2. leht 3-st
Re: IŽ 412 1986, Ipi
Postitatud: 25 Mär 2020 20:18
Postitas hard0
Kui soovid armatuurikõlarist vähegi madalamaid helisid kuulda, tuleb valjuhääldi ja armatuuri vaheline osa tihedaks saada.
Mina lahendasin asja nii, et paigaldasin ehitusvahuga vahetult armatuuri alla vineerplaadi ja valjuhääldi kinnitub sellle. Helipildis on vahe vägagi tuntav.
Re: IŽ 412 1986, Ipi
Postitatud: 29 Mär 2020 20:50
Postitas ipi
See nädalavahetus sai tegeletud siis auto sõidukõrgusega.
esmalt läksid alla esimesed 1,5 keerdu lühemaks lõigatud vedrud, mis alla pannes andis sellise efekti
enne ja pärast küljelt
esimese tala kõrgus mõõdulindiga mõõdetuna jäi selline
esiosa kõrgus
Vaadates autot kõrvalt, siis jäi häirima kõrge taguots, täna sai proovitud seda siis lahendada. Selleks võtsin tagasilla vedrupakkide küljest lahti ja panin vahel u 1 cm paksusie vahetüki vahele
https://drive.google.com/file/d/1ZLXLDa ... sp=sharing
Kahjuks aga sellest pilti ei teinud, milline kõrgus pärast seda jäi, eks jääb järgmiseks korraks.
Re: IŽ 412 1986, Ipi
Postitatud: 26 Apr 2020 20:18
Postitas ipi
Olen maadelnud 2105 karpa tööle saamisega, õigemini normaalselt tööle saamisega. Eelnevaid soovitusi kuulda võttes sai siin mõni nädal tagasi klapivahed reguleeritud. Ma ei tea kas minu teadmistes viga, aga külmale mootorile ühelegi klapile esialgu ma ühtegi lehtkaliibrit vahele ei suutnudki mahutada, samas mootor töötas täitsa edukalt ka niimoodi. Nüüd panin ise nii välja, kui sisselaskele klapivaheks 0,15. See ei muutnud aga mootori tööd eriti kummaski suunas. Mootor hüppas/vibreeris endiselt tühikäigul. Foorumist edasi selliseid sümptomeid otsides jõudsin välja süüteküünaldeni, peal olid PB6ES-sid, kuid kellegi teemast jõudsin välja mosse kasutusjuhendini, kuis 412-le soovitati PB7ES-e, sai need soetatud ja peale kruvitud ning tühikäik läks oluliselt paremaks. Mootor enam niipalju ei värise peal, nüüd saab selle karpaga ehk juba ülevaatuseltki CO ja HC näitudega läbi.
Re: IŽ 412 1986, Ipi
Postitatud: 27 Apr 2020 06:45
Postitas Martin2140
kui ennem klapivahesid külmalkt polnud siis võivad suure tõenäosusega klapid olla põlenud. soovitaks surved üle kontrollida.
Re: IŽ 412 1986, Ipi
Postitatud: 22 Juul 2020 21:09
Postitas ipi
Nüüd siis oli aega ja sai vähe karpaga tegeletud. Tuli välja põhjus miks mootor tühikäigul kõvasti vibreeris, pidurivõimendisse minev vaakumvoolik andis õhku läbi. Jälile sain kui töötava mootoriga pihustasin karburaatoripuhastit voolikule peale ja pöörded seejuures natuke tõusid. Nüüd töötab mootor täitsa kenasti, aga vaja ilmselt korralikult reguleerida, düüsid hetkel nii 1 kamber bensiin/õhk 120/150 ja 2 kamber 162/170.
Re: IŽ 412 1986, Ipi
Postitatud: 28 Aug 2020 12:16
Postitas ipi
Täna sai käidud ja soetatud rehvid 15 tollistele velgedele, ette läksid 175/65 ja taha 185/60 rehvid. Veljed Toyota omad 6" laiad ET 29, seega flantse vaja ei ole ning velg istub 6mm sees pool ja 14 mm väljaspool.
https://photos.app.goo.gl/mVjBL9w1fKG4UgPZ7
Re: IŽ 412 1986, Ipi
Postitatud: 17 Sept 2020 09:33
Postitas ipi
Täna soetasin omale Alas-kuulist uued välimised esirattalaagrid. Ei ole tegu autorattalaagritega vaid tööstuslike laagritega, müügimees ei osanud öelda, mis neil vahet on, aga katsetan igatahes need ära.
