ИЖ 412 ИЭ, 1981, mario
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: IZ 412 IE, 1981, risto626
mulle tundub,et keegi on sinna kaane peale palju Litol24 või C-201 määret pannud, rooste tõrjumise eesmärgil, tavaline nõukogude inimese leiutis!
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IZ 412 IE, 1981, risto626
eip, kohe pärast ostmist sai pidurid lahti võetud ning ära puhastatud. see jama on tekkinud peale jaanuarilõpu teeninduses käiku, kui töösilindrid ära vahetati. teine tagumine pidur on puhas, kuiv ja määrdeta.
laupäeval pesen detailid ära, uus töösilinder külge, pidurid korda ning siis proovisõidule. vaatame mis saab
laupäeval pesen detailid ära, uus töösilinder külge, pidurid korda ning siis proovisõidule. vaatame mis saab
Re: IZ 412 IE, 1981, risto626
Nende pidurisilindri otstes olevate katetega kipub vahel see häda olema, et kumm muutub pikaajalise seismisega(laos, varuosade kastis jne. jne) kangeks ning rabedaks. Ses mõttes, et ta ei ole enam elastne.
Siis võib vahel tõesti nii juhtuda, et sõitma minnes ja autot pidurdades vajutavad silindriotsad selle "hangunud" kattekummi lihtsalt katki ning surve jõul pressib mansettide vahelt õli välja.
Mul oli enda sinise 412-ga umbes analoogne teema, kui autot Tallinnast tuues umbes poole tee peal otsustas parempoolne tagumine pidurisilinder omal algatusel töölepingu üles öelda.
Mõnikord piisab ainult silindri kattekummide vahetusest. Sellepärast Moskvitšite omanikud neid "nõuka-ajal" nii ohtralt tagavaraks ostsidki. Sinu autol aga tunduvad lisaks kattekummidele ka antud rattapoole pidurisilindri mansetid läbi olevat.
Nii et su plaan, vahetada kogu silindrimäng uue vastu, on ainuõige variant.
Siis võib vahel tõesti nii juhtuda, et sõitma minnes ja autot pidurdades vajutavad silindriotsad selle "hangunud" kattekummi lihtsalt katki ning surve jõul pressib mansettide vahelt õli välja.
Mul oli enda sinise 412-ga umbes analoogne teema, kui autot Tallinnast tuues umbes poole tee peal otsustas parempoolne tagumine pidurisilinder omal algatusel töölepingu üles öelda.
Mõnikord piisab ainult silindri kattekummide vahetusest. Sellepärast Moskvitšite omanikud neid "nõuka-ajal" nii ohtralt tagavaraks ostsidki. Sinu autol aga tunduvad lisaks kattekummidele ka antud rattapoole pidurisilindri mansetid läbi olevat.
Nii et su plaan, vahetada kogu silindrimäng uue vastu, on ainuõige variant.
Re: IZ 412 IE, 1981, risto626
siis on selge
kuid kas keegi teab midagi pidurivedelikust ''ROSA'' ( vene k. ''POCA'')? nimelt pabereid uurides selgus, et tüübid on mulle sellist asja sisse valanud. Pole seda ühestki autopoest ega bensukast leidnud...
kuid kas keegi teab midagi pidurivedelikust ''ROSA'' ( vene k. ''POCA'')? nimelt pabereid uurides selgus, et tüübid on mulle sellist asja sisse valanud. Pole seda ühestki autopoest ega bensukast leidnud...
Re: IZ 412 IE, 1981, risto626
Kui päikest liiga palju sai, siis riknes päris kergestiM410 kirjutas:Nende pidurisilindri otstes olevate katetega kipub vahel see häda olema, et kumm muutub pikaajalise seismisega(laos, varuosade kastis jne. jne) kangeks ning rabedaks.
Hea, kui veneaegse kattekummi leiad, sest uute kvaliteet on pehmeltöeldes sitt. Üliõrnad on need igatahes. Nagu 4 aastat tagasi esipidurite remonti tehes leidsin, et mõtekam oli tagasi panna '79 aasta vanad originaalid, kui uued poest toodud 100 kvaliteedisertifikaadiga kummid.M410 kirjutas:Mõnikord piisab ainult silindri kattekummide vahetusest. Sellepärast Moskvitšite omanikud neid "nõuka-ajal" nii ohtralt tagavaraks ostsidki.
