2. leht 2-st

Re: Headaega 95

Postitatud: 02 Mai 2018 22:54
Postitas TALUPOEG TALUJA
hard0 kirjutas:Surveastet tuleb tõsta, muidu on hea kütte raiskamine :auto
Sul pole sellist benssu panna. :D Mul oli kaan nii maha freesitud,et klapid käisid juba vastu kolbe ja 98-ga sõites oli raginat kuulda vahest.... ärge väga üles ajage.

Re: Headaega 95

Postitatud: 04 Mai 2018 00:00
Postitas Edel
Tankisin täna õhtul esimest korda 98-t. Mossele. Eks hiljem ole näha, mis saab.

Re: Headaega 95

Postitatud: 08 Mai 2018 03:57
Postitas Lepik
Pilt

Pilt

Vat selline vaatepilt siis. Ausõna, keegi ei ole peldikus sinna purki suurt kunsti lasknud - see on suvine bio lisandiga SHELLI diiselkütus.
Sügisel oli diisel läbipaistev kerge roheka tooniga.Sõitsin sellega esimeste külmadeni, kui kiskus juba 6-7 kraadi külmani ,lasin paaki ikka talvise kütte. Huvitav oli teada saada ,kui kõva külmaga ,suvise küttega, sõita kannataks? Kallasin veits poole liitrisesse purki,kaas peale ja jätsin talve ootama. Meelde tuli asi siis, kui veebruari 20 miinuskraadi kohal olid,-purgis oli mingi pruunikas ollus.Nüüd siis suvi käes,
valasin purgi tühjaks. põhja jäi 2mm. pruun löga kiht,samamoodi purgi seintele kleepunud ollus. Ja nuusutades oli kuidagi väga terava ja kirbe lõhnaga.
Olen ka varem sellist külma taluvuse piiri katset teinud. suve diisel ,-10 juures tekkis purgi põhja valge vedel parafini kiht. Kui temperatuur jälle plussis, sai purki raputatud, parafin lahustus ja diisel oli samasugune kui enne. TERE TULEMAST BIOLISANDIGA KÜTUSED !!!!!
Kuna teema ikkagi 95Bensiin siis veits ka sellest. Olen ka koolis paar aastat autovärki õppinud ja minu mällu on jäänud, et mootori surveaste ja bensu oktaanarv on omavahel vägagi seotud. Ei ole ikka päris nii, et mosse 401-l surveaste 6,2 ja ettenähtud bents on 72 ja paneme aga rahulikult 72 asemel 98 paaki. Madala surveastme juures põleb 98 aeglasemalt, seega on oht,et tuli hakkab põletama väljalaske klappe kiiremini. Kas on nüüd tarvis neid kütuseis solkida, konstrueerigu parem 10% uutest autodest ainult bio kütusega sõitma.Kas olen oma arvamusega õigel teel, või ei, komenteerigu keegi targem. Nagu märkasin,et hr.marek on profiili all elukutseks märkinud- keemik, kui matsu täiega jagad ,tee mulle ja teistelegi udupeadele selgeks 98-le ülemineku võlud,valud,ohud ja nende vältimine. Mida põhjalikumalt,seda parem. Tervitus T. Lepik.

Re: Headaega 95

Postitatud: 08 Mai 2018 12:49
Postitas marek
Lepik kirjutas: ...Kuna teema ikkagi 95Bensiin siis veits ka sellest. Olen ka koolis paar aastat autovärki õppinud ja minu mällu on jäänud, et mootori surveaste ja bensu oktaanarv on omavahel vägagi seotud. Ei ole ikka päris nii, et mosse 401-l surveaste 6,2 ja ettenähtud bents on 72 ja paneme aga rahulikult 72 asemel 98 paaki. Madala surveastme juures põleb 98 aeglasemalt, seega on oht,et tuli hakkab põletama väljalaske klappe kiiremini. Kas on nüüd tarvis neid kütuseis solkida, konstrueerigu parem 10% uutest autodest ainult bio kütusega sõitma.Kas olen oma arvamusega õigel teel, või ei, komenteerigu keegi targem. Nagu märkasin,et hr.marek on profiili all elukutseks märkinud- keemik, kui matsu täiega jagad ,tee mulle ja teistelegi udupeadele selgeks 98-le ülemineku võlud,valud,ohud ja nende vältimine. Mida põhjalikumalt,seda parem. Tervitus T. Lepik.
Mina tooks siinkohal vastuseks ühe vana automoto foorumi teema (Link) ja konkreetsemalt, kui teema esimene pool välja jätta, siis oleksin nõus ja tooksin välja arutelu alates 11-ndast postitutest (Link).
Et seega mina oleksin samal meelel, et 98 vanale madala surveastmega mootorile midagi halba ei tee.
Lisaks vast ainult seda, et kui oleks püstklappidega mootor, milles bensiinis olev Pb on arvestatud määrima klapi juhtpukse/klappe, siis kasutaksin Pb lisandit. Mosse puhul siis M400-402 mootorid.

