MZMA 401 1955 TiitS

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
jartmok
Postitusi: 316
Liitunud: 15 Dets 2009 14:38

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas jartmok »

Killa kirjutas:Võiksid proovida, et kui 3 velge on all tavalise värviga ja siis 1 sprayga, et kaua see rooste tuleku erinevus on :) Aga muidu väga äge masin.
Lihtsam oleks sellisied katseid teha vande velgedega. Miks vaja uute peal katsetada ja kahjustada.
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1583
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas partnermosse »

Killa kirjutas:Võiksid proovida, et kui 3 velge on all tavalise värviga ja siis 1 sprayga, et kaua see rooste tuleku erinevus on :) Aga muidu väga äge masin.
Spreyga on proovitud suvel värvida ja sügisel kui jahedad ja niisked ilmad on olnud siis praktiliselt kohe hakkab sprey alt rooste immitsema kuigi on kasutatud ka sprey alust krunti.3-4 kuud ja velg taas roostes-talve soolade lisandudes on kohe märksa intensiivsem ka rooste ilmumine.Seega mina leidsin, et spreyga ei tee enam kunagi :) maha visatud raha oli ! 8)
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Varblane
Postitusi: 153
Liitunud: 01 Apr 2009 01:36
Asukoht: Tallinn,Nõmme
Kontakt:

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas Varblane »

Sprey on saast ja TiitS peab selle ühe velje sellest spareyst puhtaks tegema kui korralikult teha tahab.Sprey sitta ei julge küll kunagi millegi alal jätta, kui korralikult detail ülevärvida.
Gardaan,keneraator,garba,tüüs,garter........
Kasutaja avatar
TiitS
Postitusi: 261
Liitunud: 16 Veebr 2009 23:52
Asukoht: Rapla

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas TiitS »

Need veljed teen ikka korralikult ära. Liivapritsiga kõik vana sodi ja rooste maha, siis krunt ja värv ikka värvipüstoliga peale. Aga nendega praegu tegelema ei hakka, ennem vaja auto liikuma saada.
Kui kellegile huvi pakub, siis ülejäänud 13 tollised laiendatud plekkveljed on ka müügis, sest neid enam arvatavasti vaja ei lähe. 5tk neid kokku ja kuulutus on ka ostu/müügi all olemas.
Kasutaja avatar
TiitS
Postitusi: 261
Liitunud: 16 Veebr 2009 23:52
Asukoht: Rapla

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas TiitS »

Rizto kirjutas:Minu V6 Lada mootor siis siia jõudnud. :)
Mootoril kindlasti soovitan saaled ära vahetada, sest võtab suht madalalt juba kolina sisse.
Teine asi oleks otsida 2,8 karpa, see praegune seal 2,0-i oma. Düüsid küll suuremaks tehtud, aga lõõrid vähe väiksed.
Kolmas asi on bensupump, mis ei taha toimetada korralikult kui õige tagasivool küljes. Peaksid mingi elektrilise pumba äkki panema?
Edu!
Ai kurja, näedsa, mis välja tuleb kõik :uhoh . Aga jah, eks siis tuleb ära teha need asjad
Kasutaja avatar
TiitS
Postitusi: 261
Liitunud: 16 Veebr 2009 23:52
Asukoht: Rapla

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas TiitS »

