2. leht 5-st
Re: Mossede soojendus jm
Postitatud: 13 Dets 2009 11:51
Postitas Neeme
Manks kirjutas:Pealevoolu saab minu meelest õigest kohast, kuid tagasivool läheb valesti. Kui termotaat on suletud, siis suur ring on kinni, vedelikul on lihtsam liikuda väkest ringi mööda, seega otsast number 4 vedeliku liikumine sisuliselt puudub, seal hakkab suurem liikumine toimuma alles termostaadi avanemisel.
Ega see, kui termostaat on jahutusradika ülevaltpoolt kinni pannud, ei tähenda, et asi altpoolt ka umbne oleks. Vaadates seda pilti, siis toru Ø on suhteliselt õiged ja termostaadi suletud olekus peaks soojendusest päris viisakalt vedelikku läbi voolama. Oma töö tõttu on põhimõtteliselt taoline probleem mul päris tavaline, kuna igapäev puutun kokku torude, radikate, kütteseadmete ja pumpadega. Seega, kui kellelgi on santehnilisi küsimusi, siis küsige julgesti. Kogemusi 20 aasta jagu.
Re: Mossede soojendus jm
Postitatud: 13 Dets 2009 18:57
Postitas Manks
Saan ma siis õieti aru, et mossel on väljavõtted tehases õieti ehitatud, kuid radiaator on kehvapoolne? Koos radiaatoriga on ilmselt mõtekam salongi ehitda kaasaegsema masina ventilatsioon?
Re: Mossede soojendus jm
Postitatud: 13 Dets 2009 19:30
Postitas moskiito
täiesti õige. Mosse salongi soojendus pole just kõige effektiivsem. Teeb töö ära kuid suuremate külmadega jääb jänni. Ma ise mõtlesin et teeks sierra ahju sisse, kuid see nõuaks juba suuremaid ümberehitust.
Re: Mossede soojendus jm
Postitatud: 13 Dets 2009 20:10
Postitas marko
Kuidas kõigil see soojendus nii lahaks jääb?
Ma mõtlesin ka täiustamise peale,aga kuna siiani originaal igati hästi toiminud siis esialgu ei hakka ringi tegema.Pole probleemi olnud ka käredama pakasega,lööb aknad kenasti ja ruttu puhtaks ja soojeneb ka kiirelt.Arvan,et termostaat peab korralik olema ja toimima seal 90-95 kraadi juures siis on ok,kuigi jah need termostaadid ikka vähga sita kvaliteediga juhtuvad olema..Katlakivi ka suht probleemne asi kui tavalist vett kasutatud
Re: Mossede soojendus jm
Postitatud: 13 Dets 2009 20:20
Postitas Manks
marko kirjutas:Kuidas kõigil see soojendus nii lahaks jääb?
Ma mõtlesin ka täiustamise peale,aga kuna siiani originaal igati hästi toiminud siis esialgu ei hakka ringi tegema.Pole probleemi olnud ka käredama pakasega,lööb aknad kenasti ja ruttu puhtaks ja soojeneb ka kiirelt.Arvan,et termostaat peab korralik olema ja toimima seal 90-95 kraadi juures siis on ok,kuigi jah need termostaadid ikka vähga sita kvaliteediga juhtuvad olema..Katlakivi ka suht probleemne asi kui tavalist vett kasutatud
Oskad öelda, mis marki auto termostaat 412 mootorile sobib? Valida tuleks ilmselt 92 kraadine.
Re: Mossede soojendus jm
Postitatud: 14 Dets 2009 19:57
Postitas marko
Ma ei oska öelda milliseid hetkel poodides saada on,mis avamis tempiga,aga olen kasutanud ikka mosse originaal termostaate.Poest olen ostnud siian kaks korda ja seda mingi paar aastat tagasi sigulli varjandile.Praegusel mootoril selle teise varjandiga millel termostaat üleval kopsikus.Siiani olen kasutanud neid oma vanadest varudest ja eelnevalt proovinud mis temperatuuril reaalselt toimib sest nende kvaliteet kõigub kõvasti.Normaalne on kui toimima hakkaks jah kuskil 90-92kraadi ringis.Kindlasti sobiva ka mingi teise masina termostaadid sest kuju ju suht standartne,aga ise pole katsetanud.Kui kasutada 80-85 juures avanevaid termostaate siis mis muud kui papitükk ette ja soojeneb tükk maad kiiremini või siis ventikal kaks laba maha ja kui mootor väga katlakivi täis pole
siis pole ohtu,et keema ka läheb :)Ja õige temp ka mootorile kasulikum.
Re: Mossede soojendus jm
Postitatud: 10 Jaan 2010 18:06
Postitas marko
Jätkaks teemat,et kuna mulle mosse originaal salongi ventilaatori müra hakka närvidele käima siis asendasin selle mazda 626-lt pärit mootori ja turbiiniga.Selle käigus avastasin,et radikas pole samasugune nagu mul lauapeal olevad mosse originaalid vaid tiba teistsugune,ka jahutusvedeliku sisse ja välja viigud tiba teise nurga all.Siis oleks ka küsimus,et mis erinevustega radikaid mossedele tehases veel pandi.Originaalil on 3x18 ribi.
Re: Mossede soojendus jm
Postitatud: 12 Jaan 2010 14:25
Postitas Manks
marko kirjutas:Jätkaks teemat,et kuna mulle mosse originaal salongi ventilaatori müra hakka närvidele käima siis asendasin selle mazda 626-lt pärit mootori ja turbiiniga.Selle käigus avastasin,et radikas pole samasugune nagu mul lauapeal olevad mosse originaalid vaid tiba teistsugune,ka jahutusvedeliku sisse ja välja viigud tiba teise nurga all.Siis oleks ka küsimus,et mis erinevustega radikaid mossedele tehases veel pandi.Originaalil on 3x18 ribi.
Tegin ka nii:
Eks kuu aja pärast ehk selgub, kuidas õigustab. Treisin korpuse ava suuremaks ja panin corolla turbiini sisse.
Re: Mossede soojendus jm
Postitatud: 12 Jaan 2010 14:42
Postitas marko
Mul see asi praktiliselt samamoodi,ma ainult korpust ei modinud vaid panin mootori seestpool sisse ja kolme poldiga kinni,pistiku korpus oli minu omal veidi väiksem ja ei seganud.Igale poldile panin ka mutrid vahele,et vurr oleks radikale rohkem lähedal,aga sellepärast ehk puhubki mul paremalt poolt veidi tugevamini :)Eks katsun ka mingid pildid asjast teha.
Re: Mossede soojendus jm
Postitatud: 12 Jaan 2010 15:27
Postitas jartmok
Minu meelest vägagai asjalik lahendus. Sõbiks nii mõnelegi huvilisele õpetuseks.
Sellise teema peakski foorumisse tegema kus kõiksugug kasulikke nippe.