16. leht 93-st

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 11 Nov 2009 22:35
Postitas sass
Õli kohta mainiksin seda, et ta ei peagi püsima maksimumi juures ju? Natuke alla maksimumi ei ole ka mitte mingi tragöödia (Mul üks Moskvich sõitis koguaeg niimoodi, et õlitase oli miinimumist kergelt üle, aga allapoole seda ka ei läinud). Vaheta klapisääretihendid ära, võib-olla muudab asja paremaks.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 12 Nov 2009 21:38
Postitas Edel
sass kirjutas:Õli kohta mainiksin seda, et ta ei peagi püsima maksimumi juures ju? Natuke alla maksimumi ei ole ka mitte mingi tragöödia (Mul üks Moskvich sõitis koguaeg niimoodi, et õlitase oli miinimumist kergelt üle, aga allapoole seda ka ei läinud). Vaheta klapisääretihendid ära, võib-olla muudab asja paremaks.
Raamatu andmetel on Mosse 412 mootori õlikulu 80g/100km norm. Enne kap remonti suureneb see 250 grammini. Minu Mosse mootoritel on koguaeg olnud selline nii 80g/100km kulu olnud.
Hetkel soovisin mootori õlikulu teada saada ja mitu liitrit on mõõtevarda min ja max vahe. Praegune mõõtmine näitas 1 liitri lisamise juures tase tõusu umbes 1,5 cm ulatuses.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 16 Nov 2009 22:39
Postitas Edel
Roolikarp lekib ka minu omal kuigi panin ikka päris paksu õli sinna sisse.
Mootori õlifiltri juurest on ka pisut niiske,kusagilt väheke ajab läbi.
Rooliotsade kummikatted vahetan lähiajal välja. Uued katted paneb silikoonõli sisse likku mõneks ajaks,ehk muutuvad nad siis elastsemaks.
Täna sai Mossega minu käes 2000km täis.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 16 Nov 2009 22:49
Postitas partnermosse
Edel kirjutas: Uued katted paneb silikoonõli sisse likku mõneks ajaks,ehk muutuvad nad siis elastsemaks.
Ise olen pea kõikidel autodel, mida kasutanud olen, kõik kummikatted aerosoolsilikooniga vastu talve silikoonitanud ja pole siiani mitte ükski kummikate pragunema hakanud(ka mossel) ja ma ei tea mis on kummikatete vahetamine sellepärast, et see on pragunenud 8) Isiklikult soovitan seda teha kõigil, kes vähegi viitsib-see pikendab kummikatete eluiga.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 17 Nov 2009 21:45
Postitas Edel
šarniirid-rajakad on jälle kägisema hakanud,nüüd ka teine pool. Külmalt ja mingi 15km otsa peale nagu ei kigise aga pikema tee peale krigiseb mis kole. Tulin just ligi 50km otsalt ja kontrollisin kohe ära. Need ikka alumised šarniirid,9 aastat tagasi ostetud ja nüüd suvel alla pandud. Korra ühte määrisin,homme käin mõlemad uuesti üle,ilmselt vana määre kõvaks läinud ja määrimisomadused kadunud.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 24 Nov 2009 20:27
Postitas Edel
Sidur on hakanud väsimuse märke näitama. Eile hommikul nagu polnud midagi aga õhtul kohe töö juurest liikuma hakates taipasin,et midagi on valesti. Siduripedaali vajutades pedaal jala all värises,vabakäik väiksemaks läinud ning kohalt minnes väristas pisut ka autot ennast. Enne käis kenasti,ei tule küll meelde,et oleksin eile hommikul siduriga "jämedalt" ümber käinud või pikemalt libistanud. Krt,lihtsalt "lambist" tekkinud viga! Alles sain ühest "pikaaegsest sidurijamast" vabaks (minu Lada!) ja nüüd on kord Mosse käes. Masu ajal miskipärast tekib neid lolle probleeme nagu seeni peale vihma. KRT...!

