11. leht 13-st

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 19 Okt 2014 21:34
Postitas stern100
canyondrift kirjutas:Sellest ma sain juba aru, ka seal, tähendas et pole produkti vaja, minule on aga sellise asja tegemine õppematerjal ja käeharjutus freespingile ja treipingile programmide kirjutamises.

Kui kellegil on see 2141 oma olemas, teeks ehk pilti, saaks uurida vähe, kuidas midagi tehtud on.. Ilmselt on valatud suurem krae, maha freesitud ja keskmise poldi asemel suhteliselt sama keere nagu plekkfiltritel..
Olemas küll mitu tükki aga lahkama ei viitsi hetkel hakata.

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 11 Nov 2014 01:34
Postitas canyondrift
Igatahes hetkese seisuga on plaan ja õlifiltri probleemile lahendus leitud, filtrite vaheplaat on freesimises (tegelen koolitöö raames - teen mõned tükid üle kui peaks välja tulema on mõni pakkudagi) ja testime ära, eks näis kas on parem või mitte. Uuemate tüüpide õlifiltritel on juba filtri ummistusvastane kaitse sisse ehitatud, kus filtri täitumisel õli sellest mööda jookseb...

Muidu krempel näeb väja nii, et originaal korpusesse keeratakse plaat kinni poldiga, millel ühel pool on keere M18X1.5 mis surub plaadi vastu korpust ja tihendab end tihendiga, teisalt on poldid ka keere DIN 3/4-16 mis on enamike tänapäevaste filtrite keermemõõt. Plaat on võimeline võtma enda kanda filtreid nii suuri kui väikeseid, tihendimõõdust 60mm kuni 80,5mm, ise hakkame kasutama ilmselt Fordi-le toodetud filtrit. Kuna poldid tegin veidikese varuga arvestades vene inseneride tolerantsiklasse, siis mõnesse korpusesse võivad pinguga istuda, mõnes aga kergemalt. Kui asi valmis, panen ka tõendust, hetkel tuleb oodata aga järgmist praktikumi.

Nüüdsest on võimalik olnud ka käppa proovida erinevate keevitusseadmete juures ja hirmus tahtmine on alumiiniumist kollektor väheke ümber teha või koguni uus... Kui kellegil peaks torukolle jaoks näiteks isu olema, saan ehk aidata kui materjal omal olemas on (flantsid ja põlved)

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 05 Dets 2014 15:09
Postitas canyondrift
Vahetükk valmis, küljes pole veel olnud, aga tõotab head. Freesitud cnc freespingis, alumiiniumi osa ja treimine samamoodi cnc pingis.

Kui kedagi huvitab, saan jagada ka jooniseid PDF formaadis...

Hetkel tegin ka kolm tükki varuga, seega paarist olen nõus loobuma mingisuguse mõistliku hinna eest.
Võimalus on kasutada enamikke läänekate filtreid, keerme mõõt 3/4-16 UNF ja plaadil tihendipind 60-80mm
Huvi korral PS

Pilt
Pilt
Pilt

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 06 Dets 2014 00:11
Postitas Seenior
Paku see mingisugune mõistlik hind ise välja,siis saab kalkuleerida.Olen ka seda meelt,et tänapäevased filtrid on efektiivsemad,aga määravaks saab lõpphind(kas on kasulikum vahetada tihedamini õli ja originaalfiltrit,või panustada pikaealisemale õlile koos uuema filtriga).Üks aga asja juures muidugi on-meie mossede aastane läbisõit üldreeglina pole eriti märkimisväärne,aga kord aastas peab õli ikkagi vahetama õli sordist sõltumata.

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 06 Dets 2014 09:08
Postitas TALUPOEG TALUJA
Hea lahendus asjale. Saaksin ka ise sellise teha aga ei näe ennem mõtet,kui originull filtrid otsas. Neid aga on varutud....piisavalt palju. Kardan,et kere võib ära mädaneda selle aja peale ja osade filtrite plekkide pealt pean juba praegu roostet noa otsaga maha kaapima. Tea kunas toodetud on ja isegi toapeal kipuvad rooste minema. Ma iga aasta õli ka ei vaheta,sest läbisõit näiteks sellel aastal olematu võrreldes eelmistega. Peasüü selles,et auto pikalt remondis+ suvi läks diiselmosse peale. See õli kannatab ka järgmisel aastal sõita. Pole hullu.

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 06 Dets 2014 12:45
Postitas canyondrift
Mõistlik hind oleks näiteks 25€ plaat ja polt...

Asi on ka valmistatav täiesti manuaalses treipingis, aga ise pean freesimist veidi huvitavamaks, kuigi sellise detaili puhul on treimine kindlasti effektiivsem, täpsused ei pea ka olema säärased, et midagi väga millegi sisse mahuks jne.

