunas), must karp, tegelikult vaid karbi plekist kaas, selle all 3 kaitset. Neid kaitsmekarpe on 2 tk, teine asub teisel pool, kus asub klaasipesuvee paak jms. Mõnda Mosse raamatut ei ole?andzz kirjutas:Võib-olla rumal küsimus aga kus need kaitsmed asuvad? Ja kui kaitsmed peaks korras olema siis tuleks need releed ära vahetada?Edel kirjutas:Need karbid seal paremal on tulede (lähi+kaug) releed+veel mille oma? Vaata, kas kaitsmed on terved ja korralikult ühendust annavad.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK 2140 SL 1982 andzz
Nii oligi, et osadel kaitsmetel oli traat puruks ja osad ei andnud lihtsalt korralikult ühendust. Sai kaitsmeklemmid puhastatud ja varutraadiga asendatud need mis vaja ning toimis. Varutraat kaasas... no vanasti tehti ikka mõistlike autojuppeEdel kirjutas:Samal releedega pildil, ainult pildil vasakus nurgas (signaalist jääb "loode" suunas), must karp, tegelikult vaid karbi plekist kaas, selle all 3 kaitset. Neid kaitsmekarpe on 2 tk, teine asub teisel pool, kus asub klaasipesuvee paak jms. Mõnda Mosse raamatut ei ole?andzz kirjutas:Võib-olla rumal küsimus aga kus need kaitsmed asuvad? Ja kui kaitsmed peaks korras olema siis tuleks need releed ära vahetada?Edel kirjutas:Need karbid seal paremal on tulede (lähi+kaug) releed+veel mille oma? Vaata, kas kaitsmed on terved ja korralikult ühendust annavad.
Lisaks sai vahetatud välja ka armatuuris olev tulede lüliti, mis oli tänu sisu purunemisele kinni kiilinud.
Järgmine suurem etapp on käigukang koos selle all oleva alumiiniumist kronsteiniga altpoolt välja (kardaan ka muidu jälle eest) ja panna uued puksid. Sest need loksud/lõtkud on ikka "meeliülendavad"
Re: AZLK 2140 SL 1982 andzz
Kuliss on antud mehhanisni nimi. Ja pukse on ka kasti küljes
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
- Martin2140
- Postitusi: 289
- Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
- Telefon: 58955917
Re: AZLK 2140 SL 1982 andzz
minu mossel tekkitas ülemäärast lõtku hoopis ülevalt võlli peal oleva kiilu lahti olemine. pm õlevalt kate maha tunnelilt. siis see must käigukangi kate ka oli vist maha võib olla sai ka niisama aga igastahes seal sees paremale vasakule liigutamise hooval on kiil ja kui see kiil on lahti siis hoob käib võlli peal sutsu tühja. jutust raske aru saada lihtsam ise laiali lammutada, liigutada kangi ja näeb ära kust kohast lõtkud tekivad
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Re: AZLK 2140 SL 1982 andzz
Sain laiali ära ja võtsin käigukangi koos kulissiga välja. Hetkel selline pilt, kus see kiil peaks olema?Martin2140 kirjutas:minu mossel tekkitas ülemäärast lõtku hoopis ülevalt võlli peal oleva kiilu lahti olemine. pm õlevalt kate maha tunnelilt. siis see must käigukangi kate ka oli vist maha võib olla sai ka niisama aga igastahes seal sees paremale vasakule liigutamise hooval on kiil ja kui see kiil on lahti siis hoob käib võlli peal sutsu tühja. jutust raske aru saada lihtsam ise laiali lammutada, liigutada kangi ja näeb ära kust kohast lõtkud tekivad
Re: AZLK 2140 SL 1982 andzz
Kaadri keskosast pisut allapoole, asetseb risti käigukangiga. Siin paistab kiilu asemel polt olevat.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429