AZLK-2140 1981 Edel
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: AZLK-2140 1981 Edel
mossel küll ohutulesid pole, kuid niipalju, kui ma olen käinud oma eelmiste ja praeguse autoga üv-l, siis mul pole ohutulesid kunagi kontrollitud
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Ohutulesid ei ole jah ühelgi Mossel (2141 kohta ei tea) aga 2140 on juba tehase poolt selline asi nagu "õnnetussignalisatsioon".
See sama funktsiooniga nagu "ohutuled".
See sama funktsiooniga nagu "ohutuled".
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Edel kirjutas:Ohutulesid ei ole jah ühelgi Mossel (2141 kohta ei tea) aga 2140 on juba tehase poolt selline asi nagu "õnnetussignalisatsioon".
See sama funktsiooniga nagu "ohutuled".
41) ohutuled on üheaegselt vilkuval režiimil töötavad kõik sõiduki suunatuled, mis tähendab, et sõiduk on ajutiselt ohtlik teistele liiklejatele (Hazardwarningsignal);
Kui Opel katki läheb, on Mossel veel 3 minutit jäänud.
AZLK-2140 1981 Edel
Esimene käik 43... teine käik 74... kolmas käik 114... Täna siis lõpuks ometi Mossel tehniline ülevaatus edukalt läbitud ja võib sellega teedele laiama minna!
Aga õiges järjekorras.
Salong sai kokku pandud ning ka lisamõõdikud-tahhomeeter paika pandud. Ampermeetri ja bensunäidikuna oli plaanis panna GAZ-53 "kellad" aga et ma neid oma kogust ei leidnud,panin ZIL-130 näidikute ploki mis sobis isegi paremini kui oli oodata. Hetkel on vaid selle lisanäidikuploki valgustuse juhe ühendamata,ülejäänu toimib. Pilt selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/57983399
Ampermeetri sobitasin sinna Mosse oma sest enne seda oli seal vaid tühi auk;
Vesi tilgub ikka salongi vaatamata antenniaugu lappimisele. Leidsin,et vesi immitseb sinna tulemüüri ülaosast kus keredetailid kokku liidetud on. Läheb ilm kuivemaks,saab ära tihendada,nimelt kapoti alt plekkide vahelt jookseb otse salongi;
Mootoril veepump sai lahti võetud ja peale puhastust silikoonitatud ning kokku tagasi laotud. Selleks sai päris parasjagu lammutatud. Radikas eest,ventilaator ja genekas ära ning ka termostaat koos voolikutega. Tekkis ka küsimus,kuidas jahutussüsteemist vett välja lasta saab? Eelmisel Mossel oli selleks ploki paremal küljel väljalaske kolle taga kraan aga praegusel on seal väljavõtt kütteradikasse. Radikast sain vee kätte aga plokist alles siis kui veepumba poldid lõdvemaks lastud olid. Paras kammajura oli;
Tagumised porilapid panin ka ära. Üks neist AZLK kirjaga ja teine see,mille Mossega kaasa sain (ilma kirjata). Ajutiselt panin mõlemad külge kuni teise AZLK kirjaga lapi leian;
Esimesed tiivakoopad (logarite alt välja jääv osa) sai mastiksiga ära mäkerdatud,sammuti ka porilappide kronsad ja selle ümbrus ning vahetatud piduritorude koopasse jäävad osad;
Vasakpoolne küljekarp vanast värvist ja roostest puhtaks,roostesurma ja värvitud;
Käsipiduri trossid paigaldatud ja reguleeritud. Ausaltüeldes mind isegi üllatas hiljem proovisõidul käsipiduri tõhusus;
Kaugtule relee mõtlesin,et joodan selle ühe murdunud klemmi külge aga maha võttes murdus teinegi klemm ära ja loobusin. Volga poest taaskord läksin uut releed küsima aga mida pole seda pole. Ostsin Ladale mõeldud relee ja tegin väiksed lisajuhtmed ning sai kaugtuled toimima. Ühtlasi jätsin võimaluse ka originaalrelee tagasipaigaldamise võimaluse(originaal juhtmeotsad jätsin alles);
Ninaosa sai ka värvitud. Suht kehvasti sest värv oli lõpukorral ning paksuks läinud ja majapidamises ei leidunud ühtegi rulli nii et tegin selle osa pintsliga;
Käigukasti rookisin suurema pasa maha ja proovisõidul ning ka enne ülevaatusele minekut uusi õlitilkasid nähtavale ei immitsenud;
Tulekustuti lasin ka üle vaadata ning sellele tempel peale löödud.
Ülevaatusel tuvastati ainsate vigadena vasakpoolse tagaratta sõidupiduri ebaefektiivsus ja mittetöötavad numbrituled. Pidurite kohta ei tea midagi kosta,sai sinna uus töösilinder pandud ning ka toru kuni kolmikuni. Kas nüüd töösilinder tahab "töötamist" või on õhk seal sees,muud olla ei saa. Numbrituled mul töötasid enne ülevaatust ja ka peale ülevaatust. Ülevaataja vaatas neid ilmselt siis kui tuled ei põlenud ja hoopis pidurituled gabariitidega segi ajas.
Ohutulesid vist ei kontrollitud,ei näinud,et kõik suunakad vilkunud oleksid. Muidu,eile peale mootori käivitumist ohutuled 3-4 korda plinkisid siis jäid vait. Otsustasin seda mitte rohkem näppida.
Ei küsitud minult ei juhiluba ega vaadatud ka auto varustust. Mootori CO oli alul tühikäigul 6,5-7,0 vahel aga ülevaataja regullis selle karburaatorist 4 peale.
Kindlustuse vormistasin eelmine nädal Ladalt Mosse peale ümber. Ladal jõuagrekaat on risti-rästi vigu täis ja enne detsembrit talle midagi teha ei saa ning otsustasin ennem Mosse kokku laduda kui Lada päris ära lõpeb.
Siin ka pildid http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/57693353
Mossel tuleks veel roostet tõrjuda ja värvida kapott seestpoolt,mootoriruum,pagasnik ja ka salongis armatuuri taga kereplekkide liitekohad. Seal viimastes kohtades on tolleaegne silikoon täiesti lahti löönud ja rooste uhab kohe mõnuga. Üks pilt juhi kohalt http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/58186755 ja kaassõitja poolel tulemüür http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/58187083 Hetkel peab roostesurma ja värvi muretsema siis saab edasi tegutseda.
Jüri ülevaatuspunktist ka paar pilti http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/58271627
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/58271637
Aga õiges järjekorras.
Salong sai kokku pandud ning ka lisamõõdikud-tahhomeeter paika pandud. Ampermeetri ja bensunäidikuna oli plaanis panna GAZ-53 "kellad" aga et ma neid oma kogust ei leidnud,panin ZIL-130 näidikute ploki mis sobis isegi paremini kui oli oodata. Hetkel on vaid selle lisanäidikuploki valgustuse juhe ühendamata,ülejäänu toimib. Pilt selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/57983399
Ampermeetri sobitasin sinna Mosse oma sest enne seda oli seal vaid tühi auk;
Vesi tilgub ikka salongi vaatamata antenniaugu lappimisele. Leidsin,et vesi immitseb sinna tulemüüri ülaosast kus keredetailid kokku liidetud on. Läheb ilm kuivemaks,saab ära tihendada,nimelt kapoti alt plekkide vahelt jookseb otse salongi;
Mootoril veepump sai lahti võetud ja peale puhastust silikoonitatud ning kokku tagasi laotud. Selleks sai päris parasjagu lammutatud. Radikas eest,ventilaator ja genekas ära ning ka termostaat koos voolikutega. Tekkis ka küsimus,kuidas jahutussüsteemist vett välja lasta saab? Eelmisel Mossel oli selleks ploki paremal küljel väljalaske kolle taga kraan aga praegusel on seal väljavõtt kütteradikasse. Radikast sain vee kätte aga plokist alles siis kui veepumba poldid lõdvemaks lastud olid. Paras kammajura oli;