Hetkel asi seal maal, et käigukasti tala sai valmis ja kardaan ka parajaks tehtud. See ise keevitatud karteripõhi läks suht untsu, sest poldivöö oli keevitamisega kõveraks läinud ning poldiaugud enam ei sobinud. Paar päeva tagasi tõin ühe fordi v6 õige kujuga karteripõhja ning see peaks külge sobima, aga see oli mingi uuema, vist 2.9 põhi ning sellel olid poldiaukude kõrval mingisugused fiksaatormummud, 2.8 plokil neid aga ei ole. Eemaldasin need mummud siis nende läbipuurimisega, augud peaksid tihendi peale jääma, et ehk ei teki probleeme.
Vahel ikka tekib selline mõte, et mis krdi pärast ma sellise kolaka sinna toppima pean. Võtaks Senatori pealt selle 2.2 liitrise rida 4 ja istutaks selle vahele. Aga kui juba sai käsile võetud siis peab asja lõpule viima. Roolikarp jääb ikka väga kehvasti ühe väljalaskekollektori otsale ette, ainuke lahendus on umbes 90 kraadise nurgaga põlv teha, aga see jääb jälle väljalaskegaasidele suureks takistuseks. Teisel pool mootorit ei mahu õlifilter ära. Ja selle peale ma praegu ei taha mõeldagi, et mis moodi ma jahutusradika sinna mootori ette mahutan, sest seal kus varem paiknes radikas, asub nüüd veepumba ja väntvõlli rihmaratas ??? . Mõtted juba liiguvad lattrooli poole, aga sellega on jälle muud probleemid. Olemas on üks esiveolise Opeli roolilatt, millel roolivardad algavad lati keskelt ning teine, mingi Nissani oma, millel vardad hakkavad lati otstest. Nissani oma ei sobi arvatavasti, kuna latipoolsed varda liigendid asuvad tunduvalt kaugemal alumistest õõtsapuksidest, ehk siis latiosa on laiem, kui õõtsapukside vaheline kaugus. Sellisel juhul tekivad probleemid juhitavusega auto vetrumisel üles-alla. Opeli oma on jälle suurem ja kobakam, aga seda saaks põhimõtteliselt kasutada. Täna tõstsin mootori maha, sobitan karteripõhja külge, ning siis jälle mootor peale.
Kasutaja avatar
TiitS
Postitusi: 261
Liitunud: 16 Veebr 2009 23:52
Asukoht: Rapla

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas TiitS »

Vahepeal asi veidi arenenud.

Kuna siin teemas tuli välja, et mootoril pidi saalekolks sees olema, siis otsustasin, et ei ole mõtet sellises seisus alumist mootoripoolt kokku panna. Võtsin saaled välja, et näha, mis seisus need siis on:

Pilt
Pilt

Ühe kepsukaane alt tuli välja selline üllatus :o :
Pilt

5. silindri saaled olid ringi käinud ja 6. oli hõbepaberiga "tuunitud". Raamsaaled tundusid korralikud. Liigsete kulutuste ja töö vältimiseks ei hakka neid vahetama praegu. Esialgu vahetan ainult kepsusaaled ja siis näeb, mis häält mootor tegema hakkab.

Vahepeal kontrollisin ka silindrite surved üle. Surved olid kõigis silindrites olemas, 8-10 bar. Mõõtevahend ei olnud kõige parem, niiet väga täpselt mõõta ei saanud.
kavalpea
Postitusi: 6
Liitunud: 27 Veebr 2010 11:44

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas kavalpea »

TiitS kirjutas: Mõtted juba liiguvad lattrooli poole, aga sellega on jälle muud probleemid. Olemas on üks esiveolise Opeli roolilatt, millel roolivardad algavad lati keskelt ning teine, mingi Nissani oma, millel vardad hakkavad lati otstest.
aga oled sa proovinud näiteks vaz 2108 roolilatti
Peaks vähem ette jääma kui praegune 412 tigu
Kasutaja avatar
TiitS
Postitusi: 261
Liitunud: 16 Veebr 2009 23:52
Asukoht: Rapla

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas TiitS »

See 2108 oma on sarnane Opeli roolilatiga. Seda tüüpi latti oleks võimalik kuidagi aretada küll, aga samas selle lati paigutamisega auto alla tekivad jälle muud probleemid. Pole seal mootori alumisel poolel sobivat süvendit, kuhu latt paigaldada. Ainuke koht on peale sidurikoda käigukasti all, aga see jääb juba kole kaugele esisillast. Praeguse seisuga jätan siiski roolikarbi, lootuses, et see ei hakka kollektorile vastu käima.
Kasutaja avatar
List_man
Postitusi: 126
Liitunud: 06 Mai 2009 22:25

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas List_man »

Kuidas edeneb? :)
Vasta