AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Täna sai Mossel minu käes 1000km täis. Mootorisse vahepeal õli lisanud pole,peaks homme mõõtevardale uuesti pilgu peale viskama.
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3333
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas stern100 »

miks sa arvad et su mosse peaks õli sööma üldse?
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 124 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

stern100 kirjutas:miks sa arvad et su mosse peaks õli sööma üldse?
On võtnud küll natuke aga nüüd pole oma nädal taset vaadanud. Tahan teada õlikulu 100km kohta. Õlivahetusel panin täpselt max kriipsuni ja kui tase on alanenud enam vähem täpselt kahe kriipsu vahele,valada max-ni jälle. Siis saab välja arvestada õlikulu.
Palju Mosse mootoris õlikogus on,mis ulatub min märgist max-ni? Näiteks Lada 1600 mootoril on see enam vähem 1 liiter.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Edel kirjutas:Täna sai Mossel minu käes 1000km täis. Mootorisse vahepeal õli lisanud pole,peaks homme mõõtevardale uuesti pilgu peale viskama.
Hommikul siis vaatasin. Tase oli umbes 5 mm alla max kriipsu.
Panin ka talverehvid alla ja kus nüüd rool läks alles kergeks,nagu roolivõimendi oleks vahele pandud :D
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Vahepeal hakkas juhiukse klaasitõstemehhanism jupsima,sai seda ja ka parempoolse esiuksel eile määritud,sammuti ka kohe ukselukud-mehhanismid.
Sain ka mõned Mosse jubinaid,nagu esituled,esimesed gabariidid-suunad,tagapaneeli nurgaliistud jt. pisipudinaid. Kasutatud kraam muidugi...
Muidu sõidab ilusti kui vaid mootor on jälle hakanud väikestel pööretel pisut ebaühtlaselt töötama. Mootoril on küttenälg aga aeg ja koht karbat lahata pole just kõige parem (ausaltüeldes ega praegu eriti ei viitsi ka).
Läbisõit minu käes tänase seisuga 1250km. Bensiinikulu igapäeva sõidul pisut üle 10l/100km. Hiljuti sõitsin taaskord tühjaks ja kahe "tühjaksõidu" vahe 461km ja 48,4 liitrit. Kulu umbes 6,2l/60km. Päevas sõidan enam vähem 30km ja selle sekka jääb 2 külmkäivitust.
Kasutaja avatar
TheoK
Postitusi: 238
Liitunud: 03 Veebr 2009 21:13
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas TheoK »

Moskvits ikka igapäevakasutuses?
Mõtlen, et kuidas mosu lumeoludele vastu on pidanud?
Endine Super-Lux.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

