K: 408 le 412 mootor

Ei oska kolvirõngaid vahetada? Käigud ei lähe sisse?
Vasta
mosseomanik
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Veebr 2009 21:30
Asukoht: Haapsalu

K: 408 le 412 mootor

Postitus Postitas mosseomanik »

Sedasi on plaan vahetada 408 mootor 412 oma vastu, aga jätta 408 kkast, et käiguvahetus jääks ikka roolile. Siit ka mõned küsimused, kumma masina sidurikoda tuleb kasutada, kas 408 kast hakkab koostööd tegema 412 siduriga, töösilinder jääb ikka vana ja omale kohale või tuleb ka seda muuta? Kas 408 pingeregulaator sobib 412 generaatoriga või tuleb asendada? Hetkel midagi muud nagu ette ei tule, aga kui keegi on sellse vahetusega tegelenud ja teab veel midagi mis tuleb vahetada, ringi teha võiks sellest rääkida.
Kasutaja avatar
Neeme
Postitusi: 291
Liitunud: 04 Veebr 2009 23:04
Asukoht: Kuressaare

Re: K: 408 le 412 mootor

Postitus Postitas Neeme »

Esitatud küsimustele ma ei oska adekvaatselt vastata, kuid üks asi tuleks veel juurde. See on pidurivõimendi. 408 mootoriga ei nõuta seda, kuid 412 mootoriga (vähemalt veel mõned ajad tagasi) on asi kohustuslik.
Kasutaja avatar
tarmo400
Postitusi: 118
Liitunud: 02 Veebr 2009 15:24
Telefon: 5014308
Asukoht: Tallinn

Re: K: 408 le 412 mootor

Postitus Postitas tarmo400 »

Sidurikoda ja sidur jäta ikka 412 oma. Mina kasutaks ka 412 käigukasti siis saab panna ka 412 kardaani, ei pea hakkama ise pikkusi muutma. Kui tahad käigukangi roolile jätta pane 412 kastile 408 kaan koos hoovastikuga. Muidu sobib , aga targurpidikäigu kahvli võlli peab käiama. Kui lahti võtad kastid ja võrdled siis saad ise aru kustkohast.Probleeme tekib veel tagurdustulede lülitiga. Minu autol on lahendatud asi nii et 412 kasti tagurpidikäigu hammasratta kaane külge on keevitatud 408 kaane küljest võetud lüliti pesa ja lülituskahvli külge lisanukk. Nüüd asi toimib nagu 408-l. Pingeregulaatorid ei ole asendatavad, 408-l on alalisvoolugeneraator. Kui sul 408 on veel vanem, kitsa radiaatoriga, pead ka selle ringi tegema, muidu ei mahu 412 vahele
Kasutaja avatar
A.Roosenberg
Postitusi: 204
Liitunud: 30 Okt 2009 21:35
Asukoht: Tallinn, Keila, Läänemaa

Re: K: 408 le 412 mootor

Postitus Postitas A.Roosenberg »

Sellisest asjast pole ma küll midagi kuulnud, et kardaan tuleb välja vahetada.
Pidasin neid analoogseteks.
Mina isiklikult jätaksin 408 käimakasti, sest sellel on (vähemalt peaksid olema) väiksemad hammakad, sest 408 mootor oli nõrgem/aeglasem ja see tegi kiirused suuremaks.
Pm peaks saama samal kiirusel madalamatel pööretel sõita, kui 412 käimakastiga.
"2140"
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: K: 408 le 412 mootor

Postitus Postitas Edel »

A.Roosenberg kirjutas: Pm peaks saama samal kiirusel madalamatel pööretel sõita, kui 412 käimakastiga.
4. käik on kõikidel Mossedel 1,0. Ka on tagasillareduktorid 408 ja 412 samad,see siis tähendab,et kiirustes muutusi pole.
Madalamad käigud on 408 ja 412 küll erinevate ülekannetega.
Kasutaja avatar
tarmo400
Postitusi: 118
Liitunud: 02 Veebr 2009 15:24
Telefon: 5014308
Asukoht: Tallinn

Re: K: 408 le 412 mootor

Postitus Postitas tarmo400 »

408 kardaan on umbes 3cm lühem ja ei ulata hästi käigukasti pikenduse sisemisse puksi. 412 kast on natuke tugevam, sünkronisaatorid suuremad ja esimene käik ka sünkroniseeritud. Ülekandearvude erinevus on nii väike et sõites see küll tunda ei anna.
Vasta