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 26 Nov 2009 20:07
Postitas Edel
Täna vahetatud jahutusvedelik ja kojamehed. Tosooli vahetasin, kohe sõidust tulles, radikal punn eest ära. Termostaat siis veel lahti ja jooksis ilusti tühjaks...
Siduri krigin vist pisut valjenenud. Tea mis krt sellega küll toimub. Hetkel väga ebasobiv aeg rahaliselt ja ajaliselt siduri remondiks.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 08 Dets 2009 00:48
Postitas Edel
Täna sai üht-teist tehtud.
Lõpuks sai šarniirid määrdepritsiga üle käidud. Miks nii kaua aega läks,oli põhjusi mitmeid. Kord polnud määrdeniplit,siis pritsi ja tõsi,ka viitsimist... Nüüd on see tehtud.
Rooliotste kummikübarad vahetatud. Krt ma ei tea mis materjalist need küll tehtud olid,3 kuud ja vähem kui 3000km ja täitsa ribadeks! Uued immutasin silikoonõlist läbi ja loodetavasti kestavad need "eelkäijatest" kauem.
Signaali probleemidest. Relee panin uue. Üks signaalidest oli läbi,ainult plõksus (ühendades otse akule),sai see asendatud töötavaga. Mõlemad eraldi otse akule ühendatult töötavad,aga vat ühendades releega ja signaalinuppu vajutades pasunad ainult plõksuvad,ühel pasunal võtad juhtme tagant,teine töötab! Koos aga ei tööta! Võttes juhtme tagant,ühendades eraldi juhtmega otse akule,töötab ja nii mõlemad pasunad! Krt tea mis ime see on,pasunad mõlemad on elektrisüsteemi ühendatud rööbiti,järelikult peaksid töötama mõlemad või siis tegema mitte midagi. Hetkel võtsin ühel pasunal lihtsalt juhtme tagant ära,vähemalt signaal teeb mingit häält.
Hakates uurima,miks koguaeg vasakul kolmandat (kõige alumist) kaitset läbi põletab,selgus et lisaks mootorivalgustile on seal ka signaal. Hakkasin uurima ja avastasin,et kaitsmete tähendused ei lähe "Kai" voldikul olevatega kokku. Näiteks vasakpoolsel kaitsmekarbis esimese alla on mul vaid tahhokas ühendatud,teine (kus peaks tegelt signaal ja kojamehed olema) on tühi ja kolmandas gabariidid,lähi- ja kaugtuled,salongivalgustus,stopptuled ja numbrituled.
Vasakpoolse kaitsmekarbi esimesel küttesüsteemi vent ja tagurdustuli,teisel kaitsmel mõõteriistad ja kolmandas (kõige alumine) signaal ja mootorivalgusti. Pakuiruumivalgustit ei kontrollinud,missuguse kaitsme alla suunad ning ohutuled käivad,ei pannud tähele. Ja veel näiteks kojameestel polnud ühtegi kaitset. Ei saa aru,väliselt pole ka näha mingeid ümberehitusi,juhtmeotsad originaalid.
Nädalavahetusel hakkas õlimanomeeter äkki lootusetult aiateibaid näitama. Üksvahe vaatasin,kus osuti muidu 1 peal,läheb 5... 6... ja lõppu välja. Mingi aeg ta nii oli siis vajus tagasi,ka kummalist suht nõrka haisu oli tunda, ilmselt mõõteriist ise,mis sai andurilt täis vati. Kahtlustasin lühist aga juhtmed näidikuploki taga paistsid korras ja ei olnud soojenenud. Järgmine päev külmalt käivitades sammuti manomeeter põhjas ja esimesed 5 minutid eritas lõhna aga siis peagi kadus ära. Rõhuandur jamab vist,"Volgas" maksis see 95EEK. Tuleb ära osta.
Järjest enam tunnen,et ükskord tuleks mootoril plokikaan maha võtta ja uus tihend panna. Õlimõõtevardal otste peal on vahest vähest heledat emulsiooni näha,kontens see vist pole,see peaks 70km otsa peale ära kaduma aga on seda visa tegema. Jahutusvedelik ära ei kao,õlikulu ka Mossele kohaselt normis. Ehk tihend ikka tilgutab nii vähe läbi et vedeliku taseme muutust pole märgata?
Siduri survelaager "Volgas" 199EEK,tald aga 113EEK. Tuleks ka siduri ketas ja korv muretseda,äkki vaja mõnda neist ka vahetada. Kui siduri remondiks läheb,lähevad ka käigukastis ning tagasillas õlid vahetusse. Kastist tuleb nagunii välja lasta,muidu hakkab pikenduse otsast välja jooksma ja mis see siis sillas ka vahetada ole. Õlid on ka nüüd olemas.
Homme üritan õlimanomeetrit kontrollida. Selleks otsisin 2 mõõdikut oma varudest välja ning ühendan teise andurile järgi.
Ma olen aru saanud,et anduri juhtmeotsas on "-"? Või on "+"?

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 15 Dets 2009 21:05
Postitas Edel
Täna võtsin mootoril plokikaane maha. Panen uue tihendi ja ka veepumba "käisin üle".
Plokikaas kohati päris auguliseks "söödud",tahaks tegelikult lihvimist saada. Hetkel on käiakivi selle töö jaoks. Kas keegi kusagil ja mis hinnaga kaasi lihvib?
Et mootor on seest oi jumal kui rokane siis tahaks teada,kuidas siin suhtutakse mootori õlitussüsteemi läbiloputamisse näiteks 5 liitri diisliga? Kui suur kartus on,et diisel kangutab suured tükid lahti ja need jäävad peentesse õlikanalitesse kinni?
Või jätta loputamata?

Minu kätte jõudes oli mootoris mingi pool-sünt Addinol 10W40. Mootoris olevat kõntsa vaadates see küll Addinoliga töötates tekkinud pole. Vist on varasemal ajal ikka Vene õliga sõidetud.
Ise panin sisse Ziguli õli ja sellega 3000km sõidetud.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 15 Dets 2009 22:21
Postitas stern100
Minu sugulane pesi küll nt 401 mootori kaks korda diisliga läbi, lasi tühikäigul paar minutit töödata ja ei juhtunud midagi.