2. leht 67-st

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 20 Okt 2014 08:49
Postitas TALUPOEG TALUJA
Edel kirjutas:Käigukast on ikka originaal 412?
Just.
Asi nimelt selles,et tegu on kunagi juba Moskvitši peal olnud mootoriga millel on vastav sidurikoda ja sinna istub nii 408 kui ka 412 käigukast. Mootoril on poldid ja mutrid kõik tollmõõdus aga kõik mis puudutab sidurikoda ja selle kinnitust vaheplaadile + siduri töösilindert,kõik on juba millimeeter mõõdustikus. Sidurikorv,ketas ja survelaager on kõik Made in England aga nagu maha viksitud 412 pealt. Välja arvatud siduriketas millel kate on laiem. Töösilinder ka 408 oma. Sidurikahvli kohapealt ei oska miskit kosta kuna polnud võrdluseks midagi. Kahvli ümber olev kaitsekumm oli ka 408 oma.
Väga tore oleks selle sidurikoja külge pista 5 käiguline kast aga ma pole sellist veel kohanud ja midagi ka kuulnud.Kas keegi on aretanud 4 käigulisse 5 käigu? Muidugi võiks panna VAZ-i viiese aga ma ei kujuta ette,palju tuleks asja ümber ehitada. Sellepärast läksingi algul tagasilla ülekande kiirendamise peale ja suurema läbimõõduga kummide otsimisele.
Tänu mootori lärmakusele pean hakkama kuidagi asja vaiksemaks tegema. Mootor on küllalt lärmakas ja eks vist tol ajal ei pandud sellele eriti rõhku ka. Nüüd aga käib asi kõrva peale.... Jõu poolest hakkab auto õige minek alles alates 70 km. pihta. Enne seda neljandaga on pisut tuimem. Kuna sain proovida suurema läbimõõduga rattaid,saaks piruka kummidega asja pea-aegu jonksu. Aitaks ka tagasilla ülekanne mis oleks kiirem kui 3.9. Hakka või spetsialisti otsima,kes uued tagasilla reduktori hammasrattad valmis vorbiks... tea kas nii kõvat meest meil kuskil ongi? Ja samas ei pruugi ma ka ise nii kõva mees olla,et selle ülekande valmistamine kinni maksta... :D

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 20 Okt 2014 08:57
Postitas TALUPOEG TALUJA
MAZ kirjutas:Käigukast on ikka tavaline 412,kuid väikse erinevusega ;)
Erinevust käigukastil pole,tavaline kast. Kindlasti oli seal 408 kast aga sellist mul polnud võtta ja läks 412 peale. Sõber ütles,et 408 kast ei pidanud seal pikalt vasta-40 tuh. km. ja siis oli õhtal. Viga oli mingis pronkspuksis mis ära kulub ja laguneb. 412 vist seda enam polnud. Ise ma pole saanud kastide sisu võrrelda kunagi,sest ühtegi 408 kasti pole ette sattunud. Liikvel on ainult 412 käigukastid. Nende kahe käigukasti sisu võrdlust saan ainult kuulujuttude järgi võrrelda...

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 20 Okt 2014 14:37
Postitas MAZ
Pigem pidasin silmas seda,et Diisel mootoriga on parem lahendus kasutada otselülitusega kasti. Ehk räägid sellest ka?

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 20 Okt 2014 18:20
Postitas TALUPOEG TALUJA
MAZ kirjutas:Pigem pidasin silmas seda,et Diisel mootoriga on parem lahendus kasutada otselülitusega kasti. Ehk räägid sellest ka?
Seda muidugi.
Nimelt oli Inglismaalt tagasi tulnud autodel(parempoolse rooliga Perkinsi mootoriga variantidel arvatavasti kindlasti,n.ö. õige rooliga masinate puhul ei oska öelda ) otselülitusega käigukastikaan. Mul on õnne olnud leida selliseid kaks tk.+ veel tuliuus Türi meeste poolt tehtud kaan + kang. Ja ka siin foorumi kuulutuste rubriigis sai otsitud kontakti inimesega,kellel selline asjandus autol oleks. Tagasiside oli ümmargune O. Kasutasin oma oskusi ja nuhkisin ise välja Türi mehe,kelle isa nende korpuste valamisega tegeles. Tema isa autol veel hetkel samasugune kaan külges. Tänu temale sain istuda autosse ja proovida ära,et kuidas siis on.....ehk siis peale väikest müramist tütarlapsega,pärast küsides,et kuidas siis oli ka...? :D Ja oligi asi nii,et täitsa sobib. Ei jää jalgadele ette ega midagi.
Mis puutub selle otsekangi paigaldamisse siis jääb see sellel aastal tegemata. Tavaline süsteem toimib kuna kõik lubinad,puksid ja hoovad on heas korras. Ei taha asja lõhkudagi. Järgmisel aastal siis kuiva ilmaga eks näe,võibolla võtan ratsimise ette. Tahaks teha asja hästi ka ja selleks oleks vaja leida mõni lausa originaalis auto millelt saaks võtta šnitti... siis saaks asi heasti tehtud. Seega üleskutse,et kellel on parempoolse rooliga auto ja oleks võimalus põhjamati alla kaeda,et kas seal pole mitte järsku kohta otselülitusega kangi jaoks. Tänud ette!

