11. leht 39-st

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitatud: 02 Mär 2014 21:38
Postitas sass
BergIE kirjutas:Väheke teisel teemal. Oman ise umbes kaheksat veljet, olen näinud paljusi ja kõigil on üks viga. Üüratud poldiavad ja viisnurk keskavaks. Millest see tuleb? Kui nüüd keeran alla uue velje, kas temaga juhtub sama?
Mutrid lahti jäetud, loksutab just esimesel rummul keskava viisnurkseks... Vähesed, mis korralikud on... 30-40% vanadest velgedest sellised. Suurt nendega midagi teha ei ole..

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitatud: 03 Mär 2014 00:31
Postitas partnermosse
sass kirjutas:
BergIE kirjutas:Väheke teisel teemal. Oman ise umbes kaheksat veljet, olen näinud paljusi ja kõigil on üks viga. Üüratud poldiavad ja viisnurk keskavaks. Millest see tuleb? Kui nüüd keeran alla uue velje, kas temaga juhtub sama?
Mutrid lahti jäetud, loksutab just esimesel rummul keskava viisnurkseks... Vähesed, mis korralikud on... 30-40% vanadest velgedest sellised. Suurt nendega midagi teha ei ole..
Vaevalt keegi tahab päris kamikazet panna ja jätab mutrid loksuvalt lahti. Siiani näeb selliseid "mehaanikuid", kes ratast vahetades, 2 jalaga rattamutrivõtme peal "tantsu vihuvad" ja seda meetodit olen näinud nii vene ajal kui ka praegu tegemas. Ja mis oli mossel siis see velje sisu 5-nurkseks teha peale 2-3 sellist mutri pingutust ?! :kill

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitatud: 03 Mär 2014 00:51
Postitas Seenior
Viisnurga kuju oli tihti kergel kujul olemas juba otse tehasest tulnud autodel olemas.Kui mutri koonuspind velje veel korralikult ära fikseerib,pole katki midagi.

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitatud: 03 Mär 2014 00:53
Postitas SanderV
minagi pingutan nii et jalaga annan peale.. et keeran käega nii kinni kui jaksan ja siis jalaga mõni kraad veel otsa.. siis vähemalt mutrid kinni ja pole karta et lahti tulevad.. tõsi olen saanud ka mõne tiku niimoodi pooleks ( ka käega keerates) aga seda pigem vist sp et velje koonus on viltu ja väänad hoopis tikkpolti igatpidi

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitatud: 03 Mär 2014 01:11
Postitas partnermosse
SanderV kirjutas:minagi pingutan nii et jalaga annan peale.. et keeran käega nii kinni kui jaksan ja siis jalaga mõni kraad veel otsa.. siis vähemalt mutrid kinni ja pole karta et lahti tulevad.. tõsi olen saanud ka mõne tiku niimoodi pooleks ( ka käega keerates) aga seda pigem vist sp et velje koonus on viltu ja väänad hoopis tikkpolti igatpidi
Ise teed ka veel nii ja ikka ei õpi :hail :D Tikkpoldid lendavad käe/jala all pooleks ja nüüd kujuta ette seda sama pingsust ja sõidu ajal kui "tikud" pooleks ja välja lendama hakkavad ! Mulle paisatab, et need härrased kes jalaga lisa paar kraadi juurde annavad, on targamad kui insenerid, kes on arvutuslikul teel jõuõla välja arvutanud, mis on vajalik, et mutter jääks kinni täpselt sellise jõuga mida täiskasvanud mees suudab 2 käega rakendada selle mutrivõtme jõuõlale, et mutter korralikult kinni oleks :)

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitatud: 03 Mär 2014 10:19
Postitas sass
partnermosse kirjutas:
sass kirjutas:
BergIE kirjutas:Väheke teisel teemal. Oman ise umbes kaheksat veljet, olen näinud paljusi ja kõigil on üks viga. Üüratud poldiavad ja viisnurk keskavaks. Millest see tuleb? Kui nüüd keeran alla uue velje, kas temaga juhtub sama?
Mutrid lahti jäetud, loksutab just esimesel rummul keskava viisnurkseks... Vähesed, mis korralikud on... 30-40% vanadest velgedest sellised. Suurt nendega midagi teha ei ole..
Vaevalt keegi tahab päris kamikazet panna ja jätab mutrid loksuvalt lahti. Siiani näeb selliseid "mehaanikuid", kes ratast vahetades, 2 jalaga rattamutrivõtme peal "tantsu vihuvad" ja seda meetodit olen näinud nii vene ajal kui ka praegu tegemas. Ja mis oli mossel siis see velje sisu 5-nurkseks teha peale 2-3 sellist mutri pingutust ?! :kill
Ega peagi loksuvalt lahti jätma... Paljud ei tea sedagi, kuidas korralikult rattamutreid kinni keerata (diagonaalis, mosse puhul siis nagu joonistaks tähte) ja tänu sellele siis tuleb ratas lahti sõidu ajal... Samuti, kui pinnad pole puhtad, võib lahti loksuda jne. Samuti kui üle keerata, nagu mainisid.

Keegi ütles hästi, et mosse veljed tuleb kinni keerata naisterahva jõuga, vastasel juhul on tikud puruks... Ise olen proovinud seda meetodit ja töötab... Aeg-ajalt rallikal küll lähevad tikud puruks, aga see vast normaalne.

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitatud: 03 Mär 2014 11:42
Postitas SanderV
no aeg on näidanud et puhtsalt käega keerates... (ju siis pole piisavalt tugev) tulevad ajapikku lahti.. ja mul pole mahti koguaeg neid kilpe maha võtta, et neid pingutada... siiani pole üksi tikk sõidu ajal pooleks läinud.. ja seda on muidu ka käe all juba tunda kui tikk pehmeks läheb... on õige aeg vahetada...ja jalaga paar kraadi juurde, või treenin käed tugevamaks.. vahet pole.. ma saaks aru kui ma jalaga veel veerand- pool pööret peale väänaks :D kui neid nii korralikult kinni tahad keerata, kasuta üldse njuuton võtit siis

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitatud: 03 Mär 2014 22:10
Postitas Edel
Mosse ja Lada rattapoldid-mutrid keerad kinni rattaristiga käte jõul, või dünamomeetrilise võtmega 100-ga ja rohkem pole vaja! Ega nad lahti ei tule, kui korralikult ja õiges järjekorras (viisnurkapidi, nagu juba mainiti) mutrid kinni keerata. Osadel Mosse velgedel ongi juba tehasest keskava viisnurgakujuline, kohe kindlasti ei ole siin süüdi lahtised rattamutrid. Kui mutrid ongi lahti, toetub velg ikkagi tikkudele, velje keskava on Mosse laagrirummust natu suurem. Ja kui mutrid on nii lahti, et võib neid näpuga keerata, siis lendaks ratas juba lähima kilomeetri jooksul alt ära. Nii et ärge väga riskige, kui kostub kahtlaseid kloppimisi, tasub kinni pidada ja kontrollida, eriti kui see juhtub üsna varsti peale rataste allapanekut. Omal on kunagi Mossel tagumine ratas alt ära tulnud ja see polnud sugugi meeldiv kogemus...

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitatud: 03 Mär 2014 22:47
Postitas RoTT
Ühel tutikal veljel mis mul on on ava viisnurkne. Enda mälu järgi ei olegi vist kohanud ühtegi velge millel see ümar on, isegi vist vanadel 402-407 velgedel oli see viisnurkne.

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitatud: 03 Mär 2014 22:59
Postitas Edel
RoTT kirjutas:Ühel tutikal veljel mis mul on on ava viisnurkne. Enda mälu järgi ei olegi vist kohanud ühtegi velge millel see ümar on, isegi vist vanadel 402-407 velgedel oli see viisnurkne.
On ikka ümargusi ka, need siis valdavalt uuematel velgedel.