11. leht 28-st
Re: IZ 412IE 1978 tanello2
Postitatud: 18 Apr 2013 22:07
Postitas Seenior
Parempoolse valgusti soovitan sul panna ette nurka paisupaagi juurde jagajat valgustama,paljud probleemid esinevad just seal.Väljalaskekollektori kohal pole sellest valgusest eriti kasu.
Re: IZ 412IE 1978 tanello2
Postitatud: 18 Apr 2013 22:59
Postitas Edel
Seenior kirjutas:Parempoolse valgusti soovitan sul panna ette nurka paisupaagi juurde jagajat valgustama,paljud probleemid esinevad just seal.Väljalaskekollektori kohal pole sellest valgusest eriti kasu.
Mossele tuleb jah täiendavalt valgustus ka paremale poole panna. Mõnedel autodel töötab mootorivalgustus siis kui gabariidituled on sisse lülitatud, sel juhul tuleks lambi toide ringi teha. Kui aku on suht nõrk, oleks parem, kui pimedas kapoti all nokitsedes ülearused tarbijad väljas on.
Re: IZ 412IE 1978 tanello2
Postitatud: 19 Apr 2013 16:02
Postitas tanello2
Mootoriruumi valgustus on hetkel hõõgniitidel,plaanis kõik LED üle minna.
3. valgusti on monteeritav, teised 2 on lülititega nagu originaalis ikka ette nähtud on.
Täna sain kõik õlid kätte.nüüd on küsimus kas nad ka õiged on....
Mootorisse:
Addinol eco light 5w-40 6liitrit
käigukasti:
Addinol GX 80 W 90 1liiter
tagasild:
Liquimoly transmisiooniõli 85W-90 GL4 2liitrit
Re: IZ 412IE 1978 tanello2
Postitatud: 19 Apr 2013 16:08
Postitas r384n3
Mootorisse 5w40 minu arvates liiga vedel
Ma paneks 10w40.
Re: IZ 412IE 1978 tanello2
Postitatud: 19 Apr 2013 22:31
Postitas tanello2
[quote="r384n3"]Mootorisse 5w40 minu arvates liiga vedel
Ma paneks 10w40.
ega ma õlidest suurt midagi ei jaga,see oli soodukaga seal müügis 6l 40€ aga kas sellel on mingid kohutavad tagajärjed,kui ma siiski kasutaks seda olemasolevat,sest suure tõenäolsusega ei leia ma kedagi,kes seda 5W40 vajab,kuigi mul üks mersu sõber on ja kaks audi venda nagu ka,aga ma eriti ei usu,et see ka sinna kõlbaks....niisiis jääb ainult üle üks"omad vitsad peksavad"mis saatus toob,selle pean ma ka vastu võtma....muidugi minu lootus on nüüd ülesse ehitatud valemile ,kuna ma autoga igapäevaselt ei sõida,siis ehk jääb terveks,järgmine kord olen targem lihtsalt.Kingitud raha ja hobuse suhu ei vaadata.
Re: IZ 412IE 1978 tanello2
Postitatud: 19 Apr 2013 23:12
Postitas ABS
Kui sul mootor ebatihe on siis see õli kaob sul sealt kiiremini ära kui 10W.See number seal "W"-tähe ees näitab kui viskoosne e. vedel see õli on,mida väiksem number seda vedelam.Ega muud midagi kui et vaata tihedamini õlitaset kui sisse valad selle.Õlirõhk samuti tõenäoliselt langeb selle tõttu(oleneb kui kulunud su mootor on).
Re: IZ 412IE 1978 tanello2
Postitatud: 20 Apr 2013 03:34
Postitas r384n3
Vedelama õliga jääb liikuvate osade vahele ka õhem õlikiht, mis mosse mootori tervisele hästi ei mõju
Re: IZ 412IE 1978 tanello2
Postitatud: 20 Apr 2013 07:53
Postitas Urukoer
r384n3 kirjutas:Vedelama õliga jääb liikuvate osade vahele ka õhem õlikiht, mis mosse mootori tervisele hästi ei mõju
pole see asi nüüd nii hull ka.
õlil tähtis määrimisomadused ,need ei muutu ju.
pigem jah kulub seda rohkem ja jälgima peab õlitaset. (kulunud mootori puhul)
vene mootoril juba sünnistsaati tolerantsid mootoris suuremad ja mõeldud "paksemale "õlile.
Re: IZ 412IE 1978 tanello2
Postitatud: 20 Apr 2013 11:30
Postitas mario
kui nüüd natuke teoretiseerida ja pastakat imeda, siis arvestades mootori ehitusaega, kui mootoriõlid oli paksemad, kui vanaema kissell, siis ma pigem kasutaks seda õli talvel, kus tal külmast peast on natuke rohkem voolavust ja ei kuumene pakasega see mootor nüüd nii palju ka. Suveks võiks vabalt sisse kallata miski 20W- .. õli. Samas on peale kap.remonte kodanikud kasutanud edukalt vedelaid õlisid, aga siis ongi see oht, et kõrge pöörde/erksama sõiduviisiga kipub osa summutisse ära kaduma.
Et just päris vitsad ei ole, aga päris seda nõukaaegset jama pole ka mõtet sisse kallata. Enne teada ei saa, kui ei proovi
Re: IZ 412IE 1978 tanello2
Postitatud: 20 Apr 2013 18:26
Postitas tanello2
talvel ei sõida üldse.kevad,sügis väga vähe ning suvi see kõige rohkem.