Filtri ja õlivahetusest - kes vanatehnikat ikka hoida ja sellega sõita tahab, siis vahetab iga aasta ikka õli. Mosse mootor on õnneks üks, mis läheb hästi soojaks, seega suudab kondentsi välja aurustada küll, aga õli määrdeomadused on ikkagi kaduvad mingisuguse aja jooksul kui seda kuumutada ja jahutada. Ise panustaks küll, et kui on normaalne tehnika, siis vähemalt iga aasta, kasvõi enne talve õli ära vahetada, kokku oleks kulu ju ala 40€ koos filtriga, nähtud ka neid autosid millel pidevalt vahetusvälbast üle astutud ja vaatepilt karteris polnud just kõige huvitavam, samamoodi ka see mootor mida praegu mossele kokku paneme, see oli seest sellist nõge täis, et pani imestama, kuidas küll mingi asi lahti ei tulnud ja midagi ära ei ummistanud...

Ma ei räägi, et mosse oma filter halb on, vastupidi, kes on neid kasutanud teavad et eks nad saavad ka oma tööga hakkama, mulle ainult endale ei meeldi see pidev põdemine tagasi panemisel, et kas sai ikka paika või mitte. Olen seda vahetust teinud vaid kaks korda ja see kontrollimine, et kas sai oma pessa või mitte on paras peavalu. Samas koguda endale filtreid on ka veidi liiast, kus mossel on kasutusel pappelement mis tahes tahtmata kogub endasse niiskust, ega sellest küll midagi ei ole, aga võimalus on, et filter laguneb seetõttu juppideks ja ummistab mõne elutähtsa kanali. See võrk milles filter istub küll piisav takistus ei ole, et väntvõlli kanal kinni ei jääks.

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 07 Dets 2014 02:37
Postitas Lepik
Sai just ostetud üks 412 mootor ja sellel siis selline filtri alus .Põhimõtteliselt samasugune,ainult et filter on siis horisontaalses
asendis (nagu lada mootoril).Ju see vist ongi 2141 mosse mootorilt? Aga peab ütlema et sinu variantt on vägagi ok. Kui 25 hinnaks ,
bronnin omale küll ühe ära. Sellise filtri vahetus on ikka tunduvalt mugavam töö. Tegin tese fotokaga veits rohkem pilte,ka siis kui filter mootori küljes ,aga fotoka juhe kuskile kadunud.Kui saan panen need ka siia.
Pilt
Pilt
Pilt

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 07 Dets 2014 14:07
Postitas Lepik
Seesama jublakas siis ka mootori küljes.
Pilt
Pilt

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 07 Dets 2014 21:32
Postitas tanello2
tore on muidugi näha, et Made In Estonia jupp on ka nüüd saadaval mosse puhul, mille ma nii ilupärast endalegi tellin.
Aga originaalfiltreid toodetakse juba ammu läänes 2 poolse metallvõrestikuga ning paberelement on täpselt sama mis teistelgi filtritel, kvaliteet on puhtalt 1:1-le ,kusjuures selle vanamalli tühjendamine ja eemaldamine on ju kordades mugavam, kuid tagasipanek on nagu ta on.
Õlivahetuse kohapealt olen ka mina seda meelt, et nii palju peaks raha ja armastust auto vastu olema, et õlivahetus ära teha igal aastal.

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 19 Jaan 2015 22:26
Postitas canyondrift
Filtri plaati on veel üks üle koos poldiga, meie turbomootori külje istus ideaalselt ja originaal filtrikorpusega on pikkus ligi poole lühem. Midagi kinni ei kata, midagi kuskilt lekkima ei tohiks jääda. Tihendi saab ilmselt kas mosse originaali kasutada või siis suurema filtri (äkki kellegil on üle) kummrõngast. Kui kellegil veel viimase järgi on, siis andu teada ja korraldame mingisuguse kättesaamise.

Mootori koha pealt oleme arenenud nii palju, et mootor on pmst koos, vaja veel klapid reguleerida, klapikambri kaas kinnitada, küünlajuhtmed peale sebida ja äkki ka plokikaas veel üle tõmmata kui see seismisega on suutnud kokku vajuda.

Väike küsimus ka - Kuidas paika panna esimest korda süüde? Hetkel talitasin nii, et jagaja kaane peal ajasin staatori nr1 silindriga kokku, nii et kontaktid on avanemas, keerasin mootorit süütemärgini esimese silindri surveastmes, keerasin jala positsiooni õigeks staatori ja 1 silindri järgi, ühendasin need, kontrollisin, paigaldasin jala mootori külge ja nihutasin rootorit seni kuni jagaja jalga oli võimalik hambumisse ajada. Seejärel ajasin mootorit ringi ja kontrollisin kas märgid ja muu jäi paika... vist jäi... Kui midagi valesti tegin või on mingeid näpunäiteid edaspidiseks talitamiseks, siis andke aga tuld... Täpsem süüte häälestus toimub nagunii kõrva järgi, ehk otsin strobogi kuskilt...

Mässisime downpipe ja vl kolle ka teki sisse, näeb ehk "tuusam" välja ja ei aja mootoriruumi niivõrd kuumaks.

Mootorist paar endlit:
Pilt
Pilt
Pilt