2. leht 12-st
Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko
Postitatud: 21 Apr 2017 14:58
Postitas marek
Härra Erko kirjutas: ...kuid klapipesad suht pornolt tehtud, tuleb ilmselt tagasi viia ja aru pärida, et miks kõik klapi tööpinnad erineva laiusega on...
Kahjuks suure tõenäosusega puutud mosseomanikuna veel edaspidigi kokku sellise suhtumisega, et vene auto on jama ja kehv ning juba tehases nii lohakalt ja valesti kokku pandud, et nüüd selline poolik töö on sellisele masinale ülemääragi hea. Mulle on mitu korda ka öeldud, et mis sa pablad ja muretsed- vene masinat remonditakse ainult kuvaldaga
.
Aga mida aeg edasi seda rohkem muutub vene tehnika maine kaelasolevast hädast ja vaevast juba väheke eksootiliseks hobimasinaks, mida ka suvaline mehhaanik remontida võib ilma et alaväärsuskompleks välja lööks.
Aga edu masinaga ja muretuid kilomeetreid!
Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko
Postitatud: 27 Apr 2017 20:50
Postitas Härra Erko
Natuke aega tagasi avastasin, et hommikuti külma mootoriga puterdab mootor liiga palju, esimene küünal lumivalge, oli arvata, et jahutusvedelik põlemiskambrisse pääsenud. Kartusele andis kinnitust liigne aur külma mootoriga ja rõhk jahutussüsteemis. Mõtlesin siis, et laon tehtud plokikaane kokku ja vahetan tihendi koos terve plokikaanega, nii lihtsalt see loomulikult ei läinud... Eile ladusin tehtud plokikaane kokku ning täna võtsin autolt plokikaane maha, aga oh seda üllatust, ühe tihendi asemel oli seal 3 plokikaanetihendit, seega kunagi surveastet madalamaks lastud. Suurem probleem oli aga plokis, kahe jahutuskanali vahelt oli tükk ära, liiva oli jahutussärgi põhjas veel rohkem kui teisel mootoril. Sellist vaatepilti nähes oli selge, et seda plokikaant pole mõtet sellisele plokile peale toppida. Siis läks mootor maha ja mina tahtsin kohe näha, mida mootori alumine pool teeb, sest mootorit ostes kuulsin juttu, et enne müüja kätte sattumist olevat midagi seal remonditud ja nüüd oli teada, et ülemine pool see ei olnud. Seega karteripõhi alt ja vänt välja, tõesti on alumist poolt remonditud, kõik tuli lihtsasti lahti ja väntvõll näeb tõsiselt hea välja. Saaled enam aga ei kõlba ja tuleb uued otsida, mul on 0,25 suurendusega saalekomplekt, kuid sinna oleks vaja originaalmõõdus saalesid, siis saab alumise poole ka kokku ja jälle sõitma
Eilne pilt, kui kaas kokku läks
Plokikaas maas
Mootor väljas, pärast enne mootori tagasi panemist peaks mootoriruumi ka korrastama, väga sitt näeb praegu välja
Nüüd jäi auto kurvalt oma südamesiirdamist ootama
Kui homme uued saaled suudan leida, siis loodetavasti saab nädalavahetuseks liikuma, kuid suurt lootust selleks pole, Ülo Äris olid originaalmõõdus ainult raamsaaled, kepsusaalesid kahjuks polnud. Aga seniks päikest ja head mosseilma kõigile
Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko
Postitatud: 22 Mai 2017 08:30
Postitas Härra Erko
Kiired ajad selja taga, saab jälle hakata mossest kirjutama... Praeguseks on Moskvich kokku pandud ja sõidetud üle 100km. Tundub, et mu elu esimene mootoriremont oli edukas
Remondi ajal selgus, et üks keps oli ellipsis ja tuli välja vahetada, muidu läks kokkupanek üsna libedalt. Üks apsakas oli veel, nimelt see seib, mis rihmaratta taga on, sai alguses valet pidi pandud ja jagaja ei läinud omale kohale, õnneks leidsin vea suhteliselt kiiresti
Mootoriruum jäi seegi kord korrastamata, sest ajapuudus kimbutas mind päris korralikult
Mootori pealepanek läks ilma eriliste üllatusteta, õliks läks sisse 10w40 poolsünt ning mootor käivitus poolest pöördest, mis mind ennastki üllatas, ma pigem arvasin, et ei lähe üldse käima