Ei tule ka kohe ette sellenimelist vedelikku. Aga tüübi kindlakstegemiseks on kõige lihtsam kasutada nina. St. kas haiseb või ei haise. Haiseb - BSK tüüpi vedelik, ei haise - venelaste Tom, Neva, lääne DOT tüüpi vedelik.risto626 kirjutas:kuid kas keegi teab midagi pidurivedelikust ''ROSA'' ( vene k. ''POCA'')? nimelt pabereid uurides selgus, et tüübid on mulle sellist asja sisse valanud. Pole seda ühestki autopoest ega bensukast leidnud...
PS. Pidurivedelik PSK ei ole sama mis BSK. Vähemalt mulle tundub nii. Igaljuhul ma ei ole julgenud seda valada kummalegi variandile juurde, kuigi tundub selline DOT-tüüpi materjal olevat.
Re: IZ 412 IE, 1981, risto626
haiseb igatahes teistmoodi kui DOT, suht vänge lõhn.
käin homme veel paaris kohas uurimas, kui ei ole, lasen selle vastu maad ja panen DOT-i sisse
käin homme veel paaris kohas uurimas, kui ei ole, lasen selle vastu maad ja panen DOT-i sisse
Re: IZ 412 IE, 1981, risto626
Kui praegune vedelik on vänge haisuga siis on tegu PSK-ga ja ta peaks olema siis ka sellist punakat värvi. Parem on osta ikkagi bensukast sama õli, sest vene detailid (mansetid-kummi osad) ei taha DOT-i välja kannatada, hakkavad lekkima!
Teine asi on see, et PSK-d ei tohi DOT-iga segada, läheb selliseks paksuks määrde sarnaseks olluseks. NEVA-ga seda probleemi ei ole. Ehk siis kui otsustad ikkagi kasutada DOT piduriõli, siis pead süsteemi täiesti tühjaks saama PSK-st enne kui DOT-i sisse valad, muidu rikud pidurisilindrid ning peapumba ära.
Teine asi on see, et PSK-d ei tohi DOT-iga segada, läheb selliseks paksuks määrde sarnaseks olluseks. NEVA-ga seda probleemi ei ole. Ehk siis kui otsustad ikkagi kasutada DOT piduriõli, siis pead süsteemi täiesti tühjaks saama PSK-st enne kui DOT-i sisse valad, muidu rikud pidurisilindrid ning peapumba ära.
Re: IZ 412 IE, 1981, risto626
1988 idanaabri juures välja töötatud pidurivedelik, keemispunkti osas väidetavalt DOT 4-le vastav.risto626 kirjutas:kuid kas keegi teab midagi pidurivedelikust ''ROSA'' ( vene k. ''POCA'')? nimelt pabereid uurides selgus, et tüübid on mulle sellist asja sisse valanud. Pole seda ühestki autopoest ega bensukast leidnud...
Re: IZ 412 IE, 1981, risto626
aga seda idanaabri vedelikku ei leia mitte ühestki kohast niipalju, kui küsinud olen, tehakse umbes sellist nägu, et misasja...pppp kirjutas:1988 idanaabri juures välja töötatud pidurivedelik, keemispunkti osas väidetavalt DOT 4-le vastav.risto626 kirjutas:kuid kas keegi teab midagi pidurivedelikust ''ROSA'' ( vene k. ''POCA'')? nimelt pabereid uurides selgus, et tüübid on mulle sellist asja sisse valanud. Pole seda ühestki autopoest ega bensukast leidnud...
igatahes, kui silindrite vahetuseks läks, andin kaasa 2 pudelit PSK-d, üks punakas, teine kollakat värvi. Punane soovitati kohe üle õla visata, kuna see ei kõlbavat. kätte saades oli teine kollakat värvi pudel läinud, arve peale oli aga märgitud ''ROSA''
lähen otsin tanklast kollakat PSK-d ja kallan otsa?
kolmas mokits mul ja kõigil on olnud piduritega miskine k*pp
Re: IZ 412 IE, 1981, risto626
Oot-oot härrased! Ma juba ütlesin, et PSK ei ole BSK! BSK on see punane vänge haisuga vedelik, mis käis trummelpiduritega autode süsteemis. Aga PSK kohta mul puudub igasugune inf, mis ollusega tegu on. Kergelt kollakas ja ei haise. Nagu DOT. Igaljuhul mina neid kahte omavahel segada ei julge. Mina valan oma M412 '74 potsikusse ikka korralikku BSK'd, mida ma hangin Tarmo Poest. Kui auto on originaal, siis olgu seda juba ka pidurivedelik. Vahet ju pole, kui tegu ei ole rallikaga.