IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
tanello2
Postitusi: 415
Liitunud: 07 Okt 2012 01:40
Telefon: 56882279
Asukoht: Raplamaa
Kontakt:

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitus Postitas tanello2 »

Kevin68 kirjutas: Kui kellegil pakkuda käiguhoovastiku oleks sellest väga huvitatud, enda oma nii loge et käigukang jookseb mõõda salongi ringi ja 1. ning 2. käiku sisse saada on omaette kunst.
Kui linna satud ss külasta mõnda mosseasjade poodi, seal täitsa müüa käigukangi hoovastik kuluvdetailide komplekt (kapronid ja värgid), aasta tagasi ostsin maksis vist mingi 4-6 eu , kõige suurem ujumine algab sul ilmselt salongist, seal kangi lõpus on selline väike värdjas plastik lulla mille sees kangi tipp istub, kui see kööga on ss hakkabki kang suht vabalt mööda salongi ujuma, ss otsid neid käike nagu segane taga.
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3342
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitus Postitas stern100 »

Korras kuliss Haapsalu külje all 5 euri kui tahad....Korras käigukasti küljekaas koos hoobadega ka 5.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 136 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
Kevin68
Postitusi: 146
Liitunud: 21 Mär 2009 23:42

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitus Postitas Kevin68 »

stern100 kirjutas:Korras kuliss Haapsalu külje all 5 euri kui tahad....Korras käigukasti küljekaas koos hoobadega ka 5.
Annan teada kui mandrile satun. :)
Kasutaja avatar
Kevin68
Postitusi: 146
Liitunud: 21 Mär 2009 23:42

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitus Postitas Kevin68 »

Tere, vahepeal asjad edenenud niipalju, et kogu hoovastikule sai koos vanaisaga uued puksid tehtud. Samuti eile tegin käigukangi ja selle lühikese hoova vahele uue puksi. Nüüd on käigud väga tihedad ja enam ei pea käike mõõda salongi taga otsima. :D Nüüd veel vaja hoovastik ära reguleerida ja siduri töösilindrile uued mansetid panna ja tehnilise poole pealt peaks siis juba tiptop olema.
Kasutaja avatar
Kevin68
Postitusi: 146
Liitunud: 21 Mär 2009 23:42

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitus Postitas Kevin68 »

Kuidas saab siduri töösilindri valutult sidurkoja küljest kätte? Koputasin peale kuid ei liigu, see kinnitusklamber küljest võetud, või kannatab vahetada mansetti ka nii et töösilinder küljes?
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitus Postitas Muhulane »

No proovi vahetada,siis saad teada :D
Kui raud on kaua alumiiniumi sees olnud,siis tagajärg ongi selline,et dünamiidiga saad selle silindri sealt kätte. Kaks varianti - kas taod silindri molekulideks või lööd korvil kõrva küljest ära,mis on see ilgelt šitt variant.
Aga leota aga Penetrating Oiliga usinalt,siis jälle kopsi ettevaatlikult,kullinokk torutangidega võid üritada ka keerata. Ja muudkui korda seda tegevust,kannatlikkus viib lõpuks sihile,kui uusi tükke pole kohe riiulist võtta või ei raatsi võtta.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Kasutaja avatar
Kevin68
Postitusi: 146
Liitunud: 21 Mär 2009 23:42

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitus Postitas Kevin68 »

Hei, kaitseväega sai ühele poole, sai ostetud ka isiklik keevitus ja hakatud usinalt mosset lõpuks lammutama, aga seis pole kohe üldse kiita. Hetkel kaalun uue kere varianti, aga ei raatsi üldse seda rauaks ka viia.

Pilt

Kõige hullem koht ongi tagumine vasakpoolne poolraam, see on puidu peale vanaisa poolt ülesse ehitatud ja pole lihtsalt enam kohta kuhu midagi keevitada..

Pilt

Pilt

Kui kellegil mõistliku hinnaga uksi pakkuda peale juhiukse, olen huvitatud.
Kasutaja avatar
marek
Postitusi: 377
Liitunud: 05 Veebr 2009 12:29
Asukoht: Pärnu/Tartu
Kontakt:

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitus Postitas marek »

Täiesti uskumatu tagantjärele, et selliste puidust poolraamidega auto on tehnoülevaatuselt läbi saanud.
Ega esimeste poolraamidega ka olukord parem ei ole: (pildid pärit lk. 9 ja 12)

Pilt

Pilt

Igastahes avarii korral ei tahaks selles autos küll olla.

Aga majanduslikult seda kere vist eriti mõtet taastada pole kuna mosse varuosa poolraamide (tundub et kõik 4 tk vajavad vahetust) hinnad kokku võivad juba korraliku dokumentideta kere hinnaga olla.

Aga kui kõik vajalikud plekid ja poolraamid on olemas, originaali taga ei aja ning on ka palju vaba aega siis võib ju ka muidugi keevitada kuna ikkagi see üks ja õige vanaisa auto.
Samas nende poolraamidega ikka veits jama kuna olemasolevate keevitusega lappimine selline küsitav tegevus, aga tervete raamide vahetamine jälle väga suuremahuline ja täpne töö.

Igal juhul edu! :)
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 289
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitus Postitas Martin2140 »

vot see lappimine mis seal on tehtud on küll juba tase omaette. ise küll sellisele mõttele poleks tulnud.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Kasutaja avatar
Kevin68
Postitusi: 146
Liitunud: 21 Mär 2009 23:42

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitus Postitas Kevin68 »

Eks olukord on päris hapu jah, aga vähemalt proovin, kaotada pole midagi. :) Hetkel ise mandril tööl ja kodus käin ainult nädalavahetuseti ning esmalt tuleb garaaži põrand ära valada. Aga moskvichile õnnestus vahepeal saada kohalikust poest tutikad tagatule klaasid, uued tagatule raamid on olemas ja nüüd saab asjad ära komplekteerida. Veel said tallinnast ostetud 2,5x1,25m plekki :) Kere keevitamisega tahaks hakata järgmisest nädalavahetusest tegelema. Viimane kord sai käima ka proovitud, kuigi paak oli maas juba. Pumpasin kütte ülesse ja käivitus poolest pöördest, seisnud oli see siis eelmise aasta septembrist saadik käivitamata.

Pilt
Vasta