2. leht 3-st

Re: Mis karpaga tegu?

Postitatud: 22 Nov 2009 00:20
Postitas Killa
Mingid augud peaks olema ka ju jahutuseks? Lada karbussil?

Re: Mis karpaga tegu?

Postitatud: 22 Nov 2009 09:43
Postitas stern100
Killa kirjutas:Mingid augud peaks olema ka ju jahutuseks? Lada karbussil?

Pigem ikka soenduseks, et talvel karpat jäässe ei tõmbaks.

Re: Mis karpaga tegu?

Postitatud: 22 Nov 2009 13:28
Postitas A.Roosenberg
stern100 kirjutas:
Killa kirjutas:Mingid augud peaks olema ka ju jahutuseks? Lada karbussil?

Pigem ikka soenduseks, et talvel karpat jäässe ei tõmbaks.
kle stern, tarkpea, karbuss ei lähe jäässe, kui juhuslikullt vb 50 kraadi külma on või on sinna kuidagi vett sattunud .

Re: Mis karpaga tegu?

Postitatud: 22 Nov 2009 13:46
Postitas sass
A.Roosenberg kirjutas: kle stern, tarkpea, karbuss ei lähe jäässe, kui juhuslikullt vb 50 kraadi külma on või on sinna kuidagi vett sattunud .
Läheb. Ja läheb päris hästi, eriti siis, kui pole sooja õhuvõttu. Pole üldse palju miinuskraade tarvis, et see juhtuks.

Endal selline küsimus tekkinud, et kus on DAAZ tüüpi (2140 või siis 2101) karburaatoril segukoonused?

Re: Mis karpaga tegu?

Postitatud: 22 Nov 2009 14:02
Postitas moskiito
kui puudub soojaõhu juurdepääs, läheb karpa nii hästi jäässe et ei saa arugi ning seda isegi +5 kraadi juures.

Re: Mis karpaga tegu?

Postitatud: 22 Nov 2009 17:14
Postitas marko
moskiito kirjutas:kui puudub soojaõhu juurdepääs, läheb karpa nii hästi jäässe et ei saa arugi ning seda isegi +5 kraadi juures.
Ja seda eriti manteel sõites :) Linnas pole probleemi täheldanud,aga maanteel kunagi vaevlesin sama jamaga 1km sõitu ja 5min seismist :D ja väljas ka miski +1 ringis.

Re: Mis karpaga tegu?

Postitatud: 22 Nov 2009 18:00
Postitas stern100
A.Roosenberg kirjutas:
stern100 kirjutas:
Killa kirjutas:Mingid augud peaks olema ka ju jahutuseks? Lada karbussil?

Pigem ikka soenduseks, et talvel karpat jäässe ei tõmbaks.
kle stern, tarkpea, karbuss ei lähe jäässe, kui juhuslikullt vb 50 kraadi külma on või on sinna kuidagi vett sattunud .
mul tõmbab azlk-l karpa paari soojakraadi või paari miinuskraadi juures nii jäässe et sureb välja, kuna mul ei ole radika ees ribisid, soojaõhuvõtu-toru ega karpast ei käi jahutusvedelik läbi.. Kes siin tarkpea on :D

et vältida jäätumist tuleb autot koha peal töötemperatuurini soojendada/ ma kasutan veel paksu katet radika ees.

Re: Mis karpaga tegu?

Postitatud: 22 Nov 2009 22:01
Postitas tafi
Roosenberg,ega sa ometi jälle jooma pole hakkanud :beer :help :lol :lol

Re: Mis karpaga tegu?

Postitatud: 22 Nov 2009 22:04
Postitas Tiit
stern100 kirjutas: mul tõmbab azlk-l karpa paari soojakraadi või paari miinuskraadi juures nii jäässe et sureb välja, kuna mul ei ole radika ees ribisid, soojaõhuvõtu-toru ega karpast ei käi jahutusvedelik läbi.. Kes siin tarkpea on :D

et vältida jäätumist tuleb autot koha peal töötemperatuurini soojendada/ ma kasutan veel paksu katet radika ees.
Kohapeal soojendamisest pole mingit kasu, kui maanteel 100-ga minna annad. Kapoti serva alt jookseb külm õhk ikkagi otse karpa peale ja tõmbab härma. Natuke nuputamist ja see külmumine saab väga kerge vaevaga lahendatud.

Re: Mis karpaga tegu?

Postitatud: 22 Nov 2009 23:49
Postitas tarmo400
Karburaator ei lähe jäässe mitte sellest et talle külma välisõhku peale puhub vaid sellest,et segukoonusest mööduv bensiin aurustub. Ja nagu füüsikast teada siis aurustumine nõuab energiat( sama efekt kui peale ujumist veest välja tulles külm hakkab, vaatamata sellele et õhk on soojem kui vesi). Tunda annab see jäätumine just suure õhuniiskusega sest mitte külm segukoonus iseenesest pole probleem vaid sinna peale kogunenud jää ,mis rikub segu koostise.Kui on 4..5 kraadi külma on õhuniiskus reeglina madal ja saab ka ilma sooja õhuta sõita,kindlasti ei saa seda aga paari plusskraadi ja suure niiskusega. Ise olen udusel suvehommikul saanud maanteel sõites karburaatori jäässe ka 12 kraadi sooja juures..!! Maanteel on probleem suurem seepärast et bensiini kogus ,mis karburaatorit läbib, on suurem.