2. leht 7-st

Re: AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Postitatud: 24 Sept 2009 23:17
Postitas MAZ
Edel kirjutas:400 ja 401 käigukastid on teistest mudelitest erinevad ja neid alates mudelist 402 paigaldada ei saa.
Mis "kanget" kütust ja A-66 jt. "lahja" bensiiniga töötavate mootorite kohta puudutab siis pidi müügil olema bensiini lisandeid madala oktaaniarvuga bensiiniga töötavatele automootoritele. Ise pole neid kasutanud nii et rohkemat ei tea.
Korpused ja välimus on samasugused 401 ja 402 kastil, kuid ilmselt siis sa mõtled,et sidurivõll on teistsuguse nuudistusega kui seda on 401, mis on täitsa võimalik. Ülekandeid käigukastis ei oska ma kommenteerida.

Re: AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Postitatud: 25 Sept 2009 19:50
Postitas Edel
400 ja 401 kastil puudub pikendus,sellest neid siis teistel Mossedel kasutada ei saa.
Andmed raamatu järgi.

Re: AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Postitatud: 25 Sept 2009 20:23
Postitas raxy18
umbes midagi sellist ma ette kahhh kujutasin...ausald öelda mõtlesin et klappide regullimise teel saavutatakse selline seadistus et võib tänapäevase kütusega sõita.kuigi jahh loogiline on et süütenurga sättimine vastuollu seadistamine toimib sama moodi.kusjuures tean et rõuges on veel võimalik isegi osta nn vene kütet oktaan arvult 92

Re: AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Postitatud: 25 Sept 2009 20:57
Postitas MAZ
Edel kirjutas:400 ja 401 kastil puudub pikendus,sellest neid siis teistel Mossedel kasutada ei saa.
Andmed raamatu järgi.
Raamat annab pooliku tõe, kui teie loete seda raamatut Sõiduauto Moskvitš siis ma ei imesta selle
vastuse üle :D , olen oma elu jooksul 2 sellist autot
üks 402 ja teine 407, mõlemal olid ilma pikenduseta kastid all ja kahtlen,et omalooming oli. Kardaan oli ka pikk ja kast oli ilma pikenduseta nagu 401!

Re: AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Postitatud: 26 Sept 2009 13:53
Postitas raxy18
no vot seda ma nüüd mõtlengi...siis kui oma doonor mosse seest tühjaks laadisin ja kardaanid panin kõrvuti siis doonor mosse kardaan oli 10 cm pikem ja see siis tähendab seda et 407 mootorile istub 402 käimakast ka vahele.

Re: AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Postitatud: 26 Sept 2009 15:07
Postitas raxy18
no nii siin siis natuke koos pildimaterjaliga väidete tõestus.kardaanide pikkuse kohta enne küll liialdasin aga teine on 5 cm küll pikem ja tublisti suurema läbimõõduga, et ei tea kas on mingi enda aretus olnud kellegil või oli doonor mosse salongi vale kardaan pistetud
Pilt
see puuriida poolne ja ilma teibita siis originaal


ja käigukastid paistavad visuaalsel vaatlusel küll sama suured ja nuut võlli otsad ka samad aga doonor mosse kastil mingi imelik lisa külge poogitud....ehk oskab keegi seda kommenteerida ja kuda seda üldse liidutati,kuda hoovastik oli.ehk on kedagi kes sama moodi käimakasti ümber ehitanud
Pilt
Pilt
kui seda hooba keerate siis liigub.üks mees arvas et äkki on tagurpidi käik selle peale ümber ehitatud

Re: AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Postitatud: 26 Sept 2009 16:55
Postitas MAZ
Parempoolsel käigukastil tundub võll ja nuudid peenemad olema (visuaalselt) võrreldes vasakpoolsega.
Seda omapärast hoovastikku raske seletada,pole elus varem näind, ega käigukang polnud sul põhjapeal? Ma tean,et on tehtud neid kaste nii otselülitusele, ehk keegi targem kommenteerib lähemalt.

Re: AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Postitatud: 26 Sept 2009 18:46
Postitas raxy18
MAZ kirjutas:Parempoolsel käigukastil tundub võll ja nuudid peenemad olema (visuaalselt) võrreldes vasakpoolsega.
Seda omapärast hoovastikku raske seletada,pole elus varem näind, ega käigukang polnud sul põhjapeal? Ma tean,et on tehtud neid kaste nii otselülitusele, ehk keegi targem kommenteerib lähemalt.

ei nu käigukang on ikka rooli küljes kuid see on ikka mega kange....mul tekkis ka kahtlus et see on vist moe pärast seal olnud aga samas pole ka põhja see selle koha lähistel mingit ava....järjekordne müstika mis tuleb käigupealt lahendada

Re: AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Postitatud: 26 Sept 2009 21:15
Postitas Karu2
raxy18 kirjutas:
RoTT kirjutas:Mis 402-el mitte 401-le sarnane mootor polnud? Need pildil olevad on ju 403/407/408 mootorid? Parandage kui eksin.

jaa need mõlemad mootorid on 407 omad....ploki peal on vastava teemaline kirje.aga jahh miskipärast vanasti paigaldati need mootorid 402 peale....kuigi jahh 402 originaal mootor palju õhema plokikaanega ja sarnane 401 mootoriga

Vaatasin mootorite pilti. Väliste tunnuste järgi on vasakpoolne 407 mootor, parempoolne 408 mootor. 408 mootori sisselaskekollektor on suur, kahe lõõriga K-126P (pee) karburaatori jaoks. Ka on sel mootoril termostaaditoru all plekitükk, millele 408 puhul kinnitub süütepool. 402/407/403-l süütepool tulemüüril. Kuigi vasakpoolne on rohkem 407 mootori moodi, on ometi ka sellele pandud 408 klapikambrikaas iseloomuliku kõvera õli sissevalamise toruga, samasugune nagu parempoolsel mootoril. Täpsemalt saab info mootorinumbrist, kas selle ees enne tärni on tähistus 407 või 408.

Käigukastid on piltidel ühesugused, neljakäigulised. Parempoolsel isetehtud lülitusmehanism. Alates 1960 pandi ju ka 407-le neljakäigulisi kaste. Selle kaas on kolmekäigulise omast erinev. kolmekäigulise kasti kaas omab kaht kõrvutiasetsevat hooba.

Nüüd kardaanidest.
See teibiga jämedama toruga kardaan on M 412 oma ja ei sobi selle autoga kuidagi.
Pigem on see ülemine peenema toruga õigem. Sama läbimõõdu juures on kõik mudelite 402, 407, 403 kardaanide pikkused erinevad. Kõige pikem oli vist 402 kardaan, siis 408 ja lõpuks 403 neist kõige lühem.

Re: AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Postitatud: 26 Sept 2009 21:28
Postitas MAZ
Väga hea tähelepaned kasutajal Karu2, kuid mida sa mudeli 402 ja selle käigukasti osas oskad öedla, kuna
mul hetkel veel kataloogi käepärast pole siis raske kaasa rääkida kõiges!