153. leht 161-st

Re: Üleskutse! Mossed eestimaal!

Postitatud: 03 Jaan 2017 19:52
Postitas wax
ei näe su mailboxis olevaid pilte :)

Re: Üleskutse! Mossed eestimaal!

Postitatud: 03 Jaan 2017 20:43
Postitas stern100
stern100 kirjutas: Pilt
433. Kodanik soovib 700 eurot. Dokumente pole, samuti rihveldatud ega kahest osast tagaluuki. Vaheseina ei ole, pagassi topeltpõhja pole, katuse veerenn läbimäda. Ühesõnaga, sellise hinna eest võtta pole seal midagi. Meist ta sinna jäi. Kes tahab, saan kontakti anda.

Nüüd vist näed.

Re: Üleskutse! Mossed eestimaal!

Postitatud: 25 Jaan 2017 22:49
Postitas 27151
Pilt
Pilt

Re: Üleskutse! Mossed eestimaal!

Postitatud: 28 Jaan 2017 19:41
Postitas Edel
Tallinna trolliparki üks 412 siginenud. Paistab 80-te alguse isend olema, nina on uuem, aga pagasnik käib ikka salongist trossiga (pildil traadiots hoopis välja toodud), ÜV kehtis viimati 2003 kui numbrimärgil kleepekat uskuda. Mingi imelik rool on küljes ja katusel jälg puu maandumisest sinna. Pildid alates siit http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/110741833

Re: Üleskutse! Mossed eestimaal!

Postitatud: 28 Jaan 2017 21:57
Postitas mario
Edel kirjutas:Tallinna trolliparki üks 412 siginenud. Paistab 80-te alguse isend olema, nina on uuem, aga pagasnik käib ikka salongist trossiga (pildil traadiots hoopis välja toodud), ÜV kehtis viimati 2003 kui numbrimärgil kleepekat uskuda. Mingi imelik rool on küljes ja katusel jälg puu maandumisest sinna. Pildid alates siit http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/110741833
keegi on jah Mazda rooli sisse nügind... Aga arvel ei ole teda enam ja võib arvata, et ikkagi 70ndate masin, millel uuem nina ees.

Re: Üleskutse! Mossed eestimaal!

Postitatud: 12 Veebr 2017 00:26
Postitas HAMSUN
Tere. Täna, 11.veebruaril, Tallinnas, kella 12.00 ajal, Standardi maja juures sain igati meeldiva nägemuse osaliseks. Igavate sõidukarpide seas torkas silma kiiskavoranz Mosse 412. Roolis istus vist isegi kaabuga mees...D! Väga ilus ja sile auto tundus... Kahjuks ei jõudnud pilti teha... Päevaelamus igati kirjas...

Re: Üleskutse! Mossed eestimaal!

Postitatud: 13 Veebr 2017 23:42
Postitas HAMSUN
Selline masin müügil... http://www.auto24.ee/2388410

Re: Üleskutse! Mossed eestimaal!

Postitatud: 18 Veebr 2017 10:29
Postitas wax
Kuna poisid foorumis ise väga sõna ei võta, siis
http://jarvateataja.postimees.ee/401867 ... -superauto

Re: Üleskutse! Mossed eestimaal!

Postitatud: 18 Veebr 2017 11:54
Postitas Martpoiss
Väga hull pill :lol Eriti äge et pirukast tehtud.

Re: Üleskutse! Mossed eestimaal!

Postitatud: 18 Veebr 2017 14:01
Postitas rs_
wax kirjutas:Kuna poisid foorumis ise väga sõna ei võta, siis
http://jarvateataja.postimees.ee/401867 ... -superauto
Terve artikkel siis ka

Alustame algusest. Kere on veidi roostes ja mõlkis, aga see pole oluline. Välimus on ülbe ja ähvardav – auto on ju originaalist tunduvalt madalam ja laiema rattarööpmega. Sellega üllatused ei piirdu.

Ava kapott, aga mootorit seal ei näe. On hoopis tükk tugevat toruraami ja üksik aku. «See on elektriauto,» ütlevad kõrvalt Piiumetsa külast pärit kaksikud Mirko (ettevõtja, masinaehitusinsener) ja Marko (põllumees) ning nende noorem veli Arko Arras (kooliõpilane).

Muigavad ja saavad oma elektrijuttu rääkida täpselt nii kaua, kuni üks neist ukse avab, rooli taha korvistmesse istub ja süütelukus võtit keerab. Raskem vajutus gaasipedaalile ja mootori pöörded kasvavad 7000ni, auto väriseb, tagaosas jääbki möirgama.

