Sry, kuidagi harva satun ikka sõna võtma.....
Täpselt Seenior - see plekk mis tiiviku ümber käib, seda esmalt küsisingi. Tänan vastuse eest. Ilmselt kusagil mõni tuunija on omal soovil mõne sarnase aksessuaari lisanud kuid tekkiski just huvi tehase käekirja osas.
Radiaatori ette käivat ´ribikatik`ut pole seni osanud veel tahta sellele isendile kuid mis seal salata - juba ainuüksi Ladaga ei kannata salongi soojenemine väga võrrelda(uimasem salongi ventikas jne.). Kuid see detail pole antud teemas põhikohal ja võib eraldi teemana näiteks juttu teha.
Parimatega,
mossekala
M412 1987a. jahutusradiaatorilt õhu suunamine?
Re: M412 1987a. jahutusradiaatorilt õhu suunamine?
Oma postitusega ei pretendeeri absoluutsele tõele vaid kajastan oma seniseid kogemusi.
Postituste viitamisel palun viidata ainult tählepanu all olevat postituse osa - teemad lühemad ja selgemad.
Postituste viitamisel palun viidata ainult tählepanu all olevat postituse osa - teemad lühemad ja selgemad.
Re: M412 1987a. jahutusradiaatorilt õhu suunamine?
2140-l see detail olemas, vähemalt minu omal küll. Ise võtsin selle ühe remondi käigus ära ja nüüd vedeleb see kusagil mu mossekola seas. Võin selle loovutada, kui huvi.mossekala kirjutas:Sry, kuidagi harva satun ikka sõna võtma.....
Täpselt Seenior - see plekk mis tiiviku ümber käib, seda esmalt küsisingi. Tänan vastuse eest. Ilmselt kusagil mõni tuunija on omal soovil mõne sarnase aksessuaari lisanud kuid tekkiski just huvi tehase käekirja osas.
Parimatega,
mossekala
Siin pildil on see näha http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/44739673
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: M412 1987a. jahutusradiaatorilt õhu suunamine?
Kas too mitte sigulli oma sinna poogitud pole?Edel kirjutas:2140-l see detail olemas, vähemalt minu omal küll. Ise võtsin selle ühe remondi käigus ära ja nüüd vedeleb see kusagil mu mossekola seas. Võin selle loovutada, kui huvi.mossekala kirjutas:Sry, kuidagi harva satun ikka sõna võtma.....
Täpselt Seenior - see plekk mis tiiviku ümber käib, seda esmalt küsisingi. Tänan vastuse eest. Ilmselt kusagil mõni tuunija on omal soovil mõne sarnase aksessuaari lisanud kuid tekkiski just huvi tehase käekirja osas.
Parimatega,
mossekala
Siin pildil on see näha http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/44739673
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: M412 1987a. jahutusradiaatorilt õhu suunamine?
2140-ne puhul on tegu kellegi omaloominguga,tehasest pandi need kaitsed metalltiivikuga tehnikale(nt.408, gaz-21),et piirata tiivikulaba irdumisel selle vabalennu ulatust.
Re: M412 1987a. jahutusradiaatorilt õhu suunamine?
79 aasta detailikataloog igatahes küll sellist asja ei paku.
Re: M412 1987a. jahutusradiaatorilt õhu suunamine?
No selge siis. Mu varasematel Mossedel ka ei olnud seda ja polnud ka vajadust selle järele. Polnud ja pole ka detailikataloogi, kust seda järgi vaadata saanuks.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: M412 1987a. jahutusradiaatorilt õhu suunamine?
Taaskord Seeniori mõttekäik tundub loogiline kuna mossedest on kõik 412-ed plastik tiivikutega(tegelikult ka 2138-d - kui soovite, võin ühest sellisest pildi teha ja üles panna).
2138-l on veits pervo kujuga tiivik kuna 412 radiaatori ja 408 moto vahele jäi märksa rohkem ruumi ja erikujulise tiivikuga(ettepoole offsetiga) saavutati ca sama suur distants(pole ise täpselt mõõtnud/võrrelnud) tiiviku ja radiaatori vahel mis 408 radiaatori ja 408 originaal terasest tiiviku vahel oli. Samal ajal tehas säilitas 2138-tel tiivikut ümbritseva pleki. Võta siis nüüd kinni kas kaitseks või õhu suunamiseks
Arvan et N.liidu autodest paistab just mosse eriti hästi silma kooslustega, mis tõesti muutusid mingist aastanumbrist alates jne. kuid muutused olid ikka tingitud millegi otsa lõppemisest/millestki loobumisest/hui snim/odavam/jpmt. ning mudeli modifikatsioon püsib endiselt nt. 412ie
Sry kui kedagi viimase lõiguga riivasin, eks tegelikult on sellised "ratsid" omased pea kogu n.liidu tehnikale(võrreldes läänekatega).