Re: IŽ 412 1986, Ipi
Postitatud: 02 Apr 2021 15:55
Postitas ipi
Täna sai selle hooaja esimesed tiirud mossega tehtud, enne seda tegutsesin päeva jagu elektrijuhtmete vedamisega. Sai autole paigaldatud elektriline bensiinipump ja elektriline jahutusventilaator.
Laadimiskaabli, mis generaatorilt tuleb vahetasin vähe jämedama kaabli vastu välja ning lisasin armatuurlaua alla kaks kaitsmekarpi lisaks, ühte jookseb otse akult vool ja teise läbi süüteluku (relee vahel).
https://drive.google.com/file/d/19cTFiw ... sp=sharing. Sellega seoses uuendasin ka enda auto elektriskeemi, mis nüüd peaks välja nägema selline:
https://drive.google.com/file/d/1fF7j2O ... sp=sharing. Mõne juhtme vedasin ringi, nii et nüüd läheb ka lähi- ja kaugtulede releesse minev vool läbi kaitsme.
Tööde käigus suutsin originaalkaitsmeploki taga 9 ja 10-da augu juhtmed kõik ühe võrra ülespoole tõsta, mis väljendus selles, et süüte välja keeramisel jäi auto tööle. Ööseks jäidki juhtmed niimoodi, hommikul valges vaatasin juhtmed üle, panin need õigesse kohta ja kõik hakkas jälle tööle nii nagu peab.
Re: IŽ 412 1986, Ipi
Postitatud: 20 Apr 2021 20:12
Postitas ipi
Täiendame logiraamatut.
Täna sai ette võetud õlivahetus, vahepeal küll 1100 km sõidetud, selle käigus sai ära võetud ka karteri põhi ning arvestades millist tagi see täis oli ja kui must õli oli, tuleb järgmine õlivahetus jälle 1000 km pärast teha, kui mitte varem. Karteri põhja eemaldama asudes ei andnud 2 polti keermest järgi vaid olid kohe keerama asudes pehmed, meelitasin mis ma meelitasin, aga katki nad läksid, õnneks ei olnud nad kõrvuti. Kumbagi väga välja ei saanud vaid pidin puurima, aga ühe auguga läks nii kehvasti, et seal enam polti kuhugi keerata ei ole, eks kui järgmine kord lahti võtan teen selle korda, kuid esialgu õli sealt lekkima ei hakanud.
Lisaks sai installeeritud tuhatoosi asemele kahene sigaretisüütaja pesa, millest üks voltmeetriga USB pesa ja teine tavaline sigaretisüütaja
USB pesa koos voltmeetriga. Kui originaal sigaretisüütaja on otse aku pealt, siis nende vool käib läbi süüte. Esialgu jääb selline väljanägemise lahendus, kuid kui tuleb parem mõte teen ringi.
Lisaks: vahetasin ka daazi K126e vastu tagasi välja, sest ei saanud daazi korralikult tööle. Kuna mul oli miski mu 126 seeria karburaator veel, siis sai sealt teise lõõri pandud 250-se düüsi asemele 280-ne düüs. Nüüd liigub ka kõrgemal pöördel mootor K126-ga nobedamalt.
Re: IŽ 412 1986, Ipi
Postitatud: 30 Mai 2021 21:44
Postitas ipi
Täiendame logi
Eile sai käigukast maha võetud, sest lekkis õli käiguhoovastiku küljekaanest. Selle käigus sai käigukast ka korralikult puhtaks pestud. Oli küll ka teine kast saadud, kuid see on vist vanema tüübi oma (külje peal õlivarras), kuid sellel sisendvõlli liikumine oli oluliselt suurem kui all olnud kastil, seega ei tihanud seda külge panna vaid enda oma natuke uurida ja püüda lekked pidama saada. Seega tagasi läkski all olnud kast, kaas ja poldid said külge tihendihermeetikuga, pärast kerget proovisõitu oli käigukast igatahes kuiv. Loodetavasti jääb pidama.