Tagumised porilapid panin ka ära. Üks neist AZLK kirjaga ja teine see,mille Mossega kaasa sain (ilma kirjata). Ajutiselt panin mõlemad külge kuni teise AZLK kirjaga lapi leian;
Esimesed tiivakoopad (logarite alt välja jääv osa) sai mastiksiga ära mäkerdatud,sammuti ka porilappide kronsad ja selle ümbrus ning vahetatud piduritorude koopasse jäävad osad;
Vasakpoolne küljekarp vanast värvist ja roostest puhtaks,roostesurma ja värvitud;
Käsipiduri trossid paigaldatud ja reguleeritud. Ausaltüeldes mind isegi üllatas hiljem proovisõidul käsipiduri tõhusus;
Kaugtule relee mõtlesin,et joodan selle ühe murdunud klemmi külge aga maha võttes murdus teinegi klemm ära ja loobusin. Volga poest taaskord läksin uut releed küsima aga mida pole seda pole. Ostsin Ladale mõeldud relee ja tegin väiksed lisajuhtmed ning sai kaugtuled toimima. Ühtlasi jätsin võimaluse ka originaalrelee tagasipaigaldamise võimaluse(originaal juhtmeotsad jätsin alles);
Ninaosa sai ka värvitud. Suht kehvasti sest värv oli lõpukorral ning paksuks läinud ja majapidamises ei leidunud ühtegi rulli nii et tegin selle osa pintsliga;
Käigukasti rookisin suurema pasa maha ja proovisõidul ning ka enne ülevaatusele minekut uusi õlitilkasid nähtavale ei immitsenud;
Tulekustuti lasin ka üle vaadata ning sellele tempel peale löödud.
Ülevaatusel tuvastati ainsate vigadena vasakpoolse tagaratta sõidupiduri ebaefektiivsus ja mittetöötavad numbrituled. Pidurite kohta ei tea midagi kosta,sai sinna uus töösilinder pandud ning ka toru kuni kolmikuni. Kas nüüd töösilinder tahab "töötamist" või on õhk seal sees,muud olla ei saa. Numbrituled mul töötasid enne ülevaatust ja ka peale ülevaatust. Ülevaataja vaatas neid ilmselt siis kui tuled ei põlenud ja hoopis pidurituled gabariitidega segi ajas.
Ohutulesid vist ei kontrollitud,ei näinud,et kõik suunakad vilkunud oleksid. Muidu,eile peale mootori käivitumist ohutuled 3-4 korda plinkisid siis jäid vait. Otsustasin seda mitte rohkem näppida.
Ei küsitud minult ei juhiluba ega vaadatud ka auto varustust. Mootori CO oli alul tühikäigul 6,5-7,0 vahel aga ülevaataja regullis selle karburaatorist 4 peale.
Kindlustuse vormistasin eelmine nädal Ladalt Mosse peale ümber. Ladal jõuagrekaat on risti-rästi vigu täis ja enne detsembrit talle midagi teha ei saa ning otsustasin ennem Mosse kokku laduda kui Lada päris ära lõpeb.
Siin ka pildid http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/57693353
Mossel tuleks veel roostet tõrjuda ja värvida kapott seestpoolt,mootoriruum,pagasnik ja ka salongis armatuuri taga kereplekkide liitekohad. Seal viimastes kohtades on tolleaegne silikoon täiesti lahti löönud ja rooste uhab kohe mõnuga. Üks pilt juhi kohalt http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/58186755 ja kaassõitja poolel tulemüür http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/58187083 Hetkel peab roostesurma ja värvi muretsema siis saab edasi tegutseda.