2138-l on veits pervo kujuga tiivik kuna 412 radiaatori ja 408 moto vahele jäi märksa rohkem ruumi ja erikujulise tiivikuga(ettepoole offsetiga) saavutati ca sama suur distants(pole ise täpselt mõõtnud/võrrelnud) tiiviku ja radiaatori vahel mis 408 radiaatori ja 408 originaal terasest tiiviku vahel oli. Samal ajal tehas säilitas 2138-tel tiivikut ümbritseva pleki. Võta siis nüüd kinni kas kaitseks või õhu suunamiseks
Arvan et N.liidu autodest paistab just mosse eriti hästi silma kooslustega, mis tõesti muutusid mingist aastanumbrist alates jne. kuid muutused olid ikka tingitud millegi otsa lõppemisest/millestki loobumisest/hui snim/odavam/jpmt. ning mudeli modifikatsioon püsib endiselt nt. 412ie
Sry kui kedagi viimase lõiguga riivasin, eks tegelikult on sellised "ratsid" omased pea kogu n.liidu tehnikale(võrreldes läänekatega).
Oma postitusega ei pretendeeri absoluutsele tõele vaid kajastan oma seniseid kogemusi.
Postituste viitamisel palun viidata ainult tählepanu all olevat postituse osa - teemad lühemad ja selgemad.
Postituste viitamisel palun viidata ainult tählepanu all olevat postituse osa - teemad lühemad ja selgemad.
Re: M412 1987a. jahutusradiaatorilt õhu suunamine?
Jäin siin vana teemat lugema
Teemaalgataja kirjutisest selgub, et termostaat vahetatud, pandud mingi saksa päritolu. Ma nende mootoriväliste termostaatidega hilisema väljalaske mossedega pole tegelenud. Kuid kuskilt on meelde jäänud säärane jutt. Mosse ja VAZ-i termostaadid on väliselt sarnased, kuid sees pidi erinevuseks olema üks nüanss. Mosse jaoks toodetud termostaadi elemendil, mis on valtsitud sinna plekikopsikusse, on krae sees pisike avake, mida žiguli termostaadil ei ole. Selle avakese kaudu pääseb süsteemi jäänud õhukott välja. Kui siksi termostaati kasutada mossel, tekivad need jamad. Ma ei ole ühtegi termostaati lahti võtnud, seega ei saa väita, kas siis ühel on ava ja teisel ei ole. Vanema tüübi mootori termostaadil, mille korpus on mootori küljes, on küll see väike auk sees.
Nüüd Moskvitsi tuulekojast. Neid on tõesti valmistatud spetsiaalselt ka mudelile 412. Kuid paigaldati seda plekitükki ikka haruharva. Kasutaja Edel on üks vähestest kes on seda asjandust näinud ja ka omanud oma 2140-l. Minul oma pika eluea jooksul on olnud sellega kokkupuudet vaid kolmel korral, seepärast ma ei imesta, et siinsed nooremad kollegid tituleerisid selle Edela puhul Vazilt külgepoogituks. Kõik mosseomanikud võiksid siiski oma autod radikatele korra pilgu peale visata, siis nad avastaksid et umbes 90 % autodest on radikatel paigaldusvõimalus olemas, omades selleks spetsiaalselt kolme kinnituskõrva, millel M6 keermega plekimutrid. Nojahh, radikad on ju samad 408-ga.
Aga vaadakem siis tuulekoda ürgvanast 412,427,433 kataloogist, ajastust, kui need autod omasid vana 408 tüüpi keret.
Siin on ka näha tuulekoja serva. Hoopis huvipakkuvam on see ürgvana radikas oma alumise malmsuudmikuga ja sirge lõdvikuga. Mootoril on kõige varasem bensiinipump, millel käsitsi pumpamiseks varras, mille otsas siis aas, kust sõrm sisse torgati. Arvan, et jällegi valdav osa siinsetest foorumlastest sellist bensupumpa pole kohanud. Pildil kujutatud õlifiltri kopsikul on allosas aste põhjale. Selline korpus ei ole alumiiniumist vaid mustast metallist silinder, millele keevitatud eraldi põhi, mis tekitabki astme. Filtrikopsikute evulutsioonis siis järgmine, peale esimest, mis oli ka alumiiniumist, kuid omas ühel küljel täiendavat jahutusribistikku. Ka generaator on vahelduvvoolu generaatorite esimesest põlvkonnast oma erilise korpusega.
