AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Tere,
16.09.2021 sain omanikuks ühele minu jaoks huvitavale masinale. Soov leida endale mõni tore uunikum, mida aja jooksul nokitseda, on olnud mitmed aastad. Ühel toreda päeval jäi silma müügikuulutus, kus pakuti müügiks helesinist 1973 aasta väljalaskega Mosset. Auto ajalugu on selline, et sõiduki enamuse elust on olnud omanikuks 1 omanik, kes tõi sõiduki ise tehasest. Omanikuks jäi ta kuni 90+ vanuseni jõudmiseni, pärast mida härra tervisetõendit enam ei pikendatud ning seetõttu jäi auto ka seisma aastal 2008. Kui härra mõned kuud hiljem suri müüsid pärijad auto isikule, kes tegeleb sõidukite restaureerimisega. Kuid kuna talle sattus ette talle veelgi huvitavam projekt otsustas ta mosse müüa mehele, kellelt sain sõiduki lõpuks mina. Põhjus, miks ta müüs oli ajapuudus. Masin ise on säilinud väga hästi, istmed olevat olnud tõenäoliselt uuest peale katete all, seega on nad säilinud nagu uued. Kaas tuli ka ports pabereid, kus vanahärra oli märkinud märkmikutesse läbisõidud, tehtud tööd ja muud mõtted ning ka sõiduki ostuga seotud paberid. Samuti tuli kaasa hunnik varuosasid. Masinat on vanahärra eluaja jooksul ilusti hooldatud. Kindlasti oskate välja tuua, mida annaks parandada, või mis ole päris õige masina küljes. Mootor toimetab ilusti ja sõidab ka hästi. Paraku viimase ülevaatuse kukkus läbi, et heitgaasid ei vastanud normidele ja taumised tuled otsustavad ära kustuda kui vajutada sisse kaugtuled. Püüan need probleemid võimalukult ruttu lahendada ja teha ära ülevaatuse. Esialgne plaan on masin jätta talveks garaaži. Kui vaadata kaasa tulnud pabereid siis sõiduki läbisõit on teisel ringil ning läbisõiduks on 122 000 km. Lisan siia ka mõned pildi klõpsud:
Nagu näha on armatuuri osad jupid hädises seisus koos rooliga, et kui kuskilt neid leida võib siis andke aga teada
Kuna ma pole antud masinaga kaugeltki mitte sina peal siis igasugune tagasiside on teretulnud
16.09.2021 sain omanikuks ühele minu jaoks huvitavale masinale. Soov leida endale mõni tore uunikum, mida aja jooksul nokitseda, on olnud mitmed aastad. Ühel toreda päeval jäi silma müügikuulutus, kus pakuti müügiks helesinist 1973 aasta väljalaskega Mosset. Auto ajalugu on selline, et sõiduki enamuse elust on olnud omanikuks 1 omanik, kes tõi sõiduki ise tehasest. Omanikuks jäi ta kuni 90+ vanuseni jõudmiseni, pärast mida härra tervisetõendit enam ei pikendatud ning seetõttu jäi auto ka seisma aastal 2008. Kui härra mõned kuud hiljem suri müüsid pärijad auto isikule, kes tegeleb sõidukite restaureerimisega. Kuid kuna talle sattus ette talle veelgi huvitavam projekt otsustas ta mosse müüa mehele, kellelt sain sõiduki lõpuks mina. Põhjus, miks ta müüs oli ajapuudus. Masin ise on säilinud väga hästi, istmed olevat olnud tõenäoliselt uuest peale katete all, seega on nad säilinud nagu uued. Kaas tuli ka ports pabereid, kus vanahärra oli märkinud märkmikutesse läbisõidud, tehtud tööd ja muud mõtted ning ka sõiduki ostuga seotud paberid. Samuti tuli kaasa hunnik varuosasid. Masinat on vanahärra eluaja jooksul ilusti hooldatud. Kindlasti oskate välja tuua, mida annaks parandada, või mis ole päris õige masina küljes. Mootor toimetab ilusti ja sõidab ka hästi. Paraku viimase ülevaatuse kukkus läbi, et heitgaasid ei vastanud normidele ja taumised tuled otsustavad ära kustuda kui vajutada sisse kaugtuled. Püüan need probleemid võimalukult ruttu lahendada ja teha ära ülevaatuse. Esialgne plaan on masin jätta talveks garaaži. Kui vaadata kaasa tulnud pabereid siis sõiduki läbisõit on teisel ringil ning läbisõiduks on 122 000 km. Lisan siia ka mõned pildi klõpsud:
Nagu näha on armatuuri osad jupid hädises seisus koos rooliga, et kui kuskilt neid leida võib siis andke aga teada
Kuna ma pole antud masinaga kaugeltki mitte sina peal siis igasugune tagasiside on teretulnud
Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Tore näha nii hästi säilinud mosset.Kui mootor normaalselt toimetab,peaks küünalde-jagaja-karpa seadmistega ülevaatuskõlbulikuks saama(mõõdedakse ainult CO-d). Plastikust osadega on raskem,sest need on valmistatud vägagi loodussõbralikust materjalist(kunstsarv) ja nende taastamine on võimatu,uusi tänapäevaseid analooge pakutakse venest vägagi soolaste numbrite eest.Edu mossega majandamisel!
Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Tänud!Seenior kirjutas:Tore näha nii hästi säilinud mosset.Kui mootor normaalselt toimetab,peaks küünalde-jagaja-karpa seadmistega ülevaatuskõlbulikuks saama(mõõdedakse ainult CO-d). Plastikust osadega on raskem,sest need on valmistatud vägagi loodussõbralikust materjalist(kunstsarv) ja nende taastamine on võimatu,uusi tänapäevaseid analooge pakutakse venest vägagi soolaste numbrite eest.Edu mossega majandamisel!
tegin täna vähe pikema sõidu ja avastasin, et pidurid võtavad täiesti põhja vajutades, pumpamine ei tundu ka aitavat, midagi nagu lekkimas ma ka ei näe, võib arvata, et kuskil on ikkagi õhk sees? Anumas on vedelikku ka piisavalt.
Siis leidsin veidi aega käia läbi ka kõik kaasa tulnud varuosad. Kuna ma mehaanik pole siis mõne asja tuvastamisel kuluks abi ära. Jupid sellised:
Mis osa see võib olla?
Mille juurde need võivad kuuluda?
Millele need kuuluvad?
Mis siin see pikem asi on ja see hammasratas?
Hunnik laagreid
Tänud ette igasuguse info eest.
Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Üleval on tolleaegsed tuuningosad-lisa pidurituled ja rattakapslid.Pikem asi on määrdeprits ja hammasratas on nukkvõllile.Tihendeid-laagreid on ilma numbreid täpselt nägemata raske tuvastada.
Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Piduritulede vahel juhtmepuntra sees olev metallist "puur" käib tõenäoliselt taga aknal olevale ventilaatorile külge. Hõbedased poolkuu moodi asjad on saaled (väntvõllile)
Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Täna siis tuli mõte minna ülevaatust tegema kuid mingil põhjusel otsustas lekkima hakata kütusepump. Ikka korralikult lekkib, kõik kütus jookseb mööda õlivanni alla. Pole veel suutnud uurida, milles asi.
Siis oli ka üks huvitav leid majast, mille omanikuks sain kevadel. Juhuslikult leidis abikaasa ühest maja osast riiulist sellise toreda raamat, kindlasti on abiks tulevikus
Siis oli ka üks huvitav leid majast, mille omanikuks sain kevadel. Juhuslikult leidis abikaasa ühest maja osast riiulist sellise toreda raamat, kindlasti on abiks tulevikus
- Martin2140
- Postitusi: 289
- Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
- Telefon: 58955917
Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Ei tea 408 mootori kohta suht midagi aga järsku tal ka tehtud et kui membraan läheb läbi siis jookseb bensupumbast välja, mitte mootorisse.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Tõepoolest, tundub, et lahistab membraani vahelt läbi. Peab lahti võtma ja lootma, et varuosade hunnikus see jubin olemas. Kas muidu keegi siinne foorumlane Ida-Virumaal ka tegeleb selliste masinatega või teab kedagi kes teab kedagi siin tegelevat?Martin2140 kirjutas:Ei tea 408 mootori kohta suht midagi aga järsku tal ka tehtud et kui membraan läheb läbi siis jookseb bensupumbast välja, mitte mootorisse.
Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Nii. Võtsin pumba maha ning tõenäoliseks süüdlaseks on pumba ja mootori vaheline tihend. Pilt siin:
Aga kui juba pump maas siis vist võiks ka membraani välja vahetada. Paraku kõikidest varuosadest, mis kaasa tulid just neid tihendeid ma ei leia. Kellelt või kust ma neid saada võiksin?
Aga kui juba pump maas siis vist võiks ka membraani välja vahetada. Paraku kõikidest varuosadest, mis kaasa tulid just neid tihendeid ma ei leia. Kellelt või kust ma neid saada võiksin?
Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Selle tihendini ei tohi bensiin jõuda. Bensiini peab kinni pidama membraan. Pildil olev tihend tihendab mootoriploki ja bensiinipumba vahe mootoriõli osas.Sm.Mossu kirjutas:Nii. Võtsin pumba maha ning tõenäoliseks süüdlaseks on pumba ja mootori vaheline tihend. Pilt siin:
Aga kui juba pump maas siis vist võiks ka membraani välja vahetada. Paraku kõikidest varuosadest, mis kaasa tulid just neid tihendeid ma ei leia. Kellelt või kust ma neid saada võiksin?
Membraani (juhul kui õiget pole saada) saab ka ise teha kui osta nt. suurem gaz veoauto membraan ja see ise paika lõigata. Membraani kinnihoidvad kruvid tuleb kindlasti pingutada membraani tööasendis kui pump on "kõige sügavamas" asendis.
Igaks juhuks, et suht. tõenäoline membraani surm on muidugi etanooli sisaldusega bensiini kasutamine.