TheoK kirjutas:Moskvits ikka igapäevakasutuses?
Mõtlen, et kuidas mosu lumeoludele vastu on pidanud?
Mosse igapäevakasutuses jah. Talverehvid panin juba paar nädalat tagasi alla ja nendega nii hea pidamine,et ei taha lumel isegi ratast ringi võtta :D
Kusjuures eile õhtul peale tööd Mosse juurde minnes ja seal laiuvat suurt lagedat lumist platsi nähes tekkis hull kihk natuke selles lumes "püherdada". Mõeldud-tehtud. Pilt enne käima panekut http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/61081023
Pildid tehtud,mootor käima ja selle lume maharookimiseks läks ikka päris ilmatu aeg. Päeva jooksul oli seda ikka päris kõvasti tulnud (hommikul selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/61080981 ),selleks ajaks oli mootor juba soojenenud,temp üle 40 kraadi. Ei midagi,andsin seal lumes tuld nii kuis võimalik. Alul teise käiguga eriti võtta tahtnud,läks soojaks siis käis nagu vana mees :D mitu minutit "püherdasin" nagu loom seal lumes :D
Koju sõitsin rahulikult 70-ga kulgedes.
Muidu suuremat häda pole olnud,kallan aint bensiini ja sõidan. Mootoril on ikka küttepuudus,mida "kompenseerin" tooreklapiga. Nagunii tuleb külma mootoriga tooreklappi lahti hoida aga nupp kipub kergelt sisse tagasi minema ja selle takistuseks kasutan pesulõksu. Vaatasin,et lõksu laius on selline paras,et nupu sisse lükates lõksu ära ei võta siis käib mootor ühtlaselt. Kui nüüd ükskord paak tühjaks sõidetud saab,näeb kui palju bensiini rohkem võtab osalt avatud õhuklapiga.
Signaal ei tööta jälle. Krt ma ei saa aru. Kui Mosse sain,ei töödanud. Puhastasin kontaktid ära,toimib. Enne ülevaatust,jälle vait. Sai tööle suditud. Nüüd jälle ei tööta. Nädal tagasi veel tegi häält. Liigutasin küll kaitset aga vait on ta ikkagi. Homme vaatan,mida krt ta tahab...
Aga mootor läheb siin 5 külmakraadiga nagu naksti käima. Õli mootorisse juurde kallanud pole,paar päeva tagasi oli tase mõõtevarda max kriipsust nii sendimeeter või pisut rohkem alla läinud.
Kui ükskord many leian siis vahetan õlirõhuanduri ka ära,ehk siis hakkab manomeeter ka õigeid numbreid näitama.
Läbisõit ostu hetkest kuni tänaseni 1699,2km.
Tegelt on mul soov talvel rohkem Ladaga liikuda,Mosse rohkem suvisemaks autoks. Ladal küttesüsteem on parem,lootus -20 kraadiga ka parem käivitumis. Mossel ongi küte nõrk ka põhjusel,et süsteem on igalt poolt ebatihe,tihendid kõik ära surnud ning ka armatuuri all kereplekkide liitepinnad on ebatihedad. Teatavasti ma kiskusin enamus vanast tihendussilikoonist pragudelt eest ära sest nende alune roostetas tugevalt aga pole siiani raha ja materjali puuduse tõttu roostetõrjet ning tihendamist teha saanud ja nüüd kipub (eriti kui mootor soojaks läinud pole) nendest pragudest ning väsinud uksetihenditest külma õhku sisse puhuma.
Klaasipuhastajasüsteemi liigendid tuleksid ka ära määrida,kipub vahel kriuksuma. Selle töö teeb koos küttesüsteemi ebatiheduste likviteerimisega ära.
Üldiselt olen Mossega rohkem rahul kui Ladaga.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Täna ajasin signaali mittetöötamise põhjusi taga. Kokkuvõttes on nii,et üks signaalidest on omadega läbi (lühises ja klõpsub ainult) ning releest ka voolu miskipärast edasi ei lähe.
Määrisin spido trossi ja kojameeste liigendid ära niipalju kui sellele armatuuri alt ligi sain.
Mootorisse kallasin ka õli tase normini,kogus 1 liiter. Ligi 1800km sai sõidetud ilma õli lisamata. Kulu tulebki nii umbes 60-70g/100km mis on Mosse mootori puhul normaalne.
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3333
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas stern100 »

Edel kirjutas: Kulu tulebki nii umbes 60-70g/100km mis on Mosse mootori puhul normaalne.
Kas ma saan õigesti aru et siis nagu kõik mossed peaksid õli sööma? Endal küll seda märganud ei ole, kui siis ainult peale rallipäeva, mil on korralikult pöördeid antud.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 124 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
marko
Postitusi: 520
Liitunud: 02 Veebr 2009 20:16
Asukoht: Tartu

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas marko »

60-70gr 100km kohta ikka palju,oleneb muidugi kas lihtsalt lekib või põleb välja.Korras mootorile ei pea midagi peale valama,endal küll pole vajadust olnud juurde panna.Pole nagu arusaanud,et 8000km jooksul oleks tase langenud ja nii õlivahetusest õlivahetuseni :)Muidugi kui jah pikalt hagu anda täie rauaga siis võib mingil määral võtta.
AZLK 2140 78a,AZLK 2140 76a,2xAZLK 2137 84a,izh412
Vasta