Ja veel üks huvidav detail, mille olemasolust teadlikud on üksikud, suurem osa rahvast pole kuulnudki. See on Moskvits 412 jahutusventilaatoritiiviku automaatse elektromagneetilise sidestusega veepump. Ise olen näinud 1967. a. 412-st tehtud fotodel. Reaalselt ei ole kohanud ja ega vist kunagi kohtagi. Tiiviku ühenduse käivitab radika ülemise paagi küljes asuv andur-lüliti, pildil all paremas nurgas pos. 31.
Siin ta on:
Teemaalgataja kirjutisest selgub, et termostaat vahetatud, pandud mingi saksa päritolu. Ma nende mootoriväliste termostaatidega hilisema väljalaske mossedega pole tegelenud. Kuid kuskilt on meelde jäänud säärane jutt. Mosse ja VAZ-i termostaadid on väliselt sarnased, kuid sees pidi erinevuseks olema üks nüanss. Mosse jaoks toodetud termostaadi elemendil, mis on valtsitud sinna plekikopsikusse, on krae sees pisike avake, mida žiguli termostaadil ei ole. Selle avakese kaudu pääseb süsteemi jäänud õhukott välja. Kui siksi termostaati kasutada mossel, tekivad need jamad. Ma ei ole ühtegi termostaati lahti võtnud, seega ei saa väita, kas siis ühel on ava ja teisel ei ole. Vanema tüübi mootori termostaadil, mille korpus on mootori küljes, on küll see väike auk sees.
Nüüd Moskvitsi tuulekojast. Neid on tõesti valmistatud spetsiaalselt ka mudelile 412. Kuid paigaldati seda plekitükki ikka haruharva. Kasutaja Edel on üks vähestest kes on seda asjandust näinud ja ka omanud oma 2140-l. Minul oma pika eluea jooksul on olnud sellega kokkupuudet vaid kolmel korral, seepärast ma ei imesta, et siinsed nooremad kollegid tituleerisid selle Edela puhul Vazilt külgepoogituks. Kõik mosseomanikud võiksid siiski oma autod radikatele korra pilgu peale visata, siis nad avastaksid et umbes 90 % autodest on radikatel paigaldusvõimalus olemas, omades selleks spetsiaalselt kolme kinnituskõrva, millel M6 keermega plekimutrid. Nojahh, radikad on ju samad 408-ga.
Aga vaadakem siis tuulekoda ürgvanast 412,427,433 kataloogist, ajastust, kui need autod omasid vana 408 tüüpi keret.
Siin on ka näha tuulekoja serva. Hoopis huvipakkuvam on see ürgvana radikas oma alumise malmsuudmikuga ja sirge lõdvikuga. Mootoril on kõige varasem bensiinipump, millel käsitsi pumpamiseks varras, mille otsas siis aas, kust sõrm sisse torgati. Arvan, et jällegi valdav osa siinsetest foorumlastest sellist bensupumpa pole kohanud. Pildil kujutatud õlifiltri kopsikul on allosas aste põhjale. Selline korpus ei ole alumiiniumist vaid mustast metallist silinder, millele keevitatud eraldi põhi, mis tekitabki astme. Filtrikopsikute evulutsioonis siis järgmine, peale esimest, mis oli ka alumiiniumist, kuid omas ühel küljel täiendavat jahutusribistikku. Ka generaator on vahelduvvoolu generaatorite esimesest põlvkonnast oma erilise korpusega.
Ja veel üks huvidav detail, mille olemasolust teadlikud on üksikud, suurem osa rahvast pole kuulnudki. See on Moskvits 412 jahutusventilaatoritiiviku automaatse elektromagneetilise sidestusega veepump. Ise olen näinud 1967. a. 412-st tehtud fotodel. Reaalselt ei ole kohanud ja ega vist kunagi kohtagi. Tiiviku ühenduse käivitab radika ülemise paagi küljes asuv andur-lüliti, pildil all paremas nurgas pos. 31.
Siin ta on: