16. leht 67-st

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 19 Dets 2014 20:27
Postitas TALUPOEG TALUJA
janek555 kirjutas:Katkestan su köitvat monoloogi aga huvi ei anna oodata. Kas treisid selle punni paksemast materjalis ja koos kraega? Kuidas saavutasid punni kinnitamiseks pinge? Kas pressisid lihtsalt väljapoole kummi ja lõid sisse sirgu? Või veel mõni kavalam nõks?
Oh,ei ole seal miskit keerulist. Vana nali juba...

No esimese asjana mõõtsin ära augu. Ja sealt sain mõõdu,millele liitsin täpselt kümnendiku mm. Treisin kõigepealt ära augu. Augu tooriku otsa sisse tegin vana punni mõõtude järgi aga jätsin rohkem varu. Pealt treisin siis nii, et ääre poolt (augu poolt) serv sai veel paar kümnendikku suurem tehtud. See tähendab seda,et nagu lehtri moodi....ja servast vaadates hakkasin jämedamat kohta treima pea laiuse keskelt. Krt. kas keegi üldse aru saab...mida ma siin ajan... :D
Aga pärast pealt treimist lõikasin teraga paraja laiusega punni..... tagant ots sai veel kumeraks treitud,et oleks parem sisse lüüa... Treisin ka august peenema torni ja lõingi mõne kõksuga punni sisse. Ja et libedamalt läheks...panin veel hermetsi ka vahele..... sellest polnud vast kasu aga noh,seleta joodikule,et alla ei tohi ennem võtta.. ikka peale,ikka peale... :beer

Tehase poolt näiteks Pobi veesärgi punn on hoopis löödud plekist plärtsti välja ja on veidi kummis. Too ketas lüüakse auku ja siis torniga lüüakse kõrgema koha peale. Peale löömist surub siis ketas ennast pessa ja ei lase vett enam läbi. Vaatan homme,mul peaks mõni olema saaksite ettekujutuse asjast.

Kui asi polnud arusaadav siis olen nõus joonise tegema?

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 20 Dets 2014 10:43
Postitas janek555
Küsimus oligi selles, et ma olen paigaldanud , neid nö plekist välja stantsitud korke. Nendel siis serv 90 kraadi pööratud ja keskelt kummis , jäävad pidama hästi.
Riiulis on aga tavalisi kummis korke , millel see pööratud serv puudub ja neid pole julgend pigaldada. Tahtsingi teada , kuidas tegid, kas servaga või ilma ? Pidama ju jäi.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 21 Dets 2014 15:02
Postitas TALUPOEG TALUJA
Talupoja Ülikooli tund siis.... :D

Tegin siis ühe algelise joonise,kus siis on aru vast saada,millest eelnevalt rääkisin. Mõõdud ei vasta tegelikkusele ja on laest võetud näiteks.... Kui veesärgis auk 29.9 mm. siis sobiks selline punn.

Pilt

Jooniste tegemine pole minu tugevaim külg..... aga vast on arusaadav.

GAZ-51,69 JA Pobeda veesärgi punn näeb selline välja:

Pilt

Pilt

Tegu siis kuskil pressi all välja löödud kettaga mis siis kumeraks on löödud. See pannakse auku kumer külg väljapoole ja siis lüüakse kõrgemale kohale torniga. Läheb pea-aegu sirgeks ja jääb auku kinni. Sellist punni saab kasutada ainult sellise veesärgi augu puhul.millel on põhi või rant ees... Läbiva augu puhul ei ole sihukesega miskit teha....
Sellise ketta võib ka enam-vähem valmis saada treipingis...tulemus on vast sama. Pehmest rauast tuleb teha. Neid 51 punne polnud eriti saada vanasti. Mõned sain tuttava laohoidja käest ja paar tükki peaks veel alles olema.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 21 Dets 2014 20:48
Postitas Martpoiss
TALUPOEG TALUJA kirjutas:Kui veesärgis auk 39.9 mm. siis sobiks selline punn.
29,9 tahtsid ilmselt öelda ;)

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 21 Dets 2014 20:51
Postitas TALUPOEG TALUJA
Martpoiss kirjutas:
TALUPOEG TALUJA kirjutas:Kui veesärgis auk 39.9 mm. siis sobiks selline punn.
29,9 tahtsid ilmselt öelda ;)
Tänan. Just nii ma mõtlesin,aga lahkelt lisasin juurde...