Jüri ülevaatuspunktist ka paar pilti http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/58271627
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/58271637
Viimati muutis Edel, 11 Sept 2009 15:42, muudetud 1 kord kokku.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Tüüpiline koht, kust vesi salongi pääseb on kapoti tihendi juurest. Ehk siis täpsemalt see tihend, mis on siin pildil näha: http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/44739673 Seal tihendi otstes on kaks auku...
Omal nuputasin ka pikka aega, et kust see vesi kogu aeg sisse pääseb, kuid värmistööde ajal võeti see ära ning siis tulid ka augud nähtavale.
Omal nuputasin ka pikka aega, et kust see vesi kogu aeg sisse pääseb, kuid värmistööde ajal võeti see ära ning siis tulid ka augud nähtavale.
Kui Opel katki läheb, on Mossel veel 3 minutit jäänud.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Niipalju kui mina uurisin-puurisin,hakkab vesi salongi poole tungima just nendest nurkadest kus on mitu erinevat plekikihti üksteise peal http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/58307505Tiit kirjutas:Tüüpiline koht, kust vesi salongi pääseb on kapoti tihendi juurest. Ehk siis täpsemalt see tihend, mis on siin pildil näha: http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/44739673 Seal tihendi otstes on kaks auku...
Pildil on juba liitekohad silikooniga üle käidud mis tegin täna ja mõlemad nurgad. Lõdvestasin ka paari esimest tiivakinnituspolti,et ka sinna alla pisut silikooni suruda,sammuti poldi ja seibi alla. Noh,vähemalt sealtkaudu küll vesi plekkide vahele edasi minna ei saa.
Ülevaatuse ajaks panin ette paremad reflektorid (pildil vasakpoolne) http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/58307497 aga klaasi jätsin Mosse enda oma. Paraku neid jätta ei saanud sest põhjus on juba sellelt pildilt näha http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/58307491 Uuemad on vähe suuremad ja ei mahu hästi Mosse pessa (ka minu eelmsele Mossele ei mahtunud). Üks pilt veel http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/58307485 (vasakpoolne uus) Millele need suurema kupliga tuled tegelikult kuuluvad? Kusjuures tule raam on täpselt Mosse oma aga klaasil jooned ja jutid (hajutid) on teissugused ning pirnideks käivad ka halogeenid.
Millele krt kuuluvad need tuled?
Kunagi Tapal Pika tn vene autode poest sain,oma 2 korda odavamalt (185 vs. 400EEK) kui Kunderi tn(Tallinn) maksis.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK-2140 1981 Edel
sealt tiiva vahelt ei saa vesi kohe mitte kuidagi salongi tungida kui sul ei ole sinna auku sisse mädanenud, minul sadas sisse esimese klaasi tihendi vahelt, just alumised nurgad, panin silikooni ja asi paranes osaliselt.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Sealt vahelt ei saa jah vesi sisse pääseda. Vaata ikkagi see kapoti tihend üle. Vesi ei pea üldse sealt sisse pääsema, kust välja tilgub. Ma omal vahetasin ka kunagi esiklaasi tihendi ära, aga ikkagi ei jäänud vee sisse tulemine ära, nüüd aga tundub, et on lahendus on leitud.
Kui Opel katki läheb, on Mossel veel 3 minutit jäänud.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Mul on see kapoti tihend(tuulekoguja ees) mingi hullu kuuma liimiga pandud kunagi, arvan et sealt mul vett sisse ei tule, ja kontrolli mõttes ei saa ära ka kiskuda seda
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Edel, kas veepumbale väheke rohkem silikooni ei õnnestunud panna? http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/57936627
Silikoon on hea asi küll, kuid sellega tuleb väga ettevaatlikult ringi käia.
Silikoon on hea asi küll, kuid sellega tuleb väga ettevaatlikult ringi käia.
Kui Opel katki läheb, on Mossel veel 3 minutit jäänud.