13. leht 93-st

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 17 Sept 2009 22:23
Postitas marko
Ega jah mosse mootor tahabki väheke piitsutamis ja see sinna 5-6000 pöörde juurde viimine ei tee korras mootorile mitte midagi ja tuleb ainult kasuks.Olen isegi sõitnud ühe mootoriga üle 200 000km paraja piitsutamisega ilma,et oleks remonti vajanud.Ja teenib uut omanikku praegugi rõõmsalt.Mäletan,et nendel papidel kes harjunud madala pööretega sõitmisega neil paljudel oli probleeme saaltega juba ca 50 000km läbimisel.Nii,et ärge kartke vahel mosset pöörde ajamast :)

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 17 Sept 2009 23:59
Postitas Edel
Jah,eriti väiksed pöörded mõjuvad Mosse mootorile kahjulikult. Üks rääkis mulle kunagi,kuidas tema äi sõitis,neljanda käiguga juba alates 40km/h. See on mootori enneaegne surm. Tolle Mosse mootor sõitis 100 000km ja siis oli kõik.
Kusagilt lugesin,et Mossel ei tohi neljanda käiguga kiirus väheneda alla 50km/h.
Ärge põdege,andke südamerahus 4000-4500p/min,mootor hingab ka siis lahedamalt ja läheb paremini edasi.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 18 Sept 2009 07:31
Postitas sass
Nii ta on. Madala pöördega ölirõhk on liiga väike ja hakkab tahmama ja võib ka detoneerima hakata.

Aga mosse on aus! Edu ja paksu rahakotti.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 20 Sept 2009 18:14
Postitas Edel
Proovisin teise ja kolmanda käiguga,mis numbreid tahhokas näitab kui lasta käigud spidole märgitud numbriteni. Tahho näidud teisega 5900-6000 ja kolmandaga 5800. Tea kui täpselt tahho näitab,Lada peal proovitud mõlemit ja Mosse peal olev näitab pisut rohkem(näit siis 3500 vs. 3700). Täna sõitsin 120km/h ja neljanda käiguga näitas 4700p/min.
Raadio installisin ka täna sisse http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/58879411 Kõlarid ei paista aga ega seal pole midagi vaadata ka,parajad krapid mõlemad. Need kõlarid said Lada pealt võetud. Lada küljes nii(vasakus nurgas paistab) http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/39138953

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 20 Sept 2009 21:59
Postitas Tiit
Kui mu Mossel oli mingi aeg tagasi tõsised probleemid madalatel pööretel ning kõrgemate käikudega ei jõudnud pöördesse minna, siis sai mõned kilomeetrid jutti lastud 2. käigu ning 5000-6000 rpm ringis. Pärast seda jooksis 4. käiguga jälle spidomeeter ilusasti põhja. Suhteliselt koomiline vaatepilt oli kui 120-ga sõitvast Audi A6-st lendas Mosse mööda :D

Mootoris tuleb aeg-ajalt õli kuumaks ajada (aga mitte keema), et kondents välja auraks, muidu hakkab vesi/niiskus kurja tegema.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 21 Sept 2009 01:00
Postitas Edel
Kunagi ammu,see vist 10 aastat tagasi,sõitsin oma eelmise 2140-ga Assakult Jürisse (nii kusagil 7km) kasutades vaid teist käiku. Kus kiirusepiirang lubas kiiremini kui 50 sõita,andsin minna 70-75 ja mootori pöörded 5000-5500. See oli meeletus! Oli vist ka põhjus,et mootoril võimsus "kusagile ära kadunud" ja ei viitsinud enam kõrgete käikudega sõita pidevalt pedaal põrandas. Tookordne põhjus olid ebatihedad klapid.

On omal ajal küll igasugu lollusi tehtud aga masin on tavaliselt terveks jäänud. Aga mine sa tea...

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 23 Sept 2009 23:34
Postitas Edel
Täna jäin siis teepeale,säde kadus ootamatult ära. Kontrollimisel selgus,et süütepooli jõuab aga jagajast edasi mitte. Hea oli,et omal üks jagaja korda tehtud,reguleeritud oli ning pagassis kaasas. Vahetasin selle ära ning panin süüte enam vähem paika. Nii sai hommikul töölegi jõutud,tõsi,pooletunnise hilinemisega.
Pärast hakkasin siis jagajat lähemalt uurima. Hakkas silma kontaktide ebaloomulik asetus(ei olnud otse koos vaid vähe nihkes teineteise suhtes). Kas põhjus oli selles või hoopis kondekas ütles üles,ei tea.
Tundub veel,et peaks vist ka karburaatori lahti võtma ja ära puhastama-läbi puhuma. Peale käiguvahetust gaasi andes kipub vahest "nokkima" enne kui korralikult vedama hakkab ning kiirendades kusagil 2500-3000 vahel kipub ka uimerdama(ei taha kiirendada). Paistab,et vaevab küttepuudus,ei saa niipalju peale kui vaja.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 26 Sept 2009 22:08
Postitas Edel
Soetasin täna Kadaka turult süütepooli ära. Kõrgepinge juhtme otsa pidin ümber tegema,uuel poolil käib see keermega sisse.
Kiirendades tundub mootoril "küttenälg" olevat,gaasi vajutades alla 3000p/min hakkab pooma ja tundub,et viga süveneb iga päevaga. Kiirendades tooreklapi nupu välja tõmmates hakkab mootor kohe erksamalt liikuma ja ka väiksel kiirusel ühtlase kiirusega sõites käib ühtlasemalt. Esmaspäeval võtan karburaatori lahti.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 27 Sept 2009 22:53
Postitas Edel
No tundub,et eest armatuuri alt salongi väljast vett enam ei immitse,igastahes on siiani korduval kontrollimisel kõik polstrite,mattide ja mürasummutusmattide tagused kuivad olnud.
Aga avastasin hoopis tagaklaasi ebatiheduse. Salongist paremalt allnurgast paistab lausa valgust läbi. Käisin väljastpoolt tihendi ja kere vahelise koha silikooniga üle.
Koht,kus valgus läbi paistis,võtsin piilarilt ka polstri eest ära ja näha,et klaas polnud just korralikult seal paigas. Tihendasin silikooniga seda osa ja loodan,et ka tagaklaas peab nüüd vett ja ka (üleliigset) õhku sisse tungimast.
Eesti tuulutusluugile oleks uut tihendit vaja ja seal õhuvõtusüsteemis paiknev klapp ei sulgu ka korralikult. Tundub,et vähemalt enne talve tuleb ikka armatuur korra eest ära võtta.
Ka uksetihendid vahetan Ladal kasutatavate vastu välja aga seda siis kui vähe rikkamaks saan,ilmselt november-detsember paiku.
Vaatan,et tagaosa on kuidagi madal,esiosa seevastu üleval. On mõte tagaosa tõsta. Kas tagavedrud on väsinud? Terveid vedrukomplekte ei raatsi osta,ehk saab kuidagi teistpidi hakkama?

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 29 Sept 2009 13:35
Postitas pppp
Lase esiots madalamaks :)