See biolisand on EL nõue ning teistes riikides juba ammu kasutusel. Vähemalt Ladaklubi foorumis leiti, et kuigi meediakanalid väidavad, et Ladadele biolisandiga kütus ei sobi, siis reaalsuses polevat mingit probleemi kuna Euroopas igal pool sõidetud Ladaga ja mõtetu paanika (Link).

Ise kavatsen küll hobiautodega 98 peale üle minna kuna kasutan neid ainult suvehooajal ning ülejäänud aja masinad seisavad ning see on kindel, et biolisandiga kütus põhjustab rohkem korrosiooni (imab endasse rohkem vett). Sama kehtib otseloomulikult ka nt. muruniitja ja trimmeri kohta, mis enamuse aastast seisavad.

Klaaspurgi katse kohta arvan, et kütusetotja/tarnija poolt ettenähtud kõlblik kuni on kütusel ületatud ning kütusesse lisatud stabilisaatorid/aktiivained on otsa saanud/vananenud.

Re: Headaega 95

Postitatud: 08 Mai 2018 14:08
Postitas wax
marek kirjutas:reaalsuses polevat mingit probleemi kuna Euroopas igal pool sõidetud
Sellist väidet on kogu kollane ajakirjandus täis ja tambitakse seda tavainimese pealuu sisse niipalju, et kõik jäävadki uskuma.

Näiteks Saksamaal on 95E10 väga pikalt müügis olnud, kuid seda tangivad vähesed. Tanklates küll väljas informatiivsed sildid mis autole seda üldse panna võib, aga kedagi ei koti. Kõik panevad ikkagi 98 või tavalist 95. Seega jääb arusaamatuks, miks ainult Eestis tahetakse aasta pärast ainult E10 jätta ning tavalise 95 müük lõpetada. Tundub, et selle paanika taga on ainult meie tanklakettide laiskus ja ahnus, ei muud. Enamuses Euroopa riikides on piirituskütuse kõrval müügis tavaline 95. Küll mitte kõikides tanklakettides, kuid pooltes kindlasti.

Re: Headaega 95

Postitatud: 08 Mai 2018 15:13
Postitas partnermosse
Huvitav, millal EU avastab, et kõik praegused kütused on mäekõrguselt paremad kui solgitud kütused, mis toovad endaga kaasa keskkonna suurema reostuse (mootorite osade kiirema vahetamise uutemate vastu jne) kui seda on siiani olnud.

Re: Headaega 95

Postitatud: 09 Mai 2018 00:11
Postitas Lepik
Õhtust! Her. Marek, diisliga tehtud katses tahtsin lihtsalt teada, kui madala temperatuuriga kannatab veel suvisega sõita ( põhjuseks- vanal Passatil ca. 100 l. paak, oktoobris tangid, aga enne kui jõuad läbi põletada, on jõulud käes ja pakane mätsib parafiniga filtrit umbe. )
Sellist asja nagu kõlblik kuni , pole diisli kohta veel kuulnudki. konkreetselt selle suvise diisli puhul eksid. 150 l.-sedasama suvist kütet seisis vaadis töökoja nurgas,kindlalt pluss kraadide juures ja kevadel valasin seda Passatile paaki . Muidugi sai enne vaadatud ka vaadi põhja- täiesti puhas. Sama küttega käisin nüüd ka tehno-ülevaatusel, kõik OK. Ja purk suvediisliga, mis talvel õues seisis oli kindlalt kaanega suletud.
Kui eelmistel aastatel on külmaga anuma põhja tekkinud parafin soemate ilmade saabudes uuesti lahustunud, siis seekord oli protsess pöördumattu. mis välja sadestus see ka purgi põhja pruuni ollusena jäi. Kuidagi nagu ei tahaks, et sihuke plöga paaki ja toitesüsteemi seintele sadestuks. Huvitav - kas selline asi juhtub ka 95 bentsuga millele seda va bioputru lisaks on pandud, peaks vist ära katsetama, talve küll enam pole, aga ehk ajab sügavkülmiku kunstlik talv asja ära. :)

Re: Headaega 95

Postitatud: 08 Apr 2019 11:15
Postitas hard0
Mitte veel päris lootusetu olukord
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/s ... -bensiini/

Re: Headaega 95

Postitatud: 09 Apr 2019 10:01
Postitas Muhulane
95-st loobusin juba paar aastat tagasi. Esmalt hakkasid streikima pisemad sisepõlemismootorid,saed,trimmer,murupõka. Ning roheline Moskva 412 keeldus ka 95-ga normaalselt sõitmast.Seega läksin täiega 98 peale üle. Samamoodi streikis ZIL,millel kuuene Zahhar peal. No ei tööta,krt. Koormavedu oli täiesti lootusetu. Sai siis see ka 98 viidud ja töötab nagu nurru. Läheb ilusti käima,tühikäigul töötab ilusti ja koormat veab ka rõõmsamalt.