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 20 Okt 2014 19:49
Postitas TALUPOEG TALUJA
Täidan nüüd siis nende soovid,kes tahtsid " Inglise karu" kõhtu näha.
Tegu täitsa tavalise Russi mootoriga... :D Ei midagi üleliigset. Kõik on lihtne. AGA....... see,et mootor olemas ,ei tähenda veel seda,et elu mootorisse nii lihtsalt sisse tuleks. Selleks tuleb palju vaeva näha. Olen saanud nüüd nii kõva koolituse selle mootoriga,et võin enam-vähem väita,et tunnen mootorit. Küttepumba osa on kõige keerulisem ja selle selgeks saamisega on raskusi. Kõigepealt tuleb üks töötav pump lihtsalt ära lõhkuda. Hetkel väida,et pumba kohapealt olen ikka suht loll...
Pildid siis ka:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Karteripõhi on ka eriline. Sillatala ja roolivardad jääksid muidu ette,kui ei oleks sellise kujuga karteripõhja. Samasugust põhja nägin Londoni taksol....
Õlipumpasid on ka mitut sorti,vastavalt siis karteripõhja kujule. Näiteks plekist karteripõhjaga mootoril on plekist põhi ja hoopis teise kujuga. Olen mitmeid mootoreid uurinud ja võin väita,et õlipumpasid on olnud nii ühtmoodi kui ka teistmoodi. Õlivõttureid samuti. Vastavalt siis vist vajadustele.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Üks kolbidest oli siis mõraga. Otsisin kolbi tükk aega taga aga polnud kellegil. Lõpuks leidsin kolvi üsna proosalisest kohast----oma kodust. :lol

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Eks igal mootoril omad nüansid ja remondi iseärasused. Eks nendest edaspidi. Kes lootsid värskeid pilte,need peavad pettuma-tänane ilm ei soosinud pildistamist.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 21 Okt 2014 21:45
Postitas TALUPOEG TALUJA
Tänased pildid oma autost.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 22 Okt 2014 20:02
Postitas TALUPOEG TALUJA
Räägin ka lugu mis selle auto numbriga kaasneb....
Kunagi sain kokku ühe tädiga,kes ütles,et TBC pidi olema mingi tuberkuloosi tähistus vene ajal.... :lol
Talle tuli see kohe meelde,sest oli vastavas asutuses töötand.

No ja ärge siis arvake,et ma kõik ise olen teinud.... :lol Tegelt on ka teisi sõpru abis olnud. Tänud sõber Tarmole,kelle töökojas sai mootor peale. Oleksin ka kodus saanud hakkama aga sõber vaatas,et minu roomamine auto oll on liiga ekstreemne .... Ja kui mina õhtal ära väsisin siis pani aga tööga edasi minult luba küsimata... :D Elektriasjad ka enamjaolt tema putitatud.

Pilt

Pilt

Oli ka teisi kes tagant utsitasid.... eks kadunud sõber Kapten oli ka väga vaimustatud minu tegemistest ja tema kiitmised tulid aina kasuks. Sõbrale kahjuks sõitu ei jõudnudki teha.......

Samuti isand MAZ ja ka Manks,kellega ikka sai neid Perkinsi jutte jahutud... :beer . Samuti on ju abiks kõikide teiste tublide meeste abi kellelt olen ka mõne pulga saanud. No isand Mufff ka koormate viisi juppidega aidanud....kõiki ei jõuagi üles lugeda..Tänud kõigile minu poolt! Ja need kõvad mehed kes kõike ise teevad.....eks need ikka natuke luiskavad ka,eksole... :D

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 22 Okt 2014 20:15
Postitas Urukoer
tore tükk !
mis ka sellise diiselmosse kütusekulu on?
:beer

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 22 Okt 2014 20:32
Postitas TALUPOEG TALUJA
Urukoer kirjutas:tore tükk !
mis ka sellise diiselmosse kütusekulu on?
:beer
No ei tea hetkel täpselt aga kõige vähem paberite järgi 6.1l. sajale. Arvestades olukorda,et autole on pandud kiirem reduktor,võib kütusekulu olla väiksem aga ise olen rahul ka 8 liitriga.... Palju see mootor tegelikult võtab,selgub lähiajal. Plaanin kasutusele võtta ajutise küttepaagina klaasipesu poti..... Panen sinna ajutiselt kokku nii tagasivoolu ja ka võtmise vooliku. Kallan mõõdetud koguse kütust sisse ja panen ajama. 10 km sõitu ja kohe näha,palju tarbib. Eks tuleb siis proovi teha erinevatel kiirustel. Linnasõidu jätan vast vahele,ei viitsi linnas ukerdada....äratab liigapalju tähelepanu ka,kui keset tänavat mõõdunõudega ukerdan.... Seda asjaolu ei maksa ka unustada,et on siis seal paberites kirjas ükskõik mis nummer,tegelik elu on ikka midagi muud.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 23 Okt 2014 12:27
Postitas TALUPOEG TALUJA
Kas kellegil pole üle sellist süsteemi diisli käivitamiseks nagu on Start Pilot?

https://www.google.ee/search?q=start+pi ... B492%3B800

Kadund sõbra Kapteni kingitus mulle:

Pilt

Pilt


Pumba osa siis olemas aga muud jupid puudu veel. Kui kellegil midagi pakkuda siis olen huvitatud.

Paistab,et midagi sarnast ka hiljem tehtud:

http://www.bylow.dk/wss/bylow.asp?show= ... 30&cat=160

Midagi sarnast oli ka vanasti diiselmossel kasutusel. Millisel kujul täpsemalt,kahjuks pole teada veel saanud. Kui kellegil infot siis paluks teada anda.
T.