Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
- Martin2140
- Postitusi: 299
- Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
- Telefon: 58955917
Re: Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu
Jagage piltide üleslaadimiseks platvorme. Discord on hakanud url linke muutma ja paari päevaga ei ole enam pilte näha.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Re: Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu
https://postimages.org/
ma kasutan seda. ei pea kontot omama aga piltide leidmiseks ja haldamiseks ma ikka tegin. aasta otsa juba kasutanud, probleemideta.
ma kasutan seda. ei pea kontot omama aga piltide leidmiseks ja haldamiseks ma ikka tegin. aasta otsa juba kasutanud, probleemideta.
- Martin2140
- Postitusi: 299
- Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
- Telefon: 58955917
Re: Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu
Sai täna kerge hooldus pruunile 412IE tehtud.
PT ratta all oli kergelt märg kuigi sai alles pidurimansetid vahetatud. Lekkis ainult ühelt poolelt. Sai proovitud kõigepeal silindrit ennast lihvida ja poleerida kuna kerget roostetäpid olid mõne koha peal. Leke jäi. Siis sai vahetatud mansett ning kolb ning hetkel jäi ta kuivaks.
VE rattal sai laagrit nõks peale keerata ning ülemisel õõtsal oli tagumise puksi mutikas lahti tulnud. Sarniiril oli mingi liikumine aga loksu ei tundnud. Lisaks sai ka mõlemal mokitsal tõmmatud roolivõlli väljapoole kuna rooli eemaldades et lahti tuleks tahab paar kõpsu roolivõllile saada. Ning kuigi teine hoiab rooli samal ajal vastassuunas siis oli võll ikka kokku läinud ja pruunil oli tüütu plastiku naksumine. Nüüd ilus vahe sees ja plastikud ei käi üksteise vasta.


Termostaat on ka ära väsinud ning tahab vahetust.
PT ratta all oli kergelt märg kuigi sai alles pidurimansetid vahetatud. Lekkis ainult ühelt poolelt. Sai proovitud kõigepeal silindrit ennast lihvida ja poleerida kuna kerget roostetäpid olid mõne koha peal. Leke jäi. Siis sai vahetatud mansett ning kolb ning hetkel jäi ta kuivaks.
VE rattal sai laagrit nõks peale keerata ning ülemisel õõtsal oli tagumise puksi mutikas lahti tulnud. Sarniiril oli mingi liikumine aga loksu ei tundnud. Lisaks sai ka mõlemal mokitsal tõmmatud roolivõlli väljapoole kuna rooli eemaldades et lahti tuleks tahab paar kõpsu roolivõllile saada. Ning kuigi teine hoiab rooli samal ajal vastassuunas siis oli võll ikka kokku läinud ja pruunil oli tüütu plastiku naksumine. Nüüd ilus vahe sees ja plastikud ei käi üksteise vasta.


Termostaat on ka ära väsinud ning tahab vahetust.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
- Martin2140
- Postitusi: 299
- Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
- Telefon: 58955917
Re: Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu
Tänan ka siis mariot ja irukas-t. Hetkel mario variant täitsa normaalne.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Re: Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu
ah, ära otsi midagi. ilus vaadata ilusaid pilte. 

- Martin2140
- Postitusi: 299
- Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
- Telefon: 58955917
Re: Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu
Juhtus eile selline lugu 2140-ga et garaasi ajades pidurdades tugevamalt läks järsku pedaal kaugustesse ja punane tuluke läks põlema. selge, kuskilt pääses õli valla. 5min pärast oli näha et taga vasak ratas märg.
Sai täna lahti võetud ning klotsil kate maas ning kolb niivõrd välja tulnud et manseti pooleks pressinud. õnneks panin eile piduripedaali alla kasutades kahte telliskivi et süsteem tühjaks ei jookseks ning õhutada oli vaja ainult silindri osa mis tegi töö väga lihtsaks. vahetusse läks mansett.
kuna klotsid olid niikuinii plaanis sügisel ära vahetada siis sai see nüüd ette võetud. ei midagi keerulist. vaja lihtsalt lõigata kahel klotsil käsipiduri sälk laiemaks et enda kässari reguleerimisplaat vahele mahuks. siis vaatasin et jälle sellised klotsid millel 1 vedruauk puudu.
kevadel vahetasin ühe klotsi kuna katet oli õhema koha pealt järgi vaid 0.5mm. kuna varudes olid kõik klotsid pudru ja kapsad ja ühtegi samaste katetega komplekti ei saanud ning sai vahetatud see kõige hullem. ja sellel ka oli see auk puudu.
sai siis kahele klotsile puuritud auk silma järgi samasse kohta kus originaalis ta olema peaks. kässar sai nii maha regullitud kui andis ja jäi täpselt vabalt käima. nüüd võiks mõlemad rattad ka ideaalselt ühtlaselt pidurdada kuna minu käes esimene kord kui taga kõik klotsid korraga ära vahetatud on. see sama millel nüüd katte maha viskas on koos ühe teisepoolse klotsiga sõitnud 39 000km minu käes. need siis musta kattega. alla läksid heleda kattega klotsid, näis kuis nende kulumine on.
lisaks sellele sain summuti püksid korraks eemaldada kuna ploki väljalaske kraan otsustas hakata lekkima peale uue radikakorgi paigaldust. läks toruteip keermele peale ja tagasi külge. peab jälgima kas jäi pidama.
Sai täna lahti võetud ning klotsil kate maas ning kolb niivõrd välja tulnud et manseti pooleks pressinud. õnneks panin eile piduripedaali alla kasutades kahte telliskivi et süsteem tühjaks ei jookseks ning õhutada oli vaja ainult silindri osa mis tegi töö väga lihtsaks. vahetusse läks mansett.
kuna klotsid olid niikuinii plaanis sügisel ära vahetada siis sai see nüüd ette võetud. ei midagi keerulist. vaja lihtsalt lõigata kahel klotsil käsipiduri sälk laiemaks et enda kässari reguleerimisplaat vahele mahuks. siis vaatasin et jälle sellised klotsid millel 1 vedruauk puudu.

kevadel vahetasin ühe klotsi kuna katet oli õhema koha pealt järgi vaid 0.5mm. kuna varudes olid kõik klotsid pudru ja kapsad ja ühtegi samaste katetega komplekti ei saanud ning sai vahetatud see kõige hullem. ja sellel ka oli see auk puudu.
sai siis kahele klotsile puuritud auk silma järgi samasse kohta kus originaalis ta olema peaks. kässar sai nii maha regullitud kui andis ja jäi täpselt vabalt käima. nüüd võiks mõlemad rattad ka ideaalselt ühtlaselt pidurdada kuna minu käes esimene kord kui taga kõik klotsid korraga ära vahetatud on. see sama millel nüüd katte maha viskas on koos ühe teisepoolse klotsiga sõitnud 39 000km minu käes. need siis musta kattega. alla läksid heleda kattega klotsid, näis kuis nende kulumine on.
lisaks sellele sain summuti püksid korraks eemaldada kuna ploki väljalaske kraan otsustas hakata lekkima peale uue radikakorgi paigaldust. läks toruteip keermele peale ja tagasi külge. peab jälgima kas jäi pidama.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
- Martin2140
- Postitusi: 299
- Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
- Telefon: 58955917
Re: Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu
Seoses eelneva ühe manseti vahetusega vaatasin et 22mm taga kolvi manseti varud hakkasid otsa lõppema. otsustasin proovida leida asendust (mitte et originaale enam saada poleks aga mina leian et sellise kuluosa pärast 2h tallinnasse sõita pole mõtet). leidsin paar potentsiaalset ning käe vahel leidsin nende seast täitsa sobivad. mansetid tulid komplektist d3527 ja tolmukad komplektist d3090. proovi jaoks otsustasin et vahetan taga piduritel kõik mansetid välja. võrdluse jaoks tegin nii et esimestele kolbidele tulid asendustooted ja tagumistele kolbidele originaalid. tulevikus saab ehk võrrelda
vasakul asendustoote mansett paremal originaal. (välimine osa mansetist on lühema seelikuga kui on originaalil, läbimõõt on sama)

originaal tolmukas

asendus tolmukas

ning parempoolsest silindrist tulid välja oranzid mansetid. ei tea kas need on kooperatiivi toodang kuna mõlemal mansetil servast tükid välja söönud. kusjuures mõlemad pidasid ilusti õli. hea meel et sai kõikide mansettide vahetus ette võetud, ei tea kauaks need oleks enam kestnud.

lisaks sai vahetatud välja ka mõlemad õhutusniplid kuna viimane kord oli tunne et võib pooleks minna. ehk pole seda kartust jälle mingiks ajaks.
edit. sai talvekatele üle mindud ja esisild samuti üle käidud. endale märgin et paremal supportil seesmine suur kolb oli kinni jäänud (vist jälle seesama mis kevadel). kui kevadel jälle seesamune kinni siis vahetab selle ühe kolvi koos manseti ja tolmukaga ära. tervet uut ringi ei tahaks veel sisse panna kuna alles paar aastat tagasi sai uued suportid uute veneaegse sisuga pandud.
lisaks sai esisilla osad survekaga puhtaks lastud kui juba rattad olid alt ja uus õlikiht peale lastud peale kuivamist. esisild tahaks uut värvi aga ei tea kas järgmine aasta on selle jaoks aega.
vasakul asendustoote mansett paremal originaal. (välimine osa mansetist on lühema seelikuga kui on originaalil, läbimõõt on sama)

originaal tolmukas

asendus tolmukas

ning parempoolsest silindrist tulid välja oranzid mansetid. ei tea kas need on kooperatiivi toodang kuna mõlemal mansetil servast tükid välja söönud. kusjuures mõlemad pidasid ilusti õli. hea meel et sai kõikide mansettide vahetus ette võetud, ei tea kauaks need oleks enam kestnud.

lisaks sai vahetatud välja ka mõlemad õhutusniplid kuna viimane kord oli tunne et võib pooleks minna. ehk pole seda kartust jälle mingiks ajaks.
edit. sai talvekatele üle mindud ja esisild samuti üle käidud. endale märgin et paremal supportil seesmine suur kolb oli kinni jäänud (vist jälle seesama mis kevadel). kui kevadel jälle seesamune kinni siis vahetab selle ühe kolvi koos manseti ja tolmukaga ära. tervet uut ringi ei tahaks veel sisse panna kuna alles paar aastat tagasi sai uued suportid uute veneaegse sisuga pandud.
lisaks sai esisilla osad survekaga puhtaks lastud kui juba rattad olid alt ja uus õlikiht peale lastud peale kuivamist. esisild tahaks uut värvi aga ei tea kas järgmine aasta on selle jaoks aega.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
- Martin2140
- Postitusi: 299
- Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
- Telefon: 58955917
Re: Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu
412 sai suve lõpus 10 000km ette mis tähendas hooldus aega. Kuna otsustasin võtta rahulikumalt ja ühe hoobiga kohe paar muud viga kõrvaldada siis sai jäetud seisma. Muud projektid said praeguseks otsa ja nüüd on olnud aega vaikselt tegeleda.
Alustatud sai käigukasti eemaldamisega. Sellele on paigaldatud otselülitus kaan, aga väga vaikselt lekkis poldipeade vahelt ning võibolla lisaks ka selle kaane tihendi vahelt. Selle remondi oleks teinud ka ilma käigukasti eemaldamata aga sai otsustatud nii, et saaks parema pilguga asju vaadata. Sidurikoda tuli ainult sel põhjusel otsast et asendan grafiitlaagri kuullaagri versiooniga. Lisaks annan asjadele ka natuke esindusliku välimust.
Siduri silinder:

Naljakas on et tuulutusniplil on keere m11x1.0 . Pakun et keegi on suutnud kunagi originaalnipli pooleks keerata ja siis uue keerme lasknud sisse ja treial on teind uue nipli. Minuteada peaks seal olema kas m10x1.0 või m8 keere.
Rooste kaitset saab ka natuke uuendatud

Ja nagu ikka vene tehnikaga, On omad segud ja retseptid mis põhja alla käivad.
Järgnevatest töödest juba varsti.
Alustatud sai käigukasti eemaldamisega. Sellele on paigaldatud otselülitus kaan, aga väga vaikselt lekkis poldipeade vahelt ning võibolla lisaks ka selle kaane tihendi vahelt. Selle remondi oleks teinud ka ilma käigukasti eemaldamata aga sai otsustatud nii, et saaks parema pilguga asju vaadata. Sidurikoda tuli ainult sel põhjusel otsast et asendan grafiitlaagri kuullaagri versiooniga. Lisaks annan asjadele ka natuke esindusliku välimust.
Siduri silinder:

Naljakas on et tuulutusniplil on keere m11x1.0 . Pakun et keegi on suutnud kunagi originaalnipli pooleks keerata ja siis uue keerme lasknud sisse ja treial on teind uue nipli. Minuteada peaks seal olema kas m10x1.0 või m8 keere.
Rooste kaitset saab ka natuke uuendatud

Ja nagu ikka vene tehnikaga, On omad segud ja retseptid mis põhja alla käivad.
Järgnevatest töödest juba varsti.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
- Martin2140
- Postitusi: 299
- Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
- Telefon: 58955917
Re: Azlk 2140 1977 Iz 412IE 1982 Matu
Ei saa aru miks sellel jagajal o-rõngas ei taha kesta. See oli varem rohelisel peal ning seal ma vahetasin 2 korda seda rõngast. peale seda see jagaja natuke seisis ja siis läks pruunile peale. nüüd 10 000km ning parem pool mootor õline ja jälle o-rõngas pooleks. suht kõva ka. läheb jälle uus o rõngas ning mootor puhtaks pesta. kui kellegil vaja infoks siis mina mõõtsin vana tüübi jagajale o-rõnga mõõduks 22x3.0




Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli