Moskvich 400 Hot Rod, fokser
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser
Mossest:
Eilse päevaga saab tänavust hooaega avatuks pidada. Tegin koduteel väiksed testsõidud veendumaks silla korrasolekus. Ainuke, mis hetkel tegemata jäi, on summuti... tuli välja, et uus Walker`i paun on ikka veidi liiga suur saanud. Proovin nüüd selle välja vahetada veidi väiksema vastu. Muidu aga Mosse koos ja tagumine sild korda tehtud. Järgmine sõit tuleb teha sillastendi, et tagumine sild paika reguleerida. Üks mure on ikka veel jäänud, kuid sellest veidi hiljem.
Eilse päevaga saab tänavust hooaega avatuks pidada. Tegin koduteel väiksed testsõidud veendumaks silla korrasolekus. Ainuke, mis hetkel tegemata jäi, on summuti... tuli välja, et uus Walker`i paun on ikka veidi liiga suur saanud. Proovin nüüd selle välja vahetada veidi väiksema vastu. Muidu aga Mosse koos ja tagumine sild korda tehtud. Järgmine sõit tuleb teha sillastendi, et tagumine sild paika reguleerida. Üks mure on ikka veel jäänud, kuid sellest veidi hiljem.
Viimati muutis fokser, 02 Veebr 2021 13:58, muudetud 3 korda kokku.
Päävä mõtõh: "Ku üts uss kinni lätt, tulõ tõõnõ koskil vallalõ."
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser
soovitaks oma ühe "loomkatse" põhjal ühtlasi Walkeri nt Bosaliks vahetada. Pea 10a tagasi vahetasin oma kahel sama tehnikat pruukival Opelil (mõlemad C20XE ehk 110kW 2.0 DOHC mootor) väljalasked. Suvine Kadett sai Bosali (pilt), talvine Vectra Walkeri. Vectral jäi KAT, kadett sai selle asemele resonaatori. Kadeti väljalase oli viisakalt vaikne, vectra plekiselt ruigav. Vectra väljalase tahtis paari aasta pärast keevitust ja on tänaseks ca 3a tagasi välja vahetatud (kuigi oleks pidanud vahetama juba varem...), Kadett seisab aastast 2012, aga väljalase pole tähelepanu vajanud.
ei ole küll kasutusotstarbe võtmes 1:1 võrreldavad stsenaariumid (suvel seisvad masinad värvuvad mu kogemuses alt roostekarva, talvel seisvad mitte nii märkimisväärselt), aga andis mulle vähemalt viite, et Walkerid jäävad mu poolt riiulisse, kui veel Bosalit saab. Lärmakus on muidugi kah oluline parameeter - ei meeldi, kui gaasivajutusest pool küla ruigamise läbi kuulda saab
eeldan, et summutitel olev nn tootjakleeps + püti peale "stantsitu" viitab ikka tootjale ja mitte "pakendajale". Kindel selles muidugi pole
ei ole küll kasutusotstarbe võtmes 1:1 võrreldavad stsenaariumid (suvel seisvad masinad värvuvad mu kogemuses alt roostekarva, talvel seisvad mitte nii märkimisväärselt), aga andis mulle vähemalt viite, et Walkerid jäävad mu poolt riiulisse, kui veel Bosalit saab. Lärmakus on muidugi kah oluline parameeter - ei meeldi, kui gaasivajutusest pool küla ruigamise läbi kuulda saab
eeldan, et summutitel olev nn tootjakleeps + püti peale "stantsitu" viitab ikka tootjale ja mitte "pakendajale". Kindel selles muidugi pole
Kollane 21406. Liigub harva - tahab hulka rohkem tähelepanu, kui muud sõidukid
Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser
Summutaja pütil olev sisse pressitud valmistaja embleem on ikka originaal, ainult selle väljalaske komponendid (kinnitusklambrid, otsaflantsid jms) võivad olla teistelt tootjatelt sisse ostetud. Universal Industries valmistab ka summutajaid, mõningaid komponente, nagu flantsid, müüakse/müüdi ka paljudele teistele "konkurentidele", sealhulgas ka eelpostituses nimetatud Bosalile ja Walkerile. Vähemalt aastatel 1995-2002 kui seal töötasin, läks flantse ja kinnitusklambreid iga nädal kümneid tuhandeid ühikut piiri taha...
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser
Mossest
Tuleb kahjuks tunnistada, et peale tagasilla parandust, kolin auto salongis ei kadunud kuhugi, vaid läks hoopis hullemaks. Enne silla parandust oli probleemiks järsul kiirendamisel mingi ragin, mis kostus justkui tagumisest sillast. Peale silla parandust, muutus aga ragin peksmiseks, justkui sooviks keegi läbi põhja tuppa tulla. Varem ei julgenud lihtsalt kirjutada, kuna soovisin täiesti kindel olla, mis selle põhjus ikkagi on. Kuna sillas viga ei saanud enam olla, võtsin käsile kardaani. Enne uurisin muidugi neti avarustes, et mida teised tüdrukud ja poisid kirjutavad. Nii, kui otsingusse sisestasin "kardaan koliseb," tuli terve hunnik foorumeid, kus kirjeldati täpselt sama viga... kiirendamisel (kõrgetel pööretel) kardaan peksab justkui vastu põhja. Põhjuseks kardaani tugilaager (kardaani leevendusmuhv) ja/või kardaanimuhv. Nii ma siis mõlemad varuosad ära tellisin. Foorumites rõhutati ka seda, et enne kui kardaan pooleks võtta, tuleb väga täpselt järgi vaadata, et mis soonde see hiljem tagasi panna. Mure selles, et kardaan on tasakaalustatud ja kui hiljem selle valesti kokku paned, on vibratsioon sees. Mõnel õnnelikul on isegi nii hästi läinud, et hiljem autoga sõites väristas kõik hambad suust välja. Viimased kaks päeva möödusid mul garaažis ja täna saan nüüd ametlikult kinnitada... Mosse on korras! Ei mingit kolinat, ega raginat... vajuta niipalju kui torust tuleb. Tagasilla uued puksid ja vedrud on muutnud sõidu tõeliseks naudinguks. Uus hooaeg võib alata!
Tuleb kahjuks tunnistada, et peale tagasilla parandust, kolin auto salongis ei kadunud kuhugi, vaid läks hoopis hullemaks. Enne silla parandust oli probleemiks järsul kiirendamisel mingi ragin, mis kostus justkui tagumisest sillast. Peale silla parandust, muutus aga ragin peksmiseks, justkui sooviks keegi läbi põhja tuppa tulla. Varem ei julgenud lihtsalt kirjutada, kuna soovisin täiesti kindel olla, mis selle põhjus ikkagi on. Kuna sillas viga ei saanud enam olla, võtsin käsile kardaani. Enne uurisin muidugi neti avarustes, et mida teised tüdrukud ja poisid kirjutavad. Nii, kui otsingusse sisestasin "kardaan koliseb," tuli terve hunnik foorumeid, kus kirjeldati täpselt sama viga... kiirendamisel (kõrgetel pööretel) kardaan peksab justkui vastu põhja. Põhjuseks kardaani tugilaager (kardaani leevendusmuhv) ja/või kardaanimuhv. Nii ma siis mõlemad varuosad ära tellisin. Foorumites rõhutati ka seda, et enne kui kardaan pooleks võtta, tuleb väga täpselt järgi vaadata, et mis soonde see hiljem tagasi panna. Mure selles, et kardaan on tasakaalustatud ja kui hiljem selle valesti kokku paned, on vibratsioon sees. Mõnel õnnelikul on isegi nii hästi läinud, et hiljem autoga sõites väristas kõik hambad suust välja. Viimased kaks päeva möödusid mul garaažis ja täna saan nüüd ametlikult kinnitada... Mosse on korras! Ei mingit kolinat, ega raginat... vajuta niipalju kui torust tuleb. Tagasilla uued puksid ja vedrud on muutnud sõidu tõeliseks naudinguks. Uus hooaeg võib alata!
Viimati muutis fokser, 02 Veebr 2021 14:04, muudetud 2 korda kokku.
Päävä mõtõh: "Ku üts uss kinni lätt, tulõ tõõnõ koskil vallalõ."
