16. leht 36-st

Re: MZMA 401 1955 Lepik

Postitatud: 27 Mär 2015 12:21
Postitas wax
Haljale metallile on kõige parem epokrunt -> krunt -> pinnavärv.
Kuna epokrunt on tugev ja poorne, saad krundi otse peale lasta, happekrunti pead töötlema/matistama, peale selle jätab happekrunt õhema pinna. Epokrundile saab ka pahteldada, karestamata, happekrundile pahteldada ei soovitata. Happekrunti ja epokrunti koos kasutada kah ei tohi.
Soovitav on kasutada sama tootja krunte-pahtleid, vastasel juhul võib üllatusena midagi omavahel reageerima hakata.

Re: MZMA 401 1955 Lepik

Postitatud: 27 Mär 2015 15:35
Postitas fokser
Wax tõi kenasti suuremad erinevused välja. Ise soovitan samuti kasutada kõigi kihtide puhul ühe tootja toodangut. Kindlasti pea nõu mõne spetsialistiga. Autode värvimise puhul on eeltöö kõige tähtsam osa... sama, mis maja vundament.
Enda Mossel oli mul samuti see punane krunt ja selle all puhas metall. Kuid ühtegi vana kihti ei julgenud jätta, kuna uued värvid ei pruugi sellega kokku sobida. "Keedab" sul pärast kõik üles.
Ise kasutasin puhta metalli katmiseks Spies Hecker happekrunti (Wash Primer 4075, Activator 4076). See pidi metalli paremini rooste vastu kaitsma, kuid selle peab katma ka kattekrundiga / täitekrundiga. Nagu Wax juba märkis, happekrunt ei tohi kokku puutuda ei pahtli ega värviga.

Re: MZMA 401 1955 Lepik

Postitatud: 27 Mär 2015 17:54
Postitas marek
wax kirjutas:....Happekrunti ja epokrunti koos kasutada kah ei tohi...
Olen ka seda kuulnud mitmelt poolt ning huvitaks, et miks ei tohi?

Re: MZMA 401 1955 Lepik

Postitatud: 27 Mär 2015 18:29
Postitas wax
Ei seo omavahel ära. Arvatavasti sama teema nagu happekrundile pahteldamine - pahtel ei kuiva alt ära.

Re: MZMA 401 1955 Lepik

Postitatud: 27 Mär 2015 18:35
Postitas marek
wax kirjutas:Ei seo omavahel ära. Arvatavasti sama teema nagu happekrundile pahteldamine - pahtel ei kuiva alt ära.
Kas on ka reaalseid näiteid/kogemusi?
Enda masinal sai lastud epokrundi alla happekrunt ja mingeid probleeme ei ole märganud värvitööde ajal ega ka järgneva 2-3 aasta jooksul. Nii et julgeksin väita vastupidist, et ei juhtu midagi nii tehes.

Re: MZMA 401 1955 Lepik

Postitatud: 27 Mär 2015 19:38
Postitas BergIE
Minul koidab kuskilt mälusügavustest teema - happekrunt. Mis on happekrunt või tema eriline koostis? Vanasti olid tavalised krundid, hiljem tulid aga kahekomponentsed. Kasutati "kinnitit". Too kinniti on aga happeline, et tekiks (protsessi käigus) lõplik, taastamatu-lahustumatu kiht. Sealt olevat tulnud ka nimetus - happekrunt. Ei suuda tõestada! Ise kasutan Teknose Primer 7. Kuivaine sisaldus 70. Otse pritsitud või karestatud metallile. Pahtelduseks olen karestanud krunti. Kasvõi läbisegi nagu kapsas. Kasutan talvist kinnitit. Vana iks värvi ta keedab osaliselt üles, eriti ääred, lihvid ja lased uued kihid, siis on probleem kadunud. Neid kohti ta rohkem ei keeda. Ja sellele krundile ka värvin. Põhimõtteliselt kasutan seda krunti ka pahtli asemel. Lohkudesse mitu kihti hajuvalt äärte poole. Viimase kihi toonin pastaga teist värvi, et tekiks ettekujutus reljeefsusest jne. Mõnus liivakast!

Re: MZMA 401 1955 Lepik

Postitatud: 16 Apr 2015 01:35
Postitas Lepik
Õhtast mossemehed. Kuna ilmad on ilusad-vihm ,lumi ,tuul ,jne.-siis polegi midagi targemat teha, kui garaazis tasapisi autot arendada.
Auto tagumise otsaga on vist keevitustööd lõpetatud,tehtud said ka uus bensupaak ja paagi ümbert ka pagassi põhi.Aga kui üks töö
lõpeb,siis juba järgmine ootab tegemist-esimese akna nurgad. Sealt on va roosteuss mõned plekitükid lausa minema vedanud.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: MZMA 401 1955 Lepik

Postitatud: 16 Apr 2015 23:42
Postitas Lepik
Jälle üks kena päev õhtal. Täna sai siis likvideeritud roosteussi kahjustused ja metallivargus mosse esiakna alumistest nurkadest.
Kuna rooste oli teinud oma laastustööd ka armatuuripoolses osas,siis rookisin sisu nullini puhtaks.Kuna armatuur tuleb teha nullist,siis originaal
ei tule ta kindlasti.
Pilt

Pilt

Pilt

Re: MZMA 401 1955 Lepik

Postitatud: 01 Mai 2015 02:34
Postitas Lepik
Sai täna õhtul päris põhjalikult uuritud neid lugejate mossed lehekülgi .Kuna mind huvitavad just 400 ja401,siis avastasin ,et olen vist ainuke
hull kes veel viitsib sellist vana romu ehitada. AGA KUHU TE ÜLEJÄÄNUD MEHED KADUNUD OLETE ? Leidsin siit lehekülgedelt palju poolikuid
401 mossesid. Kui olete autod valmis ehitanud, pange lõpptulemusest mõni pilt meile ka näha.Andke vähemalt teada,mis autodest saanud on.
Kohe mitte ei usu,et teie perearstid teid sellest mossede ehitamise nakkushaigusest on suutnud terveks ravida. AUUUUUU-kus olete?
1.Hallarvi M-401 1955 Sul oli väga lahe ehitus,aga anna meilegi teada, mis sellest saanud on? Muidu tulen ükskord ise Tartusse vaatama.
2. 401- VLP
3. M 401 originaal kujul
4. M-401 Piilu Auto oli ju juba krudi all ja igati tipp-topp töö, aga 1,5 a. on juba möödas ?
5. 401 1956 meelisrr
6. M400 teboilmen
7. M -400 kollane

Re: MZMA 401 1955 Lepik

Postitatud: 01 Mai 2015 09:08
Postitas fokser
Väga õige tähelepanek Hr Lepik! Sa oled siin ainuke M400/401 ehitaja, kes veel häält teeb.
Peab vist sulle seltsi tulema... nii kui garaaži ehitus ühele poole saab, toon omale mõne M400 või 401 ära!
Sellest nakkusest on ikka väga raske lahti saada, ei aita siin ei püssirohi ega perearsti-rohi :D