Kokkuvõtteks sai auto endale tagasi oma originaalmootori, mina sain kogemusi mootoriremondivallas ning Tartus jälle üks liikuv 412 tagasi
Siin pildil siis mootor peaaegu koos, näeb üsna ilus välja
Vana plokk, millel tükk puudu
Nädalavahetusel pidasin oma sünnipäeva, sellepärast autoga kiire oligi, maale oli vaja palju kraami toimetada ning napilt jõudsin auto valmis. Sünnipäevaks sain ühe toreda särgi
Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko
Postitatud: 26 Mai 2017 08:09
Postitas Härra Erko
Mingi hetk avastasin, et kaanetihend laseb jahutusvedelikku välja, niiet ploki külg märg. Sai siis järelpingutus tehtud ja nüüd enam ei leki
Tihend oli ikka kõvasti järgi andnud, üle 45 kraadi sai peale keerata, kuigi sõitnud olin kõigest 130km
Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko
Postitatud: 26 Mai 2017 10:29
Postitas TALUPOEG TALUJA
Nojah,mul enda rohelisel oli sama lugu,et muudkui immitses karburaatoripoolsest küljest serva pidi läbi. Aitas ainult see,et kittisin liimiga küljed kokku. Lasin ploki kuivaks,suruõhuga sai ka kuivatatud ja siis kuidagi õnnestus asi pidama saada. Enne uue tihendi paigaldamist tuleb plokikaanetihendi need osad mis veesärgiga ühenduses on kõik liimiga servast üle teha. Siis on kindlam et pidama saab. Kui ei ole isu kaant maha võtta,suvel soovitan veega sõita. Roostetavad vahed ise kinni teatud aja pärast ja enam ei leki ka veega.
T.
Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko
Postitatud: 29 Mai 2017 15:16
Postitas Härra Erko
Peale pingutamist tihend näeb natuke niiske välja, aga otseselt midagi enam leki, nk tuleb veel üks kord pingutada. Tegin ühe kena klõpsu ka
pildil näeb suht normaalne välja, kuid tegelikult on kere üleni pahtli all...
Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko
Postitatud: 30 Mai 2017 17:55
Postitas Kevin68
Pildilt näeb tõesti hea välja, krt sama värv, sama aasta mis mul, jõuaks enda omaga ka ükskord niikaugele, et saaks legaalselt liikvele
jõudu vanakesega.
Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko
Postitatud: 07 Juun 2017 19:35
Postitas Härra Erko
Vahepeal on selja taha jäänud veel hulk komplikatsioone. Kaant sai minu poolt lihvitud 0,4mm, kuid võimalik, et seda kaant on ka varem lihvitud, sest probleemiks tekkis detonatsioon. Kuna mitte mingisugune süüte ja karpaga mängimine detot ei vähendanud, pidin üle minema 98 kütusele. Jagaja vaakumvoolik on ka tagant hetkel seniks, kuni süüted ja asjad päris täpselt paika saab ilma detota. Lisaks sellele ei tahtnud mootor vahepeal enam hästi käia, külma mootoriga vibras päris hullult, kuigi minekule see ei mõjunud, häiris see mind siiski niiväga.. Esimene küünal oli kogu aeg heledam kui ülejäänud.. Lõpuks ei teagi, mis seda kõike põhjustas
Korraga pingutasin kaanemutrid uuesti üle, reguleerisin klapivahed, leidsin mingi teise jagajakaane peale, sättisin karpat ja süüdet ning nüüd käib jälle, nagu kell
Aa, mootoriketi vahetasin ka ära
Nüüd on veel üks asi, mis mind häirib, vaikne tiks, tühikäigul ei kuule, ainult sõites õrnalt kuulda, natukene valjeneb, kui gaasi anda, äkki keegi oskab aimata, kust see tulla võib. Stern peaks mulle kunagi ühe pildi saatma ja seletama, kuidas ja kust plokikaane paksust mõõta, siis näen, kas seda kaant on enne ka lihvitud
Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko
Postitatud: 07 Juun 2017 20:11
Postitas Muhulane
Kuulu järgi 0.8 on max,siis hakkavad sisseklapid juba kolbe puutuma.
Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko
Postitatud: 08 Juun 2017 01:55
Postitas sass
Soovituslik isegi 0,7, siis on 100% kindel, et kokku ei käi ja jääb veel 0,1mm parandusteks. Kaane paksus tehasest on 108,5mm, seda siis servast mõõdetuna.