Esimene käik 43... teine käik 74... kolmas käik 114... Täna siis lõpuks ometi Mossel tehniline ülevaatus edukalt läbitud ja võib sellega teedele laiama minna!
Aga õiges järjekorras.
Salong sai kokku pandud ning ka lisamõõdikud-tahhomeeter paika pandud. Ampermeetri ja bensunäidikuna oli plaanis panna GAZ-53 "kellad" aga et ma neid oma kogust ei leidnud,panin ZIL-130 näidikute ploki mis sobis isegi paremini kui oli oodata. Hetkel on vaid selle lisanäidikuploki valgustuse juhe ühendamata,ülejäänu toimib. Pilt selline
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/57983399
Ampermeetri sobitasin sinna Mosse oma sest enne seda oli seal vaid tühi auk;
Vesi tilgub ikka salongi vaatamata antenniaugu lappimisele. Leidsin,et vesi immitseb sinna tulemüüri ülaosast kus keredetailid kokku liidetud on. Läheb ilm kuivemaks,saab ära tihendada,nimelt kapoti alt plekkide vahelt jookseb otse salongi;
Mootoril veepump sai lahti võetud ja peale puhastust silikoonitatud ning kokku tagasi laotud. Selleks sai päris parasjagu lammutatud. Radikas eest,ventilaator ja genekas ära ning ka termostaat koos voolikutega. Tekkis ka küsimus,kuidas jahutussüsteemist vett välja lasta saab? Eelmisel Mossel oli selleks ploki paremal küljel väljalaske kolle taga kraan aga praegusel on seal väljavõtt kütteradikasse. Radikast sain vee kätte aga plokist alles siis kui veepumba poldid lõdvemaks lastud olid. Paras kammajura oli;
Tagumised porilapid panin ka ära. Üks neist AZLK kirjaga ja teine see,mille Mossega kaasa sain (ilma kirjata). Ajutiselt panin mõlemad külge kuni teise AZLK kirjaga lapi leian;
Esimesed tiivakoopad (logarite alt välja jääv osa) sai mastiksiga ära mäkerdatud,sammuti ka porilappide kronsad ja selle ümbrus ning vahetatud piduritorude koopasse jäävad osad;
Vasakpoolne küljekarp vanast värvist ja roostest puhtaks,roostesurma ja värvitud;
Käsipiduri trossid paigaldatud ja reguleeritud. Ausaltüeldes mind isegi üllatas hiljem proovisõidul käsipiduri tõhusus;
Kaugtule relee mõtlesin,et joodan selle ühe murdunud klemmi külge aga maha võttes murdus teinegi klemm ära ja loobusin. Volga poest taaskord läksin uut releed küsima aga mida pole seda pole. Ostsin Ladale mõeldud relee ja tegin väiksed lisajuhtmed ning sai kaugtuled toimima. Ühtlasi jätsin võimaluse ka originaalrelee tagasipaigaldamise võimaluse(originaal juhtmeotsad jätsin alles);
Ninaosa sai ka värvitud. Suht kehvasti sest värv oli lõpukorral ning paksuks läinud ja majapidamises ei leidunud ühtegi rulli nii et tegin selle osa pintsliga;
Käigukasti rookisin suurema pasa maha ja proovisõidul ning ka enne ülevaatusele minekut uusi õlitilkasid nähtavale ei immitsenud;
Tulekustuti lasin ka üle vaadata ning sellele tempel peale löödud.
Ülevaatusel tuvastati ainsate vigadena vasakpoolse tagaratta sõidupiduri ebaefektiivsus ja mittetöötavad numbrituled. Pidurite kohta ei tea midagi kosta,sai sinna uus töösilinder pandud ning ka toru kuni kolmikuni. Kas nüüd töösilinder tahab "töötamist" või on õhk seal sees,muud olla ei saa. Numbrituled mul töötasid enne ülevaatust ja ka peale ülevaatust. Ülevaataja vaatas neid ilmselt siis kui tuled ei põlenud ja hoopis pidurituled gabariitidega segi ajas.
Ohutulesid vist ei kontrollitud,ei näinud,et kõik suunakad vilkunud oleksid. Muidu,eile peale mootori käivitumist ohutuled 3-4 korda plinkisid siis jäid vait. Otsustasin seda mitte rohkem näppida.
Ei küsitud minult ei juhiluba ega vaadatud ka auto varustust. Mootori CO oli alul tühikäigul 6,5-7,0 vahel aga ülevaataja regullis selle karburaatorist 4 peale.
Kindlustuse vormistasin eelmine nädal Ladalt Mosse peale ümber. Ladal jõuagrekaat on risti-rästi vigu täis ja enne detsembrit talle midagi teha ei saa ning otsustasin ennem Mosse kokku laduda kui Lada päris ära lõpeb.
Siin ka pildid
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/57693353
Mossel tuleks veel roostet tõrjuda ja värvida kapott seestpoolt,mootoriruum,pagasnik ja ka salongis armatuuri taga kereplekkide liitekohad. Seal viimastes kohtades on tolleaegne silikoon täiesti lahti löönud ja rooste uhab kohe mõnuga. Üks pilt juhi kohalt
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/58186755 ja kaassõitja poolel tulemüür
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/58187083 Hetkel peab roostesurma ja värvi muretsema siis saab edasi tegutseda.
Jüri ülevaatuspunktist ka paar pilti
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/58271627
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/58271637