11. leht 16-st

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitatud: 30 Dets 2014 12:30
Postitas Edel
Kevin68 kirjutas:Terv, täna sai auto välja tõmmatud varjualt ja kuna alguses oli plaan viia sooja ruumi kuid viimasel hetkel siiski sinna ei olnud võimalik viia, otsustasime mitte käega lüüa ja ajasime tungi abil auto hoovi peal külili. Maha jõudsime võtta kardaani ja käigukasti. Kuid kätte ei saa sidurikoda, kõik mutrid on lahti ja 1-2cm väljapoole liigub kuid õhtu lõpuks lõi mõistuse nii kinni et sinna paika see hetkel jäi. Oskab keegi head nõu anda? Starterit ka kätte kuidagi ei saa ennem kui sidurikoda tahapoole pole rohkem tõmmanud. Ning kas see siduri töösilinder tuleb selle sidurikoja küljes oleva klambri sees lishalt välja võib peab siduritorust lahti päästma ning hiljem õhutama hakkama? Teen sellist tööd esimest korda ja igasugune nõu oleks teretulnud, soov on homseks taas auto ratastele ajada ja siduri jamaga ühelepoole jõuda.
Starter peab välja tulema. Kui ta tikkude otsast ära tulnud on, välja võttes tuleks teda pöörata, et läbi mahuks. Eest on hea ka õlimõõtevarda toru ära võtta.
Kehvem on, kui starterit kinni hoidvad tikkpoldid liialt pikad on. Minu omal olid pikad, aga starteri sain kätte kenasti, kuid sidurikoja kättesaamiseks keerasin tikud välja. Need on põhilised, mis koda kättesaamist takistavad.
Siduri töösilinder käib kinni stopperseibiga. Seda võib üsna kehv olla kätte saada.

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitatud: 30 Dets 2014 15:59
Postitas Seenior
Kui auto on vasakul küljel,siis vajub ka mootor sinnapoole ja starteri kühm sidurikojal jääb tulemüüri serva taha.Auto külili asendis seda operatsiooni toimetades tuleb auto paremale küljele lükata ja kapoti all tuleb vabastada karburaatori-tulemüüri vahelt gaasihoob,siis annab mootor rohkem allapoole liikuma.

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitatud: 30 Dets 2014 22:02
Postitas partnermosse
Seenior kirjutas:Kui auto on vasakul küljel,siis vajub ka mootor sinnapoole ja starteri kühm sidurikojal jääb tulemüüri serva taha.Auto külili asendis seda operatsiooni toimetades tuleb auto paremale küljele lükata ja kapoti all tuleb vabastada karburaatori-tulemüüri vahelt gaasihoob,siis annab mootor rohkem allapoole liikuma.
Ja ei tule õli mootorist välja läbi õlimõõtevarda avause :)

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitatud: 31 Dets 2014 02:03
Postitas Edel
Loodetavasti on ka mootoripadjad veel head, muidu külili olles ja kasti-koda kangutades pudeneb korraga mootor oma ruumist välja :D
Samas lihtsalt käigukasti vahetuseks piisab ka külje üles kergitamisest niipalju, et ise alla toimetama mahud. Omal viimane kord tegin kanalita ruumis, sai ka koda koos siduriga küljest ära-külge tehtud.

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitatud: 31 Dets 2014 02:07
Postitas Kevin68
Kuna hetkel toimub siduri vahetus lageda taeva all ja ilmad pole just kõige paremad kuid liikumisvõimeliseks sooviks selle siiski saada keevitustööde jaoks, siis kui ta on vasakul küljel ei ole võimalik seda sidurikoda kuidagi kätte saada?

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitatud: 31 Dets 2014 02:16
Postitas viirusboy
Ma keerasin lahti mootiri padjad ja kergitasin mootorit õlipumba kaanest. Nii sain alles koja küljest.

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitatud: 31 Dets 2014 03:03
Postitas partnermosse
Kevin68 kirjutas:Kuna hetkel toimub siduri vahetus lageda taeva all ja ilmad pole just kõige paremad kuid liikumisvõimeliseks sooviks selle siiski saada keevitustööde jaoks, siis kui ta on vasakul küljel ei ole võimalik seda sidurikoda kuidagi kätte saada?
Parem on seda teha kui on parempoolsemal küljel, siis hea ligipääsetavus ka siduri töösilindrile, et seda kätte saada ja üldse kuidagi mugavam :) Kui sidurikoja küljes on see töösilinder ajaga kinni "roostetanud", siis mõistlik toru tagant lahtiühendada ja pärast kui sidurikoda maas on, siis saab talle WD-40 vahele panna ja muidugi ei tohi unustada stopperrõngast, mis on vaja ennem eemaldada kui silindrit hakkad sidurikojast eemaldama, muidu võib sidurikojast tükke lendama hakata(just see osa, mis hoiab seda töösilindrit omal kohal) !!! (Ise panin töösilindri koos kojaga kruustangide vahele nii, et kui andsin silindri selle koha peale kuuma(kuumapuhuriga), mis teda kinni hoiab ja WD-40 vaheldumisi, siis õrnalt proovisin sidurikojast liikuma panna. Kui liikuma hakkas ja ära tuli, tegin puhtaks ja tagasi panemisel määrisin grafiitmäärdega selle sidurikoja kõrva seestpoolt korralikult ära, et töösilinder tulevikus jälle kinni ei " roostetaks"). Seniks edu !

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitatud: 31 Dets 2014 11:13
Postitas sass
Selle siduri töösilindri eemaldamisega olla kindlasti ettevaatlik. Üks pisut tugevam löök või tõmbamine ja on sidurikojas mõra sees. Omal kolm sidurikoda mõradega.

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitatud: 31 Dets 2014 12:54
Postitas SanderV
mul õnneks käib siduri silindri eemaldamine alla 30 sekundiga, aga kuna mul on sisseehitatud õlitus siis tuleb see sealt seest ka ise välja :D ei pea millegagi kangutama :D

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitatud: 08 Juun 2015 00:31
Postitas Kevin68
Mingiaeg sai jälle masin välja tõmmatud, tagumine juhipoolne pidur peale jäänud. Homme ehk saab siduri külge ja nädala lõpuks ehk tule torusse, pole teine veel see aasta tööle pandudki.. :waah

Aga sõitu juba tahaks :D kuigi teha on palju..

Pilt