12. leht 28-st

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 20 Apr 2013 22:45
Postitas sass
Endal sõitis ka masin rahulikult 5W40-ga, ei ole hullu mitte midagi. Sünteetiline õli on küll vedelam, aga see ei tähenda, et õlitus kehvem oleks. Lekkima hakkab lihtsalt ja võimalik, et ka õli põletama. Kolinaid jms ei tekkinud ja pööretega ma väga ei koonerda.

Võimalusel võid vaadata teinekord omale 10W40 täissündi või veel parem 15W50 täissündi. Loomulikult sobivad poolsündid ka sama markeeringuga ja sobivad ka tänapäevased mineraalõlid. Kõik, mis on parem kui tolleaegne žiguli/lada õli, on hea. Arvestama pead vaid seda, et mineraalõli võiks tihedamini vahetada, poolsünti ja sünti ei ole vaja nii tihedalt vahetada.

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 21 Apr 2013 21:25
Postitas hulgus
ABS kirjutas:Kui sul mootor ebatihe on siis see õli kaob sul sealt kiiremini ära kui 10W.See number seal "W"-tähe ees näitab kui viskoosne e. vedel see õli on,mida väiksem number seda vedelam.Ega muud midagi kui et vaata tihedamini õlitaset kui sisse valad selle.Õlirõhk samuti tõenäoliselt langeb selle tõttu(oleneb kui kulunud su mootor on).
ot. Number seal W(inter) ees, näitab õli käitumist külmalt, teine number soojalt, ehk siis töösoojal mootoril on suht-koht savi sellest, on seal 0W.. või 15W... standardile vastav õli sees. Küll on aga oluline 2. number, ehk siis vastupidavus kõrgetel temperatuuridel. Autooli ja Lada õlide ..30 jääb kindasti alla kaasaegsetele ...40-50 õlidele. Seda enam, et SAE standard annab ette piirid mida peavad õlitootjad täitma, mõned ületavad neid standardeid piisava varuga, teised veavad napilt...

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 21 Apr 2013 21:48
Postitas ABS
Ahsoo,nüüd targem.Tänud.:)

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 21 Apr 2013 21:59
Postitas marko
Kui ei tea mis õli seal enne kasutatud ja ka seda kui palju see mootor sõitnud on siis,enne õlivahetust võiks karteri vanast sodist puhtaks teha.Muidu võib olla oht,et uus kaasaegne õli leotab selle vana pasa lahti ja võib õlikanaleid ummistama hakata.Muidu jah pole suurt vahet kas 5w või 10w.Ise ma vanale mootorile mille elulugu ei tea päris täissünti ei paneks.Ise olen koguaeg poolsünti kasutanud ja pole probleemi.

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 09 Mai 2013 13:42
Postitas tanello2
vaatasin et mu külgmised suunatuled on pleekunud valgeks,niisiis mõtlesin et tagumised võiks ka sellised olla,õnneks olid olemas täitsa.....
Pilt
Pilt

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 09 Mai 2013 20:21
Postitas r384n3
Kus bensuluuk on? :D

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 10 Mai 2013 09:27
Postitas tanello2
r384n3 kirjutas:Kus bensuluuk on? :D

Vt paar lehte tagasi.luugile kinnitatud numbrilaud hõõrus vastu värvkatet,igakord kui avasid luugi.
Lisaks nüüd liigub luuk värvipoodi et uut värvi saaks juurde osta .

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 10 Mai 2013 10:43
Postitas tanello2
öösel kell 23:00 hakkasin tagasillast õli välja lasma,selle korgi avamiseks ostsin raplast suurelt keskmisele ülemineku kärni pea,mis sobis täpselt sinna pesasse,korgid avanesid ilma igasuguse vastupanuta,kasutusel oli mõlemas süsteemis LADA õlid....

Pilt
väljalaske kork on magneetiline,see oli õrnalt kaetud raua puruga....küll kommid ikka mõtlesid asju välja.
Pilt
minu käigukastil saab õnneks salongist juurde valada,see oli üks kõige mugavamaid töid üldse.
Pilt
kogu tegemine võttis kõigest 1 tund aega....

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 10 Mai 2013 12:12
Postitas viirusboy
Lada õlide all mõtled M6i-d või liigitad transmissioonõli TAD-17i ka selle alla?

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 11 Mai 2013 11:48
Postitas tanello2
viirusboy kirjutas:Lada õlide all mõtled M6i-d või liigitad transmissioonõli TAD-17i ka selle alla?
kuna mina pole õlisid vahetanud alates ajast mil ma auto ostsin,siis eelmine omanik ütles et LADA õlid on sees,ma eeldan et tegu on TAD-17ga...