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser
tugilaager, pukk (selle kinnituskõrvad on natuke teise nurgaga) ja leevendi on on jube sarnased Opelile. Kardaan ise kah. Ehk siis silma järgi on ka rist Opeliga sama ning nuut-pikkusreguleering. Mu 4x4 VectraA kardaan (ilma esimese jupita) on tuvastatav sellelt pildilt:
http://teet.luarvik.org/v/vectra/pohi/DSC_0970.jpg.html
ma otsisin vahepeal oma Vectrale laagreid ja pukke - TecDoc ei pakkunud. OpelOmegaA omad olid täpselt õiged ning leidus ka viide, et Opeli, BMW ja Audi kardaanimajanduses leidub vahetatavaid komponente: http://forum.automoto.ee/showthread.php ... #pid382311
Su pilte vaadates on ühilduvus päris usutav ja pistan selle teadmise kõrvataha - 4x4 Opeli spetsiifiliste juppidega võib minna keeruliseks, BMW kardaanimajandust leiab vajadusel ilmselt palju kergemalt
muide kardaanijätkud lähevad Opelil ainult ühes asendis nuuti - üks nuut on vahelt ära jäetud ja teisel poolel laiutas vist sama koha peal trapetsikujuline "hammas": vaöes asendis ei pane kohe mingi valemiga asju kokku. Ehk on ikka BMW-l sarnane lähenemine? Kas Sul nuudiosa peal (pikkusreguleering) porikaitsekummi ei käigi? Ma arvan, et Sul on see puudu.
http://teet.luarvik.org/v/vectra/pohi/DSC_0970.jpg.html
ma otsisin vahepeal oma Vectrale laagreid ja pukke - TecDoc ei pakkunud. OpelOmegaA omad olid täpselt õiged ning leidus ka viide, et Opeli, BMW ja Audi kardaanimajanduses leidub vahetatavaid komponente: http://forum.automoto.ee/showthread.php ... #pid382311
Su pilte vaadates on ühilduvus päris usutav ja pistan selle teadmise kõrvataha - 4x4 Opeli spetsiifiliste juppidega võib minna keeruliseks, BMW kardaanimajandust leiab vajadusel ilmselt palju kergemalt
muide kardaanijätkud lähevad Opelil ainult ühes asendis nuuti - üks nuut on vahelt ära jäetud ja teisel poolel laiutas vist sama koha peal trapetsikujuline "hammas": vaöes asendis ei pane kohe mingi valemiga asju kokku. Ehk on ikka BMW-l sarnane lähenemine? Kas Sul nuudiosa peal (pikkusreguleering) porikaitsekummi ei käigi? Ma arvan, et Sul on see puudu.
Kollane 21406. Liigub harva - tahab hulka rohkem tähelepanu, kui muud sõidukid
Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser
Isegi sellisele vanale bemmile on suht lihtne varuosi saada, lähed koodiga poodi ja pakutakse veel 3-4 erinevat firmat. Selles suhtes on tõesti kõik varuosad kiiresti kättesaadavad. See, et kardaanijätkud ainult ühes asendis Opelil kokku lähevad on ikka hea küll. Bemmi insenerid kahjuks selle peale ei tulnud, kuna võid seda ükskõik mis asendis tagsi kokku panna, kõik nuudid on ühesugused. Foorumites tegelasi küllaga, kes hiljem katse-eksitus meetodil õiget asendit taga ajavad
Porikaitsmeid uue laagriga kaasas polnud. Kuid ma kasutasin vanad ära, seal käivad tõesti mõlemalt poolt spets plekid peale, et mustus laagri vahele ei satuks.
Porikaitsmeid uue laagriga kaasas polnud. Kuid ma kasutasin vanad ära, seal käivad tõesti mõlemalt poolt spets plekid peale, et mustus laagri vahele ei satuks.
Viimati muutis fokser, 02 Veebr 2021 14:06, muudetud 2 korda kokku.
Päävä mõtõh: "Ku üts uss kinni lätt, tulõ tõõnõ koskil vallalõ."
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser
jah - kardaani puhul tundubki mulle BMW juppide kasutamine palju parem mõte, kui Opeli omade otsimine
ehk siis mulle paistis Su kardaanipildi põhjal, et eri markide kardaanid tulid äkki lausa ühelt "allhankijalt" ning põhisõlmed on suht sarnased / vahetatavad. Paistab koostejoonise (plus laagrikompatiiblus-teadmise) põhjal nii edasi
kas Su joonise nr7 ei ole mitte kummist (või plastist) porikate? Opel vectra kardaani koostejoonisel on nr7 just selline "lutt" (kaks liigendit => 2 "lutti"): http://ecat24.com/opel/images/Opel/J89/H/55.jpg
ma olen selle otsimisele käega löönud - TecDoc ei tunnista VectraA + OmegaA peal olevate "luttide" Opeli ega GM koode (90279384ja 458080). Ka mitte Omega B omi (90470568 ja 458081).
mis kataloogist Sa koostejooniseid + koode vaatad? Ma jahin Opeli omi ja võrdlen vajadusel visuaalseid sarnasusi (ja koode) selliselt: http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/
ehk siis mulle paistis Su kardaanipildi põhjal, et eri markide kardaanid tulid äkki lausa ühelt "allhankijalt" ning põhisõlmed on suht sarnased / vahetatavad. Paistab koostejoonise (plus laagrikompatiiblus-teadmise) põhjal nii edasi
kas Su joonise nr7 ei ole mitte kummist (või plastist) porikate? Opel vectra kardaani koostejoonisel on nr7 just selline "lutt" (kaks liigendit => 2 "lutti"): http://ecat24.com/opel/images/Opel/J89/H/55.jpg
ma olen selle otsimisele käega löönud - TecDoc ei tunnista VectraA + OmegaA peal olevate "luttide" Opeli ega GM koode (90279384ja 458080). Ka mitte Omega B omi (90470568 ja 458081).
mis kataloogist Sa koostejooniseid + koode vaatad? Ma jahin Opeli omi ja võrdlen vajadusel visuaalseid sarnasusi (ja koode) selliselt: http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/
Kollane 21406. Liigub harva - tahab hulka rohkem tähelepanu, kui muud sõidukid
Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser
Ehk õnnestub sul isegi midagi sarnast leida, seda enam, et kataloogis tavaliselt kõigi laagrite mõõdud olemas:
Kataloog: http://bmwfans.info/parts-catalog Võid erinevaid bemme valida ja võrrelda, mis sulle endale sobiks.
Ja kui laagri mõõt kohe ei sobi, siis saab ju kardaani alati üle treida
E36 mida mina kasutan: http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-S ... sal_joint/
nr 7 on metallist ja käib keermega otsa. See tõmbab plastikust osa nr 8 kinni, ehk siis lukustab kardaanijätkud omavahel.
Kataloog: http://bmwfans.info/parts-catalog Võid erinevaid bemme valida ja võrrelda, mis sulle endale sobiks.
Ja kui laagri mõõt kohe ei sobi, siis saab ju kardaani alati üle treida
E36 mida mina kasutan: http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-S ... sal_joint/
nr 7 on metallist ja käib keermega otsa. See tõmbab plastikust osa nr 8 kinni, ehk siis lukustab kardaanijätkud omavahel.
Päävä mõtõh: "Ku üts uss kinni lätt, tulõ tõõnõ koskil vallalõ."
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser
krt oleksid võinud siia ka enne sümptomid panna oleks sulle kohe öelnud, et tugilaager muhv sellist häält ei tohiks teha, küll aga tugilaager. endal just enne sind mõniaeg tagasi käis ka selle vahetuses ja tunnusmärgid täpselt sama, algselt oli selline tunne nagu tahaks õrnalt ratast ringi ajada, lõpuks juba käisid sellised paugud läbi, et ei julge gaasipedaali puutudagi, kardad et kardaan tuleb läbi põranda
Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser
No täpselt... Enne silla pukside vahetust oli selline tunne, et rattad käivad ringi ja sellest imelik ragin tagumises sillas. Ehmatus oli päris suur, kui ragin peksmiseks muutus Muhv oli mul täitsa ok, oleks veel päris mitu aastat vastu pidanud. Kuna kardaani kättesaamisega on ikka jupp tegemist, otsustasin kohe ka selle välja vahetada.
Päävä mõtõh: "Ku üts uss kinni lätt, tulõ tõõnõ koskil vallalõ."
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...