Ei, elektriauto see vist ikkagi ei ole. Päris kindlasti ei ole, sest sa oled ju avanud pirukakuudi uksed ja näed oma silmaga, et nagu superautodel, kiiretel ja kallitel sportautodel, on ka sel mossel mootor keskse asetusega.

Marko Arrase meelest peaks keskmootoriga auto oma parema kaalujaotuse tõttu olema parim rajaauto. «Sellepärast see tehtud saigi. Nüüd tuleb temaga õppida head aega sõitma,» selgitab ta. «Võrreldes esimootoritega autodega on sel rohkem raskust taga ehk see kiirendab kurvidest paremini välja. Miinus on jällegi see, et kurvides keerates on piruetid väga kerged tulema. Asjaolu, et tagaosa on 200 kilo raskem kui esiosa, tähendab hoopis teist juhtimisstiili ja raja trajektoori valikut. Tagaotsale ei tohi liiga suurt inertsi anda.»

Marko meenutab, et mõte panna kokku Moskvitši kere ja Audi tehnika tekkis Arkol. «Oma rahaga ta Audi ka ostis ning meie siis lõpuks aitasime selle kokku panna,» lisab ta.

Tehnikadoonoriks osutus 1995. aastast pärit Audi A4. Selle masina 1,8 l ja 110 kW turbomootor (esimene pidas vastu täpselt ühe päeva, nüüd on peal teine samasugune mootor – toim) ja viie käiguga käigukast rändasid mosse tagakuuti. Kasutust leidis ka Audi elektrisüsteem, mootori juhtaju ja esisild, mis on nüüd jääraja-Moskvitši tagasild. Alates näidikublokist on salongis Audit veelgi.

Ehitus hakkas pihta eelmisel sügisel, auto sai valmis umbes kahe ja poole kuuga ning tegi esimesed sõidud tänavu jaanuaris. Midagi keerulist seal vendade meelest polnud. «Meile oli kõik tehtav, lihtsalt aega kulus palju ja kulub seadistamisele veelgi,» lisab Marko.

Kui auto tehnilise poolega on vennad juba rahul, siis mosse välimusega tuleks Arko meelest veel vaeva näha. «Kaotame rooste ära ja terve auto kere läheb ülevärvimisse,» täpsustab ta. «Tulevad ka tiivalaiendid.»

See on säästuprojekt. Seni on kulunud 300-400 töötundi küll puhkuse, koolivaheaja, küll nädalavahetuste arvelt ja umbes 2500 eurot. Kindel on, et aega ja raha kulub sellele hobikorras ehitatud autole veel.

Ja siis on see käes. Marko on lõpetanud rääkimise, Arko vendade keelamise pirukakuudi katusele ronimise ja mõlki vajutamise pärast, nüüd on Mirko kord piikrehvidega varustatud masin Väätsa jäärajale keerata.

See, mis demosõidul järgneb, on päris muljetavaldav: pole kurvi, mida Audi mootoriga Moskvitš külg ees ei läbiks; pole sõidukit tavaautodest ATVdeni, mida see masin kinni ei püüaks. Ja need hääled ... need hääled ... Need hääled ehmatavad linnud puudelt ja naelutavad ka mina-ei-tea-autodest-midagi-inimesed Väätsa alevikus paigale.

Korvistmest oli juba juttu, aga kahjuks on see vaid juhil. Juhil, kes kasutab vajadusel hüdrokäsipidurit, hoiab pilku peal lisakelladel (turbo-, kütuse- ja õlirõhk, õlitemperatuur – toim).

Kõrvalistuja leiab end Moskvitši originaalistmelt elu eest kerele jäikust andvast toruraamist kinni hoidmas, olenevalt kurvide trajektoorist kogu kehaga esi- või küljeklaasi poole viskumas, ikka kiivrita pea ees.

Kui sa ei oska või ei taha, siis see auto sööb su ära, seedib ja sülitab välja tagasi. Just nagu üks õige keskmootoriga superauto peakski tegema. Kaasliiklejatesse ja sõitjatesse endisse aukartust (loe: hirmu) külvama!

Kes see oli? Mis see oli? Kas jälle need NATO lennukid! Peavad nad ka nii madalalt lendama!

2715 pirukamosse täpseks margiks on Moskvitš-2715.

1100 kilogrammi on masina tühikaal

8-9 liitrit sajale kilomeetrile võiks Audi mootor Moskvitši keret vedades arvestuslikult võtta

? kiirendust autoehitajad mõõtnud ei ole