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 22 Dets 2014 22:35
Postitas TALUPOEG TALUJA
Tänaseks siis selge,et eetrikäivitusseade olemas. Aga ma ennem ei usu,kui katsuda saan. :D
Kuidas edaspidi asjad kokku ja tööle saan,see on juba eraldi jutt. Vähemalt tulemas on sarnane asi:

http://www.ebay.co.uk/itm/Start-Pilote- ... 58aa7cbe8c

Sellega koos peaks siis ennem leitud käsipump kokku sobima.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 25 Dets 2014 14:16
Postitas TALUPOEG TALUJA
Häid rahulikke Jõule kõikidele! Eriti aga neile,kellel diiselmootoriga Moskvitš ! :D Ma olen kuulnud,et peale minu veel mõni ikka on.

Tänasel hommikul siis -5 kraadi külma ja esimesel katsel kohe oma autot tööle ei saanud. Katsetasin seda süsteemi siis,et küte maha ja küünal soojaks ja ketrasin natuke aega,et soe tuli mootorisse jookseks ja soojendaks. Teisel katsel siis nagu näuhti--käima läks. Ootan siis külma,et saaks proovida ka - 10-ga. Aku sai ka uus ostetud Abovost. Vanale lõime aparaadi peale ja tuli välja,et pool vaevalt alles..... sooja ilmaga sain veel kuidagi käima aga niipea,kui väljas juba 2 kraadi sooja,enam muidu ei saanud,kui andsin täkuga tuld takka.

Pidupäeva puhul siis panen üles pildid sidurikojast mis mõeldud Perkins 4.108 mootori ja Moskvitsi käigukasti vahele.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kui kellegile jääb selline juhuslikult jalgu siis võib mulle julgelt pakkuda. Veel sooviks hooratast ja vaheplaati ka. Ärge häbenege,pakkuge julgelt! :D

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 26 Dets 2014 22:22
Postitas TALUPOEG TALUJA
Üks kehvematest asjadest oli see,et mootoril on tagumine otsatihend nn.rasvanöör. Mitte päris nagu vene oma aga midagi sarnast. Otsast vaadates oli näha,et selle nöörijupatsi sees on lausa ümar kummitihend keskel. Mul midagi uut sinna panna polnud ja läks vana tagasi sisse. Sai küll pandud paraniidist riba alla,sest tihend oli ju ka kulunud. Tänu sellele sai asi nagu uus.... Siinkohal jäin pisut kahetsema asjaolu,et ei lasknud väntvõlli tagumist osa,mille kohal siis tihend töötab,üle lihvida. Teise mootori seest võetud võll ja saaled olid nii head,et ei vajanud ei vahetamist,ega lihvimist. Tegelt tuleks igaks juhuks lasta lihvida see koht kergelt üle,sest aja jooksul kulub ka see koht lapikuks ja vajab töötlemist. Peab ju see koht ka õli pidama....... Sellel kohal on siis väntvõllil õli tagasivedamiseks vint peale treitud. Olen nagu lugenud väljamaa foorumitest,et see on selle mootori nõrgim koht.... õli lekked on selle häda nimi. Mootori eest rihmaseibi poolne otsatihend on tavaline SK. tüüpi ja eespool õli- lekete tekkimine siis vähe tõenäoline.
Olen kuulnud,et ka vanematel Mersudel samasugune süsteem. Järsku keegi tutvustaks,et mis materjalist seal see tihend on ,mis mõõdus ja kuidas väntvõll selle koha pealt välja paistab. Oleks huvitav võrrelda. Järsku siin mõni Mersu mees loeb.... :help

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 27 Dets 2014 08:25
Postitas Muhulane
Mul on igapäevasõiduks W 124 ja 88a. masin,kuid see juba simmerite peal. Aga ksf Canyondrift on W 123 üles ehitanud,ehk temal kokkupuudet olnud.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 27 Dets 2014 17:13
Postitas canyondrift
Olen W123-e üles ehitanud küll, aga mootoriga kokkupuuted on kahjuks päris kesised, olen vaid ühe mootori laiali lammutanud ja pole otseselt tähelepanu pööranud väntvõlli tagumisele tihendipinnale. See on selge, et seal rasvanöör on, aga nii enda kui doonormootoril pole selle vastu erilist huvi tundnud. Öeldakse, et töötavat asja pole mõtet näppida niiet pole ka proovinud lahti võtta ja uurida. Sellega tutvumiseks oleks muidu vaja mootor maha tõsta ja väntvõll maha keerata (vist).
Igatahes võib googeldades leida nii mõndagi informatisiooni kui google otsingus kasutada W123 diiselmootorite koode nt OM616 (4 silindrit) või OM617 (5 silindrit)

Pilt
http://peachtest.pelicanparts.com/Wikka ... %3A06%3A27