2. leht 3-st

Re: Mootori kokku panemine.

Postitatud: 11 Okt 2010 17:41
Postitas meinuuu
partnermosse kirjutas:
Kombimiis kirjutas:Kvaliteetkolb,kõik tasakaalu,custom nukk, suuremad klapid, ITBd, Megasquirt ja EDIS ning oledki juba mäel.
Ma olen kuidagist arengus mahajäänud.Kas tohib paluda kõik need lühendid eestikeelde tõlkida koos nende rakenduste tähendustega ja vajadustega lahtiseletatult. :)
Täpselt sama küsimus ! ;)

Re: Mootori kokku panemine.

Postitatud: 11 Okt 2010 18:48
Postitas sass
Kvaliteetkolb - möni asjalik kolb teiselt masinalt vöi nt. Mahle tootevalikust. Soovitatavalt sepistatud.
Tasakaal - kolvid, kepsud, vänt, hooratas, sidur - köik tasakaalu.
Suuremad klapid - vajalikud, et mahuks kanalitest rohkem segu läbi. Milleks see vajalik? Rohkem jöudu loomulikult ja körgemad pöörded ka saadaval.
ITB - Individual Throttel Body. Ehk siis eestikeeles "gaasisiiber" vöi midagi taolist. Igal silindril oma. Paraneb erksus.
Megasquirt - aju, mis juhib kogu süsteemi.
EDIS - Electronic Distributorless Ignition System. Anduriga süütesüsteem. Kaotab jagaja, paraneb süüde jne.
Custom nukkvõll - vajalik, et ülejäänud asjadest saada rohkem kasu. Lihtsalt öeldes muudab klappide tööd (avatud kauem/rohkem jne)

Re: Mootori kokku panemine.

Postitatud: 11 Okt 2010 19:38
Postitas partnermosse
sass kirjutas:Kvaliteetkolb - möni asjalik kolb teiselt masinalt vöi nt. Mahle tootevalikust. Soovitatavalt sepistatud.
Tasakaal - kolvid, kepsud, vänt, hooratas, sidur - köik tasakaalu.
Suuremad klapid - vajalikud, et mahuks kanalitest rohkem segu läbi. Milleks see vajalik? Rohkem jöudu loomulikult ja körgemad pöörded ka saadaval.
ITB - Individual Throttel Body. Ehk siis eestikeeles "gaasisiiber" vöi midagi taolist. Igal silindril oma. Paraneb erksus.
Megasquirt - aju, mis juhib kogu süsteemi.
EDIS - Electronic Distributorless Ignition System. Anduriga süütesüsteem. Kaotab jagaja, paraneb süüde jne.
Custom nukkvõll - vajalik, et ülejäänud asjadest saada rohkem kasu. Lihtsalt öeldes muudab klappide tööd (avatud kauem/rohkem jne)
Vat see juba asjalik seletus vanadele taatidele tänapäeva kiires elutempos,kes jäänud vaid oma mossega sina peale :) Minu poolt TÄNUD !

Re: Mootori kokku panemine.

Postitatud: 11 Okt 2010 19:46
Postitas Neeme
Milleks hakata aretama, kui on olemas kaks suurt spetsialisti, kes Mosse suudavad püssiks ajada. Näiteks hr. Aruaas, tuntud kui Paps ja hr. Melioranski, tuntud kui Mäger. Ise sai proovitud eelmisel nädalal nende ühte pooltoodet ja ma ei urise. Mägra viimane variant jäigi proovimata, kuna ta müüs selle enne maha, kui ma talle külla jõudsin. Aga ütleme nii, et stendis see mootor vist ei ole olnud, kuid nende arvestuse järgi üle 140 hobuse ja üle 10000 tuuri see välja andis. Irsi mootoril näituseks oli malmkodega max rpm 7500, siis torukoldega käis üle 10k ära. Enne rallit lasime kaks nookurit pilbasteks. Esimene oli uuemat sorti nookur, mis ei olegi mõeldud kestmiseks, aga teine oli vana korralik. Arvatavasti oli põhjus klapivedrudes, mis ei jõudnud klappi piisavalt kiirelt tagasi tuua enne seda, kui nookur jälle pähe andis. Kestvuse huvides soovitasime mitte üle 7500 lasta. Saaremaa ralli oli vaja ju lõpuni sõita ja sellega saadi hakkama.
Mäger ehitas üsna palju variante enne, kui ta leidis õige nuka, mis tõeliselt hästi vedas algusest kuni lõpuni. Nukad meisterdas tema jooniste järgi valmis dr. Tuha.

Re: Mootori kokku panemine.

Postitatud: 12 Okt 2010 06:51
Postitas silver
Tahaks täpsustada, et nuka joonised tegi ikkagi Paps mitte Mäger.

Re: Mootori kokku panemine.

Postitatud: 13 Okt 2010 00:01
Postitas meinuuu
OLEKS KELLEGIL PAKKUDA KAHE KARBURAATORIGA SISSELASET. KUS EI OLE 4 SISSE LASET ÜHE KARPA KÜLJES VAID ON 2 SISSE LASET ÜHEL KARPAL JA 2 TEISEL. !

Re: Mootori kokku panemine.

Postitatud: 13 Okt 2010 00:39
Postitas Kombimiis
Jah, ka mina olen teadlik herr Papsi valgest 2140st ja mägeri custom-nukkvõllidest!

ITB- eesti keeles võiks tõlkida kui individuaalsed drosselklapid
(A la sul on 4 drosselit ühe asemel. ITB-dega saad reguleerida sisselaske torustiku pikkust ehk nMi peenhäälestust. Juurde arvata see et ITBdega läheb masin oluliselt paremini pöördesse. Tuleks valida õigemates mõõtudes)
Megasquirt ('n' Spark) - Täisprogrammeeritav aju mis lubab juhtida sul alates pihustitest ja süütemomendist kuni jahutusventikani välja. Samas kui kasutada MS'i, siis tuleks kasutada eraldiseisvat lairiba lambda kontrollerit (näiteks Innovate LC-1te). Alteranatiiv oleks aju nimega VEMS mis on sutsu kallim kuid intregeeritud lairibalambda kontrolleriga + veel ekstra ulme asju (launch controll jms). Ok, ei aja enam keerulisemaks.
Meinuuu- sa saad ise meisterdada need kolded, vaja oleks relakat ja tuttavat keevitajat alumiiniumkeevitusega.

Re: Mootori kokku panemine.

Postitatud: 13 Okt 2010 08:41
Postitas wax
meinuuu kirjutas:OLEKS KELLEGIL PAKKUDA KAHE KARBURAATORIGA SISSELASET. KUS EI OLE 4 SISSE LASET ÜHE KARPA KÜLJES VAID ON 2 SISSE LASET ÜHEL KARPAL JA 2 TEISEL. !
Seda on ju lihtne valmistada kahest sisselaskest. Äärmised lõikad maha, ning tekkivad augud keevitad kinni :) Oli plaan oma 434-le kunagi Dellortod peale panna, siis sai uuritud ja proovitud.

Re: Mootori kokku panemine.

Postitatud: 13 Okt 2010 20:11
Postitas SanderV
ja kuidas kolle jahutusega saab?

Re: Mootori kokku panemine.

Postitatud: 13 Okt 2010 20:29
Postitas stern100
SanderV kirjutas:ja kuidas kolle jahutusega saab?
On see siis nii hädavajalik? Minul tavalise kollektoriga küll osadel see jahutus pimedaks tehtud või ei käi üldse läbi sealt.