16. leht 39-st

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitatud: 16 Mär 2014 18:47
Postitas BergIE
Siiralt! Tunnen kaasa! Velje keskosa, mutrite läheduses, on käsitöö. Ülejäänud pinnad on lihvitavad treipingis. Ilusad on nad jah!

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitatud: 16 Mär 2014 19:13
Postitas Lauri-L
Kas lihtsam liiva või klaaskuul pritsiga (viimane sobilik isegi valuvelgedele) lihtsam poleks, ei maksa see töö ju suurt midagi kui värvimisega ise tegeled.

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitatud: 16 Mär 2014 20:22
Postitas Peeter
Just. Täis töö liivaprits + pulbervärv on mosse velgede puhul 60-70 euri ringi eest. Ei pea ise midagi jamama ja asi kestab ka.

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitatud: 17 Mär 2014 13:36
Postitas partnermosse
Peeter kirjutas:Just. Täis töö liivaprits + pulbervärv on mosse velgede puhul 60-70 euri ringi eest. Ei pea ise midagi jamama ja asi kestab ka.
Enda mossel valge pulbriga tehtud, kestab aastaid, kuid suhteliselt alguses kohe mutrite kinnikeeramisel tekivad mikropraod ja sealt vahelt hakkab siiski roostetama :(

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitatud: 17 Mär 2014 14:56
Postitas BergIE
Liivapritsiga ma alustasin. Korrosioon oli hulgaliselt närinud ja pind polnud enam libe. Kole oleks jäänud. Seega paksu krunti ja pinki lihvima, umbes nii...

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitatud: 17 Mär 2014 16:41
Postitas MAZ
Kuidas kodanik Bergil on seis väljalaske süsteemiga,kas uued osad juba soetatud? Või plaan vanad korda teha?

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitatud: 17 Mär 2014 18:53
Postitas BergIE
Üllatavalt heas seisukorras on!? Viimasel osal isegi suht palju värvi peal. Püksid tugevad. Keskmine osa kõige "kulunum" väljastpoolt. Kunagi hiljem pritsin nad liivaga üle ju siis paistab.

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitatud: 23 Mär 2014 19:19
Postitas BergIE
Täna sai madistatud mootori kaanega. Klappe eemaldades läks asi iga klapiga nutusemaks. Totaalselt olid kulunud 3 väljalaske klapi juhtpuksi ja üks sisselase. Nende klappide tööpinnad osutusid lausa ca 4mm laiusteks! Mulle tuttav pilt Muhu rapetest. Nukkvõlli imetledes avastasin, et kuuel nukal olid ümberringi hele "tee" näha. Tavaliselt on hele vaid nuki osal. Seega puudusid klapivahed! Remondimõtted peas helistasin 75 a. mehele (isa klassivend), kes pikalt nendega rallit sõitnud. Küsisin juhtpukse ja klappe. Freesid olemas. Kuulas mu jutu ära ja ütles, et sõida Tema juurde, näitab mulle midagi. 10 Km sõitu ja Ta andis mulle uue kaane koos klappide ja nookurvõllidega! Tikkpoldid tuleb lisada vanalt.
Lihvisin kohe ka 0,7mm maha, surveaste 9,5. Klapid soveldusid ideaalselt. Nukkvõll sobis loksudeta. Mis veel tahta võib?
Tegelikult on üks küsimus ka. Kas sellele mootorile on olemas ka mingi tihendite komplekt? Mis kvaliteet neil üldiselt on? Muhul olen näinud tihendeid suht paberist või papist, mis tihendab vaid tihendi ja korpuse. Tihend ise aga lekib, mingi kapillaarsus tihendi materjalis? Mõte oli kasutada vaid spetsiifilisi-möödapääsmatuid tihendeid ja ülejäänu ise teha kaasaegsetest materjalidest? Jube pikk jutt sai. Aitähh, kui keegi viitsib lõpuni ka lugeda!?

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitatud: 23 Mär 2014 19:28
Postitas partnermosse
BergIE kirjutas: Tegelikult on üks küsimus ka. Kas sellele mootorile on olemas ka mingi tihendite komplekt? Mis kvaliteet neil üldiselt on? Muhul olen näinud tihendeid suht paberist või papist, mis tihendab vaid tihendi ja korpuse. Tihend ise aga lekib, mingi kapillaarsus tihendi materjalis? Mõte oli kasutada vaid spetsiifilisi-möödapääsmatuid tihendeid ja ülejäänu ise teha kaasaegsetest materjalidest? Jube pikk jutt sai. Aitähh, kui keegi viitsib lõpuni ka lugeda!?
Tihendite komplekte on ikka olemas kuid enamus tihendeid seal pressitud papist, paberist ja mõni üksik paroniidist. Kui soov on ajada taga millimeetreid, siis soovitan suurem enamus tihendeid teha ise paroniidist ja õige paksusega, see tähendab, et vaja osta mitu erinevat rulli paroniiti ja sealt ise hakata lõikama ja sobitama (talvel hea nokitsemise töö, nii et näpuotsad villis ja tundetud :D ) :beer

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitatud: 23 Mär 2014 19:29
Postitas SanderV
kui sa juba tahad kaasaegsest tihendi materjalist teha siis originaalsus vist väga oluline seal kohas pole vms? siis paneks juba tavaline papitihend + hermeetik, peaks ja tihe küll saama